20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva nå Norge?  (Lest 19022 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #105 på: 14. Nov. 2009, 12:56 »
Noen som har trua i dag? Skal u21 spille i morra dei?
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Peter

• Gjest
« Svar #106 på: 14. Nov. 2009, 16:27 »
Jeg har troa på et stor tap. Det kan i beste fall ende uavgjort.

Peter

• Gjest
« Svar #107 på: 14. Nov. 2009, 19:11 »
Amazing! Jeg tok faktisk feil med tippingen min! Hyggelig for "super" John da.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 14. Nov. 2009, 21:17 »
Drillo er en jævel på resultat må eg si.....
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 14. Nov. 2009, 21:23 »
Slikt hjelper også på FIFA-rankinga, blant annet. I tillegg til at vi lærer å vinne kamper igjen. Drillo veit hva han gjør!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 14. Nov. 2009, 22:22 »
Er veldig sikker på Drillo er den norske treneren som får landslaget til å prestere best resultatmessig. Påvirkningen landslaget gir til breddefotballen er mulig ikke positiv, men vi vinner kampene og det er det viktigste.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 15. Nov. 2009, 15:04 »
Det er bra at landslaget vinner kamper, men Drillo er da for pokker ikke den eneste som kan oppnå resultater med det norske landslaget.

Greit nok, første gang vi prøvde noe annet, så ente vi opp med Åge Hareide, som verken er fugl eller fisk. En mann hvis fotballfilosofi er en salig blanding av professor Olsens analyser og Nils Arne Eggens gode føtter.

Hvis man hadde tort å tenke litt lenger enn nesa rekker, så hadde man sett at det finnes mer enn nok av gode kandidater i både inn- og utland, som ville hatt mye bedre innflytelse på breddefotballen i Norge.

Professor Olsen mener at ALLE MÅ spille som han gjør, for det er den eneste veien til suksess. Han mener Brasil ville vært bedre med hans fotballfilosofi. Han tar enhver unødvendig tversoverpasning som en personlig fornærmelse og mener det er en skandale hvis man bruker over fem trekk på å score et mål.

Det er vel og bra å vinne fotballkamper. Men Drillo hører hjemme på museum. En gang må vi gå videre. Det gjør vi ikke ved å holde på Drillo til Solbakken kommer, og å ansette Nils Johan Semb som toppfotballsjef. Da er det ingen nytenkende hoder, og vi tviholder på det gamle, gode, som ga suksess for 20 år siden.

Fotballen har utviklet seg på 20 år. Selv om Drillo og Semb nekter å innse det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 15. Nov. 2009, 15:51 »
Så lenge Drillo leverer resultater vil aldri fotballen hans bli for gammeldags. Og når man ser hvordan laget har prestert i de kampene Drillo har vært sjef virker det klart at det er med Drillo som landslagsjef vi har søtrst sjanse til å nå EM.

Peter

• Gjest
« Svar #113 på: 15. Nov. 2009, 16:05 »
Drillo er jo den eneste som faktisk VIL bli landslagssjef. Ståle Solbakken trengte jo en lang tenkepause og han var jo fast bestemt på å fullføre kontrakten med FC København.

Mener du at land som England, Spania og Irland aldri skulle ansatt Capello, Aragones eller Trappatoni fordi de var for gamle? Man ser jo VELDIG tydelig at de har oppnådd suksess med dem. Drillo er intet untak.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 15. Nov. 2009, 19:41 »
Jeg sier ikke at Drillo er for gammel. Jeg sier derimot at professor Olsen er en museumsgjenstand. Han leverer resultater, for all del. Og jeg har forsåvidt vært en tilhenger av at han skulle fortsette frem til EM.

Men jeg mener likevel at mannen i utgangspunktet hører hjemme på fotballmuseet på Ullevaal Stadion, ikke på trenerbenken. Det handler ikke om fotballfilosofi som sådan, det handler ikke om alderen. Det handler bare om professor Olsens veldig ensidige tankegang, og det handler om at han i mine øyne har gjort sitt for det norske landslaget. Han gjorde Norge til verdens nest beste nasjon på midten av 90-tallet.

Og jeg mener både NFF og Egil Olsen burde latt det være med det. Men når han nå først ble ansatt som caretaker da Hareide trakk seg, så var det på sett og vis naturlig å gi han kontrakt frem til utgangen av 2011. Jeg reagerer mer på at NFF ansetter Drillos læregutt nummer 1 som hans etterfølger. Jeg mener Ståle Solbakken er helt feil mann. Jeg mener det var korttenkt og idiotisk av NFF å tvilholde på og overforskjønne Drillo-epoken, ved å ansette trekløveret Semb, Olsen og Solbakken samtidig.

Jeg vil ikke engang prøve å sammenligne professor Olsen med herrene Capello, Aragones og Trappatoni. Dette er mestere innen sitt fag. Alt de tar i blir til gull, enten det er klubb eller landslag. Disse herrene er blant verdens aller aller aller beste fotballtrenere. Dette er yppersteprestene i det internasjonale fotballtrenerfaget.

