20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FIFA 10  (Lest 72456 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: FIFA 10
« Svar #150 på: 05. Okt. 2009, 23:16 »
Hvorfor ikke bare skru cornerne rett inn i mål? :)

Det trodde eg alle gjorde, gjør ikke alle det ?  ???

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #151 på: 06. Okt. 2009, 10:28 »
Gah. Sliter fremdeles med cornere og frispark. Noen som vet om noen "tutorials" eller som har noen tips som forteller litt om prinsippene bak dette?

Eksempelvis har jeg forsøkt å øve på frispark både ved på holde kotrolleren fremover, bakover, frem og til siden, styrke på skuddet osv. Men selv om jeg gjør mer eller mindre likt hver gang er utfallet totalt forskjellig fra gang til gang (er det en skjult vindrettning/styrke med her??). Det bør jo ikke være sånn at man skal være i stand til å sette hvert eneste frispark, men det må jo være mulig å finne en "formel" som gjør oddsen noe bedre?

Det andre er headinger som jeg føler går over eller svakt til keeper i 99% av alle tilfeller.

Jaja, spillet er nytt så jeg har vel litt tid igjen å øve/lære på...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 06. Okt. 2009, 11:33 »
Gah. Sliter fremdeles med cornere og frispark. Noen som vet om noen "tutorials" eller som har noen tips som forteller litt om prinsippene bak dette?

Eksempelvis har jeg forsøkt å øve på frispark både ved på holde kotrolleren fremover, bakover, frem og til siden, styrke på skuddet osv. Men selv om jeg gjør mer eller mindre likt hver gang er utfallet totalt forskjellig fra gang til gang (er det en skjult vindrettning/styrke med her??). Det bør jo ikke være sånn at man skal være i stand til å sette hvert eneste frispark, men det må jo være mulig å finne en "formel" som gjør oddsen noe bedre?

Det andre er headinger som jeg føler går over eller svakt til keeper i 99% av alle tilfeller.

Jaja, spillet er nytt så jeg har vel litt tid igjen å øve/lære på...

Får du frispark fra 25 meter og inn sentralt i banen, så er letteste måten å score ved å skyte med toppstpinn. Ikke bruk "hardt skudd" knappen, eller finesse knappen.

Får du frispark litt ut på siden, så vil eg anbefale å skru ballen rundt mure på utsiden, med en hardt skudd.

Scoret flere mål på frispark no eg, synes faktisk det er enklere enn 09

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 06. Okt. 2009, 14:08 »
Jeg er ganske ny når det gjelder FIFA så den cornervarianten din blir som gresk for meg :) Hvilken knapp trykker man på for å skyte hardere på frispark? Er det en knapp man kan bruke for å skyte hardere i open play også?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 06. Okt. 2009, 14:24 »
For å presse ballen ned på frispark bruker du L1, for å bruke finesseskudd på frispark bruker du R1, akkurat som i åpent spill. L1 er da chip, men det har du vel allerede fått med deg :P
Ellers, L2 er vel vristskudd. For min del tror jeg det enkleste for å skyte hardt bare er å treffe bra i det du skyter, ha rette styrken på skuddet. Scoret noen susere med Lampard eksempelvis bare gjennom å gjøre det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 06. Okt. 2009, 14:26 »
Jeg er ganske ny når det gjelder FIFA så den cornervarianten din blir som gresk for meg :) Hvilken knapp trykker man på for å skyte hardere på frispark? Er det en knapp man kan bruke for å skyte hardere i open play også?

På xbox 360 skyter du hardt på frispark med samme knapp som du chipper med i open play, LB.
Du har sikkert fått med deg at man kan skape egne corner og frisparks-variantert på fifa 10 også. Når du er på treningsfeltet, trykker du select ellelr noe sånt, og velger skap dødball(tror det er det som står). Der kan du sette inn piler som "forteller" spillerne hvilke løp dei skal ta  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 06. Okt. 2009, 14:27 »
Forøvrig, noen andre som får til å laste inn gameface?
Har fått registrert meg på nettet, innstallert de nødvendige programmene, men "Due to overwhelming demand, Game Face is not available at this time. Please try again later, and thank you for your patience." er en gjenganger når jeg prøver fikse...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 06. Okt. 2009, 15:29 »
Når jeg skyter langskudd bruker jeg r1 og l2 samtidig. Kan jo score fra midtbanen da så lenge man er i fart og ballen på riktig fot.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 06. Okt. 2009, 15:49 »
Når jeg skyter langskudd bruker jeg r1 og l2 samtidig. Kan jo score fra midtbanen da så lenge man er i fart og ballen på riktig fot.

Ok. Men hvilke funksjoner har dei knappene hver for seg da? Har 360 og har aldri hørt om å kombinere knappane bak for å skyte hardere.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 06. Okt. 2009, 16:06 »
Hehe, har rett og slett ikke peiling. Jeg har bare prøvd meg fram.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #160 på: 06. Okt. 2009, 20:14 »
Forøvrig, noen andre som får til å laste inn gameface?
Har fått registrert meg på nettet, innstallert de nødvendige programmene, men "Due to overwhelming demand, Game Face is not available at this time. Please try again later, and thank you for your patience." er en gjenganger når jeg prøver fikse...

Samme her
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #161 på: 07. Okt. 2009, 14:20 »
Får du frispark fra 25 meter og inn sentralt i banen, så er letteste måten å score ved å skyte med toppstpinn. Ikke bruk "hardt skudd" knappen, eller finesse knappen.
Hvordan skyter man med topspinn? Hvor peker hvilken stick og er det noen Rx eller Lx med i bildet?
Får du frispark litt ut på siden, så vil eg anbefale å skru ballen rundt mure på utsiden, med en hardt skudd.
Hvordan i Gobi-ørkenen skrur man ballen rundt en mur? Har forsøkt meg, men det ender oftest med balle-vondt for muren...
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 07. Okt. 2009, 16:01 »
Hvordan skyter man med topspinn? Hvor peker hvilken stick og er det noen Rx eller Lx med i bildet?
Hvordan i Gobi-ørkenen skrur man ballen rundt en mur? Har forsøkt meg, men det ender oftest med balle-vondt for muren...

Topp spinn: LS frem
Underskru: LS bak
Sideskru: LS høyre for høyre skru, og venstre for venstreskru

Om du skal skru rundt muren, så sikter du ved siden av muren og skrur den retningen du må for å treffe mål

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #163 på: 08. Okt. 2009, 09:49 »
Takker. Da er det treningstid i kveld :)

Brimi

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #164 på: 09. Okt. 2009, 22:26 »
Jeg er newcastle seff, x360. Men jeg har ikke klart å kjøpe en eneste spiller. De eneste nye er de scouten har funnet. De sier enten at de helst vil spille med spillere som har høyere skills, ellers så er de redd for å ikke komme i første 11'rn. Har oppgradert allt bortsett fra stadion manager til max. What to do? Tilogmed tippeliga spillere er uvillige. Rykka opp første sesong, men hjalp ikke.... :|