20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)  (Lest 49502 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #30 på: 12. Mai 2009, 23:29 »
Var det ikke mot Fulham på hjemmebane i fjor at vi tok det første steget ut av nedrykksstriden med Kevin Keegan?! Husker at Dukes skårte et herlig mål i den kampen.

Stemmer det mister. Og i samme kamp scorte også Owen, så hold han på banen!
« Siste redigering: 12. Mai 2009, 23:31 av Nico »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 12. Mai 2009, 23:33 »
Hvis Boro-kampen var eksemplet på at vi kan skape sjanser med innlegg fra kant, så er det bare et spørsmål om tid før det løsner for Owen også. Ingenting å utsette på å starte med Owen-Viduka, så lenge vi har Martins på benken i tilfelle behov.

Om Viduka kommer 1 mot 1 med keeper på stillingen 0-0 sekunder før slutt i en kamp vi MÅ vinne, så er jeg sikker på at han hadde scoret. Han har vært i den situasjonen mange ganger, riktignok ikke de siste årene, men han er en særdeles rutinert spiss, og er kald og rolig foran kassa.

I Leeds-tiden var Viduka blant PLs beste spisser. Det er et ubestridelig faktum. I Newcastle har han vært utskjellt. Først og fremst på grunn av at han ikke er verdens beste hodespiller og fordi han ikke har fart i kroppen lenger. Men Viduka er fantastisk god med ryggen mot mål, og han er eksepsjonelt god til å flikke ballen videre til en medspiller, og i fjor førte det ofte til store målsjanser for Martins og Owen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 12. Mai 2009, 23:34 »
Jeg føler at Owen stadig kommer nærmere, og når det først smeller det, så gjør det det for alvor, som i fjor. Nå har han bare to mulige kamper igjen på seg, men jeg syns han leverte en godkjent kamp mot Boro, og jeg syns åpenbart han og Viduka fungrer godt sammen.
Samtidig - Martins scora, det gjorde ikke Owen. Og dermed har Oba levert inn en god søknad til start fremfor Owen. Syns ofte Oba og Jonas er best som innbyttere, når motspillerne er mørnet opp, jeg da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 12. Mai 2009, 23:36 »
Hvis Boro-kampen var eksemplet på at vi kan skape sjanser med innlegg fra kant, så er det bare et spørsmål om tid før det løsner for Owen også. Ingenting å utsette på å starte med Owen-Viduka, så lenge vi har Martins på benken i tilfelle behov.

Om Viduka kommer 1 mot 1 med keeper på stillingen 0-0 sekunder før slutt i en kamp vi MÅ vinne, så er jeg sikker på at han hadde scoret. Han har vært i den situasjonen mange ganger, riktignok ikke de siste årene, men han er en særdeles rutinert spiss, og er kald og rolig foran kassa.

I Leeds-tiden var Viduka blant PLs beste spisser. Det er et ubestridelig faktum. I Newcastle har han vært utskjellt. Først og fremst på grunn av at han ikke er verdens beste hodespiller og fordi han ikke har fart i kroppen lenger. Men Viduka er fantastisk god med ryggen mot mål, og han er eksepsjonelt god til å flikke ballen videre til en medspiller, og i fjor førte det ofte til store målsjanser for Martins og Owen.

Jeg syns Viduka, i år som for et år siden, nok en gang har bevist at han tross begrenset mobilitet og utholdenhet antakeligvis må sies å være en av våre aller mest undervurderte spillere blant mange. Ingen andre som har så god nærteknikk i laget vårt, og han er en god håndfull for de fleste forsvarerer i PL, og binder ofte opp to mann. Så lenge Viduka er match-fit bør han starte fotballkamper for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 12. Mai 2009, 23:44 »
jeg mener det er Jonas som skal mørne motspillerne. Nettopp fordi Jonas ikke er den beste tilrettelegger eller målscorer, men jobber knallhardt. Derfor bør Jonas starte kamper, fremfor en spiller som faktisk har et sluttprodukt, og som kan bidra med den avgjørende siste pasningen eller score det avgjørende målet. Jeg synes Jonas ikke kommer til sin rett som innbytter. Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal sette inn en spiller uten sluttprodukt når motspillerne er trette og slitne. Jonas har jo faktisk ferdighetene til å mørne motstanderen. Det har ikke for eksempel Duff. Duff er spilleren som kan utnytte slitne backer til sin fordel.

Martins er det hipp som happ med. Han kan fort komme inn og avgjøre en kamp, men han kan også være best til nytte når han starter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 12. Mai 2009, 23:49 »
Jonas har da flere ganger han har kommet inn bidratt til å heve laget vårt..
Uansett, Duff syns jeg ikke får fortjent kudos for sin arbeidsmengde, for den er VELDIG imponerende! Jobber steinhardt fremover og bakover både som back og ving, kampen gjennom. Jeg er langt større fan av Duff i Newcastle etter denne sesongen, enn det jeg var før sesongen starta.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 12. Mai 2009, 23:56 »
Jeg synes Jonas har vært suverent best i de kampene han har startet. Og han har ikke egenskapene til å avgjøre kamper. Kamper avgjøres på slutten. Derfor mener jeg Jonas bør starte kamper.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #37 på: 13. Mai 2009, 15:30 »
Jeg ser på det som en selvfølge at Jonas starter kampen på lørdag! Han har av få spilleret det killer-instinket som vi trenger i en nedrykkskamp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 13. Mai 2009, 15:32 »
Når utfordrerne heter Danny Guthrie og Peter Løvenkrands er jeg ikke så skråsikker, jeg :P
Løvenkrands kan vel argumenteres for å ha vært vår beste offensive spiller i 2009, såpass fornøyd er jeg med ham!

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #39 på: 13. Mai 2009, 15:42 »
Litt off topic, men hvem er toppscorer? Saylor bør vel nærme seg nå?

Når utfordrerne heter Danny Guthrie og Peter Løvenkrands er jeg ikke så skråsikker, jeg :P
Løvenkrands kan vel argumenteres for å ha vært vår beste offensive spiller i 2009, såpass fornøyd er jeg med ham!

Jeeeepp, han er helt klart god offensivt. Men jeg vil heller se han på banen på topp - ikke som midtbanespiller. Da han spilte der mot Liverpool, så var han røv. Greit, han kom tilbake etter skade, men var helt ute av form. Derfor ser ikke jeg på han som noen direkte erstatter til Jonas

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 13. Mai 2009, 17:18 »
Jeg ser på det som en selvfølge at Jonas starter kampen på lørdag! Han har av få spilleret det killer-instinket som vi trenger i en nedrykkskamp.

Er det bare meg som har lagt merke til at noe må være galt med skoa hans? Han sklir jo hele tiden! Mulig han har dårlig balanse da...

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #41 på: 13. Mai 2009, 17:46 »
På grunn av det sinnsykt kraftige frasparket, så sklir han litt i akselrasjonen  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 13. Mai 2009, 17:52 »
Sitat fra: Nico
Litt off topic, men hvem er toppscorer? Saylor bør vel nærme seg nå?
Toppscorer er fremdeles Owen med totalt 10 mål (8 i PL). Martins er såvidt meg bekjent nr. 2 med 8 scoringer (kun liga). Taylor har nettet fire ganger i år. Det føles mye mer, men statistikken sier bare fire.

Løvenkrands er i mine øyne best som ving. Ikke spiss. Dessuten er han ikke god nok til å danke ut verken Carroll, Viduka, Owen eller Martins i mine øyne. Da er det langt enklere å konkurrere med Jonas.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #43 på: 13. Mai 2009, 17:56 »
Har han spilt noen kamper som ving iår da, unntatt mot L'pool? Passer fint inn i en 4-3-3 formasjon syns jeg.

Owen har såpass ja. Da hadde han en rimelig sterk høstsesong da

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #44 på: 13. Mai 2009, 18:04 »
Løven tok over for Jonas som ving på mandag!!!
Newcastlesupporter siden 1992