20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 09/10  (Lest 89863 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Premier League 09/10
« Svar #90 på: 04. Sep. 2009, 22:35 »
Chelsea handed transfer ban
Fifa act over Gael Kakuta transfer
As such Chelsea have been banned from signing players over the next two transfer windows, which will mean they will not be able to bring a player into the club until 2011.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_5535793,00.html

Lurer på om de vil anke ;D

Chelsea vil nok anke ser det ut til.
Og nå håper Le Havre på å få til det samme mot Manu :)
Håper Le Havre kommer igjennom med det, og at Chelsea ikke kommer noen vei med anken ;D

Tror det vil være tøffere for Manu å gå gjennom 2 vinduer med kjøpenekt enn det vil være for Chelsea.  Chelsea har etter min mening en bredere dekning med klassespillere enn hva manu har.

Dette kan også gi en mulighet for andre lag å kappe inn på forspranget disse 2 møkka klubbene har :)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #91 på: 04. Sep. 2009, 23:17 »
Håper det blir en slutt på denne handelen ja. Jeg tror ikke Chelsea kommer noen vei med anken. Men det som blir spennende er å se hvordan det vil gå med de andre klubbene som blir anmeldt?
Kommer Fifa til å utestenge de, kommer de til å være like konsekvente som de har vært mot Chelsea.

Fifa har gått veldig langt i det siste, det er ikke bare denne saken. Men å den der de har utestengt Eduardo fra Arsenal for filming. Kommer de til å følge opp den saken, for har de begynt må de være like konsekvente ovenfor alle lag. Å da for de en sinnsykt vanskelig jobb, siden de må evt se alle kamper med slike innvolveringer i reprise å så straffe de utifra det.
Lykke til sier jeg.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 05. Sep. 2009, 00:18 »
Eg kan ikke fatte og begripe hvorfor Eduardo får utestengelse for den filmingen. Filminger ser vi jo støtt og stadig, grove eller mindre grove.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #93 på: 05. Sep. 2009, 00:19 »
Enig der Lars Arild. Er absolutt imot filming!!
Men allikevel synes jeg det er en latterlig avgjørelse av FIFA (eller var det Uefa?).
Den er så bak mål at man ikke kan tro det. Dette betyr, som du sier, at de må gå gjennom utallige kamper, og granske mange situasjoner. Og jeg mener at filming er filming, og man bør da også ta de som er utenfor sekstenmeteren. Bra at det kommer tiltak, men her skyter de seg selv i foten mener jeg. Og hvorfor kommer det først nå? Hvor mange har ikke filmet seg til straffespark før?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 05. Sep. 2009, 03:01 »
Jeg har ikke sett Eduardos filming. Men hele Norge (og særskilt dette forumet) ropte unisont "korsfest, korsfest" da Pelu falt over ende inne i 16-meteren med tilsynelatende krampe mot Viking forrige sesong. NFF hadde ingen regler å straffe ham etter. Men også sjefen sjøl, moldenseren Kåfjord, ville korsfeste Pelu. Heldigvis fant han ingen hjemmel i NFFs regelverk, som kunne forsvare en utestengelse eller noe av Pelu.

Men nå skal altså Eduardo ikke straffes fordi han filmet. Er reglene annerledes for europeiske toppspillere enn en ussel svenske i Tippeligaen?

Men for all del, det nytter ikke å plutselig begynne med dette nå. Det har vært mange med ekstrem fallsyke i CL tidligere. Og hvordan kan man være så sikker på at og han filmer bevisst, og ikke legger seg ned pga skade eller andre årsaker? Og hvordan skal man i fremtiden avgjøre liknende saker?

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 05. Sep. 2009, 09:28 »
For å få bort juks og filming fra fotballen må dette slås hardt ned på. Når ingen nasjonale forbund ser eller tar dette økende problemet på alvor er det bra at UEFA går fram og setter et eksempel. Nå er det bare å håpe at de nasjonale forbundene følger etter. Fotballen er ikke tjent med at laget med de beste "skuespillerne" vinner på uredelig vis.

Et stort problem med filming er jo også at det til syvende og sist er dommeren som får all skyld fordi han lot seg lure av spilleren(e). Med mulighet for å straffe spillerne i ettertid for utensportslige oppførsel vil man nok se langt færre eksempler på filming, noe som vil gjøre jobben mye lettere for dommerne og som mest sannsynlig ikke vil sette dem i søkelyset hele tiden. En anonym dommer er en god dommer.

Det eneste problemet her var at Eduardo kun fikk 2 kamper som etter min mening er altfor lite. Minimum 3 kamper skulle vært gitt, men om dette hadde hatt noe å si for kamputfallet kunne straffen gjerne vært en bot til klubben samt 5-6 kamper utestengelse til spilleren.

Ser også at Ferguson var ute med å støtte straffen Eduardo fikk. Bør ikke han egentlig renske i egne rekker først? Ronaldo er jo borte men det finnes mange flere i den klubben som liker å legge seg.

Altså, dette vil jo i praksis være helt likt med hva de nasjonale forbundene gjør når dommeren overser en stygg takling, et slag, eller andre hendelser. Da går de nasjonale forbundene inn å straffer synderne. Hvorfor skal ikke de også få muligheten til å straffe dem som filmer?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 05. Sep. 2009, 10:27 »
Uten å ha tatt noen stilling til resten må jeg si jeg er uenig i at straffen skal være forskjellig etter om det avgjør kampen eller ikke. Likhet for loven og lik straff for likt lovbrudd må da være det eneste rette. Så får man heller se på hvor mye en spiller på generelt grunnlag skal straffes for noe slikt.

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #97 på: 05. Sep. 2009, 13:33 »
Uten å ha tatt noen stilling til resten må jeg si jeg er uenig i at straffen skal være forskjellig etter om det avgjør kampen eller ikke. Likhet for loven og lik straff for likt lovbrudd må da være det eneste rette. Så får man heller se på hvor mye en spiller på generelt grunnlag skal straffes for noe slikt.

Amen  8)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 05. Sep. 2009, 16:01 »
Men om man skal begynne å slå ned på filminger, så må man hive vilt rundt seg med bøter og suspendsjoner. Vil si at omtrent halvparten av skraffesparkene som blir gikk, så hjelper angriperen lett. Skal det da vere slik at man blir straffet hardere om man filmer dårlig som Eduardo og Pelu, enn om man skjuler filmingen sin godt ?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 05. Sep. 2009, 16:43 »
Det er da ikke vanskelig å se om en person filmer eller ikke. Er ikke noe mer vanskelig å se det enn å se om en person slår bevisst med albuen eller hånda, går farlig og hardt inn i taklinger, eller oppfører seg på en annen usportslig måte. Alt dette og mer til kan man jo bli dømt for den dag idag på grunn av video bevis, såfremt dommeren ikke har sett situasjonene. Hvorfor skal man ikke da også kunne få filming inn i dette?

Skjønner ærlig talt ikke dere som har noe imot at "skuespillere" straffes. Mener dere at fotballen er tjent med dette?

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 05. Sep. 2009, 17:47 »
Helt ok for meg at skuespillere blir straffet, men ikke om det ikke blir konsekvent slått ned på. Er jo ingen tvil om at FIFA dømte Eduardo fordi fordi reaksjonene ble så store. Strengt tatt skiller ikke denne filmingen seg fra mange andre ustraffede filminger.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #101 på: 05. Sep. 2009, 18:14 »
Synes det er dommerens jobb å "straffe" filming.   FIFA kan slå ned mot stygge taklinger som setter motspillere i fysisk fare.    Filming er en uting, det samme er feilaktige offsidesitauasjoner, klare straffer/frispark som ikke blir blåst osv.   
Vil bli en alt for stor jobb for FIFA å skal slå ned mot alle filminger.   Det som skjer, er at en gang iblandt så statuerer dem ett eksempel, noe som vil være urettferdig.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 05. Sep. 2009, 18:28 »
Jeg syns faktisk det ble ganske latterlig. Her har godeste C.Ronaldo drevet på i lange tider, uten at de har brydd seg en dritt. Så kommer dette. Da BØR det være en ny linje, selv om jeg tipper vi vil få se mye ustraffet filming fremover.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 05. Sep. 2009, 18:28 »
Synes det er dommerens jobb å "straffe" filming.   FIFA kan slå ned mot stygge taklinger som setter motspillere i fysisk fare.    Filming er en uting, det samme er feilaktige offsidesitauasjoner, klare straffer/frispark som ikke blir blåst osv.   
Vil bli en alt for stor jobb for FIFA å skal slå ned mot alle filminger.   Det som skjer, er at en gang iblandt så statuerer dem ett eksempel, noe som vil være urettferdig.

Heilt enig her !

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 12. Sep. 2009, 16:48 »
Cech har hadt ein elendig sesong til no.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]