20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 09  (Lest 46688 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #210 på: 19. Juli 2009, 09:18 »
Bjørn Helge Riise er nå visstnok klar for Fulham. Blir spennende å se hvordan minstemann Riise klarer seg i PL. Uten tvil en "kjemper" med gode holdninger.

Dette var 2. signering fra Tippeligaen til PL i dette overgangsvinduet. Ingen er RBK spillere! Hva sier Joakim til dette?

Og hva med dere andre som mente at spillerne i TL ikke var gode nok for utlandet?

PS! Legger ved link. Glemte det. http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2821102.ece
« Siste redigering: 19. Juli 2009, 09:37 av Frode »

Peter

• Gjest
« Svar #211 på: 19. Juli 2009, 09:54 »
Fulham er jævlig glad i Nordmenn+Frederik Stoor fra RBK.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 19. Juli 2009, 10:06 »
Å? Riise er jo isåfall den 3. nordmannen i Fulham, og de kan raskt bli færre med om engelske aviser har rett i all interessen rundt Hangeland.

ManU hadde f.eks. 4 nordmenn i troppen da de vant The Treble i 1999.

Hodgson er jo godt kjent på det skandinaviske markedet. Han vet at han her kan hente meget gode spillere til en mye rimligere penge enn andre steder. Han vet også at spillere fra disse landene er kjent for å ha særdeles gode holdninger og er disiplinerte og lett å ha med å gjøre.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 19. Juli 2009, 10:31 »
Jeg påstår heller ikke at RBK kan få samme pris for spillerne sine nå som for 10 år siden. Men i Skjelbreds tilfelle ser jeg ikke at 50 millioner er noen stor særskilt overprising. Ikke noe mer overprising enn det som er riktig av RBK. Man kan ikke gi bort sine beste spillere gratis heller. Og dert er det man gjør om man skal prise spillerne sine etter hvor mye "folk flest" og en eventuell kjøper mener spilleren er verdt.

Brann verdsetter Huseklepp til 40 millioner. Hadde de sagt 20 kunne jeg forstått det, men realistisk sett 10-15.
Molde vil nok sikkert ha 25 mill+ for sine senegalesere.

DET kaller jeg overprising. Rosenborg krever maks 10 mill for mye for Skjelbred hvis de sier 50 mill.
Brann er minst 30 millioner over.
Molde er nok 10-15 over de også.

Sorry Joakim! Kunne ikke dy meg.  ;)
Molde fikk ihvertfall 40 mill for en av sine senegalesere, og sitter fremdeles tilbake med et hett transferobjekt i Thioune eller hva han heter.
Pakkeprisen din på 10 15 mill var ihvertfall under takst.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 19. Juli 2009, 11:08 »
Hodgson er jo godt kjent på det skandinaviske markedet. Han vet at han her kan hente meget gode spillere til en mye rimligere penge enn andre steder. Han vet også at spillere fra disse landene er kjent for å ha særdeles gode holdninger og er disiplinerte og lett å ha med å gjøre.

Helt klart. Bjørn Helge Riise er ingen kjempespiller, men han som du sier topp holdninger og gir alltid alt. Kommer nok til gjøre en god jobb for Fulham

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 19. Juli 2009, 12:04 »
Bjørn Helge Riise er en toppspiller i TL-sammenheng må sies!
Uansett, RBK har faktisk muligheten til å avslå bud også. De har som kjent avslått en ganske fin slump penger allerede for Tettey. La Liga-lag da, men fortsatt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 19. Juli 2009, 13:47 »
Må bare le av disse norske agentene som sier spillere i Norge ikke er verdt noenting. Enten har de ikke peiling, eller så driver de et dumt og lett gjennomskuelig spill for å få solgt flest mulig spillere til en billig penge ut av landet. Men innlegget til Joakim lengre opp på siden viser jo at det er enkelte som sluker dette rått, så kanskje det ikke er så dumt likevel...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 19. Juli 2009, 17:11 »
Uansett, RBK har faktisk muligheten til å avslå bud også. De har som kjent avslått en ganske fin slump penger allerede for Tettey. La Liga-lag da, men fortsatt.

Det er litt forskjell. RBK fikk tilbud på Sapara fra et tyrkisk lag som de avslo. Det kan like så godt være at tyrkiske klubber er kjent for å IKKE gjøre opp for seg hverken til klubb eller spiller.

Når det gjelder budet på ca 30 mill RBK fikk fra Ligue 1 klubben Rennes så tviler jeg sterkt på at et bud fra en storklubb som f.eks. ManU hadde blitt avslått.
Kan også ta med at betalingsbetingelser kan ha vært noe av grunnen til RBK sitt avslag fra Rennes.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 19. Juli 2009, 17:29 »
Var ikke Almeira også inne med bud?
Uansett, der fins da gode spillere utenfor RBK. Men RBK kan helt klart krever mer enn noen andre klubber for sine spillere, da de tross alt har flest av de beste i landet, og i tillegg har en relativt okei økonomi sammenlignet med resten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 19. Juli 2009, 18:09 »
Det er jo ferdighetene til hver enkelt spiller som avgjør markedsverdien, IKKE hvor god økonomi hans nåværende klubb har!
OK, et fåtall klubber kan være tvunget til å selge grunnet finansielle problemer, men det er kun en bitteliten prosentandel.
Andre faktorer som avgjør spillerens markedsverdi er hvor lang tid han har igjen av kontrakten.

Om RBK presser prisene opp så går klubbene etter andre gode alternativer, ikke nødvendigvis i Norge og TL, men det er nok av andre mindre nasjoner med gode spillere.

Jeg vil påstå det motsatte! At mange spillere, utenlandske og nasjonale, bruker TL som et springbrett til noe større er ikke til å komme fra. Om det viser seg at RBK er vanskelige i forhandlinger med potensielle kjøpere tror jeg spillere som har større ambisjoner og som allerede er i klubben vil nøle med å skrive ny kontrakt med dem, samt at spillere RBK vil signere tenker seg om ekstra godt før de skriver under for klubben.
Det er ihvertfall hva jeg tror.
« Siste redigering: 19. Juli 2009, 18:15 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 19. Juli 2009, 18:51 »
Det har selvfølgelig noe å si, økonomien til klubbene. RBK ville aldri solgt Trond Olsen for det samme som de kjøpte han for i Glimt, og det er ikke bare Glimt som sliter med trange kår i Tippeligaen. Det er jo størsteparten av laga i TL som gjør.
RBK vil gjerne vinne TL og samtidig gjøre det bra i Europa, og har råd til å satse bra på dette. Da trenger de ikke selge, om ikke klubbene tilbyr veldig gode penger. Vil tro RBK er det klart mest attraktive laget blant spillere i TL jevnt over.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 19. Juli 2009, 19:20 »
Jaja, vi får jo se!
Da forventer jeg noen skikkelig kraftige bud på Tettey, Sapara og Skjelbred. Diouf ble solgt for overkant av 40 millioner kr, da vil det i deres (din og Joakim) teori ikke bli noe salg fra RBK om ikke prisen overgår dette ganske så kraftig.

Vi får nesten bare vente å se.  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 19. Juli 2009, 23:51 »
Nå må jeg arrestere deg - jeg har ikke kommet med noen prisantydninger som Jokke har, så det står jeg overhodet ikke inne for! ;)
Jeg bare sier at RBK faktisk har noen av TLs største salgsobjekter, men de er også i en posisjon hvor de faktisk ikke trenger selge, og kan kreve relativt høye summer!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 20. Juli 2009, 19:57 »
http://www.dagbladet.no/2009/07/20/sport/fotball/tippeligaen/premier_league/arsenal/7275190/

Håvard Nordtveit kan komme til å bli avslutte låneoppholdet i LSK, og i stedet lånes ut til Bundesliga og Nürnberg! Bra for Glimt og bra for Norge isåfall :P

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 23. Juli 2009, 00:37 »
http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/spania//artikkel.php?artid=564291

"Barcelonas målmaskin Samuel Eto´o ble sent onsdag kveld endelig klar for overgang til italienske Inter.

"Eto´os overgang er et ledd i bytteavtalen mellom de to klubbene, som gjør at svenske Zlatan Ibrahimovic også blir klar for den spanske klubben.