20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Figo på vei til Newcastle?  (Lest 7612 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Figo på vei til Newcastle?
« på: 19. Juni 2005, 09:42 »

Skrevet av Asbjørn, 19 Juni 05

Troverdige nufc.com skriver idag at dette kan bli realitet. Portugiseren som kostet Real Madrid £37 millioner for 5 år siden, kan komme på en lignende kontrakt som Kluivert skrev under sist sommer. Det vil si at Real Madrid betaler halve lønnen til Figo det første året han spiller for Newcastle.

Figo har svært lyst til å spille for Newcastle, og nufc.com skriver at det er noe i dette ryktet i motsetning til alle andre rykter som engelske aviser har kommet med den siste uken. Det snakkes om en 1 års kontrakt, med mulighet til å forlenge med ytterligere 1 år.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1 på: 19. Juni 2005, 10:08 »
Håper han signerer eg! Trur det kan være ein bra tilvekst, og vi kan skaffe oss mange andre spelarar fordi nettop navnet Figo er i newcastle. :D

Men kor skal Jenas spele hen :?

Formasjonen må blir noko liknande dette:

---------------Given
Carr-Bramble/Distin-Boumsong-Baba
-------------Parker
-----Figo------------Emre
-------------Dyer
------Benni--------Shearer
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 19. Juni 2005, 10:29 »
Dette blir bra!
Da kan vil prøve han akkurat sånn som Kluivert og er vi ikke fornøyd med han(noe jeg var med Kluivert) så går han bare!
Men hvor skal de forskjellige spille!?!
Kanskje et rotasjonssystem. Men det liker jeg ikke. Da blir aldri laget samspilt, noe jeg ikke tror laget kan klare under Souness uansett.

Noreng

• Gjest
« Svar #3 på: 19. Juni 2005, 11:13 »
Figo hadde vært et godt kjøp for oss på Tyneside, men hvis Figo kommer må jo vi kaste noen sentrale som ; Bowyer

validus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 19. Juni 2005, 12:02 »
bowyer og butt blir vel kasta likevel heldigvis..... Faye har gjort en ok jobb på midtbana, gje han litt meir tid...

Men lika tanken på figo til newcastle ja...
ieron Dyer

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 19. Juni 2005, 16:03 »
Jeg forsetter å tro at Newcastle skal spille med 5 midtbanespillere neste sesong..

...................Parker..................
...........Dyer...........Jenas..........
Figo..................................Emre

Med denne midtbanen burde til og med ikke Souness sin taktiske egenskaper kunne rote vekk en plass på øvrehalvdel!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Noreng

• Gjest
« Svar #6 på: 19. Juni 2005, 16:05 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Håper han signerer eg! Trur det kan være ein bra tilvekst, og vi kan skaffe oss mange andre spelarar fordi nettop navnet Figo er i newcastle. :D

---------------Given
-------------Parker
-------------Dyer

Dette er en fantatik bra formasjon. Med dette har vi bare en svakhet... Backene! Hvem synes dere vi skal skaffe der?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #7 på: 19. Juni 2005, 16:14 »
Sitat fra: "Noreng"
Sitat fra: "Hans Emil"

---------------Given
-------------Parker
-------------Dyer

Dette er en fantatik bra formasjon. Med dette har vi bare en svakhet... Backene! Hvem synes dere vi skal skaffe der?

Vi bør hente både Trabelsi og Bernard til newcastle( gratis). Då kan vi bruke andr pengar til å styrke andre deler på banen om nødvendig( spissar)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Moods

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.bakis.com
« Svar #8 på: 19. Juni 2005, 18:36 »
Jeg stiller meg ikke så positivt til å hente Figo. En gammel portugiser, uten motivasjon til å blø for klubben og trolig altfor høye lønninger. Ble langt fra imponert over det jeg så av han denne sesongen.

Moods - Ikke interessert!
Howay the lads!!

Noreng

• Gjest
« Svar #9 på: 19. Juni 2005, 19:25 »
Sitat fra: "Mushans"
Jeg forsetter å tro at Newcastle skal spille med 5 midtbanespillere neste sesong..

...................Parker..................
...........Dyer...........Jenas..........
Figo..................................Emre

Med denne midtbanen burde til og med ikke Souness sin taktiske egenskaper kunne rote vekk en plass på øvrehalvdel!

Hva skal det gå ut over?

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 19. Juni 2005, 20:03 »
Dette skal gå utover spissene våre.. Tipper at vi i veldig mange kamper kun kommer til å kjøre med ren spiss.

Dette har vært utviklingen i toppfotballen,og vi kan fort se for oss en formasjon der Parker ligger som den defensive stablisatoren med Jenas og Dyer som indreløpere. Emre og Figo ligger bak Shearer.

Altså noe av det samme som Barcelona og Chelsea bruker. En slags blanding mellom 4-1-2-2-1 og 4-3-3. Et utmerket taktikk om du har spillerne som passer inn i systemet. Også greit å kunne ha en typisk spisstype som kan gå direkte inn som den andre spissen. Altså kunne legge om til å spille med 2 spisser i mer utpreget 4-4-2 underveis i omgangen eller kampen uten å kunne måtte gjøre et spillerbytte. Dyer er vel det nærmeste vi kommer.

Akkurat det siste trekket der brukte Mourinho ofte i Porto. Har også sett det igjen i Chelsea. Barca bruker det til tider, men det var før Larson ble skadet..

Men om Souness har taktiske kunnskaper nok til å gjennomføre dette er høgst usikkert!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 19. Juni 2005, 20:19 »
Sitat fra: "Mushans"
Dette skal gå utover spissene våre.. Tipper at vi i veldig mange kamper kun kommer til å kjøre med ren spiss.

Dette har vært utviklingen i toppfotballen,og vi kan fort se for oss en formasjon der Parker ligger som den defensive stablisatoren med Jenas og Dyer som indreløpere. Emre og Figo ligger bak Shearer.

Altså noe av det samme som Barcelona og Chelsea bruker. En slags blanding mellom 4-1-2-2-1 og 4-3-3. Et utmerket taktikk om du har spillerne som passer inn i systemet. Også greit å kunne ha en typisk spisstype som kan gå direkte inn som den andre spissen. Altså kunne legge om til å spille med 2 spisser i mer utpreget 4-4-2 underveis i omgangen eller kampen uten å kunne måtte gjøre et spillerbytte. Dyer er vel det nærmeste vi kommer.

Akkurat det siste trekket der brukte Mourinho ofte i Porto. Har også sett det igjen i Chelsea. Barca bruker det til tider, men det var før Larson ble skadet..

Men om Souness har taktiske kunnskaper nok til å gjennomføre dette er høgst usikkert!

Enig, men det kan tenkes at Dyer får en friere offensiv rolle mellom en spiss og midtbanen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Noreng

• Gjest
« Svar #12 på: 19. Juni 2005, 20:30 »
Synes vi heller kunne hatt disse som nøkkelspillere

Kee: Given, Harper

Forsvar: Taylor, Boum, Baba, Bramble, Carr, Trabelsi, Bernard

Midtbane: Parker, Jenas, Emre, Boa Morte, Dyer, Figo

Spiss: Benni, Shearer, Dyer, en til...

Kan ha dyer som spiss og midt med variasjon med tanke på skader

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 19. Juni 2005, 21:40 »
Hva i all verden skal vi med Figo?

Han er gammel, blasert og umotivert for å blø for Newcastle.
Jeg ser ingen nytte i å hente mannen bare for ett år. Jeg er ute etter langtidsperspektivet. Ikke korttidsperspektivet.

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor vi selger(/låner?) en umotivert spiller bare for å erstatte han med en som er enda mindre motivert og enda eldre.

Det er enkelt og greit GALSKAP.

Dessuten skjønner jeg heller ikke hvorfor folk setter opp Emre som venstreving på sine lag. Han er sentral midtbanespiller. Men ja, jeg vet Souness er idiot nok til å bruke han der, men det skal han ikke gjøre. Men kantspillere er jo ifølge den idioten avlegs og oppskrytt, så da er det jo bedre å bruke en sentral midtbanespiller som ving. Jadda.

Men hovedpoenget er uansett at Figo overhodet ikke skal til Newcastle. Kluivert ble ingen suksess, hvorfor skal vi da ha Figo?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 19. Juni 2005, 21:58 »
Sitat fra: "Joakim"
Hva i all verden skal vi med Figo?

Han er gammel, blasert og umotivert for å blø for Newcastle.
Jeg ser ingen nytte i å hente mannen bare for ett år. Jeg er ute etter langtidsperspektivet. Ikke korttidsperspektivet.

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor vi selger(/låner?) en umotivert spiller bare for å erstatte han med en som er enda mindre motivert og enda eldre.

Det er enkelt og greit GALSKAP.

Dessuten skjønner jeg heller ikke hvorfor folk setter opp Emre som venstreving på sine lag. Han er sentral midtbanespiller. Men ja, jeg vet Souness er idiot nok til å bruke han der, men det skal han ikke gjøre. Men kantspillere er jo ifølge den idioten avlegs og oppskrytt, så da er det jo bedre å bruke en sentral midtbanespiller som ving. Jadda.

Men hovedpoenget er uansett at Figo overhodet ikke skal til Newcastle. Kluivert ble ingen suksess, hvorfor skal vi da ha Figo?

Jeg er enig i at Figo ikke er en bra løsning, men å trekke Kluivert inn i dette blir for dumt. Figo kan vel lykkes selv om ikke Kluivert gjorde det. De er vel ikke samme person?

Ellers så forguder SOuness vingspilleren Duff, så fatter ikke hvorfor du sier dette om  Souness og vinger. SOuness spilte jo med to rene vinger siste delen av sesongen. Det var bare så synd at vi måtte bruke Ameobi og Milner på disse plassene.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."