20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League  (Lest 229050 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #525 på: 18. April 2012, 22:59 »
Det er i alle fall mye mer sannsynlig at de vinner en eventuell finale enn at de går videre fra semien fortsatt. Selv om jeg, uten sjanse for 4. plass for vår del, hadde elsket en finale uten La Liga-lag må jeg bite i det sure eplet å si at jeg håper Barca følger Bayern til finalen.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #526 på: 18. April 2012, 23:01 »
tror sjansen for tre poeng er meget stor vis chelsea drar seg mot finale i CL,, klart det er risky for oss vis de klarer det, men vinner de CL har de jaggu fortjent CL plassen også. er en mye større prestasjon å vinne CL enn å havne 4 i ligaen. Selv om det er surt for den som havner på 4. plass. tenk 3 poeng på brua og chelsea tap i finalen :D

Peter

• Gjest
« Svar #527 på: 18. April 2012, 23:01 »
Noen som fortsatt synes Cahill er så utrolig overvurdert? Svært solid der bak i dag!

Ja, jeg synes fortsatt han er overvurdert, selvom han hadde en veldig solid kamp idag!

Chelsea vinner uansett ikke CL, så er ikke noe å klage over. Det viktigste er å gjøre vår egen jobb, så får vi ta kampene som vi ikke er involvert i som en bonus senere.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #528 på: 18. April 2012, 23:08 »
Ser på det som 70-75 % sannsynlig at Bayern eller Real skal ta Chelsea på nøytral bane uansett, så blir ikke særlig nervøs til tross for at de slår ut Barca - noe de selvfølgelig ikke har sjans til i og med at de kun har ett mål å gå på før Nou Camp.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #529 på: 18. April 2012, 23:38 »
Men, er absolutt ikke ideelt for Barca at de har Real i serien i helga. Chelsea har sannsynligvis ikke all verden å spille for i ligaen, og kunne egentlig gjort et kjempetrekk ved å hvile spillere mot Arsenal, være piggere enn Barca tirsdag, gå til finale, vinne den med en god porsjon flaks, og være i CL neste sesong også. Frister nesten litt å si at det er deres beste sjanse for å komme dit til høsten.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #530 på: 19. April 2012, 00:05 »
Men, er absolutt ikke ideelt for Barca at de har Real i serien i helga. Chelsea har sannsynligvis ikke all verden å spille for i ligaen, og kunne egentlig gjort et kjempetrekk ved å hvile spillere mot Arsenal, være piggere enn Barca tirsdag, gå til finale, vinne den med en god porsjon flaks, og være i CL neste sesong også. Frister nesten litt å si at det er deres beste sjanse for å komme dit til høsten.

Jepp, det som skjedde i dag var lang i fra optimalt for oss i hvert fall :\

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #531 på: 19. April 2012, 00:30 »
Godt skrevet Andy, er veldig enig.
Jeg har også egentlig som deg, sett meg lei av Barca fotballen. Jeg greier ikke 90 minutter med 5000 pasninger i 5 minutter sammenhengende, mens de biter seg fast på motstanderens banehalvdel og nærmest håner dem med disse gjenntatte 2 meters pasningene sine. Noen synes dette er fantastisk, jeg synes det er kjedelig. Det er ikke sånn fotball skal være, det skal være fult trøkk, harde taklinger og kontringer.
Derfor jeg heller ikke takler å glo på Swansea i 90 min i PL heller. Fin fotball, for all del, men fryktelig kjedelig i lengden!

Når Barca ikke leder og ikke skal safe ledelse er det en fryde å se på. Det som er problemet er jo at motstanderne også parkerer bussen på egen 16 meter og dermed blir det gjerne dølle kamper som i dag. Når Barca skal trygge ledelsen er de selvfølgelig grusomme å se på fordi de ender opp med å bare trille ball i hatt med motstanderne. Dukker det dog opp rom er de kjapt der og ydmyker de enda mer. For min del veit jeg hva som er størst underholdningsverdi i om du sammenligner dette med Mourinho sin måte å spille fotball på. I en drømmeverden skulle jeg gjerne sett at Newcastle også var i stand til å rett og slett spille ut motstanderne når d elå i ledelsen. Finnes ikke bedre måte å forsvare seg på.
Ellers har du jo det faktum at Real er et kjøpelag av dimensjoner kontra Barca og består av endel mindre likbare individer. Jeg har generelt alltid likt Barca kontra Real - og følelsene har ikke akkurat blitt mindre de siste åra.
Og for vår del kan vi jo bare håpe at Barca avgjør på Nou Camp mot Chelski.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #532 på: 19. April 2012, 00:38 »
Jeg ser i hvert fall mye heller Barca enn Liverpool, Manu og Chelsea i hvert fall. Så ærlig skal jeg være.

Kan faktisk ikke skylde på Barcelona for at dagens kamp var kjedelig, nei - i og med at Chelsea spilte akkurat sånn man bør spille mot dem. Bare håper Mourinho fikk notert seg et par ting før El Classico, selv om jeg har troen på at Barcelona slår både Real og Chelsea med tre og fire mål,dessverre.

Husker ekstremversjonen av Mourinho vs Barcelona for et par år siden..var vel semifinalen (!?) mot Inter i kamp nummer 2 der Mourinho satt 6 mann i forsvar og gikk videre, og vant finalen. Det er jo eneste måten å stoppe dem på.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #533 på: 19. April 2012, 17:15 »
Jeg digger Barca, men måten de spiller på er vel den beste garantien for at Guardiola ikke kommer til å forsvinne til andre klubber med det første... Ingen andre klubber kan greie dette uten at man får det inn med morsmelka, så i feks Chelsea er han sparket før Påske i son første sesong

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #534 på: 19. April 2012, 21:54 »
Barca er et grusomt kjedelig lag å se på. Vil nesten gå så langt som å si at de ikke spiller fotball, men har 90 min med pasningsøvelser. Det er ikke noe fart i spillet, ingen kontringer, og rett og slett ingen vilje til å storme fremover. De skal alltid spille seg helt opp til målet og det kan nesten virke som om Guardiola har en regel om at det skal spilles minimum 100 pasninger før man får lov til å avslutte. Dessuten er kampene deres alltid veldig ensformige og det er Barca som dominerer og motstanderen slipper veldig lite til. For all del det er bra gjort av Barca som klarer å spille på denne måten, men de morsomste kampene er de jevnspilte hvor det er mange sjaner til begge lag.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #535 på: 19. April 2012, 22:07 »
Helt enig med deg, tveit. Liten tvil om at Barca-fotballen for mange blir ansett som "fin" fordi de rett og slett er ganske overlegne resultatmessig.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #536 på: 19. April 2012, 22:08 »
Det kan kanskje virke sånn om du bare ser kamper som den de spilte i går, men jeg mistenker at du har et noe snevert grunnlag for å uttale deg så bastant. Barcelona triller ikke ball mellom spillere om det åpner seg rom for å komme framover. Da er det full fart mot mål. Det er bare ikke så forbanna lett når motstanderen legger seg på 16 meter og parkerer bussen. Å skylde på Barca for at kampen blir kjedelig blir derfor for meg helt feil.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 19. April 2012, 22:18 »
Det kan kanskje virke sånn om du bare ser kamper som den de spilte i går, men jeg mistenker at du har et noe snevert grunnlag for å uttale deg så bastant. Barcelona triller ikke ball mellom spillere om det åpner seg rom for å komme framover. Da er det full fart mot mål. Det er bare ikke så forbanna lett når motstanderen legger seg på 16 meter og parkerer bussen. Å skylde på Barca for at kampen blir kjedelig blir derfor for meg helt feil.

Amen. Takk! Er vel ikke uten grunn at Barcelona-fotballen tidligere år har blitt hyllet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #538 på: 19. April 2012, 22:19 »
Føler egentlig ikke at Barca alltid skal spille seg helt opp til målet. Har sett dem utallige ganger spille gjennombruddspasningen, både langs bakken og i lufta, i bakrom der spillere kommer på løp. For øvrig er jeg enig i at kampene deres til tider kan være kjedelige. Det er for lite sluttprodukt, men det er kanskje et resultat av motstanderens taktikk enn Barcas manglende evne til å underholde.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #539 på: 19. April 2012, 23:04 »
Synes Barca har blitt flinkere til å variere spillet etter at de hentet Sanchez. Han er ekstremt god til å true bakrom, noe vi også så i går. En fantastisk spiller jeg er sikker på kommer til å bli konge i Barca neste sesong.