20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Shearer  (Lest 55007 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Alan Shearer
« Svar #75 på: 23. Mai 2009, 19:48 »
Venninna til Leslie (Kona til Alan) sa at Alan definitivt kom til å fortsette om de rykket ned ettersom det ville gi han mulighet til å lede "sin" klubb men i en lavere divisjon. Vet ikke hvordan det blir om de holder seg oppe. Det har ikke passet å slenge inn det spørsmålet de siste gangene jeg har møtt han.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 23. Mai 2009, 20:00 »
Kan ikke se for meg noen annen enn Shearer lede Newcastle neste sesong, om det skal skje i CC eller PL. . Kommer Joe Kinnear tilbake vil det være et stort skritt tilbake, selv om jeg har sympati for Kinnaer. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 23. Mai 2009, 20:02 »
Jeg tror vel egentlig at Shearer tar jobben uansett jeg også, men det er kun dersom Ashley viser ambisjoner om å rykke opp til PL med engang. Jeg er usikker på om Ashley og Shearer har tatt de lange diskusjonene rundt satsingen videre, er derfor jeg er usikker på om Shearer vil takke ja til et evt tilbud.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 23. Mai 2009, 21:52 »
Enig med Lars her, ja. Tror Shearer er VELDIG klar på hva han vil ha av fullmakter og hvordan ting skal være. Men jeg tror også Ashley skjønner at han er nødt til å strekke seg veldig langt for å beholde ham! Derfor har jeg god tru på Shearer uansett CCC eller PL!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #79 på: 23. Mai 2009, 22:21 »
Irriterer meg at Shearer ikke ble henta inn tidligere. Tror ting ville sett lyst ut foran neste sesong da, men i stedet må han bygge opp klubben fra bunn av, hvis vi rykker ned i morgen. Men jeg tror han fortsetter uansett, og det er det eneste positive om dagen. Faen, om han hadde kommet tidligere og sikret PL plassen så hadde sikkert Owen, Martins, Bassong osv blitt i klubben.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 23. Mai 2009, 22:26 »
Det var totalt hodeløst å la Hughtong og Calderwood lede laget så lenge som de gjorde. Tror også ting hadde vært annerledes om han hadde kommet tidligere!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 23. Mai 2009, 22:28 »
Jeg tror Alan Shearer blir manager neste sesong, bare klubben viser ambisjoner. Jeg er helt sikker på at det ikke spiller noen rolle for Shearer hvilken divisjon vi spiller i. Dette er drømmejobben, og han har helt garantert lyst til å være mannen som førte oss tilbake til Premier League, hvis vi skulle gå ned i morra.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #82 på: 23. Mai 2009, 22:34 »
Vi får bare kysse fingrene for at han blir uansett. Jeg takler ikke å se Joe Kinnear tilbake som manager, eller noe annet tull.

Peter

• Gjest
« Svar #83 på: 23. Mai 2009, 22:41 »
Shearer blir. Hvis ikke kan jeg vedde på at Joe Kinnear ikke blir annsatt igjen.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 24. Mai 2009, 12:17 »
Up or down, Shearer?s ready to stay on
May 24 2009 by Neil Farrington, Sunday Sun

ALAN SHEARER is ready to stay on as Newcastle manager even if the Magpies are relegated today, he made clear last night.

Only a lack of assurances from owner Mike Ashley over his potential spending power and the future ownership of the club will make Shearer decide against taking the United job on permanently.

But the prospect of a takeover of the club involving former chairman Freddy Shepherd is an incentive for Shearer to remain in the Newcastle dug-out.

The Geordie legend will hold talks with Ashley on Tuesday, but has already told friends that, all things being equal, he wants the Magpies? manager?s job full-time.

And, in his clearest hint yet on his future, Shearer last night insisted his decision does NOT depend on whether Newcastle go down.

Defeat at Aston Villa or unfavourable results elsewhere this afternoon will condemn Shearer to failure in his bid to keep United up.

But he has been so invigorated by the challenge of saving his hometown club that he WILL stay on if promised the tools to rebuild the Newcastle squad ? in or out of the Premier League, and with or without Ashley on board.

Asked if United?s fate today will affect his decision whether to stay on this summer or leave, Shearer said: ?Probably not.?
But the former Magpies skipper made it clear that he believes the job of reviving Newcastle?s flagging fortunes requires big money.

?The financial side is not important today but it will be on Monday morning,? Shearer added.

?Whoever is in charge, investment needs to be there. That is another issue to be talked about with whoever is in charge next season.

?I am sure that will be talked about next week. I will have a meeting with Mike, and will see what is best for the club.?

