20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tour de France  (Lest 14854 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tour de France
« Svar #15 på: 03. Juli 2009, 14:10 »
Amerikanerne har jo tross alt en helt spesiell kultur når det gjelder doping. Anbefaler filmen "Bigger Stronger Faster"! Handler riktignok hovedsaklig om bruk av steroider, men man får et innblikk i amerikanernes syn på bruk av doping.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 03. Juli 2009, 15:18 »
Jeg har aldri fulgt med på touren eller sykkel generelt. Litt rart siden jeg sykler mye selv.

Har veldig lyst til å følge med i år, hva bør jeg vite før jeg setter meg ned forran tven? Kan absolutt INGETING ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 03. Juli 2009, 15:28 »
Jeg ville vel kanskje prøvd å lære meg forskjellen på de ulike ryttertypene, og kanskje lett meg frem til en eller to favoritter til hver av trøyene. Men det vil jo alltids Kaggestad og Lauritzen snakke mye om.
Ellers så er vel Paasche og Kaggestad generelt veldig flinke til å gå gjennom det aller viktigste.
Jeg synes ihvertfall at TV2s TdF-sendinger alltid er veldig informative og lærerike.

Få med deg TV2s før-sending i kveld, så kanskje du vet mer om hva du må lære mer om innen starten går i morgen.

Og så lærer du det meste etterhvert. Sjargongen og sånt, det får du med deg etterhvert.
Og med fare for å gjenta meg selv enda en gang, Johan Kaggestad er veldig flink til å forklare når han bruker fremmedord.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 03. Juli 2009, 16:53 »
Jeg har aldri fulgt med på touren eller sykkel generelt. Litt rart siden jeg sykler mye selv.

Har veldig lyst til å følge med i år, hva bør jeg vite før jeg setter meg ned forran tven? Kan absolutt INGETING ;)

Se TV2 gutten min. Det er en VELDIG god begynnelse. Deres sendinger og team er faktisk glimrende!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #19 på: 03. Juli 2009, 17:21 »
Se TV2 gutten min. Det er en VELDIG god begynnelse. Deres sendinger og team er faktisk glimrende!

Det er alt du trenger faktisk. TdF-Teamet i TV2 er hav bedre enn de som diskuterer fotball i samme kanal. I forhold til det de skal ha peiling på altså :P

Andy: Jeg beskytter han ikke, men jeg har ikke fått med meg at det har blitt lagt frem positive dopingprøver. Derfor vil jeg ikke påstå at han var dopet. Skal ikke påstå at han ikke var det heller, men det er det ingen her inne som vet ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 03. Juli 2009, 22:35 »
Når du bryter meldeplikten uten gyldig grunn, og såvidt jeg kan huske (men vil ikke påstå at jeg husker korrekt) nekter å avgi dopingprøve senere er du i mine øyne dopet. Selv om du ikke har avgitt positiv dopingprøve. Brudd på meldeplikten er i mine øyne det samme som avgitt positiv dopingprøve.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 03. Juli 2009, 22:48 »
Samme her. Spesielt når det har skjedd under slike forhold som med den jævla dansken.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Peter

• Gjest
« Svar #22 på: 03. Juli 2009, 22:52 »
Samme her. Spesielt når det har skjedd under slike forhold som med den jævla dansken.

Bjarne Dop eller Chicken?

Uansett, i morgen begynner Tour de France. Det blir spennende å se på i år. Har gradvis fulgt mer og mer med de siste tre årene. Jeg kjøpte VG med billag om tdf.

Jeg tror han der Arvesen er dopa. Ganske sikker på at Boasson Hagen, Armstrong, Cavendish, Sastre(?) er dopa også.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 03. Juli 2009, 22:59 »
Den skalla kyllingen jeg tenker på da.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #24 på: 03. Juli 2009, 23:04 »
Jeg tror han der Arvesen er dopa. Ganske sikker på at Boasson Hagen, Armstrong, Cavendish, Sastre(?) er dopa også.

Hvorfor tror du det? Jeg er meget sikker på at Arvesen ikke er dopet. Kan ikke se for meg at Boasson Hagen er dopet heller. Ei heller de tre andre du nevner egentlig. Armstrong har blitt sjekket 35 ganger siden han annonserte comebacket i høst.
Bare fordi de er gode syklister, betyr ikke at de er dopet. I mine øyne er du uskyldig inntil det motsatte er bevist!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 03. Juli 2009, 23:16 »
Brudd på meldeplikten er i mine øyne det samme som avgitt positiv dopingprøve.

Da er det mange norske idrettsutøvere som i dine øyne er eller var dopet! For å nevne de jeg kommer på i farta og som er kjente er blant annet Ole Einar Bjørndalen, Vegard Høidalen og Olaf Tufte.
Over 150 norske utøvere har brutt meldeplikten.

Jeg tviler sterkt på at f.eks. Bjørndalen var eller er dopet, selv om han har brutt meldeplikten.

Det som skiller seg ut ved M. Rassmusen var jo at han sa han befant seg i Mexico og da kontrolørene dukket opp så viste det seg at han faktisk var i Italia istedenfor. Han innrømmet jo til slutt også at han hadde bløffet og bløffemakere kan man jo ikke stole på.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 04. Juli 2009, 14:24 »
Da er jeg også med i Tour manager.

Laget mitt Fjellapene har som følger:
Kapteiner: Menchov og Evans
Sprintere: Hushovd og Bennati
Klatrere: F. Schleck og Pereiro Sio
Ungdomsryttere: Gesink og Trussov
Vannbærere: Wegelius, Joly og Righi
Sportsjef er Marc Sergeant i Silence-Lotto

Dårlige vannbærere og en risiko med Menchov som vant Giroen, han klarer nok ikke å gå til topps i 2 så store ritt samme sesong. Men ellers er laget mitt sterkt synes jeg.
En stor utfordrer til trådstarter ihvertfall.  :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #27 på: 04. Juli 2009, 15:07 »
Må ærlig innrømme at du har et sterkt lag Frode. Ser ut som det kan plukke mer poeng enn meg.
Tror kanskje sprinterne er litt bedre enn dine. Men resten av laget ditt ser kanskje bedre ut enn mitt..

EDIT: Gjorde noen små endringer nå, rett før start :)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 04. Juli 2009, 15:07 »
Nå kan ikke jeg si at jeg har mye kunnskap, men utifra det jeg vet syntes jeg laget mitt ser lovende ut:

Kapteiner: Contador, Moncoutie
Sprintere: Cavendish, Farrar
Klatrere: Botcharov, Garate
Ungdomsryttere: Uran, Kreuziger
Tempo: Lance
Vannbærere: Sørensen, Joly, Gonzalo
Sportssjef: Bruyneel i Astana

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #29 på: 05. Juli 2009, 00:35 »
Noen som vet hvordan man ser hvor mye poeng hver rytter man har på laget fikk på tourmanager?
sunt pueri pueri puerilia tractant