20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvor var det butta? Hvor er det blitt av alle gutta?  (Lest 11293 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvor var det butta? Hvor er det blitt av alle gutta?
« Svar #15 på: 23. Mai 2009, 20:21 »
Jeg husker neimen ikke hva den sluttsummen ble, men vi fikk vel 120 millioner, så gikk det 20-30 millioner til Leeds om jeg ikke husker helt feil.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 23. Mai 2009, 21:58 »
Med tanke på at Jonas ble kjøpt FØR Milner kan han vel knapt kalles en ren erstatning? Men at han er en spiller som kan spille på samme plass er riktig.

Dersom pengene vi fikk ved salget av Milner hadde blitt forvaltet riktig tror jeg veldig få hadde vært skuffet over det. Til og med Keegan trodde jo at han kom til å komme sterkere ut av det salget.

Keegan sa så i media, men alle veit vel at han var fullstendig imot salget uansett hvordan en vrir og vender på det!

Uansett, det er ikke hovedpoenget mitt, for Milner-salget har vi jo diskutert opp og ned i mente her inne!
Poenget var at jeg så at elendighet var på gang allerede da en av våre beste, unge spillere ble solgt når vi fortsatt hadde all verdens muligheter til å beholde ham! Og så fortsatte jo bare elendigheten i januar. Vi har jo delvis solgt oss til CCC omtrent!
« Siste redigering: 23. Mai 2009, 21:59 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 23. Mai 2009, 22:08 »
Jepp.
KK måtte jo sei noke positivt om salget. Hadde han sagt det han meinte i media så hadde han jo gitt dei "oppsigelen" sin samtidig..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 23. Mai 2009, 22:09 »
Det at han godtok salget var jo en del av oppsigelsen hans..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 23. Mai 2009, 22:11 »
Jeg tror det var sluttproduktet som fikk han til å si opp. At vi endte opp med en ukjent chips på lån og en "unproven" spanjol. Dersom vi hadde hentet et par spillere som keegan ville hatt tror jeg ikke han hadde dratt, feks Warnock og Lennon som vi var linket til i store deler av sommeren.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 23. Mai 2009, 22:18 »
Det var jo her problemet lå - Keegan var jo åpenbart interessert i disse spillerne som hadde bevist seg i PL! Når han da mistet sentrale spillere som allerede hadde bevist sin verdi for klubben, for så å kjøpe unproven spillere som Colo, Xisco, Jonas pluss chipsen på lån - så sa det stopp.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 23. Mai 2009, 22:32 »
Hadde vi kjøpt Modric, som Keegan siklet etter, og ikke solgt Milner, så tror Keegan hadde blitt. I tillegg til å signert spillere som feks Warnock da.
Lennon hadde vi nok aldri fått. Men er veldig enig. Hadde han fått litt av det han selv ønsket, i stedet for Xisco, Gonzales osv, så kunne ting sett veldig annerledes ut i dag. Det må ha vært sinnsykt frustrerende for Keegan.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 23. Mai 2009, 22:37 »
Var sinnsykt frustrerende for meg også :P

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 23. Mai 2009, 22:43 »
Milner ut Jonas inn er ikke det værste. Det var MYE værre å miste N'zogbia sånn sportslig sett, og selvfølgelig Shay Given. Med Shay Given denne vårsesongen så hadde PL kontrakten vært i boks allerede, og vi ville sluppet denne forferdelige kampen i morra.

Men det som har gjort det største utslaget for at vi ligger der vi er nå, er det som har foregått på styrerommet siden sommeren 2003(den sommeren vi signerte en spiller; Lee Bowyer. Da var vi i toppen, men tok et steg vekk derfra ved å ikke investere mer i laget, og siden har det gått nedover for hvert år). Mye managerutskiftninger, dårlige spillerkjøp og generelt mye rot og sirkus. Disse spilleravgangene nevnt ovenfor har vært en konsekvens av den dårlige ledelsen. Under Robson så hentet vi masse gode spillere hele tiden, mens de siste årene har det vært heller skrøpelig. Siden Robson gikk av er det vel bare Martins, Beye, Bassong og Parker som kan kalles for kanonkjøp i mine øyne...og det blir fryktelig tynt på 5 år!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Peter

• Gjest
« Svar #24 på: 23. Mai 2009, 22:46 »
Det var Wise og Ashley som bare kjøpte spillere uten å spørre KK først. Wise prøvde for øvrig å selge Owen til Spurs timer før overgangsvinduet stengte.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 23. Mai 2009, 22:48 »
Greit nok at vi fikk inn Jonas, men Milner ut var en kjempe tabbe.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 24. Mai 2009, 03:35 »
Salget av Given var en katastrofe, med han hadde vi vært trygg nå. Milner er en fantastisk spiller med en enda større framtidd, å selge han er bare idioti. Zog var også en bra spiller med en stor framtid. Samtidig har jeg tro på Bassong og Jonas, resten av kjøpene har vært en skandale, med Coloccini i spissen
an sparker ikke Bobby Robson??

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 24. Mai 2009, 04:09 »
fuck it, nå er det bare å gå ut å ta i bruk troeen alle oss andre i oss vestfold!
!!!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 24. Mai 2009, 10:25 »
Milner står jeg fast på at er noe av de mest horible salgene som er blitt gjort. Milner var i mine øyne vår klart beste ving, og ville enda vært det om han var i stallen. Og i så måte jævla undervurdert blant mange her inne.

Hehe ja folk var jo kjempehappy for og bli kvitt Milner og samtidig få inn ein mykje bedre ving i spiderman. Må nesten le..

Problemet var jo ikke salget av Milner, men at han ikke ble erstattet! Vi hadde heller ikke trengt å bruke pengene "vi" fikk for Milner på en ny ving, men kansje en back eller enda bedre en skikkelig god sentral midtbanespiller.

Med tanke på at Milner ble solgt for dobbelt så mye som N`Zogbia gjør jo ikke salget til det værste, men som med alle de andre klubben solgte har de ikke klart eller giddet, eller hva de nå tenkte, på å finne en dugendes erstatter.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 24. Mai 2009, 10:31 »
Det var Wise og Ashley som bare kjøpte spillere uten å spørre KK først. Wise prøvde for øvrig å selge Owen til Spurs timer før overgangsvinduet stengte.

Owen er vår desidert største floppkjøp gjennom alle tider.
Hadde tro på at han skulle spille seg opp når Shearer ble ansatt, putte noen viktiige mål og bidra til å løfte laget. Istedenfor har det vært helt motsatt, med en elendig kamp mot Stoke, enda værre mot Tottenham, misbrukte megasjanser hjemme mot Portsmouth og til syvende og sist atter en gang skadet.