20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League  (Lest 230845 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #1035 på: 01. Mai 2013, 17:21 »
Det er jo litt merkelig å være så skråsikker uten å legge frem noe særlig argumentasjon da. Synes hands-regelen er vanskelig selv, jeg - og sliter ofte med å skille mellom hand/ikke-hands.

Men se ca 07:35- ca 08:10 ut i denne videoen, så finner du hands-situasjonen Dani Alves (?) er innblandet i:

http://www.footytube.com/video/bayern-munchen-barcelona-apr23-172889

Hva er argumentasjonen for at det ikke skal blåses hands og straffe der? (mtp på at det kun er den ène Pique-situasjonen det skal blåses straffe i?). De to andre hands-situasjonene bør også ligge i videoen der,men har litt dårlig tid atm., så får ikke spilt meg frem og tilbake.

Here you go!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1036 på: 01. Mai 2013, 17:27 »
o video que tentou ver nao se encontra disponivel

pedimos desculpa pelo incomodo!

Kul video.
Nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1037 på: 01. Mai 2013, 22:03 »
Jeg kan overhodet ikke spansk, men tipper det betyr noe i nærheten av at "denne videoen er ikke tilgjengelig i ditt område".

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1038 på: 01. Mai 2013, 22:53 »
Det her er faen meg sykt fett. Deilig med heltysk finale. Satser på at Dortmund tar Bayern, selv om jeg tror Bayern tar dette uten de helt store problemene.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1039 på: 01. Mai 2013, 22:53 »
Ah, da så.. La gå. :P Herlig av Bayern på Camp Nou i dag! 7-0 sammenlagt er rimelig villt!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1040 på: 01. Mai 2013, 22:58 »
hahahaha. satan for et pisslag barca er uten messi. største sammenlagttapet i en seimfinale i CL noensinne? -det er flaut det.
håper også dortmund tar dette, men har mine tvil. alltid heiet på tyskland / tyske lag i mesterskap så at de endelig vinner noe er høyst gledelig - spesielt etter å ha pisset på spansk motstand

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1041 på: 01. Mai 2013, 23:52 »
Den enorme differansen mellom 0-7 danner kanskje et riktig bilde av sjanser og spill over to kamper, men de møter et Barcelona som ikke er vant med å måtte bøye seg for et bedre lag. De fikk seg total bakoversveis og en psykisk knekk midtveis i kampen på Allianz og gir opp. Flere av stjernene virker mette og slitne, og de kjempet ikke med nebb og klør for å tape hederlig - de kapitulerte. Bayern er ikke så mye bedre isolert sett. Skal også sies at to av målene på Allianz er store dommertabber.

Jeg støtter også det Frode Lia snakket om i studio før kampen. Spillerne på Barca hadde en veldig knapp sommerferie, og de har en liten stall, slik at muligheten for å rotere blir mindre. Det er mulig en era begynner å nærme seg slutten, men jeg synes det blir litt drøyt å sette et punktum på eraen allerede. Se bare på hva de har gjort i ligaen. Tror derimot de må fornye seg og få flere strenger å spille på for å nå opp i Champions League de kommende årene.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1042 på: 02. Mai 2013, 00:08 »
Pisslag er vel litt drøyt når de er i semien i CL. Og spesielt med tanke på hvor mye de tross alt leder serien i Spania med fremfor et lag som Real Madrid.

Støtter meg til kø1 sin analyse. Virker både slitne og litt metta. Dette Barca-laget jobbet på en langt mer imponerende måte for noen år siden. Skal også huske på at Bayern er sjukt gode i år - og strengt tatt nesten må kunne sies å ha vært "moralske" vinnere av turneringen i fjor dersom det er lovlig å bruke det uttrykket. Allerede da imponerte de meg stort spesielt i semien mot Real der de per spill og sjanser burde vunnet greit både hjemme- og bortekampen. Måten de dengang spilte på Santiago Bernabeu som bortelag var stort og de gikk fortjent videre selv om det gikk til straffer. Følelsen av at de begynner å få et stort lag er vel bare ytterligere bekreftet med hva de har gjort med Barca.

Spennende å se hva som skjer med Barca neste sesong. Ingen mesterskap denne sommeren - og en skulle tro at det er et revansjelystent lag som ønsker bevise at de ikke er ferdige riktig enda. Får de virkelig lysten tilbake tror jeg vi fort kan se litt mer til Barca slik vi kjenner de om ett års tid. Jeg håper i hvertfall å se et Barca spille slik de gjorde for et par år siden da de ble hylla som tidenes beste fotballag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1043 på: 02. Mai 2013, 01:57 »
To tyske lag på Wembley, gleder meg til å se overskriftene i engelske tabloider  :D

"German invasion" "Where's the RAF" "Robert der stukabomber" De kommer til å kose seg på jobb  :P

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1044 på: 02. Mai 2013, 02:31 »
Skal også sies at to av målene på Allianz er store dommertabber.

Går opp i opp da Bayern skulle hatt 2 straffespark. Gitt at straffe = mål ;)

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1045 på: 02. Mai 2013, 10:24 »
Latterlig bra av Bayern! Rundspiller Barca på si eiga bane og dei fikk det til å sjå lett ut. Jobba fantastisk bra for kvarandre gjennom heile kampen. Håper Dortmund tar heim tittelen, digger laget og spesielt supporterene.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1046 på: 02. Mai 2013, 16:39 »
God kamp i går. Det å se Barcelona tape 7-0 sammenlagt i Champions League tar det nok god tid før jeg får sett igjen, så feiringen gikk rett og slett over styr i går. Du vet du har sett en fotballkamp å feire når du detter inn døren kl halv 5 på en onsdag....  ;)

Dette Bayern-laget slår Dortmund i finalen. Det er jeg sånn ca 90 % sikker på.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1047 på: 04. Mai 2013, 09:24 »
Jeg så videoen med Alves-situasjonen. Det var en helt klar hands! Armer langt ut fra kroppen, ballen skifter ikke retning, osv.. Du har fortsatt ikke kommet opp med et godt argument for hvorfor det ikke var straffe.

Så post videoen da.

Mener du fortsatt at dette ikke er straffespark? Da har du en helt annen oppfatning av hva straffespark er i forhold til meg og et unisont dansk Viasat 4-studio.

Jeg klarer for øvrig ikke, selv ved å se den sjette og syvende gangen, å se om BM-spilleren er nær ballen eller ikke. Men det forteller nok bare hvor mikroskopisk touch han får i så fall.

Hadde den der gått i mot Brann eller Newcastle ville jeg vært i harnisk hvert fall.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1048 på: 04. Mai 2013, 09:36 »
Ja.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1049 på: 04. Mai 2013, 13:05 »
Er jo soleklar straffe. De Barca-kåte guttene i studio mente det ikke burde være straffe fordi barca ikke hadde noen fordel av at ballen falt ned i feltet. Er så latterlig nivå over viasat-sendingene