20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 09/10  (Lest 89893 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 09/10
« Svar #360 på: 11. Des. 2009, 13:14 »
De skal lage sensasjon ut av hver eneste lille ting, syns det blir veldig dumt. Og syns også det Benson drar inn her oppe er ganske morsomt. Tv2-sjefen velger å gå til et personlig angrep på Dag Solheim.
Jeg liker C+ sine eksperter, spesielt Lars Tjærnås har jeg stor sans for. Kommentatorene er "dårlige" uansett, men også her har C+ den klart beste i form av Fredheim.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 11. Des. 2009, 13:47 »
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=596693

Veldig synd. Dean Ashton må legge opp på grunn av skadeproblemer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #362 på: 11. Des. 2009, 16:10 »
Bare 26 år gammel  :-\

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #363 på: 11. Des. 2009, 17:01 »
Meget synd for West Ham, muligens England, og spesielt Ashton selv.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Peter

• Gjest
« Svar #364 på: 11. Des. 2009, 19:38 »
Stort, stor talent(var det hvertfall) må legge opp grunnet skader. Synd for PL, for når han var i sin beste form og skadefri var han en av verdens aller beste spisser. Jeg er sikker på at han hadde spilt for Man U eller L'pool nå, hvis det ikke hadde vært for ankelen.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #365 på: 11. Des. 2009, 20:09 »
Stort, stor talent(var det hvertfall) må legge opp grunnet skader. Synd for PL, for når han var i sin beste form og skadefri var han en av verdens aller beste spisser. Jeg er sikker på at han hadde spilt for Man U eller L'pool nå, hvis det ikke hadde vært for ankelen.

Jeg er enig i at han kanskje kunne blitt en av verdens beste spisser, men han nådde på langt nær så langt selv når han var skadefri.
Veldig synd for han at han må legge opp så ung, husker han egentlig best som et knallkjøp på et par gamle cm-spill.  ;D

Peter

• Gjest
« Svar #366 på: 11. Des. 2009, 20:35 »
http://www.newsnow.co.uk/A/389148109?-19428 Premier Leagues 10 største pengeflopper. Albert Luque på 3.plass, Jean Alain Boumsong på 9.plass og Hugo Viana på 10.plass. Juan Sebastian Veron troner øverst på listen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 11. Des. 2009, 21:12 »
De skal lage sensasjon ut av hver eneste lille ting, syns det blir veldig dumt. Og syns også det Benson drar inn her oppe er ganske morsomt. Tv2-sjefen velger å gå til et personlig angrep på Dag Solheim.
Jeg liker C+ sine eksperter, spesielt Lars Tjærnås har jeg stor sans for. Kommentatorene er "dårlige" uansett, men også her har C+ den klart beste i form av Fredheim.
TV2-sjefens personangrep på Solheim beviser enkelt og greit hvor fokuset til TV2 ligger. Og det beviser hvorfor TV2 aldri må slippes i nærheten av Premier League, og hvorfor jeg gjerne ser at noen andre tar over Tippeligaen. C+ kan godt ta TL også for min del.

Det er klasseforskjell på Bryan King, Lars Tjærnås og Dag Solheim kontra Bengt Eriksen, Mini og Davy Wathne eller Rune Bratseth, Erik Solér og Jan Åge Fjørtoft.

Arne Scheie egner seg uansett best i hoppbakken nå om dagen, og selv om TV2s fotballeksperter er forferdelig dårlige, så går de NRK sine en høy gang. Og spesielt med NRKs nye storsignering Raymond Kvisvik. De kunne like godt gitt jobben til "Raymond". Han har nok minst like god peiling på fotball som sin navnebror Kvisvik.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 11. Des. 2009, 21:24 »
Jeg synes TV3 har gode komentatorer og bra folk i studio. Har ikke noe imot Fjørtoft, Bratseth og Roar Stokke. Jeg synes de er helt greie. Erik Solèr har jeg derimot ikke noe sansen for.

Om jeg skal få med meg noen gode diskusjoner av studioverter og kommentatorer slår jeg over på TV3 Danmark. Preben Elkjær, Peter Schmeichel og Brian Laudrup er stort sett aldri enige om noe. På denne kanalen begynner de også sendingen før kamp en del tidligere enn de gjør på den norske kanalen. Mye mer utfyllende forhåndsreportasje.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 11. Des. 2009, 21:48 »
Fjørtoft liker jeg ikke og sammen med Soler ødelegger han sendingen. Men syntes Stokke og Bratseth er greie.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 11. Des. 2009, 21:57 »
Jeg mener Roar Stokke er en skam for kommentatoryrket.
Erik Solér kan ikke kalles fotballekspert. Han har peiling på økonomi, men bør ikke taes for å ha peiling på fotball.

Jeg syntes ikke noe om Ernst A. Lersveen, som mente en overstegsfinte fra Djemba-Djemba var det mest spektakulære han noensinne hadde sett på en fotballbane. Men Roar Stokke er faktisk enda verre. Han er mye, mye, mye verre.

Jeg synes Viasat har elendige fotballsendinger. Det blir altfor mye synsing fra Erik Solér og altfor mye show fra Jan Åge Fjørtoft. De er litt bedre enn TV2. Men bare litt. Bratseth gir bittelitt troverdighet til det hele, men han er dessverre prisgitt sine makkere, som er direkte håpløse.

Danskene har jeg aldri sett, men Preben Elkjær, Peter Schmeichel og Brian Laudrup oser jo fotballekspertise. En klar, soleklar motsetning til BratZ, Solér og Fjøra. Tullingene på TV3 er enige i så og si absolutt alt. I verste fall er det to (S og F) mot en (B). Og forhåndsreportasjene er en vits.

Bratseth var en god fotballspiller og en grei sportsdirektør, men han er ikke noen fotballekpert i den forstand. Synes ikke han er spesielt god til å synse om fotball. Ei heller på RBKTV. Elkjær, Rudolf og Laudrup var jo alle blant Europas aller beste fotballspillere i sin tid, og har alltid fremstått som noenlunde fornuftige mennesker. Fjøra og Solér var høyst middelmådige fotballspillere i sin tid, og har aldri fremstått som de skarpeste knivene i skuffa, selv om Fjøra er god reklame for avholdsbevegelsen.

Roar Stokke nådde ikke høyere enn til Nardo Fotballklubb i sin aktive fotballkarriere, og kan knapt nok navnet på reservebenken til Liverpool (ikke at jeg heller gjør det, men jeg har ikke som jobb å kommentere Liverpools kamper på TV). Da foretrekker jeg faktisk den dyktige journalisten Alsaker, selv om han har altfor sterke bånd til Brann når han kommenterer norske fotballkamper. Som kommentator for engelsk fotball var han dog glimrende, såvidt jeg kan huske. Hadde dog ikke tilgang til særskilt mye canal + på den tiden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 12. Des. 2009, 14:00 »
Fjøra og Solér var høyst middelmådige fotballspillere i sin tid.

Roar Stokke nådde ikke høyere enn til Nardo Fotballklubb i sin aktive fotballkarriere.

Dette har vel strengt tatt ingenting å si for om de er gode studioverter eller kommentatorer ??? Merkelige argumenter!

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #372 på: 12. Des. 2009, 14:19 »
Om Liverpool blir nye Leeds, trur det at Liverpool fansen vil følge med klubben nedover i systemet om det skulle skje? Vil dei være like bra som oss? Eg må virkleg sei eg er imponert over både norske og engelske Newcastle fans. Eg hadde virkleg ikkje forstill meg denne intressen rundt Newcastle i CCC.
Akkurat Liverpool tror jeg blir fulgt av fansen uansett. Hadde vært interessant å se om det samme hadde skjedd med ManU og Chelsea, dog.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 12. Des. 2009, 15:26 »
Litt av et 2-1 mål for Wigan mot Stoke  :o

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892