20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League  (Lest 229001 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: Champions League
« Svar #465 på: 16. Mars 2012, 16:18 »
Egentlig ingen av lagene jeg har spesielle følelser for, bortsett fra at jeg alltid håper underdogen gjør det bra. Men at APOEL skulle vinne skjer jo ikke. Utrolig synd ikke Napoli gikk videre. Det er et lag som jeg har skikkelig sansen for.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #466 på: 16. Mars 2012, 16:40 »
Håper at Real ikke vinner. Beste hadde vært om Bayern vant.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #467 på: 16. Mars 2012, 18:12 »
Hvis vi snakker et derby i engelsk fotball, så for all del. Merseysidederbyet var skuffende sivilisert. Men på kontinentet skal fotballen være estetisk og vakker. OG underholdende.

Slåssing er ikke underholdning for meg, og jeg lot meg heller ikke underholde særlig av førsteomgangen mot Sunderland. Det var bedriten fotball fra begge lag, begge var mer interesserte i å slåss og spille stygt. Det skal være temperatur og det skal være fiendskap. Men 90 minutter med slåssing på en fotballbane er uinteressant. Da ser jeg heller boksing eller bryting.

En fotballbane er ingen boksering. Selv om Pepe og Busquets tror det. Eller Cattermole og Barton for den del.

True selv om Tyrkia - Tsjekkia i EM noen år tilbake i tia feks var brutalt bra. Fantastisk underholdning.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #468 på: 17. Mars 2012, 17:26 »
Den siste personen på denne jorden jeg unner å vinne Champions League er den forbanna russeren i London, herr Roman Abramovitsj. Han kan brenne lenge og godt for min del. Jeg vil aldri, aldri, aldri se at han får æren av å se laget sitt løfte CL-trofeet. Da har Roman oppnådd det han alltid har vært ute etter, og selv om Chelsea som klubb egentlig ikke byr meg imot, så gjør Stalin det. I særdeleshet på grunn av behandlingen av Jose Mourinho, Carlo Ancelotti og sist, men absolutt ikke minst André Villas-Boas.

Nei, som sagt, drømmefinale er nok Bayern-Barca. To lag som ønsker å spille fotball, begge lag har flere store profiler, og når finalen i tillegg går på Allianz Arena, så er det hele enda mer interessant.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 17. Mars 2012, 17:58 »
Den siste personen på denne jorden jeg unner å vinne Champions League er den forbanna russeren i London, herr Roman Abramovitsj. Han kan brenne lenge og godt for min del. Jeg vil aldri, aldri, aldri se at han får æren av å se laget sitt løfte CL-trofeet. Da har Roman oppnådd det han alltid har vært ute etter, og selv om Chelsea som klubb egentlig ikke byr meg imot, så gjør Stalin det. I særdeleshet på grunn av behandlingen av Jose Mourinho, Carlo Ancelotti og sist, men absolutt ikke minst André Villas-Boas.

Nei, som sagt, drømmefinale er nok Bayern-Barca. To lag som ønsker å spille fotball, begge lag har flere store profiler, og når finalen i tillegg går på Allianz Arena, så er det hele enda mer interessant.

Er ikke bare Abramovich jeg ikke unner CL trofeèt. Terry, Lampard, Drogba, Cole, Torres, osv. Den lista kan bli lang.

Bayern og Milan har jeg sansen for. Blir litt mye med Barca og Real. Gode lag men mange ufyselige spillere på de lagene der også, på hver sin måte.

Noreng

• Gjest
« Svar #470 på: 18. Mars 2012, 15:00 »
Selv om jeg vanligvis liker de spanske klubbene som er igjen nå, så håper jeg de går på en smell. En finale mellom Bayern og Chelsea hvor Bayern herjer hadde ikke vært meg imot :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #471 på: 03. April 2012, 21:43 »
Nesta har kjøpt Mike Williamson sin lærebok om hvordan man forsvarer inni egen 16-meter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #472 på: 03. April 2012, 21:46 »
Stor sjanse å ta på Barca sin hjemmebane, så neste gang prøver han nok å kamuflere det bedre.. Bra kamp og til tider magisk spill selv om begge målene til Barca var straffer

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #473 på: 04. April 2012, 16:27 »
Nesta har kjøpt Mike Williamson sin lærebok om hvordan man forsvarer inni egen 16-meter.

Greit at han holder der, men om man ser godt på reprisen ser man at Barcelona spilleren også har ett veldig godt tak. Men det mest oppsiktsvekkende er jo det Puyol gjør. Han er ihvertfall ikke interessert i ballen å oppfører seg som en rugby spiller.

Se på reprisen en gang til og si hva du ville dømt når du har alle fakta på bordet nå? Jeg er usikker på hva regelverket sier, men med det Puyol gjør synes jeg straffen er streng, ihvertfall når Zlatan ikke fikk straffe når han tydelig ble felt innenfor 16 meteren i 2. omgang.

http://www.dagbladet.no/2012/04/04/sport/champions_league/fotball/20981144/

Hva sier dere da? Straffe eller ikke straffe? Legg godt merke til både Barcelona spilleren som drar Nesta og spesielt Puyol......

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #474 på: 04. April 2012, 17:06 »
Nesta gjør det hele veldig åpenbart. Ikke uvanlig med holding - men lite smart å  ikke kamuflere det bedre. Gutta i det engelske studioet pekte på at Puyol sin var også foul - men den skjedde etter Nesta sin holding og følgelig var det korrekt dømt. Om det blir dømt for holding eller ei er ofte bingo - men ifølge læreboka er det straffe, og når en gjør det så åpenbart som Nesta får dommeren en grei jobb med å dømme det. Syns jeg.
« Siste redigering: 04. April 2012, 17:07 av Kristoffer »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #475 på: 04. April 2012, 19:23 »
Holdingen fra Nesta er ganske tydelig, så han har absolutt ingenting å klage på sånn sett. Hvordan det er i forhold til det Puyol gjør aner jeg ikke. Det kan sikkert dømmes begge veier i denne situasjonen, men dommeren ser Nestas holding, og dømmer for det, og man kommer ikke bort fra at det kvalifiserer for straffespark.

Det er godt mulig at Zlatan skulle hatt straffe, men det er ikke tydelig nok for meg om forsvarsspilleren tar ballen eller ikke. Jeg er ikke helt sikker.
« Siste redigering: 04. April 2012, 19:27 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #476 på: 17. April 2012, 22:38 »
Deilig og fortjent at Gomez scora det 2-1-målet. Håper virkelig at Bayern tar seg til finalen - og gjerne også vinner over Barca der!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #477 på: 17. April 2012, 22:39 »
Herlig og fortjent. Får håpe det holder.

Ronaldo var nok en gang usynelig, tross assisten.
Nei.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #478 på: 17. April 2012, 22:56 »
Alaba, for en spiller!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #479 på: 17. April 2012, 23:18 »
Ronaldo forsvinner, men det kan vel også skyldes Mourinho. Kom deg til Newcastle du CR:)

Velfortjent seier til Bayern, håper de holder ut i Madrid.

Må også gi skryt til Howard Webb. Soleklart rødt på Marcelo, men det er vel kanskje mer linjemannen som burde se det? Ikke vet jeg. Uansett, fantastisk dømming av HW.
Same old Shearer, always scoring!