However, while Shearer admits major funds are required to reshape Newcastle?s first-team squad, he insisted that change must take place at the bottom as well as the top.

?Whoever is in charge of this club has to get the best youngsters to this football club,? he said. ?Not Sunderland, not Middlesbrough. They must come here.

?I turned down Newcastle for Southampton as a 15-year-old kid, but I would hate guys to be turning Newcastle down now to go to other clubs and I don?t think they should be.

?I?d love players of all ages to want to play for this football club.

?It is a fantastic football club. Yes, huge mistakes have been made. But we have one last chance to rectify that.

?Then, hopefully, those mistakes will never be made again.?

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-utd/newcastle-utd-news/2009/05/24/up-or-down-al-s-ready-to-stay-on-79310-23698132/2/

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #85 på: 24. Mai 2009, 19:21 »
Shearer tok over klubben med et stort hjerte for klubben, men særdeles manglende managerferdigheter, noe nedrykket i dag har vist ganske tydelig.
Jeg håper han fortsetter og benytter neste sesong i Championship til å tilegne seg egenskaper og utvikle sitt managertalent. Han er så absolutt ingen managertype for Premier League, noe hans rimelige dårllige statistikk viser.
Men vi kan ikke skylde på han. Det er leddet over han, nemlig styret, som har skylden for dette. I tillegg har vi hatt noen av de dårligste spillerne i stallen og alle som en har underprestert denne sesongen.

Vi kunne like godt ha ansatt en apekatt (nei, ikke Rössler) og allikevel hatt like stor nytte som det Shearer har gitt.

Samtidig er det greit at laget mer færrest seire i løpet av en sesong rykker ned.

Men tilbake til Shearer: Håper han blir, men regner med at han forsvinner rimelig snart og forhåpentligvis tar han med seg en rekke av de ubrukelige spillerne!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #86 på: 24. Mai 2009, 20:24 »
Jeg er ikke skuffa over Shearer. Han har vist baller helt siden han kom. Mannen er 38 år og har aldri vært manager før, og allikevel tar han over en klubb som ligger på nedrykk med kun 8 kamper igjen. Jeg håper virkelig Shearer fortsetter!

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #87 på: 24. Mai 2009, 21:12 »
Shearer kan ikke klandres. Jeg syns han har klart å heva laget, vi har blitt bedre de siste ukene, men laget var så elendig når han tok over at det desverre ikke var nok bedring til at plassen kunne reddes. Og Shearer kan jo heller ikke gjøe noe med at alt for mange av våre spillere ikke holder mål. Ikke kan han løpe for dem og ikke kan han ta avgjørelser for dem ute på banen.

Shearer må bli værende og bli mannen som skal bygge nye Newcastle. Det blir enda viktigere at han blir nå som vi rykket ned enn det hadde vært om vi hadde redda oss. Nå trenger vi en manager som alle har tro på og som vil få tid til å bygge. I tillegg har Shearer en enorm respekt i fotball verden, noe som vil komme oss til gode når vi nå tar turen ned i championship.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 24. Mai 2009, 21:19 »
Ein kan jo spørre seg om det var rett å hente inn Shearer, ein mann med null manager-erfaring i ein slik situasjon, men det vil uansett berre bli etterpåklokskap. Det er klart at med 5 poeng på dei 8 siste kampane må Shearer ta en del av ansvaret også sjølv om eg forgudar mannen, han har gjort feil, men han har nok også lært og vist mykje positivt, så eg håpar for guds skyld vi ansetter han permanent og beholder han i mange år framover. Uansett skal han ha all ære for forsøket.

toonviking

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #89 på: 24. Mai 2009, 21:33 »
Shearer overtok et lag i fullstendig forfall, i en klubb i fullstendig forfall. Dersom ligaer ble vunnet på grunn av utskiftede managere. hadde Newcastle United i alle fall ikke rykket ned. Et skole-eksempel er Kevin Keegans kortvarige gjeninntreden i klubben. Nevner også  flere år med laber poenghøst, og muligheter til å kjempe i toppen spolert før jul/nyttår. Jeg håper Shearer fotsetter, med sin gudestatus, etter alt han har utrettet for klubben. Men han vil forhåpentligvis kreve at det ryddes kraftig opp i klubben. Slik forholdene er nå, er det totalt uvisst hvordan laget vil hevde seg i nest øverste liga. De får også en kraftig økonomisk smell. Shearer har gitt alt for klubben, og det kan dessverre ikke sies om alle. I så fall, ville laget ikke rykket ned. Nedrykket er alvorlig på alle måter, og her må det både rulle hoder og komme nye hoder inn.