20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Medlemstreff i forbindelse med kamp  (Lest 4438 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Medlemstreff i forbindelse med kamp
« på: 29. Juni 2009, 06:34 »
Jeg har tenkt å inkludere et par sponsede pubtreff som en av fordelene i supporterklubben. Det jeg ser for meg er at vi har et årlig møte i et par av Norges største byer når Newcastle er på TV. Folk kan møte opp noen timer før kamp, lade opp med rabatt på pils (om vi får til det) og delta i en quiz-konkurranse med sponsede Newcastle-premier fra noe av overskuddet fra Toon Army Norway.

Det avhenger selvsagt av at vi får fremforhandlet noen avtaler med puber rundt omkring i landet, og at frivillige vil påta seg oppgaven av å arrangere slike treff. Det vil ikke være noen gigantisk oppgave. Bare samle folk (blant annet via forumet), organisere konkurransen, ta noen bilder og skrive et referat etterpå.

Som sagt er det bare snakk om et par slike treff i sesongen foreløpig. Hvis det blir en suksess så kan vi naturligvis ekspandere etter hvert. Vil ikke love for mye nå siden det er en del som må klaffe og jeg har heller ingen garantier for at Toon Army Norway blir en suksess, selv om responsen her på forumet tyder på det :)

Hvilke byer bør vi satse på denne sesongen? Oslo er jo selvskreven. Ellers har jeg et inntrykk av at det bor en del NewUtd-brukere i Trondheim og Bergen også. Så det blir nok disse tre stedene jeg sikter meg inn på. Men er åpen for innspill fra dere andre.

Hvis noen har pubkontakter som kan være villige til å hjelpe oss med rabatter/organisering, ta kontakt med meg via PM, mail (nordin@newutd.no) eller bare skriv et innlegg i denne tråden.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Sv: Medlemstreff i forbindelse med kamp
« Svar #1 på: 22. Juli 2009, 11:10 »
Jeg bor på karmøy nå, men skal flytte til Oslo i August. Dette hørres veldig spennende ut.

Eg e me som faen!
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 22. Juli 2009, 13:29 »
Dersom det er en dato flere oensker aa treffes i Newcastle ifm kamp saa kan jeg snakke med kontakten min i klubben aa hoere om vi kan faa reservert et visst antall billetter sammen til en kamp god tid i forveien for aa spare penger paa reise, overnatting o.l.

Har hendene litt fulle med det meste for tiden saa om noen kommer opp med dato/kamp saa skal jeg forhandle pris paa overnatting samt hoere om billetter. Billetter faar vi ikke hoere noe om likevel foer klubben er solgt fordi Presse- og Media er underbemannet i fohold til maset fra media saa det er veldig vanskelig aa arrangere noe med de.

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #3 på: 23. Juli 2009, 12:46 »
Hørres voldosmt bra ut. Eg e me på allslags arrangementer. Hjelper gledelig til om noe trengs også.

HOWAY!

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #4 på: 23. Juli 2009, 12:46 »
Hørres voldosmt bra ut. Eg e me på allslags arrangementer. Hjelper gledelig til om noe trengs også :)

HOWAY!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23. Juli 2009, 13:01 »
Flott dette, men du får garantert ikke rabatt på pils så lenge de ikke stenger av hele puben eller ved at vi får et eget rom/avlukke med egen servering. Jeg er rimelig sikker på det strider med skjenkeloven å holde "åpent hus" og samtidig gi enkeltpersoner/gruppe rabatterte drikkevarer.

Ifm studentfester har jeg funnet ut at det enkelste er oftest det beste. Mange puber ol tar gjerne i mot grupper så lenge de er av en viss størrelse slik at det lønner seg å holde lukket fest, eller å lukke en avdeling av puben. Leie har det da aldri vært snakk om og de ga rabatt på pilsen også.  Å sette opp en avtale er mao unødvendig. Det må derimot settes opp en rimelig forpliktende gjesteliste her i forumet som da evnt danner forhandlingsgrunnlaget for om vi får heler/deler av lokalet og redusert pilspris.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23. Juli 2009, 13:15 »
Det er rett og slett feil det du sier her. Det går fint an å gi rabatt til noen, og ikke alle... Trenger verken eget rom eller å stenge av pubben.
« Siste redigering: 23. Juli 2009, 13:16 av Andy »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23. Juli 2009, 15:05 »
Det er rett og slett feil det du sier her. Det går fint an å gi rabatt til noen, og ikke alle... Trenger verken eget rom eller å stenge av pubben.

Har lest meg litt opp her nå Andy og det ser ut som du har rett.  Akohollovens paragraf 8-4 nevner forbud om rabatt på alkohol, men den gjelder kun for utsalgssteder (butikker). Dette forbudet gjelder ikke for utstedelse av skjenkebevilgninger for utesteder. Men kommunene kan ved forskrift sette krav til skjenkehaver hvor brudd kan medføre tap av bevilgning. Fant blant annet hos en kommune at salg av rabattert alkohol var et brudd av mindre alvorlig grad. Men kan mao danne basis for tap av bevilgningen.

Konklusjonen er mao at det er opp til hver enkelt kommune å tillate happy hours etc.  Men det jeg egentlig prøvde å få frem i forrige innlegg var at det aller letteste er å sette opp en liste i forumet hvor vi melder oss på evnt arrangementer i en by og så kan f.eks den som bor i byen ta på seg arbeidet med å skaffe sted.

moseid

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 på: 04. Nov. 2009, 13:39 »
Og vi venter fortsatt i spenning, eller?
Bergen

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 06. Nov. 2009, 06:09 »
Skrev nettopp en artikkel på forsiden vedrørende dette.

Er det noen som har en pub-kontakt i en av Norges største byer og er villig til å arrangere et slikt treff for medlemmer av TAN? Tenker på å ha quiz med premier og rabatt på drikkevarer i forbindelse med TV-sendt kamp.

Budsjettet strekker bare til tre byer, så noen kommer garantert til å bli misfornøyde. Bodø, Trondheim, Oslo og Bergen er de byene det står mellom. Er flest betalende TAN-medlemmer derfra.

Kontakt meg på PM eller nordin@newutd.no hvis du er interessert i å arrangere!

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #10 på: 06. Nov. 2009, 09:18 »
Ser det står på forsiden at treffene skal være i jul/nyttår. Er det ikke bedre litt ut på året? Er jo mange som drar hjemover i jula og Oslo f.eks. har jo mange innflyttere.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #11 på: 07. Nov. 2009, 15:13 »
Jepp. Trondheim dør også ved juletider når alle studentene forsvinner.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 08. Nov. 2009, 01:16 »
Godt poeng, Aslak. Vi får satse på å ta det i midten av januar/begynnelsen av februar, da.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 28. Nov. 2009, 02:24 »
Jeg har fått henvendelser fra supportere i Bodø og Trondheim som har tatt på seg oppgaven i å arrangere treff i disse byene. Er det noen fra Stavanger, Bergen eller Oslo som ønsker å hjelpe oss med å arrangere? Det kommer ikke til å være særlig mye arbeid.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 28. Nov. 2009, 02:28 »
Hvem i Bodø er det som har insja? Ulf?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida