20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: NM Cupen 2009  (Lest 29411 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: NM Cupen 2009
« Svar #150 på: 08. Nov. 2009, 20:52 »
Flaut dårlig stemning hørtes det ut som da.
Huh? Kødder du?

Jeg var der og det er noe av det sykeste jeg har opplevd. Syk ramme og stemning rundt kampen og en av tidenes klart beste finaler.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #151 på: 08. Nov. 2009, 20:53 »
Brukte du hørselsvern eller?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 08. Nov. 2009, 21:13 »
Folk som er vant til Røkkeløkke-og Alfheim-stemning er ikke kvalifisert for en slik diskusjon.

Skal innrømme at jeg bare så glimtvis på en kamp mellom lag jeg ikke bryr meg det minste om, så skal vel ikke uttale meg så sterkt. Får vel ikke nødvendigivs et riktig lydbilde på TV heller. Synes uansett jeg så AaFK-folka SITTE bak det ene målet. Imponerende...

Kan uansett aldri tenke meg at en cupfinale mellom de to lagene skal være av de mest stemningsfulle... :P

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #153 på: 08. Nov. 2009, 21:35 »
Skjønner! Har jo hørt rykter om at den beste atmosfæren i verden finner man i Bergen. Når jeg ikke har vært der, så burde jeg jo egentlig bare holde kjeft.
Godsanger?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 08. Nov. 2009, 21:47 »
Tja, personlig erfaring tilsier ihvertfall at man IKKE finner den i Molde eller Tromsø. :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 08. Nov. 2009, 21:48 »

Dette kan jeg avkrefte på det aller sterkeste. Var selv på Ullevål idag og kan med sikkerhet si at dette er en av de aller mest stemningsfulle kampene jeg har vært på. (Har også sett Brann live noen kamper uten at jeg synes de er noe mer livlige enn andre supportere, sunnmøringer derimot er i øverste skiktet).

Ålesund vant kampen både på tribunen og på banen. Utrolig mange oransjekledde på Ullevål, både i og rundt stadioen. I tillegg til et fyrverkeri av en fotballkamp som inneholdt det aller meste en god fotballkamp skal inneholde, bidro jo det sterkt til at stemningen var på topp stort sett hele tiden.

Som nøytral supporter storkoste ihvertfall jeg meg idag, på VIPen og greier!  :)

PS! Vil også berømme Kjetil Rekdal litt. En slu taktikker som vet hvordan man kan snu kamper. Molde dominerte i første omgang, mens Ålesund etter et rødt kort og litt omrokkeringer på laget var det desidert beste i resten av kampen. Ålesund spillerne så også ut til å være mye bedre trent enn Molde spillerne. Med 1 mann mindre på banen fra starten av 2. omgang løp Ålesund spillerne utrettelig hele kampen igjennom, mens Molde spillerne falt sammen med krampe en etter en på slutten. Men Molde spillerne var dominerende på det tekniske. Spesielt Thioune og Forren var veldig gode.
« Siste redigering: 08. Nov. 2009, 22:02 av Frode »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 08. Nov. 2009, 22:00 »
Hehe, joda, kan jo hende tromme-tantene fra Aalesund imponerte folk, jeg var ikke på kampen, så jeg aner som sagt ikke. :P

Hørtes tamt ut for meg.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #157 på: 08. Nov. 2009, 22:11 »
Tja, personlig erfaring tilsier ihvertfall at man IKKE finner den i Molde eller Tromsø. :)
DER er jeg helt enig. Isberget har alltid vært flaut. Uansett, jeg har f.eks. vært på VIF-LSK i år og det var bedre trøkk på Ullevaal i dag.

Var også så heldig at jeg fikk være nøytral på Ullevaal i dag. En helt utrolig opplevelse.
Godsanger?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 08. Nov. 2009, 22:14 »
Cupfinalestemning er magisk.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #159 på: 09. Nov. 2009, 09:13 »
Hehe, joda, kan jo hende tromme-tantene fra Aalesund imponerte folk, jeg var ikke på kampen, så jeg aner som sagt ikke. :P

Hørtes tamt ut for meg.
Ja da er du jo kvalifisert til å si det du sier. Sopp!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 09. Nov. 2009, 11:31 »
Det er jeg ikke, men jeg sa det likevel. Dessverre ble folk litt mer følelsesmessig involvert enn jeg hadde trodd på forhånd. Er tross alt bare to smålag som har spilt cupfinale.

Digget forresten bortforklaringen til Thioune etter tapet. Helt der oppe med Pelus legendariske krampeløgn.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 09. Nov. 2009, 17:09 »
Å skylde på supporterne for at du ikke gadd å kjempe for laget ditt i 120 minutter er latterlig. Langt mer latterlig enn Pelus "krampe".

Veldig gledelig at Aalesund vant cupfinalen med 10 mann.
Også veldig gledelig å se at Molde-spillerne i stor grad er medgangsspillere. Kun Mame presterte på det nivået en kunne forvente.
Det mest gledelige av alt var Thiounes usportslige opptreden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #162 på: 09. Nov. 2009, 21:08 »
Å skylde på supporterne for at du ikke gadd å kjempe for laget ditt i 120 minutter er latterlig. Langt mer latterlig enn Pelus "krampe".

Veldig gledelig at Aalesund vant cupfinalen med 10 mann.
Også veldig gledelig å se at Molde-spillerne i stor grad er medgangsspillere. Kun Mame presterte på det nivået en kunne forvente.
Det mest gledelige av alt var Thiounes usportslige opptreden.

Hvordan skal noen kunne ta deg seriøst Jokke, når du skriver at han skylder på Supporterne?
Han sier at han ble utladet av å reise til Oslo og tilbake på fredag i anledning "gullballen", for så å trene i Molde før han reiste til Oslo med laget og deltok ca 1 time på supporterfesten kvelden før finalen. Man kan mene hva man vil om dette, men hvis du først skal drite ut noen så kan du gjerne prøve å gjengi fakta...

Når det er sagt, så skjønner jeg hvorfor de som i utgangspunktet  var nøytrale (altså ikke du) heiet på Ålesund etter som kampen skred frem, og Moldes senegalesere sank til jorden for den minste ting.

Hvorvidt dette er mer usportslig enn filminga til Pelu, er jeg MEGET usikker på...

Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor du kommer med disse usannhetene i hver diskusjon som innvolverer andre lags spillere? Det er utrolig vanskelig å ta deg seriøst når alle vet at du driver med forbannet løgn.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 09. Nov. 2009, 21:43 »
Jeg holdt i utgangspunktet en liten knapp på AaFK av den grunn at de var klare underdogs, samt at jeg liker Kjetil Rekdal. Og ettersom AaFK viste en enorm moral og vilje, ble følelsen forsterket under kampen. Selv om det selvfølgelig må være jævla kjipt for MFK som har spilt så bra fotball gjennom hele sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 09. Nov. 2009, 21:52 »
samt at jeg liker Kjetil Rekdal.

Den pottesure, arrogante og usympatiske treneren som mangler både empati, sosial intelligens og evnen til å ta kritikk? Hvorfor? :P