20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 09/10  (Lest 89887 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 09/10
« Svar #630 på: 16. Mars 2010, 19:56 »
Brown er en klassemanager jeg gjerne hadde sett i Newcastle.

???

Peter

• Gjest
« Svar #631 på: 16. Mars 2010, 20:06 »
Han førte jo Hull opp i PL i sin første hele sesong som trener. Opprykket kom også året etter at Hull holdt på å rykke ned fra CCC, noe som sier litt om treneregenskapene Brown har. I Hulls PL debut greide han og holde dem i PL og veldig dårlig har det ikke vært i år heller. Tenk også på hvor små ressurser Hull har som klubb.

Se forresten på denne her fra kampen i går:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #632 på: 16. Mars 2010, 21:07 »
Phil Brown er en klassemanager i forhold til kronidioten Kinnear.
Og Brown er en mann som har fått mye ut av veldig lite i Hull.

Men det er langt derfra og til at jeg vil ha ham i Newcastle. Jeg synes det er stor forskjell på Hull og Newcastle, og er derfor skeptisk til hvorvidt han er mann for den ekstremt tøffe oppgaven som Newcastle er.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #633 på: 16. Mars 2010, 21:11 »
Hat vel en teori om at man kan klare seg en god bit på bortimot kun disiplin, kjemping og skriking som manager. Men en plass stopper det, og derfor håper eg aldri han kommer til oss. Big Sam kan vel sies å vere geniutgaven av Brown...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #634 på: 16. Mars 2010, 22:59 »
Ser ikke hvordan Brown skal passe noe bedre inn i denne klubben enn det Big Sam gjorde, og spesielt ikke når Brown vel har visse svakheter for Sunlun?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #635 på: 17. Mars 2010, 16:02 »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #636 på: 17. Mars 2010, 17:27 »
Sorry, men må bare: Iain Dowie :P
Er en "i", ikke "L" :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #637 på: 17. Mars 2010, 21:44 »
Å herregud. De sparker Brown for å erstatte ham med .... Iain Dowie???
Da rykker de i hvert fall ned. Gratulerer, Hull.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #638 på: 19. Mars 2010, 18:09 »
Fredag ble det endelig klart at TV 2 har sikret seg rettighetene til å vise engelsk eliteserie i fotball fra høsten av og tre år framover.
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=591921

Lurer på hvem som skal sitte i dette studioet?
Spennende og se hva de kan gjøre.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #639 på: 19. Mars 2010, 19:01 »
Dette var egentlig verst tenkelig nyhet., i mine øyne. Jeg synes Tippeliga-opplegget til TV2 er skandaløst uprofft og dårlig. Det er bare fjas og vås. Jeg synes Øyvind Johannesen er en VELDIG mye bedre kommentator enn alle de tullingene som kommenterer Tippeliga på Sport-kanalene, og jeg synes Johannesen er en særdeles dårlig kommentator. Arve Fuglum er en fjott, men han er bedre enn samtlige TV2-kommentatorer utenom Langli og Alsaker han også. TV2 har kun to kommentatorer i sine rekker, som kan sitt fag. Altså Langli og Alsaker. Alsaker har jeg ingenting til overs for som Tippeliga-kommentator, men i forhold til internasjonale kamper og PL er han meget bra.

Canal + sine desidert dårligste kommentatorer er likevel mye bedre enn alt annet TV2 har å by på, utenom de to nevnte.

Og som om ikke kommentatorene var elendig nok, så er jo ekspertene hundre ganger verre. TV2s fotballsendinger er bare brød og sirkus. Davy er en god programleder, men legger opp til tjas og fjas med Mini, Hoffern, Olsen, Thorstvedt, Bohinen eller hvem det nå måtte være som eksperter.

Jeg synes ikke nødvendigvis det er stort bedre med Grobbelaar som VM og sannsynligvis også PL-ekspert.

Davy er som sagt en god programleder, men Dag Solheim er bedre til å lede en god fotballstudio-sending.
« Siste redigering: 19. Mars 2010, 19:14 av Joakim »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #640 på: 19. Mars 2010, 23:16 »
Synd, liker Langli, Myhre og Eriksen i TV2, men ellers er Canal+ jevnt over betydelig bedre.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #641 på: 20. Mars 2010, 02:44 »
Sjokk at du ikke heller i denne sammenheng har noe flott å skrive om TV2, Joakim. Går vel ikke lange tiden før samtlige i "ekspertpanelet" blir erklært WBA- og Forest-fans. :) (og jada, jeg vet at det blir Liverpool og Manchester United neste år da vi er i Premier League..)

Synes det er kult at TV2 får rettighetene, og venter spent til å se hva de klarer å få ut av det.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #642 på: 20. Mars 2010, 09:23 »
Synes det er kult at TV2 får rettighetene, og venter spent til å se hva de klarer å få ut av det.

Enig! Synes Canal + de siste årene har gjort sendingene før kamp veldig lite interessante til tider. Jeg synes også at det er kjedelig å se de samme gjestene i studio før hver kamp.
De har noen gode kommentatorer som jeg gjerne skulle sett TV 2 hentet, men også noen grusomme som jeg ikke kommer til å savne.

Jeg mener TV 2 fint skal kunne levere et produkt som ihvertfall er på høyde med hva Canal + har levert. Jeg er heller ikke redd for at tidligere toppspillere blir ansatt i forskjellige "roller" i TV 2. Snarere tvert imot tror jeg det ville vært bra siden våre tidligere proffer kjenner miljøet såpass godt at vi seere kansje kunne kommet enda "nærmere" klubbene og spillerne med interessante intervjuer, historer, osv.

Med Canal + vet man hva man har, men jeg synes allikevel at et bytte på dette nå er greit. Eneste bekymring for meg er hvor dyrt dette blir for "oss" supportere å kjøpe...........

Og til de mer overtroiske. Sist TV 2 hadde rettighetene på PL var jo NUFC i en særklasse og dominerte jo PL sammen med ManU. 

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #643 på: 20. Mars 2010, 16:02 »
Sjokk at du ikke heller i denne sammenheng har noe flott å skrive om TV2, Joakim. Går vel ikke lange tiden før samtlige i "ekspertpanelet" blir erklært WBA- og Forest-fans. :) (og jada, jeg vet at det blir Liverpool og Manchester United neste år da vi er i Premier League..)

Poenget er at jeg mener TV2 er bortimot talentløse. De kommer selvfølgelig GARANTERT til å fokusere veldig mye på de fire store pluss de "norske" lagene. Og vil miste fokus på det store bildet. Alt vil dreie seg om teten.
Og alt vil dreie seg om de norske.

Si meg, når hadde TV2 rettighetene på Premier League?
Vet de har hatt FA-cupen, og husker godt at Ernst A. Lersveen ikke greide å se forskjell på Kieron Dyer og Laurent Robert i en kamp mot Liverpool. Noe som jo lover veldig bra før han og Ivar Hoff skal briljere med sine kunnskaper om Premier League på nytt igjen.

Beklager at jeg irriterer dere så mye med å hate TV2s fotballsendinger, men jeg synes dette er katastrofe og det absolutt verste som kunne skjedd for Premier League i Norge.

Øyvind Alsaker vil alltid kommentere de store lagene, og så mye Liverpool som mulig.

Newcastle vil måtte nøye seg med Kjell Roar Kaasa.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #644 på: 20. Mars 2010, 16:12 »
TV2 hadde rettighetene på Premier League en kort stund på slutten av 90-tallet. Muligens 97-98 og 98-99 sesongen uten at jeg husker det eksakt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM