20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Treningstråden!  (Lest 43642 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #105 på: 20. Okt. 2011, 18:58 »
Har gått ned til 90 kg på seks måneder. Blitt lite styrketrening og mye fotball og sykling. Prøver å komme meg opp på 100 kg igjen, så kjører på med gainer to ganger daglig. Six-pack har aldri vært noe mål for meg, bedre å kunne løfte litt tungt  :wink:

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #106 på: 20. Okt. 2011, 20:13 »
Tror jeg må kutte ned på helgakosen for å komme ned i 90 kilo :)

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 20. Okt. 2011, 20:22 »
Tror jeg må kutte ned på helgakosen for å komme ned i 90 kilo :)

Eller opp med helgekosen  ::p :wink:
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #108 på: 20. Okt. 2011, 21:06 »
Hahaha!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 21. Okt. 2011, 10:56 »
1,93 høg og 92 kg. 1 år etter at eg var ferdig som student og gjekk øve i arbeidslivet, so har det vorte mindre med styrketrening. Eg prøvar å trene kvar dag, men det verte kanskje litt meir vedlikehald enn framgang.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #110 på: 21. Okt. 2011, 21:38 »
Viktig med vedlikehold! :thumbu:

Noreng

• Gjest
« Svar #111 på: 31. Okt. 2011, 00:43 »
Vurderer å starte styrketrening for å få omgjort litt flesk til musklar!!!

Er rimelig amatør på området, og har ett par spørsmål:
1) Jobber 3 kvelder i uken itilegg til skole, så kan eventuelt bare trene mandag, onsdag og lørdag på dagen. Har hørt at man bør trene ofte, nesten hver dag. Blir dette for lite tid?
2) Er endel lokale studioer her. Anbefales det å kjøpe kort der, eller bare trene hjemme? Eller benk er vel kanskje for dyrt. 
3) Hvor viktig er kosthold, og hva bør man få iseg? Tunfisk og proteinpulver for alle penga?
4) Hvilke øvelser er viktig? Veit man ikke bare bør pumpe benk, må få litt all-around. Noen som har noen tips?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #112 på: 31. Okt. 2011, 12:30 »
Vurderer å starte styrketrening for å få omgjort litt flesk til musklar!!!

Er rimelig amatør på området, og har ett par spørsmål:
1) Jobber 3 kvelder i uken itilegg til skole, så kan eventuelt bare trene mandag, onsdag og lørdag på dagen. Har hørt at man bør trene ofte, nesten hver dag. Blir dette for lite tid?
2) Er endel lokale studioer her. Anbefales det å kjøpe kort der, eller bare trene hjemme? Eller benk er vel kanskje for dyrt. 
3) Hvor viktig er kosthold, og hva bør man få iseg? Tunfisk og proteinpulver for alle penga?
4) Hvilke øvelser er viktig? Veit man ikke bare bør pumpe benk, må få litt all-around. Noen som har noen tips?

1) 3 gonger i veka for din situasjon holder i massevis, spesielt med tanke på at du skal begynne å trene med vekter, og ikkje har den erfaringen fra før. Først og fremst bør du gå for eit fullkroppsprogram der du trener gjennom heile kroppen med 2 sett per øvelse, der du klarer fint å utføre 10-15 repitisjona utan hjelp. 2 øvelser på bein, og 1 øvelse på biceps, triceps, bryst o.s.v. Slik kan du gjerne trene i 6-9 veke, deretter kan du begynne med ein splitt-routine der du isolerer muskler.  Hovudmålet med denne 6-9 vekers perioden er å styrke vevnader som ligamenter og sener, samt bane inn øvelser i ryggmargen, og lære det fundementale i buktrykk, koordinasjon, teknikk o.s.v. Med tanke på at kroppens muskler anpasser seg trening betre enn sener og ligament, så er det veldig stor skaderisk om du skal køyre knallhardt med tunge vekter fra dag 1.

2) Du kan gjerne trene på studio. Det har alt av utstyr som en behøver. Det går selvsagt å trene hjemme og.

3) Prøv å ha ett høgt proteininntak (1.2 gram-1.8 protein per kgs kroppsvekt daglig), dette med tanke på at du uttfører MUSKELARBEID. Du bryter ned muskelproteiner og dei må byggast opp igjen. Du vil ha ein positiv nettobalans når det gjelder proteiner, det vil seie at får å få muskeltillvekst, så må du proteinsyntesen overstige proteinnedbrytningen.

Når det gjelder protein så kan du ete variert. Fisk, kylling, cottage cheese, kesam, proteinpulver. You name it. Det viktigste er at du får i deg nok protein! Kosthold er viktig for å få best mulig resultater. Nå er det vanskelig og gå ned i vekt medan du samtidig  bygger muskler da man må være i kalorioverskot. Om du har som mål å bli slankere og meir "fit" så kan det være lurt å ete mat med lav energitetthet, som grønsaker og poteter til dømes. Dette med tanke på at ein kan ete mykje av det, utan at det har ein veldig negativ innvirkning på det totale energiintaket. Grunnen til at folk blir feite av karbohydrater, er jo fordi det er lett å overspiser på det! Man spiser for MYE. Dette er typisk produkter med høg energiitetthet, ein kan ete småmengder og får i seg mykje energi. Det er derfor high fat low carb-diettene er så jævla provoserande, da ein framstiller karbohydrater som "ondt" og at ein ikkje bør spise det! Grunnen til at high fat low carb fungerer for mange er jo at det er vanskelig å overspise på fettprodukter! Ikkje fordi at denne diett-formen har noen magisk effekt.

4)I begyndelsen kan du godt variere mellom øvelser i maskin og frivekter. Øvelsene bør ikkje være så avanserte i startfasen.  Kva øvelser som er viktig er alt etter dine mål, der er alltid fleire ruter til målet.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #113 på: 05. Des. 2011, 20:44 »
Har begynt å trene en god del i det siste (4-5 dager pr/uke) og merker fremgang. Men han ene jeg trener med sa i dag at det ikke er noe vits i å trene magen for å få markerte magemuskler? Han sa at man må løpe og drive med "andre øvelser" for å få sixpacken?

Har godt markerte magemuskler nå da jeg har sabla lav fettprosent, men er det forgjeves å ta situps o.l. ? noen som vet?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #114 på: 05. Des. 2011, 21:35 »
Vel altså, først og fremst for at magemusklene skal vere markerte så må ein jo ha ein lavere fettprosent.
Eg ser dog ikkje heilt logikken til din kompis. Dess større muskler du opparbeider deg, dess meir markert vil jo du være. Så tren mage du!
for a logical solution!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #115 på: 05. Des. 2011, 21:59 »
Ja, er det jeg mener. Magemusklene må være store og man må ha lav fettprosent, er det jeg har hørt tidligere i hvert fall.  ;)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #116 på: 12. Jan. 2012, 12:52 »
http://www.nrk.no/sport/1.7950646

Latterlig sterk og grei fyr!  :D
for a logical solution!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 12. Jan. 2012, 13:12 »
Skal bli byggingeniør også. Smart fyr! ;) Tror de har truffet bra på kraftforet i Elverum!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 12. Jan. 2012, 14:13 »
Har begynt å trene en god del i det siste (4-5 dager pr/uke) og merker fremgang. Men han ene jeg trener med sa i dag at det ikke er noe vits i å trene magen for å få markerte magemuskler? Han sa at man må løpe og drive med "andre øvelser" for å få sixpacken?

Har godt markerte magemuskler nå da jeg har sabla lav fettprosent, men er det forgjeves å ta situps o.l. ? noen som vet?

Så lenge du har magefett som kommer ikke disse musklene frem, så må da anbefale å bevege deg litt for å forbrenne fett. Eventuelt øke repetisjoner og minske pauser. Uansett bare bra å gjøre mageøvelser uansett hvor stor magen din er, uten sterk rygg og mage kan du få problemer hvis du trener andre muskler på overkroppen større.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 13. Jan. 2012, 09:49 »
Det er da ikke noe problem å få sixpack, det er jo bare å sitte dønn rolig i sofaen og tylle innpå med alskens godsaker det. Er det noe jeg kan, så er det akkurat det. Fin trening det også  ::p

Skjønner ikke meg på begrepet sixpack jeg. Man trener som en gal for å få en sekspakning med hva da?
Kall det heller vaskebrett.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon