20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 09/10  (Lest 89985 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: Premier League 09/10
« Svar #345 på: 07. Des. 2009, 07:56 »
Hehe, sorry. Jeg er helt enig med deg nå. Det virker som det er derfor han har mistet stabiliteten.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #346 på: 07. Des. 2009, 10:50 »
Jeg har også inntrykk av at han har blitt dårligere etter skaden. Jeg vil tro det går mest på det mentale, ettersom en slik skade sannsynligvis gjør at han blir mindre villig til å kaste seg inn i alle situasjoner etc.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 10. Des. 2009, 10:35 »
Ser ut som PL ikke blir vist på C+ neste år.

http://fotball.fvn.no/england/article157256.ece

Syns det er helt krise om tv2, viasat eller de andre amatørene får dette. C+ har bygd opp et glimrende produkt gjennom flere år.

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #348 på: 10. Des. 2009, 11:14 »
Hvis det blir sånn at de skal lage en egen kanal for fotball, så håper jeg nesten at de går for CL også. Hadde vært nydelig å kunne se på CL uten Soler, Fjørtoft, Eggen og co! Men allerhelst håper jeg også at Canal+ beholder PL rettighetene!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 10. Des. 2009, 12:08 »
Ja, er jævla enig i den kritikken godeste Dag Solheim hadde mot TV2s fotballsendinger for et par uker siden. C+ er på et helt annet nivå enn både TV2 og Viasat hva fotballsendinger angår, og det er i positiv forstand.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 10. Des. 2009, 16:35 »
Ja, er jævla enig i den kritikken godeste Dag Solheim hadde mot TV2s fotballsendinger for et par uker siden. C+ er på et helt annet nivå enn både TV2 og Viasat hva fotballsendinger angår, og det er i positiv forstand.

De leverer også et helt annet produkt! PL er verdens mest populære liga og vises i mangfoldige land. Med stjerner på stjerner og gigant oppgjør trenger ikke Canal+ å markedsføre og skape store overskrifter, det tar flere tusen andre pressefolk seg av.
Blir jo helt feil å sammenligne Canal+ sine PL sendinger med TV2 sine TL sendinger.

Jeg synes også at Canal+ har et par fryktlige kommentatorer, spesielt Øyvind Johannessen og Espen Ween. Bak Kenneth Fredheim, Thor-Rune Haugen, Arve Fuglum og studio vert Dag Solheim er det syltynt, kansje Lars Tjærnås også bør være med der.
Synes også det er veldig mange av de samme gjestene, noe som er litt kjedelig og ikke de mest interessante heller. Bryan King (trenerfloppen) er den kjedeligste av alle.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 10. Des. 2009, 17:00 »
Canal+ er jo greit nok, men TV2 står ikkje langt bak meinar eg. Ville sjølvsagt heller foretrukke PL på TV2 så eg kunne sett det over alt. Den store skandalen hadde vore om Viasat skulle få rettighetane, helt forjævlig kvalitet på både kommentatorar og studio der.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 10. Des. 2009, 17:10 »
Tv2 hadde vært fullstendig krise. De kjører kampene garantert på sport kanalene, med nachspiel der Davy og Mini skal mene alt over himmel og jord. Litt morsomt i en bakgårdsliga som TL, med ikke PL. Er fullstendig enig i kritikken til Solheim over tv2. De gjør alt for å drite ut spillere, dommere osv. Det blir alt for useriøst

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 10. Des. 2009, 17:22 »
Ja. Det er det essensen til Solheims kritikk går ut på. TV2 skal være så jævla sensasjonsskapende, og skal hele veien fokusere så syykt på å drite ut enkeltmennesker. Jeg håper jeg slipper en lignende vinkling mot PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #354 på: 10. Des. 2009, 17:48 »
Enig med både andy og kristoffer her. TV2 prøver å skape Tippeligaen til verdens største liga ved å hype opp hver minste detalj. Men så har jeg sansen for det og synes at de gjør en god jobb.

Men Frode Olsen og Kjell Roar Kaasa som kommentatorer for Premier League ville egentlig bare vært jævlig trist

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 11. Des. 2009, 00:09 »
Sitat
- Det blir for mye bajaskultur. Jeg har respekt for at de tar sine valg, men jeg liker det ikke. Fokuset blir fjernet fra fotballen og over på enkeltpersoner og enkeltsituasjoner. Alt skal være så sensasjonelt. Jeg liker heller ikke produksjoner av fotballkamper som i stedet for å ha fokus på det som skjer på banen, viser bilder av to tilskuere som spiser is. Gjerne to damer, sa Canal+-programlederen.
Litt morsomt med svaret til tv2 sjefen. Istede for og ta til seg konstruktiv kritikk går han rett på og angriper motdebattanten Solheim personlig. Og dermed viser han jo til og vere ein litt av ein Bajas som Solheim sa i innledningen
Sitat
- Dag Solheim har sittet så lenge på en gourmetrestaturant at han nå tror det er han selv som er attraksjonen. Men å ha eiere som kjøper attraktive rettigheter betyr ikke at de forvaltes godt. I tillegg ser det ikke ut til å være spesielt sunt for selvbildet heller, sa TV 2-toppen, og fulgte opp med å så tvil om Solheims motiver for å gå løs på TV 2, i kraft av hans rolle som varastyremedlem i Fredrikstad.

Einaste eg er enig med tv2 løken i er at det er enklere og selge PL enn TL
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #356 på: 11. Des. 2009, 00:13 »
Ja, de analysene etter tippliga kampene. Driver å fokuserer hva folk burde gjort i sjansene. Det er ikke så jævlig lett som de skal ha det til, man har kun sekunder å bestemme seg på, kanskje man ikke ser mulighetene en gang. Det er jævlig lett å tenke på når man ser det i ettertid.

Kritikken av dommerne er også håpløst. Noen ganger går det nok an å klage, slik som Øvrebø gjør til tider... men når de fokuserer på en ting dommern gjorde feil, og skal skjelle ut han pga det. Det blir jævlig dumt. Å være dommer er JÆVLIG vanskelig, jeg har selv vært dommer i barnekamper.

Davy Wathne, Bengt Eriksen og de folka er latterlige...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 11. Des. 2009, 00:38 »
Slapp av, det er jo bare "showbiz..." TV2 har masse seere de, og er sikkert kjempefornøyd.

Mulig jeg er lett å glede på dette området, men så lenge kampen går på en lett tilgjengelig kanal er jeg fornøyd. Sendinger rundt kampene er kun interessante for meg mtp intervjuer med trenere/spillere. Fotballeksperter generelt snakker bare overfladisk piss uansett.

Glasvegas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #358 på: 11. Des. 2009, 11:39 »
Det viktigste her blir jo at Newcastle blir vist mest mulig, håper canal plus beholder rettighetene , men hvis ikke det skjer, håper jeg det nye selskapet lager 4 egne Premier League kanaler som det ble nevnt var en mulighet! Men for all del, håper hvertfall ikke viasat får rettighetene!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 11. Des. 2009, 11:51 »
Kritikken av dommerne er også håpløst. Noen ganger går det nok an å klage, slik som Øvrebø gjør til tider... men når de fokuserer på en ting dommern gjorde feil, og skal skjelle ut han pga det. Det blir jævlig dumt. Å være dommer er JÆVLIG vanskelig, jeg har selv vært dommer i barnekamper.

Helt enig. Tv2 har et bra opplegg, men syntes også kritikken av dommerne er for stor. Etter hver runde virker det som det er en dommer som har tabbet seg ut helt vanvittig.