20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle Brown Ale  (Lest 6174 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
Newcastle Brown Ale
« på: 01. Juni 2009, 19:20 »
Nå er ikke Newcastle Brown Ale hovedsponsor lenger, men ølet har likevel en spesiell plass hos meg, ikke minst på grunn av at det er helsikes godt.

Planen min i år var å sprette en Newcastle Brown Ale hver gang Newcastle vant en kamp, dette oppjusterte jeg etter hvert til å drikke en hver gang Newcastle spilte en kamp. :)

Ulempen er at ølet er det dyreste som går an å få tak i. Flere kroner dyrere enn selv det nest dyreste alternativet i de butikkene jeg har sett. Hvis noen vet hvor man finner den billigste NBA i Trondheim, er det bare å rope ut. Hvilke utesteder har forresten NBA i bardisken her i byen?

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle Brown Ale
« Svar #1 på: 01. Juni 2009, 19:26 »
At det er et veldig godt øl er det ingen tvil om, når bor jeg på østlandet og kjøpet inn mitt øl i sverige, og kan opplyse om at dem har newcastle brown ale på systembolaget på glass til en billig penge :D
Tror jeg ga 70,- for en six-pack.

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #2 på: 01. Juni 2009, 19:45 »
Ja, jeg skal huske å tanke opp neste gang jeg er i utlandet. Color Line-ferja førte ikke NBA, dessverre. Bare masse jævla Carlsberg. :P

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 01. Juni 2009, 19:51 »
Three Lions og Den Gode Nabo har Newcastle Brown Ale på kran. Tror ikke jeg vet om flere puber i Trondheim som har det.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 01. Juni 2009, 21:39 »
Bare Blåbær er vel ikke akkurat noen pub, men jeg så de også hadde Newcastle fra fat sist jeg var innom der. Og der er jeg ikke ofte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 01. Juni 2009, 21:55 »
Ja, jeg skal huske å tanke opp neste gang jeg er i utlandet. Color Line-ferja førte ikke NBA, dessverre. Bare masse jævla Carlsberg. :P

Nei, de ferjene der fører ikke slikt naturligvis, men dem har fått heineken på Sandefjord-Strømstad nå da :D
Jeg måtte som sagt til systembolaget (vinmonopolet i Sverige for de som ikke visste det)
Men det er jo ikke no problem stort sett, hvertfall ikke for oss som er over 20 år, da grensa på øl med mer enn 3,7% eller noe slikt er 20 år i Sverige.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 01. Juni 2009, 22:02 »
Kan ikke huske å ha sett NBA på noe systembolag i Sverige. Men det er kanskje bare jeg som har vært på feil plasser. For små plasser, kanskje.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 01. Juni 2009, 22:04 »
De hadde den hvertfall på det systembolaget jeg var i Strømstad, det er to stk. der og jeg var på den lengst vekk fra den enorme byen :p

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01. Juni 2009, 22:10 »
Okey. Jeg har stort sett bare vært i lille Funäsdalen jeg da. Er ikke så ofte i Sverige. Kjekt land egentlig, hvor du finner store systembolag-butikker selv på de mest gudsforlatte plasser. Er begrenset med pol-utsalg langs E6 i Norge.

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #9 på: 01. Juni 2009, 22:13 »
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1538&Butik=403&SokStrangar=

Ifølge Systembolagets nettsider skal den finnes på flaske i samtlige utsalg, og på boks i enkelte. Prisen er hhv. 14,50 og 19,90 SEK, og størrelsen hhv. 0,33 og 0,5.

Jepp, for hjemmeforbruket må det nesten bli fullasting neste gang jeg er i Åre. :)

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #10 på: 18. Juni 2009, 10:56 »
Brown Ale er og blir no. 1. Det er vel det og Carlsberg det går i når jeg er på kjøret. Når jeg er i Norge som nå, blir det lite Brown Ale på grunn av forskjellige statlige bommerter.

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #11 på: 26. Sep. 2009, 00:58 »
Noen som vet om den finnes på flaske i noen butikker i Bergen? Er så forferdelig dyrt å kjøpe på byen, og boks er liksom ikke heelt det samme.
Norwegian blood, Geordie heart

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26. Sep. 2009, 01:09 »
Mega har i Bergen. Den på danmarksplass hadde men den er blitt en annen butikk nå, og har ikke sjekket dens utvalg.
Meny på busstasjonen har også hatt. Bra utvalg der.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26. Sep. 2009, 01:31 »
Mange kjøpmenn/butikksjefer vil helt sikkert ta inn på forespørsel også.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 22. Okt. 2009, 00:15 »
For de som er glad i ølet : Heineken som eier Newcastle og Scottish som brygger Brown Ale skal nå flytte produksjonen fra Gateshead til vest Yorkshire i løpet av nær framtid. Ikke nok med at de flyttet ut av Newcastle og til Gateshead men nå skal de også flytte bryggingen til Yorkshire. Pfhøy!!!