20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 09/10  (Lest 89878 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 09/10
« Svar #270 på: 22. Nov. 2009, 22:05 »
Hehe. Er vel en viss forskjell i at resultatene er ganske mye mer rasjonelle i PL. Alle veit at de "største" klubbene levner et kvalitetsgap ned til resten av laga. I TL er det ikke slik. Dessuten er det vel en slik kamp som skjer en og annen gang - alt funker for det ene laget, mens alt går til helvette for det andre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 22. Nov. 2009, 23:16 »
Hvis du mener at 9-1 er et resultat som speiler styrkeforholdet mellom Spurs og Wigan lurer jeg på hvilken verden du bor i, Kristoffer.

Tottenham kan ikke sammenlignes med topp 4, selv om de ønsker å leke Chelsea, og er interessert i hver eneste brukbare fotballspiller på denne jord. Om Cronaldo hadde vært unsettled i Real hadde Tottenham GARANTERT vært interessert i han også.

Tottenham er en topp 6-klubb. Wigan er en klubb som bør ligge rundt 13.-16. plass, altså litt under midten av tabellen.

9-1 er et ganske flatterende resultat.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 22. Nov. 2009, 23:39 »
Det var ikke det jeg sa heller. Jeg svarte på at forskjellen mellom PL og TL er at slike irrasjonelle resultater langt sjeldnere forekommer. I slår gjerne nedrykkslag sølvlaget uten at man blir direkte sjokket over det. Det skjer i PL også, men langt fra like hyppig, og det legges merke til. Jeg sa selvfølgelig heller aldri at dette resultatet avspeiler noe som helst, jeg sa at det er en slik kamp som kan forekomme, der alt klaffer for det ene laget, mens det andre laget har motsatt like elendig kamp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #273 på: 23. Nov. 2009, 12:58 »
Hvis du mener at 9-1 er et resultat som speiler styrkeforholdet mellom Spurs og Wigan lurer jeg på hvilken verden du bor i, Kristoffer.

Tottenham kan ikke sammenlignes med topp 4, selv om de ønsker å leke Chelsea, og er interessert i hver eneste brukbare fotballspiller på denne jord. Om Cronaldo hadde vært unsettled i Real hadde Tottenham GARANTERT vært interessert i han også.

Tottenham er en topp 6-klubb. Wigan er en klubb som bør ligge rundt 13.-16. plass, altså litt under midten av tabellen.

9-1 er et ganske flatterende resultat.

Hvorfor kan ikke Tottenham sammenlignes med topp 4? Vent til etter sesongen du.
I mine øyne har de et like sterkt lag som Liverpool, om ikke enda sterkere. Liverpool har bedre spillere på 5 posisjoner. Det er plassen til Carragher, Johnson, Gerrard, Mascherano og Torres. Ser du på de beste spillerne til Tottenham, så er dette spillere som er gode nok for de aller beste lagene i Premier League. Lennon som er PL`s beste ving, Modric som Man Utd sikler etter, Defoe som er toppscorer i Premier League og som er Englands nest beste spiss, Palacios som er den nye Makelele, Huddlestone med Xavi pasninger, og to midtstoppere i King og Woodgate som er gode nok for hvilke som helst lag i verden når de er skadefri. Kranjcar er også fantastisk god. Og det du sier om at Tottenham er interessert i å kjøpe hver eneste brukbare spiller er helt feil!
Harry Redknapp vet godt hva han driver med, og kjøper kun spillere som kan ta laget til et nytt nivå, noe han allerede har gjort.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 23. Nov. 2009, 13:10 »
Carragher er ikke bedre enn Spurs sine stoppere spør du meg. Men Spuds har en genuin sjanse til å ta topp 4-plassering i år, og per nå ser det skummelt ut for LFC.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 23. Nov. 2009, 13:15 »
Enig med Mats, men synes Liverpool har bedre keeper, og litt uenig med pasningene til Huddlestone :P Keane, Defoe og Crouch tilsammen er også mye bedre enn Torres/Ngog/Voronin

Jeg tror City (om de skjerper seg) eller Spurs tar 4. plassen fra Liverpool i år. Synes forsåvidt heller ikke at det er Tottenham sin feil at de linkes til gud og hvermann.

Jeg vant forøvrig Hangelands Carling Cup Quiz på Canal+ :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 23. Nov. 2009, 13:21 »
Hehe, Huddlestone har en RÅ pasningsfot!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #277 på: 23. Nov. 2009, 13:23 »
Enig med Mats, men synes Liverpool har bedre keeper, og litt uenig med pasningene til Huddlestone :P Keane, Defoe og Crouch tilsammen er også mye bedre enn Torres/Ngog/Voronin

Jeg tror City (om de skjerper seg) eller Spurs tar 4. plassen fra Liverpool i år. Synes forsåvidt heller ikke at det er Tottenham sin feil at de linkes til gud og hvermann.

Jeg vant forøvrig Hangelands Carling Cup Quiz på Canal+ :)

Han er ikke dårlig han dere blekkspruten av en keeper Tottenham har i Gomes heller :P Og ta også følg med på Huddlestone i neste kamp. Han har drøye pasninger. Her snakker vi 70 meters langpasninger på lissa. Og det gjør han stillestående :) Tør nesten å si det samme om Kranjcar.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 23. Nov. 2009, 15:33 »
Nei det er hovedvinneren som får det. Meg og sikkert 15 andre det står om. Jeg fikk fotballsko fra Umbro

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #279 på: 23. Nov. 2009, 16:12 »
Hehe, Huddlestone har en RÅ pasningsfot!
Ja, det har han virkelig. Å har alltid likt han som spiller. Så gjerne han i Newcastle, men desverre var vi litt seint ute, når han var ute av laget\spilte ikke fast under Ramos.
Har sett noen kamper med Spurs nå, å de spiller veldig underholdende fotball, iallefall de kampene jeg har sett.
Uansett, heller Spurs enn Liverpool i topp 4.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #280 på: 24. Nov. 2009, 00:43 »
tror den største fienden til spurs om 4 plassen er dem selv!  :P De spiller fin fotball når de er i flytsonen men  bunnivået deres er forsatt meget dårlig... Men det blir spennende og se hvem som tar siste CL plassen fra pool i år. Tror de ryker ut av CL i morgen og det ser ikke ut til at de har noe blant topp 4 å gjøre akkurat nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 24. Nov. 2009, 00:52 »
Men det Liverpool har er fortsatt to spillere som kan nevnes blant noen av verdens aller beste spillere, så de to kan dersom de klarer holde seg skadefrie være avgjørende i CL-kampen.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #282 på: 24. Nov. 2009, 08:07 »
Ja, Liverpool er for avhengig av Gerrard og Torres, er ikke dem med så sliter dem automatisk uansett motstander.
Skal bli spennende og se om dem klarer seg i dag uten Torres.

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #283 på: 24. Nov. 2009, 11:13 »
Men siden Lyon allerede er klar for neste runde,tror jeg at Fiorentina vinner i dag og da hjelper det ikke Liverpool noe uansett hva de gjør. Torres og Gerrard er selfølgelig veldig gode spillere men resten lukter det ikke akkurat svidd av :P 

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 24. Nov. 2009, 12:31 »
Lyon har sagt at de går for å vinne gruppa. Sist gang ble de nr 2 og møtte Barca, så tror ikke Fiorentina får noe gratis. Liverpool flakser seg vel videre som vanlig.