20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)  (Lest 49518 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Jeg starta denne med en gang, faen jeg gruer meg, Fulham er i kanonform og jeg tror dessverre ikke vi får med oss mer enn et poeng.
I går var vi vel veldig heldige med skader også, sjeldent jeg ser en Newcastle-kamp uten at en eller to spillere går av før kampen er slutt med skader.
Nå hørte jeg vel såvidt kommentatorene på en mindre bra strem mumla noe om at Owen hadde fått seg en smell, noen som vet no mer om det?
« Siste redigering: 12. Mai 2009, 19:26 av Daniel »

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09
« Svar #1 på: 12. Mai 2009, 11:30 »
Ja, da er det vel bare å se fremover mot lørdag da.. Vi har jo tross alt hatt natta på å kose oss med seiern og som Shearer sier, så er det tilbake på treningsfeltet idag tidlig  :)

Dette må jo ha gitt en enorm selvtilfredshet innad i guppa. Jeg er sikker på at absolutt alle i laget har troa på at vi kan slå Fulham til helga. Det er jeg overbevist om. Kampen mot Boro var veldig bra, no doubt, men vi møtte tross alt ligaens klart dårligste bortelag. Det skal sies at Fulham har heller ikke en sterk bortestatestikk. Det er ved Putney Bridge de har tatt sikkert 80 % av poengene deres. Det er ikke noe lett kamp, men absolutt ikke umulig.

Nøkkelen er å stoppa Andy Johnson, som er en konstant trussel. Får vi bevegelse på topp, så kan vi klare å male istykker et solid Fulham-forsvar. Vi har selvfølgelig spillerne til å gjøre det. Jeg tror vi tar seiern hjem, med en 2-1 seier!

Selvom prinsippet never change a winning team kanskje ikke er helt riktig her, siden seiern kom etter to bytter, så tror jeg det beste er å starte med samme ellever som mot Boro. Jeg liker egentlig veldig godt tanken på at Martins og Løven kan komme inn etter 60-65 minutter, etter at Owen og Jonas har terrorisert forsvaret, og malt de litt i stykker. Da kan raske spillere som Oba og Løven gjøre MYE skade!  ;D
« Siste redigering: 12. Mai 2009, 11:36 av Nico »

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 12. Mai 2009, 11:45 »
Vil gjerne se dette laget:

Harper
Beye - Saylor - Bassong - Duff
     Guthrie - Smith/Butt - Nolan
     Løven -  Viduka - Martins

Må fortsette å kjøre på. nytter ikke å bli defensive og håpe på 1 poeng.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 12. Mai 2009, 11:46 »
Vil gjerne se dette laget:

Harper
Beye - Saylor - Bassong - Duff
     Guthrie - Smith/Butt - Nolan
     Løven -  Viduka - Martins

Må fortsette å kjøre på. nytter ikke å bli defensive og håpe på 1 poeng.

Dette laget støttes fullt ut. Tenkte på akkurat de samme spillerne i den formasjonen selv. Sikkert fordi det funket så bra på slutten av kampen i går :P

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #4 på: 12. Mai 2009, 12:22 »
Da var allerede Boro demoralisert og hadde ikke noe strategi bakover. Selvfølgelig vil tre på topp funke som bare faen da. Nå møter vi Fulham, det laget som har sluppet inn færrest mål utenom the big four. Og dette er et lag som kun har vunnet 2 bortekamper, kun WBA har mindre - så selvom de taper borte så har de en syk organisering bak der.

Jeg sier begynn med 4-4-2 som mot Boro og kjør på etter pause, hvis det er anledning. Det er ikke no vits å bli for høye i hatten bare for en seier! Eneste jeg ser for meg som jeg kan droppe er Michael Owen. Martins han gjerne komme inn der

Og selvfølgelig skal Butt spille! Han er kungen  ;)

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 12. Mai 2009, 12:59 »
Trur vi har gode sjansar i denne kampen. Ikkje berre på bakgrunn av det vi presterte i går, men fordi vi faktisk bør stå ganske godt til laget vi møter. Fulham si midtbane er relativt sterk, men i ein midtbaneKRIG har eg vel så stor tru på Butt, Nolan og Guthrie. Murphy og Davies er veldig dyktige, men i ein slik krig er innsats og taklingsstyrke vel så viktig som presisjon og kreativitet.

Forsvaret til Fulham har vore bra, men Dukes har potensiale til å rive det sønder og sammen. Så får vi håpe at Owen/Martins jobbar godt rundt Viduka og at vi klarer å skape gode sjansar som vi utnyttar. Bakover er vi ikkje akkurat botnsolide, men med maks konsentrasjon frå Taylor og Bassong, same stabile form frå Duff og fleire offensive raid frå Beye bør vi kunne levere varene.

Eg trur på tre poeng og sikker plass! HOWAY THE LADS!!!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 12. Mai 2009, 13:08 »
Jeg stemmer for det laget vi hadde igår, og heller bytte på Martins og Løven etterhvert. Never change a winning team!

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 12. Mai 2009, 13:18 »
Andy Johnson leste jeg var usikker til kampen, det hadde ikke gjort noe.
Jeg ser helst at vi starter i 4-4-2 med Martins inn for Owen, eller kan godt Løven også ta plassen til Jonas som ikke imponerte nevneverdig i går.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 12. Mai 2009, 15:00 »
Nå har vi endelig funnet noe som funker. Never change a winning team!
Det skal selvfølgelig litt til for at lynet slår ned to ganger på rad, på nøyaktig samme sted. Men vi bør ikke gjøre store forandringer i laget. Kanskje Martins bør starte for Owen mot Fulham. Men det er et fitness-spørsmål. Bortsett fra det synes jeg Guthrie gjorde en finfin jobb på venstrekanten, og Jonas var ikke SÅ dårlig som onde tunger vil ha det til. Selv om han kanskje var vår minst gode spiller i går.

Jeg mener det er bedre å starte med Jonas, og heller sette inn Løven etterhvert. Og jeg er sikker på at Jonas ikke spiller to dårlige kamper på rad når laget er i form. Jonas er en terrier. Han løper, dribler og sliter ut forsvarerne. Når forsvaret begynner så smått å få et litt bedre tak på Jonas, og Jonas selv begynner å bli sliten, så setter vi inn Løvenkrands. Frisk og rask fra benken, med ett mål for øye, å hjelpe oss til seier.
Tror Hangeland skal få kjørt seg mot Viduka.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 12. Mai 2009, 15:17 »
Laget:

Harper
Beye-Taylor-Bassong-Duff
Løvenkrands-Nolan-Butt-Jonas
Owen-Viduka

Dvs, ut med Guthrie, og inn med Løven.
Begrunnelse: Guthrie blir rett og slett for tynn og lett, og bidrar ikke med annet enn en grei fot.
Vil heller ha Ryan på banen enn Danny, siden han kommer til flere innlegg, bidrar minst like masse på faste situasjoner og jobber minst like masse.

Har troa eg! Så lenge vi holder fokus og får St. James' med oss, så vinner vi  ;)

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12. Mai 2009, 15:18 »
Nå har vi sugd på karamellen i snart 24 timer, og da er det på tid med å tenke fremover. Vi er langt fra sikkret noe som helst, men selvfølgelig, er vi maks heldige så klarer vi oss faktisk med 2 tap og.
Men jeg ser for meg Hull tar 3 poeng til og det mot United sitt C lag i siste kamp, så vi må absolutt gjøre jobben på Lørdag. For ett år siden hadde jeg sett på den kampen som "lette" 3 poeng, tinge er snudd på hode og dette blir en vanskelig kamp med lite mål tipper jeg.
Mener vi bør starte som i denne kampen med samme formasjon og samme spillere. Får vi det første målet her, så sette vi inn raske spillere som kan kontre inn flere mål. Ser for meg litt av samme scenario som denne kampen, bare med en knepen 1-0 seier.

Håper vi klarer denne også, men er litt pessimist, vi har spilt på oss selvtillit, og nå gjelder det å bruke den fornuftig ! Det er nøkkelen til seier Lørdag....
Kjenner jeg blir nervøsen når jeg skriver dette, gud som jeg gruer meg til lørdag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 12. Mai 2009, 15:21 »
Laget:

Harper
Beye-Taylor-Bassong-Duff
Løvenkrands-Nolan-Butt-Jonas
Owen-Viduka

Dvs, ut med Guthrie, og inn med Løven.
Begrunnelse: Guthrie blir rett og slett for tynn og lett, og bidrar ikke med annet enn en grei fot.
Vil heller ha Ryan på banen enn Danny, siden han kommer til flere innlegg, bidrar minst like masse på faste situasjoner og jobber minst like masse.

