20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Rykker vi rett opp igjen?

Ja, klart det!
16 (25.4%)
Om Shearer blir med videre, ja.
31 (49.2%)
Tviler.
10 (15.9%)
Nei, tror det blir for tøft.
4 (6.3%)
NEI, det blir umulig.
2 (3.2%)

Stemmer totalt: 58

Skrevet av Emne: Rykker vi rett opp igjen?  (Lest 8515 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DLZ

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Rykker vi rett opp igjen?
« Svar #15 på: 25. Mai 2009, 12:21 »
Klart finnes det bra og dårlige eksempler på lag som har opplevd nedrykk. Men tror det skal gå helt fint med oss. Klubber av en så stor størrelse blir bare ikke langt nede. Det vil alltid være folk som vil gjøre alt for at klubben skal komme opp igjen. Leeds er derfor en spesiell tilfelle. Men tror nok dem kommer seg opp snart.

Peter

• Gjest
« Svar #16 på: 25. Mai 2009, 15:33 »
Vi går rett opp, men det blir veldig tøft!

Ser nesten fram til å vinne ligaen. :D

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #17 på: 25. Mai 2009, 15:48 »
Vi er avhengi av å beholde sentrale spillere, samt få inn noe nytt og friskt. F.eks. en spiller på midten som ikke MÅ slå håpløst langt HVER gang han får ballen, samt en Skjelbred-type som løper og løper og løper. 
Jeg har trua, men tviler på at CCC blir no parademarsj.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 25. Mai 2009, 15:55 »
For at vi skal ryke opp igjen må vi:

1) ha med Shearer videre
2) selge alt søplet som tjener alt for mye penger
3) hente inn spillere som faktisk vil gi alt for klubben

jeg tror at vi får til alle tre punktene. Nye eiere kan komme som en "bonus".
At Shearer må være med videre for at vi skal gå opp igjen er selvsagt bare tull. Det finnes da masse managerer der ute med en helt annen erfaring enn Shearer og som kan gjøre en god jobb for Newcastle. De to andre punktene er jeg derimot helt enig i! :)

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #19 på: 25. Mai 2009, 16:04 »
Ønsker vi å rykke rett opp igjen er det sikkert mulig, men viss vi skal bygge en ny grunnmur og vi ønsker å få utnytte dei unge spillerne som vi har henta siste året. Kan det tenkast at det for klubben sin del hadde vore likebra og brukt to sesonger på å rykke opp igjen. Og fått rydda skikkelig opp.  Den økonomiske biten av alt har eg no ikkje tatt høgde for, kunn den sportslige. For klart det er meir stas å kjempe i PL, og klare fordeler økonomisk.  Er litt meir usikker ka eg skal meine om at  MA lurer på å få oss over i skotsk PL. Satsa på at det bare var bull i den artikkelen som eg las tidligare i dag.

Jupac13

• Gjest
« Svar #20 på: 25. Mai 2009, 16:09 »
Jeg har nå vært trofast supporter av Newcastle siden 1993 og det har fortsatt ikke gått opp for meg at vi rykker ned. På papiret så har vi en alt for bra stall til at vi skal rykke ned, men prestasjonen på banen med noen unntak har vært tragisk. Mye usikkerhet, dårlig kommunikasjon og lite interresant fotball. Villa-kampen var en fiasko og da kampen ble blåst av stoppet hjerte å dunke!

Jeg kan ikke beskrive hvor vondt det var å  se mitt lag rykke ned og både min nye mobil og klokke fikk gjennomgå da kampen i går ble blåst av.

Noe må skje i klubben. Vi må bli kvitt alle de utdanka "stjernene" og satse på unggutter som vil blø for drakta.

Regner med at en del spillere forlater oss i sommer, selvom Taylor og Duff har gitt inntrykk av at de blir med ned, får håpe noen av de andre gutta også har lignende holdning så jeg får litt ro i sjela.

Laget jeg HÅPER på neste sesong er:

Krul

Edgar-Bassong-Taylor-Enrique

Gutierrez-Nolan-Guthrie-Duff

Martins-Carroll

Blir neppe dette laget vi ser på banen, men er lov å håpe :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 25. Mai 2009, 16:15 »
Det der om skotsk eliteserie var vel såvidt jeg husker et sleivspark fra en Villa-fanside, var det ikke?

Jeg mener vi har godt av å bli kvitt store deler av de som har underprestert gang etter gang denne sesongen.
Enrique er en god spiller, som jeg gjerne vil ha med videre, men han er mye skadet og hever høy lønn. Da fortjener han bedre enn å spille i Wankership med Newcastle.

Martins liker jeg, men han tjener så mye penger at det er like greit at han går.
Jonas er landslagsspiller for Argentina. Liker typen, men han har ikke overbevist og Shearer virker ikke å ha spesielt stor tro på ham. Ergo er det ikke noe ALTFOR stort tap.

Jeg håper vi finner et bedre alternativ på høyreback enn Edgar. Han er midtstopper, og bør brukes der skal han komme noen vei.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 25. Mai 2009, 16:26 »
Tjener Martins så ekstremt mye da? Han har vel godt over dobbelt så lite som Owen i ukelønn.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Blackburn fan

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 på: 25. Mai 2009, 16:49 »
Hei Newcaslte fans. Jeg vil bringe min dypeste medfølelse til dere. Å rykke ned er det værste jeg har opplevd som fotballsupporter ever, noe jeg håper aldri får oppleve igjen. Vi kom oss opp igjen etter to ses i Championship, men jeg tror dog dere rykker rett opp igjen. Newcastle har bedre resurser og støtte apparat enn det vi hadde. Spør dere meg tror jeg heller det er ledelsen deres som det må gjøres noe med??!? Dere går en tøff ses i møte. Nivået i Cs er blitt mye bedre enn det var. Lykke til!! Det som har skjedd har skjedd, dere må se videre. Ikke vits i å dvele med fortiden. Hilsen en Blackburn fan med stor respekt og sympati for Newcastle United og deres fans som alltid er hyggelige på borte som hjemmekamper.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 25. Mai 2009, 16:56 »
Med Ashley: Nei
Uten Ashey Ja.

Så enkelt er det nok ikke svaret. Men det er klart at skal "vi" raskest mulig tilbake i PL må det satses, og skal Ashley unngå å tape enorme summer på denne klubben er det nok best for han at klubben går rett opp til PL igjen. Men man vet jo aldri med han ???

Videre er det nok vel så viktig å få på plass en dyktig manager, en som kan foreta seg ryddejobben som trengs og samtidig få nok tid til å skaffe et slagkraftig lag.
Om Shearer er den rette mannen vet jeg ikke, jeg ble ikke voldsomt imponert over det han har prestert i de få kampene han hadde, selv om selvsagt er altfor få kamper å dømme han på. For å være en god manager så kreves det mer enn kun å ha stjernestatus i klubben. Det krever mer enn kun å innføre strengere regler, eller for den saks skyld være "sjefen over alle sjefer".

Jeg vil tro at vi kan ha like stor sjanse om ikke større til å rykke opp om "vi" kunne være så heldige å fått en god rutinert herreman som manager. En som er taktisk god og som har en spillestil han vet å utnytte maksimalt. Som har gode erfaringer om hvordan man får best utbytte med henhold til kosthold og trening og som samtidig vet hvordan spillerne best mulig unngår skader.

Men nå er det vel slik at denne klubben alltid fantaserer og drømmer om tidligere spillere og ikke klarer å la historie være historie, derfor er det vel også ganske få personer som fansen hadde godtatt som ny manager!?!?
For all del, Shearer må gjerne fortsette, men jeg føler meg ikke 100% trygg på at han lett fører klubben tilbake til PL.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 25. Mai 2009, 17:05 »
Jeg tror faktisk Shearer blir, og fører oss rett opp i det gode selskap igjen. Jeg håper han bygger laget rundt disse spillerene:

-----------------Krul----------------------
-------------------------------------------
Beye-----Taylor----Bassong---Enrique
Jonas----Guthrie---NY----------Lua Lua
------------Carroll--Martins-------------

Jeg er MEGET usikker på om spesielt Martins, og også spillere som Beye, Jonas og Enrique er villige til å bli med ned i CC. Men hadde vi fått stablet noe slikt på beina, skulle vi blitt lenge i CC.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 25. Mai 2009, 17:12 »
Tror ganske sikkert Martins, Bassong og Enrique er ute av døra ganske snart. Litt mer usikker på Beye, men tror nok han også forsvinner.

Men Krul, Taylor, Guthrie, Carroll er hvertfall en fin sentrallinje vi kan bygge noe på. Ikke minst ungt og talentfullt!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 25. Mai 2009, 17:19 »
Meget mulig. Hvis Martins skal bli, måtte det blitt pga. kjærligheten til Toon Army, men er rimelig sikkert på at noen utløser 13mp klausulen i kontrakten hans.

Enrique er vanskelig å si - han sier jo at han elsker byen osv, men du skal ikke se bort ifra at pipen får en annen lyd etter nedrykket.

Kanskje godeste Nile Ranger kan ta steget opp?

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 25. Mai 2009, 17:23 »
Hvis Martins blir så vet jeg ikke hva jeg gjør. Da blir jeg overlykkelig! Men de fleste innser vel at en spiller som Martins ikke kan spille i Championship. Han kommer til og få masse tilbud, og er den første jeg tror forsvinner ved siden av Owen og Bassong.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 25. Mai 2009, 17:26 »
Om vi rykker rett opp igjen avhenger veldig av hva som skjer i sommer. Vi trenger å kvitte oss med en del overbetalte og underpresterende spillere (Owen, Viduka, Duff, Butt, Shola etc), samtidig som vi trenger å få inn spillere i en del posisjoner. Blant annet mangler vi en kreativ spiller sentralt på midten, noe vi har lidd stort av i denne sesongen. Samtidig vil nok en opprydning gi mange av unggutta sjansen til å vise seg frem på det nest høyeste nivået. Spillere som Carroll, Ranger, LuaLua, Edgar, Krul, Tozer og Kadar håper jeg å se en del til kommende sesong.

Samtidig må Ashley bestemme seg for hva han faktisk vil med klubben, og gå inn 100 % for det. Enten det er å selge eller å satse på å bygge den opp igjen. Også er det utrolig viktig at vi finner én manager (ikke 4), enten det er Shearer eller noen andre, som får sjansen til å bygge og utvikle sitt eget lag, på sin måte.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa