20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva nå Norge?  (Lest 18974 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #90 på: 05. Nov. 2009, 00:23 »
viking har sløst en del penger på. Fillo 11 mill, Joakim Austnes 5 mill.
Dette er spillere som ikke har slått til. Men det er flerek lubber som også har gjort slike kjøp.

Rbk bruker pengene sine ganske smart. Spillere de kjøper inn vil nesten alltid bli solgt med overskudd. Samtidig har de enormt mye større ressurser en andre klubber. Og nå er de på vei inn i en ny gullalder hvor pengene fra CL kommer til å gjøre gapet enormt mye større.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Peter

• Gjest
« Svar #91 på: 05. Nov. 2009, 13:13 »
Lyn har faktisk ikke brukt et rødt øre på noen av de spillerene som er i A-stallen. Bare gratis og lån her i gården. Lyn er en uhyre sparsommlig klubb som får det beste ut av alle.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 05. Nov. 2009, 13:14 »
Hadde ikke han derre svenske backen en kjempe lønn selv om han ikke spilte?

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #93 på: 05. Nov. 2009, 13:26 »
Følger ikke mye med på Lyn, men har ikke de fått inn en del store beløp på spillersalg de siste årene??    Hvordan kan det da være så sinnsykt dårlig stelt hvis hele a-laget er gratis?
sunt pueri pueri puerilia tractant

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #94 på: 05. Nov. 2009, 13:41 »
Tror mye av svaret ligger i alt for bra matservering på presserommet. I forhold til Vålerengas kamper er det en fryd å være journalist på Lynkamper. Pizza, pølser, baguetter, brus, kaffe og kjeks, kunne man spise i ubegrensede mengder. Jeg brukte alltid å ta søndagsmiddagen på Ullevaal.

Men merket det ble litt dårligere når det ble skikkelig krise. Når jeg var på Lyn - Godset i oktober fikk jeg bare kjeks og kaffe.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #95 på: 05. Nov. 2009, 13:55 »

Men merket det ble litt dårligere når det ble skikkelig krise. Når jeg var på Lyn - Godset i oktober fikk jeg bare kjeks og kaffe.

Huff, du har virkelig fått merke krisen du :P
sunt pueri pueri puerilia tractant

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #96 på: 05. Nov. 2009, 14:03 »
Ja, fy faen. Gadd faktisk ikke å dra på Lyns siste hjemmekamp engang :P
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Peter

• Gjest
« Svar #97 på: 05. Nov. 2009, 16:44 »

Tamandi? Jo, han hadde rundt 1 million kroner. Den verste var Stafanutto, han tjente over 2.millioner til tross for å omtrent bare slå dårlige innlegg.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 05. Nov. 2009, 19:00 »

Tamandi? Jo, han hadde rundt 1 million kroner. Den verste var Stafanutto, han tjente over 2.millioner til tross for å omtrent bare slå dårlige innlegg.

Vil vel ikke si at de er en uhyre sparsom klubb hvis de gir slike lønninger. Det er sikkert mange grunner til at lyn er der de er nå, men noen spillere kunne de gitt mindre lønn. Kasey Wehrmann skal vel ha brukbart betalt han også. Har egentlig ingen ting mot lyn og syntes det er synd at de har rykket fra TL. Er såpass mange gode fotballspillere i oslo som burde fått sjansen i TL.

Peter

• Gjest
« Svar #99 på: 05. Nov. 2009, 20:07 »

Vil vel ikke si at de er en uhyre sparsom klubb hvis de gir slike lønninger. Det er sikkert mange grunner til at lyn er der de er nå, men noen spillere kunne de gitt mindre lønn. Kasey Wehrmann skal vel ha brukbart betalt han også. Har egentlig ingen ting mot lyn og syntes det er synd at de har rykket fra TL. Er såpass mange gode fotballspillere i oslo som burde fått sjansen i TL.

Lønnsmessig er de som de fleste andre, men gjennom de 5 siste årene så tror jeg ikke de har brukt mer en ca.10 millioner kroner på hele laget/lagene.

Enig. Mange som hadde fortjent å prøve seg i Tippeligaen for Lyn. Deriblant meg! (som tilfeldigvis er på 1.laget til Lyn97 og er en spiller for fremtiden) hehe, neida jeg skal ikke skryte. ;D

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #100 på: 05. Nov. 2009, 21:24 »
Er det ikke landslaget som skal diskuteres her? som f.eks Sembs ansettelse av Drillo frem til Solbakken tar over....?  ::)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #101 på: 06. Nov. 2009, 00:53 »
Litt av sjarmen med NewUtd er at det er lov å gå litt off-topic ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 11. Nov. 2009, 22:10 »
Lyn har seg selv å takke når de i stedet for å akseptere at det kan koste dem Tippeliga-plassen ved å satse på lokale unge spillere, pluss enkelte NTG-importer som de kan selge med stor fortjeneste om et par år, valgte å satse på kortsiktige importer som Stefanutto, Wehrmann osv. Dette ga ekstremt høye utgifter, minimalt med inntekter og ganske så fæle, røde tall i regnskapet. I tillegg ga det svært liten sportslig vinning, faktisk ingen sportslig vinning. De ble bare enda dårligere.

FFK har valgt samme fremgangsmåte. I stedet for unge, lokale talenter pøser de på med 30+ spillere som er way over the hill og som rett og slett bare gjør laget dårligere.

Når de i tillegg sparker den innovative, fremtidstenkende og spennende sportsdirektøren med det enorme kontaktnettet, og heller satser på Grönhagen, som ikke har helse til å lede laget, så må det bli store, røde tall i regnskapet. Dessverre lot dette seg løse gjennom et gigantisk lån fra kommunen, som de selvfølgelig aldri får tilbake igjen. Uansett, FFK rykket ned, og jeg gråter ikke. De fortjente det, sånn som de har holdt på.

Jeg er også litt redd for at RBK går i en felle når de nå henter Fredrik Winsnes tilbake fra Godset. Winsnes er 34 år og har bare to til fire år igjen på fotballbanen. Sannsynligvis bare ett eller to av dem på toppnivå.
Også skeptisk til at Roar Strand, hedersmannen, får fornyet kontrakten sin i evigheter. Når han ikke har vett til å legge opp selv, så burde faktisk klubben gjort det for ham. Og jeg tror faktisk at Roar, i motsetning til Hoftun og Vidar Riseth, hadde tatt hintet og lagt skoene på hylla for godt.
Det hindrer at unge, lokale spillere får utvikle seg gjennom førstelagsspill, og de må derfor heller ta turen ned en divisjon eller to.

Men der Fredrikstad og Lyn har råd til å gi de lokale talentene massevis av sjanser, må Rosenborg, i den posisjonen de er i, gå for de som presterer NÅ, fremfor de som kanskje presterer om et par/tre år.

Håper derfor Hoftun har lagt fra seg tanken om Morten Moldskred, og heller velger å satse ungt og internasjonalt. Men det blir nok med håpet er jeg redd... Når Hoftun effektivt fikk styret til å kvitte seg med plageånden Stig Torbjørnsen, mannen som ga oss Koné, Konan Ya og Traore, som altså ikke får spille, men som likevel kan sies å være vel så god, eller bedre enn sine konkurrenter, så er det nok fritt frem for flere impuls-kjøp av spillere som driblet Hoftun i sin tid.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #103 på: 12. Nov. 2009, 13:34 »
Lyn hadde ikke økonomi til å satse på annet enn unge talenter og man ser jo at selv om de rykket ned er det stor fortjeneste over og satse på dem. Lyn er uten fnugg av tvil Norges beste talentfabrikk. Det er fantastisk å se på. Da Mikel ble solgt kom Edu, da Edu ble solgt kom Ighalo og da Ighalo ble solgt kom Angan og Berget. Prøv å utkonkurere dem - det er nytteløst. Trenerene for de yngre lagene er utrolig. Selv spiller jeg på Lyn971 og jeg må skryte av trenerene som er veldig gode fotballfaglig, hyggelige og motiverer oss til å bli bedre fotballspillere. Mye av grunnen ligger der.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 12. Nov. 2009, 23:14 »
Det hjelper dessverre jævlig lite når klubben ikke kan økonomi, samt også bruker penger på sjokkerende ting som avdanka argentinere eksempelvis..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida