20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shamrock Rovers - Newcastle United [Treningskamp - 11.jul]  (Lest 15901 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: Shamrock Rovers - Newcastle United [Treningskamp - 11.jul]
« Svar #15 på: 25. Juni 2009, 17:01 »
Og noen måneder før nedrykket ble Jokke latterliggjort da han antyda at nedrykket var et meget mulig utfall.
Ironi eller? :P

Det hadde kanskje noe med måten han skrev det på eller?? Han skrev at vi ikke hadde en sjanse whatosever...men en god sjanse til å overleve hadde vi jammen meg!

Helt enig med Kø1. Vi hadde en VELDIG god sjanse til å ikke rykke ned og det var bare uflaks som f.eks Vidukas annulerte mål mot Fulham, men aller mest var det udyktighet på slutten.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 25. Juni 2009, 18:10 »
Selvfølgelig hadde vi en veldig god sjanse til og ikke rykke ned. Men noen nektet jo å innse at vi faktisk hadde like stor sjanse til å rykke ned!

Det er ingenting rundt denne klubben nå om dagen som tilsier at vi ikke kan bli et nytt Leeds, ikke en eneste dritt. Også Leeds har en av Englands sterkeste lokalsamfunn med en stor fanbase og rike forretningsmenn, de klarte ikke å redde Leeds. Så hvorfor kan ikke det samme skje i Newcastle??

Peter

• Gjest
« Svar #17 på: 25. Juni 2009, 18:25 »
Selvfølgelig hadde vi en veldig god sjanse til og ikke rykke ned. Men noen nektet jo å innse at vi faktisk hadde like stor sjanse til å rykke ned!

Det er ingenting rundt denne klubben nå om dagen som tilsier at vi ikke kan bli et nytt Leeds, ikke en eneste dritt. Også Leeds har en av Englands sterkeste lokalsamfunn med en stor fanbase og rike forretningsmenn, de klarte ikke å redde Leeds. Så hvorfor kan ikke det samme skje i Newcastle??

Sier noen at det ikke kan skje? Jeg velger å se lyst på fremtiden og ikke tenke på om det kan skje oss. Jeg kan heller begynne å tenke på det når det faktisk skjer eller det nærmer seg.

Jeg synes noen her ofrer "Newcastle undergangen" litt for mange tanker.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 25. Juni 2009, 18:39 »
Med tanke på at Joakim ble sett på som en dust fordi han hintet til det så ja, da tror jeg det er noen som tror at det ikke kan skje.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 25. Juni 2009, 20:47 »
Jeg beskriver et worst case scenario som jeg tror er fullt ut mulig hvis ikke Mike Ashley forsvinner brennkvikt. Noe jeg er stygt redd han ikke gjør. Ja, jeg tror faktisk at Mike Ashley kun tenker på å gjøre Newcastle United mest mulig vondt. Jeg tror faktisk Mike Ashley er villig til å la klubben forfalle fullstendig og deretter slå oss konkurs, og slette denne klubben fra jordens overlfate. Hvis ikke han får solgt litt brennkvikt, og ikke for en penny mindre enn asking-price.

Jeg har gått fra å være en realist til å bli pessimist til tusen. Nå er jeg sånn at jeg forventert at alt som kan gå galt, vil gå galt. Jeg håper som alle andre på bedre tider, men jeg tør ikke tro på det. Jeg har sluttet å tro at gode ting kan skje med denne klubben. Jeg har sluttet å tro på mirakler.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 25. Juni 2009, 20:49 »
Skal vi prøve å holde oss til trådens tema kanskje?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 25. Juni 2009, 21:58 »

Leeds gikk først og fremst ned på grunn av dårlig økonomi. Det førte til at de omtrent måtte selge alle spillerne som kunne selges. Vi er ikke i samme situasjon og har en mye bedre tropp med spillere enn det Leeds hadde da de var i CCC. Etter den gode sesongen da de tapte play off finalen måtte de også selge noen av de beste. Selv om vi ikke har like bra tropp som før har vi mange spillere som holder PL nivå. Leeds hadde reserver fra de andre CCC-lagene. Derfor tror ikke jeg vi blir et nytt Leeds.

Peter

• Gjest
« Svar #22 på: 25. Juni 2009, 22:04 »

Leeds gikk først og fremst ned på grunn av dårlig økonomi. Det førte til at de omtrent måtte selge alle spillerne som kunne selges. Vi er ikke i samme situasjon og har en mye bedre tropp med spillere enn det Leeds hadde da de var i CCC. Etter den gode sesongen da de tapte play off finalen måtte de også selge noen av de beste. Selv om vi ikke har like bra tropp som før har vi mange spillere som holder PL nivå. Leeds hadde reserver fra de andre CCC-lagene. Derfor tror ikke jeg vi blir et nytt Leeds.

Der er jeg helt enig med Fredd. DET er grunden til at vi ikke blir et nytt Leeds.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 26. Juni 2009, 00:57 »
Per i dag har vi ikke bedre økonomi enn Leeds hadde. For vi har faktisk ingen økonomi.. Vi har en eier som absolutt ikke vil bruke penger på verken spillere eller managere, og vi har spillere som tjener sinnsyke summer for å prestere nada.

Om 3-4 uker så vil troppen vår være halvert fra det den er i dag dersom det ikke kommer nye eiere. Vår stall vil ikke engang holde middels CCC nivå dersom vi ikke BRUKER penger de neste ukene. Leeds hadde også et greit lag når de gikk ned, men det var fordi de solgte uten å investere at de tok turen ned i CCC, akkurat slik vi ser ut til å gjøre.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 26. Juni 2009, 11:25 »
Det er riktig at vi har en eier som ikke vil bruke penger på nye spillere, men vi legger heller ikke ut alle som kan selges ut for salg. Aaron Lennon ble solgt for £1m siden han hadde en kontakt med for høy lønn. Vi trenger ikke å bekymre oss for at Steven Taylor blir solgt på billigsalg. Dette gjør at jeg ikke syntes vi kan sammenligne situasjonen. Vi er en klubb som er satt på vent siden vi skal selges, mens Leeds var en klubb med enorme økonomiske problemer som gjorde at alle spillere med dyre lønninger enten ble lånt eller solgt for å spare penger. Og selv om halve stallen forlater oss så er det ingen tvil om at situasjonen var mye verre i Leeds.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 26. Juni 2009, 11:46 »
Om Taylor går for 2MP eller 10MP spiller jo forsåvidt ingen rolle dersom de pengene blir brukt på å nedbetale gjeld eller tatt ut av klubben for å minimere tap. Jeg ser på det som svært lite sannsynlig at Ashley vil bruke de pengene på spillersalg dersom klubben ikke blir solgt innen kort tid.

På mange måter synes jeg vår situasjon er mer håpløs enn Leeds sin. De hadde hvertfall eier som tok de nødvendige grepene når krisen kom. Vi har en eier som prøver å snike seg ut med mest mulig penger, uten å gjøre et eneste håndsfast grep per dags dato.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 26. Juni 2009, 15:04 »
Nei men i all verden dere! Ser dere ikke at dette er en kamptråd?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 26. Juni 2009, 16:01 »
Men hvordan skal vi kunne diskutere en kamp som er to uker unna, når vi ikke har den fjerneste anelse om hvilke spillere som er her innen den tid, hvem som er manager eller noe som helst. Vi går en pre season i møte, som kan bli den reneste farsen, hvis ikke klubben blir solgt innen utgangen av neste uke, og Alan Shearer har fått kommet på plass og begynt å gjøre ting på SIN måte. For hvis Chris Hughton, som så gjerne, så gjerne, så gjerne, så gjerne vil, får lov til å ta over "på midlertidig basis", så vil han gjøre ting på sin måte, og hans måte er vesensforskjellig fra Alan Shearers måte. Og skal vi ha noen som helst mulighet til å hevde oss i CCC, må vi ha en ordentlig god pre season bak oss. Og pre season starter 1. juli. Det er bare noen ytterst få dager til. Innen den tid MÅ Alan Shearer være på plass, hvis ikke går det til helvete med denne klubben. Så si meg vennligst hvordan vi kan diskutere en fjern, fjern, fjern fremtid, selv om det bare er drøye to uker unna? Alle våre konkurrenter neste sesong er godt i gang med forberedelsene, og fansen begynner nok å se frem til pre season, og spillerne ser frem til å komme på trening igjen. Vis meg den spilleren i Newcastle som dør etter å få begynt pre season-treningen under Chris Hughtons ledelse, og med en klubb som holdes kunstig i live, og som lever på nåde fra dag til dag?

Enten må vi la være å diskutere på denne tråden overhodet, altså stenge tråden til det bare er et par dager eller noe sånt igjen til kampen starter, eller så utålmodige sjeler bare finne seg i at det foreløpig diskuteres en tanke off topic.

Men som sagt, denne tråden har et tema som er rene science fiction for oss akkurat nå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #28 på: 06. Juli 2009, 00:22 »
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1714104,00.html

Ser i allefall ut som gutta gleder seg til kampen. Med et smil om munnen på de fleste. Moro at Nile Ranger og Frank Wife-Danquah er med :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #29 på: 07. Juli 2009, 11:50 »
Får Nile Ranger spele, så føler eg meg sikker på at han skårer!  ;D
Håpe Kazenga Lua Lua blir satsa på vingen, vi trenger vinger som kan utfordre og SLÅ gode innlegg.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!