Egil Roger Olsen er en professor grodd fast på et kontor på Ullevaal Stadion, som lever av å analysere fotball ut og inn. Han har en veldig simpel fotballfilosofi, som utelukkende har lyktes hos det norske landslaget. Irak har hatt større suksess etter at Drillo dro, og etter at de kvittet seg fullstendig med den norske professorens tankegang.

Jeg mener det blir fullstendig feil av NFF å si at Egil Drillo Olsen er den eneste som kan oppnå suksess med det norske landslaget, men siden han ikke varer evig, så ansetter vi hans fremste læregutt som hans etterfølger, som for å vise det norske folk at vi tenker nytt og tenker på fremtiden.

Den eneste forskjellen på Drillo og Solbakken, bortsett fra alderen, er at Solbakken har utviklet spillestilen i en noe mer kontinental retning som følge av danskenes intoleranse for langpasningen.

Jeg kritiserer NFF for aldri å pensjonere Egil Olsen. De pensjonerer ikke Egil Olsen ved å gi Ståle Solbakken jobben som landslagssjef fra 2012. Dessuten ansatte de Nils Johan Semb som toppfotballsjef. Det er i mine øyne å lengte tilbake til det glade nittitall i stedet for å prøve å utvikle norsk fotball i en ny og mer kontinental retning, slik norsk eliteserie sakte, men sikkert er i ferd med å utvikle seg.

Med trekløveret Olsen, Semb og Solbakken er jeg stygt redd for at norsk klubbfotball vil falle tilbake til gamle synder med pol og løp.

Jeg synes Norge heller kunne prøvd å gjort som irene, tiltrekke seg noe man skulle tro var fullstendig urealistisk for en så liten nasjon.
Jeg synes Norge skulle fisket etter langt, langt, langt større fisker enn Olsen og Solbakken.

Jeg tror det ville utviklet norsk fotball som helhet, i tillegg til å gjøre landslaget mye mer spennende å følge med.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #115 på: 15. Nov. 2009, 20:00 »
Jeg legger meg langflat, Joakim! Jeg er faktisk 99,9 prosent enig i det du skriver. Godt skrevet!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 15. Nov. 2009, 20:07 »
Er helt uenig. Det er resultat som vil utvikle norsk fotball, til tross for vår stygge spelestil på 90-talet vrimla det med norske spelarar i utlandet, mykje pga Drillo oppnådde resultater med landslaget, som bidrog til at utenlandske klubbar fekk auga opp for norske spelarar, fordi dei såg dei var i stand til å hevde seg mot landslag i verdensklasse.

Folk må innsjå at Norge aldri kjem til å hevde seg i fotball med finspill, vi er avhengig av å spele på fysikk og godt ledarskap. Dette får vi med Drillo, og han har bevist at han fortsatt duger. Vi må gjerne gå tilbake til 90-talet for min del, var tross alt langt meir underholdande å følge det norske landslaget då.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 15. Nov. 2009, 20:12 »
Hvorfor kommer aldri Norge til å hevde seg i fotball med finspill? Jo, fordi vi har folk som Drillo som driter totalt i det. Se på Sarpsborg 08 i år. De har spilt fantastisk flott fotball i store deler av sesongen. Og du tror det ikke før du får se det: De har stort sett brukt kun nordmenn!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 15. Nov. 2009, 20:22 »
Ja, så kunne vi jo sett hvordan Sarpsborg hadde gjort det i TL da. HamKam spilte også jævla morsom fotball da de og Glimt rykka opp det året fra Adecco.
Nils Johan Semb har faktisk satt mange mål om økt fokus på ferdighetstrening blant gutter i ung alder. Det er også et totalt feilslått syn at vi kun var fjellgeiter under Drillo. Under Drillo vokste spillere som Myggen og Bohinen frem eksempelvis. Drillos fotballfilosofi er gjennombruddshissig fotball, hvor  han spiller på de styrkene som fins i laget. Drillo er mester på å utnytte de faktiske ferdighetene som bor i laget, og jeg syns det er tøv at hans gjennombruddshissige fotballfilosofi er foreldet. Fortsetter Drillo i samme spor, vil det igjen føre til en positiv utvikling for Norge som fotballnasjon.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 15. Nov. 2009, 20:30 »
Hvordan Sarpsborg hadde gjort det i TL har vel ingen betydning i forhold til diskusjonen her? Det var bare et eksempel på at det går ann å spille "Barcelona-fotball" i Norge også.

Det er mange lag i Norge som kunne spilt flott fotball hvis de hadde lagt vekt på det i trening og taktikk. Men i steden velger man å løpe, løpe, trene styrke, trene styrke, løpe osv.

For å ta et eksempel: Treningsuka til FFK den siste uka har KUN bestått av løping. Løping, løping, løping. Intervaller og langkjøring. Hvorfor drive med dette en uke etter at serien er slutt?
Samtidig denne uka skulle Jan Tore Ophaug på trener C-kurs, og når Nordlie fikk vite dette klikka det i vinkel for han. "Det skal det bli slutt på med meg som trener". Snakk om korttenkning!!! (Litt avsporing, men... :) )