20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United- Queens Park Rangers (30. September 20:45)  (Lest 42972 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United- Queens Park Rangers (30. September 20:45)
« Svar #30 på: 28. Sep. 2009, 18:18 »
Min evaluering er ganske grei. Tenk langsiktig.
Om det så skulle gjøre at vi på kort sikt får litt svingende resultater, og ikke helt greier å opprettholde den flyten vi stort sett har hatt denne sesongen, så er ikke det noen katastrofe for meg. I verste fall taper vi kanskje ligatittelen på det. Og må kanskje kjempe en tøff kamp for andreplassen. Men jeg mener det på lang sikt er bedre om Shearer overtar enn at Hughton/Calderwood blir sittende. Med mindre nye eiere skulle trylle en joker ut av hatten, i form av Coppell, Strachan eller gjerne enda bedre.

Men jeg nekter å tro at et managerskifte vil ha noen som helst innvirkning på hva sluttresultatet blir.

MEN: Hvis overtagelsen skjer først i mars/april og vi på daværende tidspunkt fremdeles leder serien og svært sjelden avgir poeng, så må Hughton/Calderwood for alt i verden fortsette. Kanskje også i januar/februar. Men bare kanskje. Hvis klubben blir solgt i løpet av høsten: Skift manager først som sist! Jeg mener det er best for klubben. Både på kort og lang sikt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 28. Sep. 2009, 19:07 »
Om et oppkjøp av klubben blir en realitiet snart, så synes eg at Hughton burde få sesongen på seg. Ser vi derimot at trenden snur, så skal dei nye eigerene ikke nøle med å gi Shearer en pling.

Peter

• Gjest
« Svar #32 på: 28. Sep. 2009, 19:09 »
Hughton burde få fortsette som hovedtrener så lenge resultatene går vår vei. Rykker vi opp, burde Hughton fortsette. Rykker vi opp og vi er dårlige i Premier League, ja da burde vi få inn en ny en. F.eks Shearer.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 28. Sep. 2009, 19:11 »
Hughton burde få fortsette som hovedtrener så lenge resultatene går vår vei. Rykker vi opp, burde Hughton fortsette. Rykker vi opp og vi er dårlige i Premier League, ja da burde vi få inn en ny en. F.eks Shearer.

Eg mener vi aldri må finne på å gi Hughton jobben, for han er ikke en manager. Men for øyeblikket går alt vår vei, og da er det ingen grunn til å ikke la han fortsette.

Peter

• Gjest
« Svar #34 på: 28. Sep. 2009, 19:13 »

Eg mener vi aldri må finne på å gi Hughton jobben, for han er ikke en manager. Men for øyeblikket går alt vår vei, og da er det ingen grunn til å ikke la han fortsette.

Han er jo en manager nå da. ::)
Du sier jo selv at resultatene går vår vei. Ja da er det nok Hughtons fortjeneste. Og jeg synes det blir for galt å sparke ham.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #35 på: 28. Sep. 2009, 19:18 »
Er ikke snakk om å sparke CH da. Han er heller ikke en manager. Er en caretaker. En midlertidig manager altså. Slik som skjer når managere får sparken/slutter e.l. uten at det er en erstatter klar. Vi har ingen manager, ergo så har vi en caretaker.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 28. Sep. 2009, 20:22 »

Han er jo en manager nå da. ::)
Du sier jo selv at resultatene går vår vei. Ja da er det nok Hughtons fortjeneste. Og jeg synes det blir for galt å sparke ham.

Caretaker-manager og manager er to forskjellige ting. Hughton har fått tillit fra gruppa, men eg mener klart at han lever på kvaliteten i gruppa, og at det ikke er hans taktiske egenskaper som har ført oss til toppen av CCC.

cybro

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #37 på: 28. Sep. 2009, 21:03 »
Ser frem til ny kamp, tre poeng her hadde smakt. Vi er jo trossalt et av ligaens formlag  ;D

Nytt Nolan-show? Ikkje meg imot!
* Newcastle 4 Ever :) *

frankiz

• Flaskebærer
  • *
  • The Shithawks are coming Bubbles!
    • Vis profil
« Svar #38 på: 28. Sep. 2009, 21:45 »
Eit tilfelle av "å være tett" er - å begynne å heie på castle i 2004, beviser at du ikkje er medgangssupporter vertfall ;) det blei bare mørkere og mørkere med årene... men no om dagen er det deilig å være newcastle-supporter igjen, gleder meg til Shearer kommer, og det nye fm 2010 :)

MUPPET!
Ameobi, rare talent.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #39 på: 29. Sep. 2009, 00:34 »
Ser vi derimot at trenden snur, så skal dei nye eigerene ikke nøle med å gi Shearer en pling.
Hughton burde få fortsette som hovedtrener så lenge resultatene går vår vei.
Kortsiktig tenkning. En spillestil lages ikke på ett par kamper, men over tid. Jeg skjønte aldri helt dette med at fansen trodde Shearer (forrige sesong) skulle være frelseren selv. Hvor mange kamper fikk han egentlig? 8? Hordan preger man ett lag med sin spillestil på så kort tid? Måtte være "flaksen" hans man var ute etter da eller muligens at spillerene ville gi mer for en levende legende (noe som jo kan ha en kortvarig effekt).

Langsiktig vil være å se sesongen ferdig (opprykk må jo være målet, selv om det i prinsippet kan defineres som kortsiktig tenkning), og deretter begynne å sette seg mål for de neste 2-5 årene.

