20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Reading (15. aug, kl 1820)  (Lest 51009 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Reading (15. aug, kl 1820)
« Svar #285 på: 15. Aug. 2009, 23:13 »
Noen som har link til målene?

boeyvind

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #286 på: 15. Aug. 2009, 23:21 »
Fant en link til 3. målet... filma med mobil da :P

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #288 på: 15. Aug. 2009, 23:29 »
Glimrande kamp ;D Utrulig deilig med seier igjen! og så 3-0 og.... ;D ;D
Tar av meg hatten for Ameobi. Litt synd at Ranger ikkje fikk prøve seg mot slutten da vi fikk muligheter til å kontre.  Vet at eg har kritisert Ameobi mye men som sagt eg tar av meg hatten...Keep up the good work ;D ;D
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Peter

• Gjest
« Svar #289 på: 15. Aug. 2009, 23:51 »
Verdensklasse heading på det 2. målet :P

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #290 på: 16. Aug. 2009, 00:23 »
Intervju med CH.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_5493355,00.html
Mot slutten nevner han at det ser lovende ut ang skaden til Barton. Barton selv var i et meget bedre humør en halc time etter kampen ca.
Guthrie skal være tilbake til onsdag å Butt neste helg, så lovende ang skadene.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 16. Aug. 2009, 00:47 »
Bra spillerbørs, Daniel, men jeg syns at Barton var en av våre bedre i dag.

Jeg synes barton gjorde en forferdelig 1. omgang, utrolig mange feilpasninger og dårlige cornere. Studerte ikke hver enkelt spiller, så er godt mulig han gjorde mye bra også, men la iallefall merke til at han gjorde mange feil.

nerli

• Gjest
« Svar #292 på: 16. Aug. 2009, 00:52 »
spent på om guthrie vil få mye spilletid denne sesongen .. vi har allerede butt,barton og nolan sentralt .. hva skal vi da gjøre med danny .. noen som vet om han takler ving bra? ser ikke for meg han som en vingtype selv men .. konkuranse på den sentrale midtbana har vi iallfall .. verre me vingene ..

håper vi får en skadefri midtbane .. så blir d litt mer fighting om plassene ..
håper bare at ingen får klippekort og spiller kamp på kamp elendig ..

toonviking

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #293 på: 16. Aug. 2009, 00:54 »
Dette gjorde virkelig godt! Der knuser Ameobi til med hat trick, an aal.

Dermed er vi godt i gang, med 4 poeng av 6 mulige, og da møtte vi først et annet av lagene som rykket ned fra PL.

Jeg skal bare innrømme at jeg har svært bange anelser angående denne sesongen, fordi det er mange kamper igjen, og vi har mistet spillere (blant annet Obafemi Martins, som scoret i den tyske tittelforsvarer Wolfsburgs kamp i helgen).

Men vi får ta en kamp om gangen, og håpe det beste. Newcastle Uniteds verste fiende er ikke motstanderne, men det utrolige rotet omkring klubbens videre eksistens. Det er helt uforståelig at det kan være så mye rør!

Dette irriterer meg skikkelig, for denne klubben skulle aldri rykket ned, om det ikke hadde vært for nettopp alt rotet. Selvsagt har laget ikke ytt det de skulle, men det står i forhold til klubbledelsen.

Men for meg, som har støttet laget siden Malcolm Macdonalds tid, er det bare å bite tennene sammen, og håpe på bedre tider. Denne seieren var svært kjærkommen!!!

Howay the Lads!!!

EDIT: La meg få legge til at det egentlig var greit å rykke ned, dersom det vil si å kjempe i toppen, fremfor i bunnen. Få en ny start. Glede seg over flere seire, som også må være svært motiverende på spillerne. Dersom vi klarer å holde trøkket, vil vi være mer attraktive på spillermarkedet, noe som kan tilføre interessante spillere, på vei mot et forhåpentligvis snarlig opprykk til PL igjen. På den annen side, kreves det også ryddighet i klubbledelsen, og en avgjørelse om eierforhold. Og selvsagt trener. Snarest!
« Siste redigering: 16. Aug. 2009, 01:06 av toonviking »

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #294 på: 16. Aug. 2009, 01:59 »
Tjoho, tror et år i Championship kan bli moro, jeg, om det fortsetter som dette!

Så kampen på Three Lions, og stemningen der var god. Det var det jo gode grunner til også. Om ikke motstanden på banen var av det mest imponerende slaget, endrer ikke det det faktum at vi DOMINERTE i dag. Og vinnerinstinktet var tydelig på banen i dag, likte spesielt godt at Nolan sprang etter den ballen fremfor å la den gå til utspark - en avgjørelse som ga oss 2-0.

Stå på, karer!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #295 på: 16. Aug. 2009, 10:22 »
Utrolig godt med en seier og spesielt at Sholadinhio er tilbake. 2 spillere skuffet stort, og det var Jonas og Caroll. I tillegg var markeringene på dødball forferdelige. CH har visst tenkt ut det "geniale" hvor spillerene ikke skal markere motstanderene, men holde en linje foran Harper. Grusomt. Vi må få skikk på dette, hvis ikke kommer vi til å bli straffet utover. Det lille Reading skapte kom på dødballer. Og mye av det WBA skape kom på innlegg/dødballer også.

Harper - Nesten ikke vits m karakter. Hadde omtrent ingenting å gjøre gjennom hele kmpen

Raylor - 6. Hadde en dårlig 1. omgang men tok seg flott opp i 2. Nydelig crosser på 2. målet

Enrique - 7. Full kontroll på sin venstre side. Også flott crosser.

Colo - 7. Bortsett fra situasjonen i 1. omgang hvor han heldigvis fikk frispark, var Colo veldig god. Ikke en feilpasning

Tayls- 6,5. Oppofrende som vanlig. Men jeg synes Colo var den som var den store rydderen sentralt i går.

Smith - 7. Kjempet og gjorde igjen en flott jobb som def. midtbane. Gjorde det enkelt, noe jeg liker.

Barton - 7. Kanskje ikke den beste kampen. Noen unødvendige pasningsfeil. Men han var også veldig flink til å vri spillet. Kvaliteten i spillet falt da han gikk ut. Håper virkelig at han ikke er lenge ute. At vi spilte mye bedre i går enn mot WBA tror jeg blant annet kommer av Bartons tilstedeværelse. Han viser tekniske finesser og flotte pasninger som ingen av de andre castlespillerene behersker. Han ble bedre og bedre for castle i pl også, før han ble skadet. Tror Barton kan bli veldig god fremover så lenge han holder seg skadefri og selvsagt ikke går loco igjen.

Nolan - 6,5 Skummelt balltap som kunne ha medført mål til Reading. Men hevde seg vesentlig fra forrige kamp. Virkelig flott ballopphenting på 2.målet. Og slo et par flott entouchpasninger som virkelig åpnet opp forsvaret til reading

Jonas - 4,5. Jobbet utrettelig, men gjorde det igjen for tungvint. Gikk seg mye fast og rotet det grusomt til på castles 1. store mulighet. Men han var bedre nå enn i forrige kamp, noe som ikke sier så mye. Var en periode i 1. omgang han begynte å spille på få touch, og da gikk alt mye bedre. Ble tatt helt ut i 2.

Carolll - 4. Totalt usynlig. Bortsett fra flikken til Ameobi var Caroll svak, dessverre. Problemet er at hvis vi skal spille med Caroll, er vi avhengige av 2 gode vinger som klarer å komme rundt på kant og legge inn. Caroll er suveren i boksen, men det betinger at vi har spillere som gir ham slike baller. Og de var det få av i går.

Sholadinho - 7,5. Trodde jeg ikke skal si dette, men han var MOM. Litt rusten åpning, men ble bedre og bedre for hvert minutt. Klarte tom. å dempe ballen og holde på den eller spille den fort videre. Kanskje litt heldig på 1. målet. Litt heldig med treffet, men det ga ham den selvtilliten han trengte. Fantastisk 2. mål og straffen var iskald. Hadde også en glimrende heading som keeper fistet over. Vanligvis går slike headinger til Shola i en høy bue over målet.
« Siste redigering: 16. Aug. 2009, 10:25 av InspectorC »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 16. Aug. 2009, 11:07 »
Faktisk HELT enig i den spillerbørsen der! De jeg synes markerte jeg positivt i går var Colo, Barton og Ameobi. I tillegg viser Smith at han er god på midtbanen, og at Butt bør bli benket dersom han fortstter å spille som han har gjort de to siste kampene.

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #297 på: 16. Aug. 2009, 11:14 »
Nå skal det sies at Carrol med sine 193 cm, avleder en del sterke hodespilellere i feltet. Det betyr at Ameobi får litt mer rom en vanlig, noe som resulterte i to meget gode headinger i går.
Problemet vårt på topp er farta, evnen til å ta vare på sjanser i bakrommet etter stuss og mangel på gode innlegg fra kanten.

Men:

I går kom de gode innleggene, Reading lå lavt - ergo en rask spiller som søker bakrom hadde vært nyttesløst siden bakrommet ofte ikke var der, og da trengs ikke mer fart enn å akkurat ligge på onsidegrensa.

Problemet gjør seg nok mer gjeldene på bortebane, for de fleste vil frykte oss på St.James. Så hjemme fungerer det fint med Shola/Carrol.
Borte vil jeg nok savne en Owen, Marins, Løvenkrands eller til og med Bellers. Dessuten er alle nevnte bedre på plassering og har mer goalgetter egensakper enn våre to fyrtårn.

Ellers var vi solide defensivt i går og midtbanen kriget til seg ballen gang på gang. Herlig innsats, selv om Barton virket rusten og Jonas gikk seg fast noen ganger.
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 16. Aug. 2009, 11:29 »
Daniel, jeg stusset også da Geremi kom inn, men vi på puben ble enige om at det var pga. at Smith nesten hadde rødt kort, og vi ikke hadde noen andre utpregete defensive midtbanespillere på benken.

Jeg registrerer også at folk gir Shola 7,5 - 8 på børsen. Når en spiss scorer hattrick har han gjort sitt, spør du meg, og fortjener minst 9. Egentlig samme faen hvordan han spiller - oppgaven hans er å score mål!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 16. Aug. 2009, 11:40 »
vi kan jo bruke Ranger i bakrommet. Han har bra hurtighet. Colo var jo faktisk klippe i forsvaret ;D
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.