Har troa eg! Så lenge vi holder fokus og får St. James' med oss, så vinner vi  ;)

Kan sette Løven inn for Jonas, men ikke for Guthrie. Sjelden de siste sesongene vi har sett så mange gode dødballer i løpet av en kamp som mot Boro. Guthrie gjorde også en bra jobb kampen gjennom. Ellers enig i laget. Syns fortsatt det er fint å ha Oba å sette innpå utover i kampen som en joker!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 12. Mai 2009, 15:24 »
Jeg har kommet meg ned på jorda igjen nå, og selvom vi spilte veldig bra i går, så har jeg ikke stor tro på ny seier før jeg ser det.
Vi møtte et utrolig elendig lag i går, og jeg tror det blir noe helt annet mot et sterkt Fulham lag som kjemper om europaplass.
Jeg ser denne kampen som utrolig viktig! Vinner vi den, mens Hull og Boro taper, så er vi sikre. Men da må vi vinne.

Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 12. Mai 2009, 16:10 »
Har trua, regner med 1 eller 3 oeng, ikke tap. Samme lag, men kjør Jonas og Owen ut for Martins og Løven, og så Dukes og de nevnte på topp. Male på så er seiren vår!
Håper så inderlig at vi vinner og Hull taper, tror ikke jeg klarer å overleve en siste match med alt på spill. Kvel flammen tidligst mulig så jeg kan slappe av...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 12. Mai 2009, 16:21 »
Dette må jo ha gitt en enorm selvtilfredshet innad i guppa. Jeg er sikker på at absolutt alle i laget har troa på at vi kan slå Fulham til helga. Det er jeg overbevist om. Kampen mot Boro var veldig bra, no doubt, men vi møtte tross alt ligaens klart dårligste bortelag. Det skal sies at Fulham har heller ikke en sterk bortestatestikk. Det er ved Putney Bridge de har tatt sikkert 80 % av poengene deres. Det er ikke noe lett kamp, men absolutt ikke umulig.

Selvom prinsippet never change a winning team kanskje ikke er helt riktig her, siden seiern kom etter to bytter, så tror jeg det beste er å starte med samme ellever som mot Boro. Jeg liker egentlig veldig godt tanken på at Martins og Løven kan komme inn etter 60-65 minutter, etter at Owen og Jonas har terrorisert forsvaret, og malt de litt i stykker. Da kan raske spillere som Oba og Løven gjøre MYE skade!  ;D

Først av alt vil jeg påpeke at Middlesbrough IKKE er eller var PL`s klart dårligste bortelag. WBA er dårligere med sin ene seier, 4 uavgjorte og 13 tap. Middlesbrough står i likhet med 5 andre PL lag, deriblant Fulham, kun bokført med 2 borteseire denne sesongen, Det som skiller litt er antall uavgorte kamper, og da Boro kun har 2 av disse også blir de PL`s nest dårligste bortelag, knepent.

Men over til Fulham, de er heller ikke noe stort bortelag, det har de heller aldri vært så lenge PL har eksistert. Det er INGEN lag i PL som står bokført med færre scorede bortemål enn det Fulham gjør. De har kun maktet å score 10 mål på fremmed gress så langt denne sesongen, akkurat det samme som Middlesbrough og WBA. Til gjengjeld er Fulham et langt gjerrigere lag enn de 2 sistenevnte, og det er kun 4 lag som har sluppet inn færre mål på bortebane enn det Fulham har gjort da de kun har sluppet inn 18 mål på fremmed gress hittil i sesongen.

Fulham har 2 seire, 8 uavgjorte og 8 tap på bortebane, og en målforskjell som altså viser 10-18.
Så jeg synes vi skal spille forsiktig, ikke ta for mange folk med i angrep, heller opptre disiplinert og organisert. Vil heller ikke bytte bort 4-4-2 formasjonen vi brukte, den funket jo greit og de fleste spillerne er kjent med den.

I denne kampen gjelder det å være tålmodige, ikke stresse, sette de målsjansene vi får og samtidig spille trygt defensivt. Håper resultatet mot Middlesbrough er begynnelsen på en opptur.
« Siste redigering: 12. Mai 2009, 16:24 av Frode »