Sier ingenting om hvem som burde sitte i førerstolen. Prøver bare å si at "når resultatene blir borte må vi bytte manager" er det samme som å si at vi da må begynne på nytt igjen (eller nesten ihvertfall) med en trener som da selvfølgelig vil sette *sitt* preg på laget. Stabilitet har også en del å si innen idrettspsykologi. Å bytte trener skaper en del usikkerhet i en periode da grenser osv må gåes opp igjen.

Regner da med at fotballspillere er som andre idrettsutøvere. Mulig det er naivt, men så er jeg kanskje en smule naiv :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 29. Sep. 2009, 00:45 »
Altså. Dersom vi får inn en ny eier - eksempelvis Barry Moat, og han allerede har sett seg ut sin mann - eksempelvis Alan Shearer. Da er det vanskelig å skulle la Chris Hughton fortsette i sjefsstolen av hensyn til alle.
Da syns jeg det er bedre at den mannen får komme inn å sette sitt preg på laget. Det er antakeligvis veldig sannsynlig at den mannen er Shearer dersom Moat lykkes, og da tror jeg heller ikke vi kommer til å se noen revolusjonerende endringer i treningsmetoder og lignende. Tror mye av det Shearer innførte der er videreført av Hughton.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #41 på: 29. Sep. 2009, 08:33 »
Dette er en kamptråd, gutter. Diskusjonen om Shearer/Hughton og et eventuelt oppkjøp kan tas i andre tråder :)

Kopi av previewet mitt på forsiden:
Newcastle jakter sin femte strake hjemmeseier for sesongen når Jim Magiltons QPR gjester SJP i morgen kveld. Skadefraværene begynner å bli mange, men Chris Hughtons mannskap er likevel storfavoritter foran oppgjøret. Her finner du siste nytt.
Tabelltoppen ble gjeninntatt forrige lørdag etter den overbevisende 4-0-seieren borte mot Ipswich. Newcastle står med 22 poeng på ni kamper, etterfulgt av WBA (20), Preston (18) og Boro (17).

Ryan Taylor og F. Coloccini måtte ut med skader i helgens kamp, og begge er usikre foran oppgjøret. Barton, Gutierrez og Geremi er også tvilsomme. De to førstnevnte har vært skadde en stund og er tilbake i trening igjen, mens Geremi ble syk foran Ipswich-kampen og reiste hjem. Danny Guthrie er imidlertid klar igjen etter å ha sonet det røde kortet han pådro seg mot Peterborough.

QPR har virkelig funnet formen etter en trøblete sesongstart. De fire første kampene endte med to uavgjorte og to skuffende tap, men etter det står London-laget med 3-2-0 i status. I forrige runde ble Barnsley nedsablet med sifrene 5-2 på Loftus Road.

Stallen deres er ikke ueffen, og inneholder navn som Wayne Routledge, Radek Cerny og Adel Taarabt, i tillegg til landslagsspillerne Kaspars Gorkss (Latvia) og Damion Stewart (Jamaica), Patrick Agyemang (Ghana) og Akos Buzsaky (Ungarn).

Ex-Magpie Peter Ramage spiller for QPR. Unggutten signerte en treårskontrakt med klubben i 2008 etter at han ble frigitt av Newcastle, og har siden det spilt 32 obligatoriske kamper for Rangers.

Kampstart er 2045 onsdag kveld. Viasat Fotball viser ikke kampen siden det er full Champions League-runde på samme tidspunkt.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 29. Sep. 2009, 10:26 »
Dette er en kamp vi bør vinne, men frykter at vi kan gå på en smell.
Liker ikke skaden til colo eller taylor som begge har spilt godt den siste tiden. Guthrie er tilbake og går nok rett inn på laget.

Guthrie er ikke et 1.valg hos oss, og må kjempe seg til en fast plass. Håper han viser seg verdig med et nytt mål:)

Eller gleder jeg meg til å få Jonas tilbake, selv om vi faktisk ikke har savnet han i kampene han har vært borte. Han er en sinke i spillet til tider, og det er klart at mange av de andre spillerne blir frustrerte av og til.

Ellers håper jeg Carroll og Ranger fortsetter på topp, og fortsetter det gode spillet. Slik de spiller om dagen holder de faktisk etablerte spillere som Løven og Harewood på benken:) kjempegøy!
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #43 på: 29. Sep. 2009, 14:01 »
QPR er et lag som spiller ballen i gjennom midtbanen. Der skal vi være langt bedre og jeg tror de kommer til å bli for baktunge i kampen.
Slår den spådommen til, så kan vi gang på gang etablere spill inne på deres halvdel.
Selv med endringer i forsvaret tror jeg ikke de klarer å skape så mye, av den enkle grunn at midtbanen vår tvinger de til å slå langt.

Spørsmålet er ikke om vi vinner, men hvor mye. Hjemme på St.James skal vi være overlegne et lag som QPR.
Jo, de er i form, men det var vel vi også når vi fikk juling mot Blackpool.

0-2 i handicap er et fint spill her  :) , selv om jeg er fornøyd med tre poeng så tror jeg at når vi setter publikumsrekord for sesongen, at fansen ønsker seg bra med mål og et offensivt lag.
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #44 på: 29. Sep. 2009, 18:16 »
Dette kan bli en tøff kamp. QPR med 3 forsterkinger før kampen. Tror den kan bli verre en fryktet.