20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: hjelp med å finne letteste og billigste reise til newcastle 18.9-21.9  (Lest 12557 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Kom fra Gatwick i gaar. Det er en HEL##TTES tur... Det gaar tog, men du maa foerst ta toget inn til London for saa aa bytte tog for aa komme videre. Du finner tog paa www.thetrainline.com (eller var det co.uk) eller paa www.nationalexpress.com. National Express sin billige East Coast-rute er desverre gaatt konkurs og kjoerer sine siste turer denne maaneden.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Kom fra Gatwick i gaar. Det er en HEL##TTES tur... Det gaar tog, men du maa foerst ta toget inn til London for saa aa bytte tog for aa komme videre. Du finner tog paa www.thetrainline.com (eller var det co.uk) eller paa www.nationalexpress.com. National Express sin billige East Coast-rute er desverre gaatt konkurs og kjoerer sine siste turer denne maaneden.

Tusen takk for den Radar. Da tror jeg vi satser på BA's rute fra oslo til london og deretter til castle. Tenkte egentlig på norwegian fra oslo til london og deretter med flybe til castle. Men flytidene sammenfaller så forbanna dårlig. Dessuten koster ikke BA så mye hvis man bestiller litt i forveien, ca kr 1900. Og det er nesten verdt det med tanke på at man slipper stresset med å koordinere flights. I tillegg vil BA stille med andre flymuligheter hvis vi mister flighten nordover f.eks.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Ser nå at Ryanair skal åpne rute fra Rygge til London! Et meget godt tilbud for meg som bor i Fredrikstad ihvertfall! :)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Skulle bare ønske de kunne fly til Newcastle fra Rygge også! Da hadde det blitt 3-4 turer i året :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg har sagt det lenge nå, og det står jeg ved. Starter Ryanair opp rute til Newcastle fra Rygge blir det sesongkort på meg! :)

tool-nes

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Jeg har sagt det lenge nå, og det står jeg ved. Starter Ryanair opp rute til Newcastle fra Rygge blir det sesongkort på meg! :)

Hadde vært en del billigere å komme seg til Newcastle da ja. Hvor deilig hadde ikke det vært. Gikk det så dårlig med flyruta fra Torp til Newcastle?

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Var vel 70-80% belegg paa ruten saa jeg skjoenner ikke hvorfor den ikke gikk. Samme med baaten. Var nesten alltid full.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Var vel 70-80% belegg paa ruten saa jeg skjoenner ikke hvorfor den ikke gikk. Samme med baaten. Var nesten alltid full.

Var det mye folk som dro over annet enn i helgen? :p
Uansett burde dem kjørt på i helgene og droppa uka, for jeg kan egentlig skjønne det at det ikke er så mange som skal til Newcastle midt i uka hele året liksom.

tool-nes

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Jeg har bestilt fly tur/retur med BA fra Gardermoen til Newcastle med mellomlanding på Heathrow.

Pleier det å være at vi bare sitter i flyet og de fyller drivstoff eller hva de gjør og letter igjen med samme flyet, eller må jeg bytte fly på Heathrow?

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Du må fysisk bytte fly så du får noen timer på Terminal 5 med mulighet til å kjøpe god drikke og masse "tax-free". Skal du kjøpe tax-free så gjør det på Gardermoen både på tur og på retur. Billigere der.

tool-nes

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Du må fysisk bytte fly så du får noen timer på Terminal 5 med mulighet til å kjøpe god drikke og masse "tax-free". Skal du kjøpe tax-free så gjør det på Gardermoen både på tur og på retur. Billigere der.

Oki, lett å finne frem til neste fly på Terminal 5 eller?
Bagasjen trenger vel ikke vi bry oss noe om, bortsett fra håndbagasje selvfølgelig!

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Terminal 5 er bare et stort glassbur der gatene er sammen med butikkene så du kan egentlig ikke gå feil. 

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Som Radar sier, kjempeenkelt å finne frem egentlig. Bare å følge med på tavlene, så er det null stress egentlig :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Som Radar sier, kjempeenkelt å finne frem egentlig. Bare å følge med på tavlene, så er det null stress egentlig :)

Koster litt ekstra enn å fly med flybe fra london. Men må være verdt det. Slipper stresset med å koordinere fly.

tool-nes

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil

Koster litt ekstra enn å fly med flybe fra london. Men må være verdt det. Slipper stresset med å koordinere fly.

Kunne blitt en del billigere hvis jeg hadde bestilt fly med to forskjellige flyselskap og koordinaert fly selv ja. Kikka på RyanAir/EasyJet. Men er ikke lett å finne noe som passer. Enten er det for liten tid til å komme oss over til nytt fly, eller så er det minst 10 timer å vente på flyplassen. Det er ikke aktuelt for weekend tur. Da er jo halve turen på flyplassen. Så fant ut at det var bedre å betale litt mere å få en del mere igjen av turen :)