20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)  (Lest 49517 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #315 på: 17. Mai 2009, 00:18 »
Er det forresten fler enn meg som er litt skeptisk til Harper i situasjonen hvor Bassong blir utvist? Harper står fryktelig langt inne, og hadde han vært litt mer offensiv der hadde Bassong sluppet å jage Kamara i det hele tatt.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 17. Mai 2009, 00:26 »
Er det forresten fler enn meg som er litt skeptisk til Harper i situasjonen hvor Bassong blir utvist? Harper står fryktelig langt inne, og hadde han vært litt mer offensiv der hadde Bassong sluppet å jage Kamara i det hele tatt.

Husker ikke akkurat den situasjonen godt nok, men jeg har lagt merke til det i flere andre situasjoner at han står altfor langt inne og er for lite offensivt på jakte gjennomspill. Så det er godt mulig du har et poeng i den situasjonen der!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #317 på: 17. Mai 2009, 00:27 »
Daniel. Det får være grenser for hvor offensiv en keeper kan være da. Mener og huske at denne situasjonen var et godt stykke unna mål.
Harper har ingenting så langt ute og gjøre. Hvis Harper skulle rydda opp der, og Bassong hadde sluppet og jage Kamara, så hadde det blitt 2-0.
Kamara kunne lett rundet av Harper. Det var Bassong sin feil, og han var veldig urutinert. Men uansett.
Kunne ikke vært mer enig med deg, kø1. Og Martins sin avslutning i stanga var grei den, og i tillegg var skuddet med høyrebenet hans.
Den andre bommen hans var vel heller ikke så forferdelig, og det var han alene som skapte den sjansen.
Synd han ikke scorte, men synes ingen av disse bommene var grove. Martins er den siste jeg klandrer for tapet i dag.
Dette var uflaks, synes jeg.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 17. Mai 2009, 00:29 »
Har forresten sittet og sett på annulleringen massevis av ganger nå, og har et bilde og vise dere:

Hva sier dere til Nolans arm på dette bilde? Helt tydelig at han stenger Fulham-keeperen. Kopier bildeadressen for å se større bilde.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 17. Mai 2009, 00:40 »
For uklart til at eg ser noke
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 17. Mai 2009, 00:46 »
Hvis ikke du ser armen jeg har ringa rundt, så bør du vurdere å bestille time hos optiker på mandag! ;)

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #321 på: 17. Mai 2009, 00:48 »
Ser ingen arm selv jeg, bare noe som ligner på Fulhams keeper..
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 17. Mai 2009, 00:53 »
Hvis ikke du ser armen jeg har ringa rundt, så bør du vurdere å bestille time hos optiker på mandag! ;)

Er fornøyd med dei brillene eg allerede har. Kan lese teksten på tv og alt med dei :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #323 på: 17. Mai 2009, 09:19 »
Det var da voldsomt nøytral du var da Daniel!
Du mener med fullt alvor at Webb dømte godt og at det kun er udyktighet som gjør at Martins treffer stolpen og at Hangeland redder på streken osv osv?

Hvis det er kun udyktighet at Oba treffer stolpen, så må jeg si han er dyktig som klarer å treffe akkurat på de cm hvor stolpen er. Og den siste avslutningen hvor Harper spiller langt ut og Oba får tråkla seg gjennom er faen meg ikke uflaks. Avslutningen er faktisk god, men en enorm bra prestasjon av keeper og godt forsvarsspill av Hangeland. Jada, Oba er ikke verdensbeste målscorer, men det er å dra det vel langt å kritisere han for å treffe stolpen og for at Schwarzer var meget god idag, helt klart en av pl beste keepere.

Og når det gjelder det annulerte målet så mener jeg fortsatt det er fullstenduig feil. Man kan alltids finne ting som kan forsvare alle avgjørelser i den ene eller andre retningen, men ikke fanken om jg går med på at den avgjørelsen er riktig. Nolan står foran keeper, noe som er fullt lovlig og noe som skjer på hver eneste corner i hver eneste fotballkamp. Han gjør ingenting som er i nærheten av å være noe som dommeren skal blåse for. Det må jo være måte på hvor skjerma keepere skal være. Blir jo latterlig hvis man skal dømme på slike ting. Da blir det mye å dømme or framover.

Men jeg syns det er imponerende at en Toon supporter klarer å se så nøytralt på kampen som du Daniel. Hadde jeg ikke vist at du er Toon fan så hadde jeg trodd du var Fulham fan slik du ser situasjonene fra dagens kamp! Men for all del, det er IKKE dommerne som gjør at vi rykker ned. Det har vi klart selv, men igår var Webb en stor medvirkende faktor for at vi ikke fikk med oss poeng. Og jeg er fortsatt langt nede etter gårsdagens match.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #324 på: 17. Mai 2009, 09:20 »
Har vel også litt med oppløsninge på skjermen å gjøre. Så ikke dette på den skjermen jeg bruker mest men så det på den andre med bedre oppløsning. Fortsatt litt tvilsomt spør du meg. HAr sett verre.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 17. Mai 2009, 10:50 »
Nei! Dette var ikke uflaks, men som Daniel sier udyktighet!
Hvorfor, det er fordi vi som så mange ganger tidligere denne sesongen IKKE klarer å omsette sjansene vi skaper til mål. Dette har vi hatt problemer med omtrent hele sesongen, og spesielt i hjemmekampene. Når i tillegg forsvaret vårt ALLTID slipper motstanderen til i løpet av kampen blir det nesten håpløst.
Mot Arsenal hadde vi 3 kjempesjanser og 1 straffebom før Arsenal i det hele tatt hadde hatt en eneste visit i vår 16 meter. Mot West Ham hadde vi sjanser nok til å avgjøre, istedenfor ebbet det ut med uavgjort, noe som det også gjorde mot Stoke, Wigan, Portsmouth, Sunderland, og sikkert enda flere også.

Noen skryter så intenst av Owen, andre enda mer av Martins, men sannheten er at disse 2 spissene ikke er så gode som det vi NUFC supportere skal ha det til. Samme med Viduka og Ameobi. De scorer rett og slett ikke nok mål, og trenger altfor mange sjanser før de klarer å omsette èn til mål.
Den eneste spissen som har vist litt målteft er Løvenkrands. Men han blir enten plassert på vingen eller kun får de siste 15 minuttene å gjøre det på.
Men det er desverre ikke bare på spissplassen det mangler målteft. Også på midtbanen er det altfor skralt med spillere som kan avgjøre kamper. Nolan var innvolvert i alle målene sist kamp mot Boro, og hadde en fin gjennomspilling til Martins tidlig mot Fulham, men bortsett fra han er det ingen i midtbanen som er en trussel for motstanderen.

Får bare håpe at dette bedrer seg mot Villa, at vi ikke trenger så forbaska mange sjanser for å score. Det er nemlig nok av spillere som skylder "oss" suportere både et mål og to nå i siste kamp.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 17. Mai 2009, 10:59 »
Har forresten sittet og sett på annulleringen massevis av ganger nå, og har et bilde og vise dere:

Hva sier dere til Nolans arm på dette bilde? Helt tydelig at han stenger Fulham-keeperen. Kopier bildeadressen for å se større bilde.

Det der beviser ingenting. Umule sjå noke der. Situasjonen vart jo vist 100 gonger på tv(med klare bilde) og då sto Nolan med armane rett ned og han sto DØNN i ro!. Men for all del, du har lov meina det du vil, men dei fleste her inne pluss kommentatorane og dei i studio er ikkje einig.

Og viss du har ein video som viser at han held keeperen so vil vi gjerne sjå den.

Peter

• Gjest
« Svar #327 på: 17. Mai 2009, 11:16 »
Ja, vil gjerne se en video med "holdingen".

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 17. Mai 2009, 11:28 »

Det der beviser ingenting. Umule sjå noke der.
Det er ikke umulig å se noe hvis du kopierer bildeadressen som jeg skriver, for da får du se bilde i større format. Og hvis folk seriøst mener at de ikke ser armen til Nolan på det bilde, begynner jeg faan i meg å lure.

Peter

• Gjest
« Svar #329 på: 17. Mai 2009, 11:33 »
Det er mulig det er en arm, men det var allikevel ikke nok til å dømme frispark i Schwarzhers favør.

Nei, nei,nei en nesten fair duell som gjentar seg kamp etter kamp men ikke blir blåst fri på.