20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Treningstråden!  (Lest 43671 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #45 på: 16. Jan. 2011, 14:01 »
Nei egentlig ikkje, sjølv om ein kutte sjølvsagt litt ned på karbohydratene. Er nok det totale kaloriintaket som er justert ned.

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #46 på: 16. Jan. 2011, 15:01 »
Vurderer å starte med kreatinpulver, noen som har noen personlige erfaringer med dette? Hørt at man bare skal gå på det i 1 mnd, og ta 20 gram daglig, stemmer dette? Og får man et synlig bra resultat?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #47 på: 16. Jan. 2011, 15:20 »
Vel, sjølvsagt kan du få bra resultatet med kreatin! Tingen er at du bør presse deg ganske hardt når du går på det. Både styrke OG kondismessigt. Synlege resultat på ein månad er vanskeleg å sjå sjølv visuelt sjølv. Det er mange faktorar som spelar inn til dømes om du er nybegynner, bra/dårlig kosthold o.s.v. Det du fort merker er at du muskulaturen held ut lenger, større pump blant anna.

Vanleg kreatin monohydrat har store doseringer med oppladningsfase o.l. Eg personleg er ikkje noko fan av monohydrat og bruker berre krea-alkalyn. Slepper eg unødvendig bloat.
for a logical solution!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #48 på: 02. Feb. 2011, 19:09 »
Går med treninga Lerbakk?
for a logical solution!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 03. Feb. 2011, 18:37 »
Det går suverent! :) Vært syk de siste dagene, tror transfervinduet har vært for stor påkjenning. Har funnet ut at helkroppsprogram er mye mer effektivt enn 3-splittsprogrammene jeg har brukt tidligere. Brenner mer på treningene, og i tillegg har jeg gått opp litt i samtlige øvelser. Hang-ups går superlett etterhvert.

Hvordan går det med treninga di da?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #50 på: 04. Feb. 2011, 19:42 »
Kult! Fullkroppsprogram er nok vegen å gå. :)
Prøvd å tyne deg ekstra på kreatin?

Nei det går egentlig bra, sjølv om energinivået ikkje er som vanleg mtp diett, veldig uvant, men eg føler det går veldig greit!
for a logical solution!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 05. Feb. 2011, 09:42 »
Ser den. Har du gått ned mye i vekt etter du kutta kaloriene? Tungt å venne seg til å trene med mindre energi enn man er vant til.'

Har lagt inn et ekstra sett på nesten alle øvelser. Tungt i starten, men går vel gradvis bedre.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #52 på: 05. Feb. 2011, 10:16 »
Har gått ned 3kg sidan Januar, ligger no på 89kg. Tenkjer eg vil vege rundt 81-83kg ved endt diett, alt avhengig av kor markert eg skal vere. Blir å kutte ned på karbs på formiddag etter kvar månad framover(100gram, 75gram, 50gram, 30gram; av havregryn, ris, müsli o.s.v). På ettermiddagen ligg eg foreløbig på 75 gram av desse nemnte produktene.
for a logical solution!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #53 på: 25. Feb. 2011, 23:30 »
Jeg sier som jokke (i pondus); Jeg blir så sleip på fingrene av å spise grønnsaker.(Potetskruer med paprika)

Jeg har dessuten hørt på Puls på NRK(tror jeg) at den jevne helsestudiomedlem har like godt utbytte av 1 glass melk, som kreatin og ptotein pulver. Det er ikke sånn at man kan pøse på ubegrenset mengde, så melk gjør susen visstnok.

Jeg selv trener fotball nesten hver torsdag (på pondus nivå), der blodtåka tar meg etter det førset draget på oppvarmingen. Har 20 Kg mer på kroppen enn da jeg var 20, så slik sett trener jeg konstant fullkroppsprogram hver gang jeg reiser meg fra soffan for å hente potetgullet.

Trente en del squash tidligere, og syntes det var kjekt. Nå har jeg fått sansen for langrenn i lysløype (får jo aldri trent før ungene har lagt seg), men her på kysten er det dårlig med snø for tiden.

Jeg har planer om å kjøpe meg rulleski til sommeren, men er det noen av dere som har erfaring med slikt? Hva bør en kontorkropp legge seg på hvis han skal trene 1-2 dager i uka med rulleski?

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #54 på: 01. Mars 2011, 20:07 »
Tenkte å begynne med geriljaintervaller, men blir litt stress å løpe rundt og se på en stoppeklokke hele tiden :p Noen som vet om en app til Android eller noe som kan hjelpe meg med å legge inn intervaller på 10 og 20sek?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #55 på: 01. Mars 2011, 21:04 »
En ting om geriljaintervaller.. Har to kompiser av meg som er pirfull i betennelse etter det galskapet der.. Fotball og alt er vondt nå..
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #56 på: 29. April 2011, 17:22 »
Noen som har prøvd Proteinfabrikkens Whey Tech med nøytral smak? Smaker det ingenting? Har prøvd det meste av andre smaker, og blir drittlei alle etter en liten stund :p Så det hadde vært flott med noe som ikke smaker noenting.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #57 på: 24. Juni 2011, 14:25 »
Snart ferdig med dietten! 1.juli that is!

I og at med dette var fyrste gongen eg har prøvd dette, så er det som oftast noko som ein kunne ha gjort betre.
Men er i alle fall veldig stolt over å klart å gjennomføre ein 6-måneders diett. Har nok mistet litt for mykje muskelmasse, men då veit ein kva ein kan gjere betre til neste gong. Blir nok ikkje før om 2-4 år til neste gong tenkjer eg. Då tenkjer eg har bygd meg opp såpass at eg kan stille i konkurranse, som naturleg atlet! Det blir ein prestasjon!  ;D

for a logical solution!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 24. Juni 2011, 14:44 »
Snart ferdig med dietten! 1.juli that is!

I og at med dette var fyrste gongen eg har prøvd dette, så er det som oftast noko som ein kunne ha gjort betre.
Men er i alle fall veldig stolt over å klart å gjennomføre ein 6-måneders diett. Har nok mistet litt for mykje muskelmasse, men då veit ein kva ein kan gjere betre til neste gong. Blir nok ikkje før om 2-4 år til neste gong tenkjer eg. Då tenkjer eg har bygd meg opp såpass at eg kan stille i konkurranse, som naturleg atlet! Det blir ein prestasjon!  ;D

Gratulera. Det er ein stor prestasjon. Har teinkt på det i fleire år, men har aldri vorte. Må gå 110% inn for det, og det har eg ikkje hatt motivasjon til endå. Eller det manglar vel mest på den mentale disiplinen :P

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #59 på: 24. Juni 2011, 15:14 »
Takk for det!

Som du seie, skal du gå gjennom eit slikt opplegg så MÅ du vere 100% motivert for det. I tillegg så bør du helst ha ein meining bak det. Om du ikkje har noko mål så er det som oftast lettare å hoppe av og!

Spesielt den siste månaden har vore tøff. Frukosten består som oftast av 50gram havregryn, 2 heile egg og 3 dl ekstra lett mjølk.  Så etterfulgt av lunsj; (250 gram av fisk eller kylling +50 gram bulgur, søtpotet eller ris) før-trening måltid: (50gram protein pulver, 50 gram naturis), etter-trening måltid: (boks mager kesam, eple, ananas, kanel), middag: fisk, kylling + "ubegrenset-til mett" med grønsaker", og kvelds: 30 gram casein. 
for a logical solution!