20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dagen derpå  (Lest 4930 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Dagen derpå
« på: 25. Mai 2009, 18:02 »
Endt sesong - Hva sitter vi igjen med?

- Et nedrykk

Da er det kanskje litt rart at dagen derpå, så finnes jeg omtrent ikke lei meg. Ashley fikk faktisk både det han betalte for og det han ikke gadd å betale for. Håpet er nå at klubben blir "bygget om" i alle ledd.

Som Shearer sa, det må til forandringer over hele linja. På eiersiden ser vi alle frem mot et skifte. Håper Ashley taper en masse penger på det. Ser gjerne at ny eier satser på Alan Shearer. Veldig mange i trenerteamet kan ryke å reise, det samme med fysiodelen. Eller har vi en rar bane som gjør at det blir skader hele tiden? For å være for norsk, så kan en jo med et vilt håp ha John Fredriksen som ny eier kandidat. Man kan også tenke seg Frontline som sponsor :) Dessuten er han god med penger. Dog har han ikke peiling på fotball.

Gjetter meg litt frem til hvordan det kommer til å se ut/hvordan jeg vil at det skal se ut.

Spillerstallen

Keepere

- Steve Harper
- Tim Krul
- Fraser Forster
- Ole Søderberg

"Harper har vel egentlig virket rusten helt siden Given dro(da han fikk sjansen). Det er på tide å satse på Krul og Forster. Sånn i første omgang. Harper kan enten være reservekeeper eller selges. Krul var vel utlånt til Carlisle deler av denne sesongen, gjorde det bra der såvidt jeg vet. Den unge nederlandske keeperen bør være vår nye nummer 1. Forster/Søderberg, utlån eller U-lagets første keeper. Litt avhengig av om vi beholder Harper."

Forsvar

- David Edgar
- Ben Tozer
- Tamas Kadar
- Steven Taylor
- Sebastien Bassong
- Claudio Cacapa
- Fabricio Coloccini
- Habib Beye
- Jose Enrique

"Defensivt kommer det jo helt ann på hva vi mister og ikke. Hvem som er manager og hvem av de som vil bort vil jo bestemme dette utover sommeren. Hvis mange drar, så er det vel naturlig at Tozer og Kadar er i stallen. Taylor blir. Hvis Shearer er manager, så tror jeg han klarer å overtale Bassong og Enrique til å bli. Cacapa er gone. Habib Beye vil jeg gjerne beholde, men tror han drar/blir solgt til en av de andre midten-av-tabellen klubbene. Coloccini har vært dårlig, men samtidig har nesten alt pepperet kommet på han. Ufortjent mye synes jeg. Starten av sesongen prøvde han å rette opp etter andre, samtidig som han ikke forsto hva de sa. Etterhvert med dårlig selvtillit gjorde han også feil. Vil gjerne beholde han, men hvis Shearer blir, så ser jeg et salg tilbake til Spania som svært sannsynlig. Enrique kan også forsvinne samme vei, og Bassong til Arsenal eller en av de andre to-tre klubbene i sjiktet er fullt mulig."

Midtbane
- Wesley Ngo Baheng
- Geremi
- Kazenga LuaLua
- Ignacio Gonzalez
- Jonas Gutierrez
- Alan Smith
- Danny Guthrie
- Nicky Butt
- Damien Duff
- Joey Barton
- Ryan Taylor
- Kevin Nolan
- Peter Løvenkrands
- Haris Vuckic

"Disse u-lag/b-lag-spillerne kan være aktuell for a-laget. Ignazio er vel på lån? Tviler på framtid der. Jonas vil alle gjerne ha med videre, han har et vanskelig valg å ta. Alan Smith er ubrukelig som midtbanespiller, som spiss kan jeg strekke meg til å beholde han. Guthrie blir. Butt har bare taklingstyrke/duellstyrke, ingenting annet. Duff ser jeg som salgbar. Mannen har bare et bein, utfordrer svært sjelden og ikke ofte han har en god kamp. Barton burde ha mistet alle sjanser og vi kan gjerne få inn 5-6 mill pund og kjøpe Skjelbred(lite sannsynlig, menmen...) Ryan Taylor er ikke så vannvittig god, og forferdelig spinkel. Men på dette nivået får vi bruk for han. Kevin Nolan kom til klubben på helt feil tidspunkt, får vi litt offensiv slagkraft så ser jeg at han kan være en mye bedre spiller for oss."

Spiss
- Fabio Zamblera(fra u-lag/utlån)
- Andy Carroll
- Shola Ameobi
- Mark Viduka
- Xisco
- Michael Owen
- Obafemi Martins
- Nile Ranger
- Frank Wiafe Danquah(?)

"Zamblera ble utlånt til Italia, håper han beholdes og opp på a-laget. Andy Carroll burde spille mange kamper neste sesong. Ameobi, nok sagt. VIL...HA...HAN...BORT! Viduka kan alltids være en squadplayer. Xisco har ikke fått prøve seg og blir solgt tilbake til Spania et sted. Er dog ikke helt fremmed for å beholde han. Michael Owen...Shearer kan overtale han. Men, noen som tror på lønnskutt? Ser for meg at han muligens blir å finne i Aston Villa neste sesong. Hvis ikke Benitez vil ha han da. Obafemi Martins...blir ikke klok på spilleren. Han blir nok solgt. Spania/Italia/Tyskland neste destinasjon? Ranger må vel opp på A-laget snart?"

Fasit
- En allsidig forsvarspiller inn, gjerne med litt erfaring
- Offensive sentrale midtbanespillere med løpskapasitet og skuddstyrke.
- Ving med fart og selvtillit til å utfordre
- Bevegelig spiss, helst rask.

U-laget/Reservelaget:

Keeper:
- Max Johnson

Forsvar:
- Paul Dummett
- Jeff Henderson
- James Tavernier
- Daniel Leadbitter
- Darren Lough
- Matthew Grieve
- Callum Morris

Midtbane:
- Michael McCrudden
- Samuel Ameobi(?)
- Stephen Folan(?)
- Bradden Inman
- Greg McDermott
- Conor Newton(kan spille back)
- Daniel Williams
- Kieran Wrightson
- James Taylor(?)
- James Marwood
- Jonathan Godsmark
- Mark Doninger
- Shane Ferguson
- Stewart Bath

Spiss:
- Philip Airey
- Patrick McLaughlin(?)
- Ryan Donaldson
- Campbell Bell
« Siste redigering: 29. Mai 2009, 23:12 av Wroom »

Peter

• Gjest
Sv: Dagen derpå
« Svar #1 på: 25. Mai 2009, 20:10 »
Jeg er ganske enig med det der. Vi kunne trengt en defensiv mitdbanespiller også. For Butt.

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 25. Mai 2009, 20:31 »
Av keeperne er jeg noe uenig i din vurdering av Steve Harper, ja han er langt fra like god som Given...Men han har etter min mening stått frem som en god og trygg keeper etter at Given ble solgt, men vi må samtidig tenke at Krul er fremtiden og derfor burde satses på. Men behold Harper for å pushe Krul. Forster er har jeg ærligtalt ikke så mye tro på lenger, og for at han skal bli bedre må han spille 1.lag fotball.

I forsvaret vil jeg først og fremst beholde S.Taylor, Bassong anser jeg som tapt. Enrique, Beye og Coloccini er alle spillere jeg vil ha med videre og håper blir, men tipper alle tre drar. Lett enig i Cacapa, da står vi igjen med Edgar,Tozer og Kadar. Edgar er ikke et talent lenger og jeg tipper han vil få tillit i CCC, men han er ikke god nok for PL. Toser og Kadar håper jeg blir, og jeg tror de kan utvikle seg godt i CCC.

På midtbanen må vi være kritiske, Butt og Duff har rutine, og det kan fort være godt å ha i CCC. Kvaliteten er dalende, men vi har vel egentlig ikke så mange andre alternativer. Vi kan ikke stille med et rent U23-lag. Da blir det fort noen dumme tap.

Blant spissene, er jeg sikker på at Owen og Martins går. Martins er den av de to jeg har størst tro og forhåpninger om at blir. Viduka må vi avente, får vi en ny spiss(ikke eldre enn 26) så syntes jeg at vi skal selge. Xisco vil jeg også egentlig beholde, har troen på han. Og mener at han burde få prøve seg mer, han er 22(blir 23) og er ikke et talent lenger. Men han kan utvikle seg og bli mer trygg i Newcastle trøya i CCC. Tipper Carroll og Xisco er spiss paret neste år, hvis ikke Owen eller Martins faktisk skulle finne på å bli.

Er ganske enig med deg, også på hva som må inn.

Men der må også Shearer(hvis han fortsetter) finne ut om han vil satse rutine eller ungt. Vi har mange unge talentfulle spillere som kan bli gode, og CCC kan bli en god utviklings plattform for dem før et eventuellt comeback i PL.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 25. Mai 2009, 21:04 »
Det har vært "storrengjøring" i Darras Hall i dag. Det har gått en del fantastiske biler ut av byen. Mest sannsynlig fordi de forsvinner.

- Habib Beye sendte den første bilen (Ferrarien) ut av landet i går kveld, og i dag gikk de siste 2 bilene
- Løvenkrands har sendt bort Lamborghinien og BMW'n og har nå "Bare" Porsche'n igjen og huset hans er til salgs
- Michael Owen's Land Rover og Hummer gikk samtidig så han sitter bare med BMW 635'n igjen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 25. Mai 2009, 21:08 »
Bra med inside info.

Owen og Løven kom ikkje som noko sjokk. Beye, håpar eg blir. Men han er nok på veg til ein anna PL klubb desverre :(
Tviler på at Beye hadde sendt bilene ut av landet hvis han regner med å gå til en annen PL-klubb! :P

Jeg tror ikke Radar kommer med piss heller, men det høres egentlig veldig usannsynlig ut at Beye skulle sendt ut en bil av landet allerede i går kveld...Og det samme med de andre i dag. Hadde Beye bilen stående klar på kaia da eller, og hvis det ble nedrykk så ringte han og sa: "ok"? Hvis vi hadde holdt plassen hadde han ringt og sagt: "no"?

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 25. Mai 2009, 21:11 »
Hvor skal de sende bilene sine? Er det klart hvor de skal dra allerede liksom? Rart.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 25. Mai 2009, 21:12 »
Mener å ha hørt Beye si i intervjuer på nufc.co.uk at han har hus i Paris. Owen har sikkert hus i Liverpool området i nærheten av hestene sine.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 25. Mai 2009, 21:15 »
Må være noe sånt. Og de har vel ferie straks også, så da kan det vel rime litt.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 25. Mai 2009, 22:00 »
Beye nevnte det selv i går da Owen og S.Taylor slapp han av etter trening. Han sa bare bilene var sendt utenlands. Var på tur ut fra byggeplassen til en kamerat som bygger rett over veien da de kom så vi stoppet og sa hei. Løvenkrands bor 2 hus nedenfor den samme byggeplassen.

At Beye sender bilene ut kan være pga ferie for etter det jeg mener å huske så har han ennå 3 eller 4 år igjen av kontrakten med NUFC. Det trenger ikke bety mer enn det.

Owen har hus/gård i Nord-Wales så det er mulig det er skippet noen biler dit.

Løvenkrands hadde vel bare en 6 måneders låneavtale så han visste vel han var på tur med mindre klubben holdt seg oppe.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 25. Mai 2009, 22:06 »
I følge nufc.com har Beye kontrakt ut neste sesong....

http://nufc.com/2008-09html/squad.html

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 25. Mai 2009, 22:20 »
Så mao. så kan han gå gratis i januarvinduet. Så enten har klubben solgt han men det blir ikke offentliggjort før overgangsvinduet, eller så har han en klausul i kontrakten om at han kan forlate klubben ved nedrykk (mannen er godt over 30!) eller så er det rett og slett snakk om å reise på ferie.

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: 25. Mai 2009, 23:57 »
Håper det er ferie...Beye er en av de spillerne jeg liker aller mest i NUFC-trøya og håper han blir!

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 25. Mai 2009, 23:59 »
Hadde vært fantastisk om Beye faktisk ble med ned, men jeg tviler sterkt.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26. Mai 2009, 00:06 »
Moro å ha en mann som Radar på forumet! Selvom det er forferdelig at noen kommer til å dra, men det er jo litt spennende med litt inside information

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #14 på: 28. Mai 2009, 21:20 »
Ser jeg mangler noen U-spillere her. Som Vuckic. Hvem flere mangler?

Beste stedet for å se alle stallene i laget på?
« Siste redigering: 29. Mai 2009, 23:11 av Wroom »