20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: NM Cupen 2009  (Lest 29382 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: NM Cupen 2009
« Svar #120 på: 26. Sep. 2009, 18:05 »
Det må jo statueres et eksempel på at denne typen oppførsel i en kamp er altfor lite. Synes det er bra at Dokken får 6 uker, så kan man heller diskutere om andre ting også skulle hatt lengre straffer. Skjønner ikke at noen av dere kan være uenig med Andy i denne saken.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #121 på: 26. Sep. 2009, 20:03 »
Skillet mellom Ramovic/Thioune hendelsen og Dokken hendelsen er jo at  Dokken tok rennafart  og kjørte kneet i låret på Arneng, helt tydelig for å skade ham. Den andre hendelsen skjedde mer i affekt, iallafll Thioune som slo tilbake etter provokasjon fra Ramovic. Begge fortjener straff, men dette er ikke en hastesak. Det mener jeg Dokken saken var, og jeg synde NFF gjorde det riktige i denne sammenheng.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 27. Sep. 2009, 01:47 »
Slag på fotballbanen er så til de grader en hastesak. Selv om de bare slo hverandre der det nesten ikke gjør vondt i det hele tatt, og de neppe slo spesielt hardt, så er slag på fotballbanen et GROVT brudd på regelverket og må straffes UMIDDELBART!

Ramovic/Thioune er så til de grader en hastesak. De drev med usportsligheter HELE KAMPEN! Dokken mistet hodet i ett sekund.

Jeg er helt enig i at Dokkens hendelse er svært alvorlig og må behandles raskt. Men jeg er sterkt uenig i at slåssing og slag på fotballbanen ikke er en hastesak.

Bowyer/Dyer fikk sine straffer fra både klubb og forbund ganske så fort. Hvorfor skal NFF vente to-tre uker med å "straffe" Ramovic og Thioune?
De burde selvfølgelig vært utestengt i påfølgende kamp.
Det sier seg selv.

Slag er et GROVT brudd på fotballens regelverk og tanken om fair play.
Gjentatte slag, småknuffing og idiotisk filming er et enda grovere brudd på både regelverk og fair play. Spesielt fair play. Selvfølgelig er det en hastesak!

Det haster nøyaktig like mye som når én spiller mister hodet i ett sekund, og sparker ned en motspiller. Nordvik fikk jo rødt kort da, og således har dommeren allerede reagert. Jeg lurer på hvordan NFF ville angrepet Nordviks sak. Jeg er redd de ville betraktet det som en hastesak.
Men Ramovic/Thioune haster altså ikke?

SELVFØLGELIG HASTER DET!
SELVFØLGELIG MÅ DE STRAFFES!

VI KAN IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHETER GODTA SLÅSSING PÅ FOTBALLBANEN!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 27. Sep. 2009, 01:53 »
Du må da se en viss forskjell på at Ramovic er seg selv lik i 90 minutter og tirrer opp en fyr med viten og vilje, og dette stuntet til Dokken?
Det Dokken gjorde var et blind vold etter en temmelig vanlig duell. Og forsåvidt et langt styggere overfall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 27. Sep. 2009, 02:04 »
Dessuten skal Odd spille mot Brann på mandag. Det haster selvfølgelig å få psykopaten Dokken av banen før den tid.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 27. Sep. 2009, 02:07 »
Vel. Ramovic er en idiot som ALLTID havner i bråk, men som sjelden får den straffen han skal ha.

Ramovic er direkte usportslig i hver eneste kamp han spiller. Han er en skam for fair play-begrepet. Han er en skam for norsk fotball med sin stygge oppførsel i kamp etter kamp etter kamp etter kamp etter kamp etter kamp.

Kenneth Dokken er en stort sett fairspillende, forholdsvis anonym norsk fotballspiller som spiller for et forholdsvis anonymt norsk fotballag, som mister hodet i ett sekund, og ja, han gjør noe svært alvorlig, som fortjener en hard og umiddelbar straff. Men han ber om unnskyldning direkte etterpå. Legger seg langflat. Skværer opp med Arneng, og lover umiddelbar bot og bedring.

Ramovic og Thioune sier i intervjuer med riksdekkende TV etter kampen at den andre var en grinete unge som fortjente det han fikk mot seg, samtidig som begge benektet at de hadde delt ut noe som helst form for slag eller gjort noe usportslig og ulovlig.

Hvorfor skal Ramovic belønnes for at han er en konstant pain in the ass, mens Dokken må sone en veldig lang straff, som for å statuere et eksempel?

Hvorfor skal vi belønne Ramovic for hans oppførsel? Det er jo det vi gjør, når vi ikke straffer han for gjentatte usportslige opptredener over flere sesonger i opptil flere kamper.

Hvorfor er Ramovic bedre enn Dokken, når Dokken mister hodet i ett sekund, men legger seg padde flat umiddelbart etterpå, og viser at han er en 100% profesjonell spiller, som tar sin rolle som forbilde seriøst og ber om unnskyldning også på vegne av sin rolle som forbilde.
Dokken ba, uten at noen krevde det av ham, om unnskyldning til egen klubb, Aalesund Fotballklubb, Johan Arneng, Kjetil Rekdal og alle andre fotballinteresserte i hele landet.

Ramovic gjør ifølge seg selv aldri noe galt, men blir presset av klubben til å be om "unnskyldning" i et intervju. Og når han gjør det, så skal liksom alt være tillitt, mens Dokken ikke får det minste rabbatt fordi han ber innstendig om unnskyldning på eget initiativ rett etter kampslutt?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 27. Sep. 2009, 02:16 »
Det er dessverre slik at det ikke er ulovlig å være drittsekk på fotballbanen så lenge du holder deg innenfor hva som er lovlig. Det gjør vanligvis Ramovic.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #127 på: 27. Sep. 2009, 12:50 »
Slag på fotballbanen er så til de grader en hastesak. Selv om de bare slo hverandre der det nesten ikke gjør vondt i det hele tatt, og de neppe slo spesielt hardt, så er slag på fotballbanen et GROVT brudd på regelverket og må straffes UMIDDELBART!

Ramovic/Thioune er så til de grader en hastesak. De drev med usportsligheter HELE KAMPEN! Dokken mistet hodet i ett sekund.

Jeg er helt enig i at Dokkens hendelse er svært alvorlig og må behandles raskt. Men jeg er sterkt uenig i at slåssing og slag på fotballbanen ikke er en hastesak.

Bowyer/Dyer fikk sine straffer fra både klubb og forbund ganske så fort. Hvorfor skal NFF vente to-tre uker med å "straffe" Ramovic og Thioune?
De burde selvfølgelig vært utestengt i påfølgende kamp.
Det sier seg selv.

Slag er et GROVT brudd på fotballens regelverk og tanken om fair play.
Gjentatte slag, småknuffing og idiotisk filming er et enda grovere brudd på både regelverk og fair play. Spesielt fair play. Selvfølgelig er det en hastesak!

Det haster nøyaktig like mye som når én spiller mister hodet i ett sekund, og sparker ned en motspiller. Nordvik fikk jo rødt kort da, og således har dommeren allerede reagert. Jeg lurer på hvordan NFF ville angrepet Nordviks sak. Jeg er redd de ville betraktet det som en hastesak.
Men Ramovic/Thioune haster altså ikke?

SELVFØLGELIG HASTER DET!
SELVFØLGELIG MÅ DE STRAFFES!

VI KAN IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHETER GODTA SLÅSSING PÅ FOTBALLBANEN!

Jeg vet ikke om det var noe med innlegget mitt som gjorde at du trodde jeg var treig i oppfattelsen, så hvorfor i all verden ROPER du og gjentar deg selv 40 ganger i dette innlegget? At du sammenligner Thioune/Ramovic med Dyer/Bowyer viser bare at du er på villspor. De fikk begge rødt kort, så saken er ikke sammenlignbar i det hele tatt. B/D var i et slagsmål, T/R delte ut 1 dask hver og ferdig med det, selv om Ramovic truet med å rulle ut på riksvegen.

Så sier du i ditt neste innlegg at både Ramovic og Thioune nektet for å ha slått. Hvorfor lyver du om noe som alle vet er løgn Joakim? Det er bare teit. Thioune sa at han slo tilbake etter at Ramovic slo. Dette sa han samme dag som hendelsen skjedde. At han ikke angret på det han gjorde, er derimot sterkt beklagelig. Han hadde stått seg på å angre oppførselen sin.

Og at du ikke ser forskjellen i alvorlighetsgrad på Dokkens forsøk på å skade en motspiller, og T/R sine latterlige dasker mot hverandre, er for meg en gåte. Ta av deg Rosenborgbrillene og tenk FØR du skriver.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #128 på: 28. Sep. 2009, 00:30 »
Ramovic og Thioune sier i intervjuer med riksdekkende TV etter kampen at den andre var en grinete unge som fortjente det han fikk mot seg, samtidig som begge benektet at de hadde delt ut noe som helst form for slag eller gjort noe usportslig og ulovlig.

Når har Thione OG ramovic gått ut på riksdekkende TV og "benektet at de hadde delt ut noe som helst form for slag eller gjort noe usportslig og ulovlig"?

dette er rent oppspinn (igjen...).

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 28. Sep. 2009, 18:28 »
De mente ganske klart og ettertykkelig, såvidt jeg kan huske, at det kun var motspilleren som gjorde noe galt, og at han var en forferdelig drittunge. Noe sånt sa Thioune og Ramovic om hverandre.

Alvorlighetsgraden av selve episoden i seg selv er verre i Dokkens tilfelle, men det kan ikke forsvare at NFF ennå ikke har gjort en dritt med R/T-saken. Den dagen vi forsvarer at det deles ut slag på fotballbanen, om det så bare er et dask på låret, så er vi fullstendig på villspor. Og når ble egentlig filming lovlig, Kristoffer? Ramovic spiller jo både død og livstruende skadet i løpet av kampen mot Molde.

Var han noen gang skadet? Han fikk kanskje bittelitt vondt etter at Thioune slo han. Men han var ikke akkurat livstruende skadet.

Ramovic holdt på nøyaktig likedan som Benficas keeper gjorde da de møtte Rosenborg i 2004. Spiller død hver gang han har reddet en ball, slik at det tar ti minutter før spillet kommer i gang igjen, mens dommeren bare legger til tre minutter totalt.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #130 på: 29. Sep. 2009, 08:28 »
De mente ganske klart og ettertykkelig, såvidt jeg kan huske, at det kun var motspilleren som gjorde noe galt, og at han var en forferdelig drittunge. Noe sånt sa Thioune og Ramovic om hverandre.

Thioune sa ettertrykkelig at han hadde slått etter at Ramovic hadde slått, og at han hadde spurt Ramovic om de skulle gå utenfor og gjøre opp der. Det var selvfølgelig idiotisk å la seg provosere av mentalpasienten Ramovic, men du ser jo at dette er en umiddelbar reaksjon, mens Dokken tok rennafart... Han hadde iallefall noen sekunder å roe seg ned på først.

Ingen her har forsvart slagene, ingen har forsvart filmingen.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #131 på: 29. Sep. 2009, 09:19 »

Thioune sa ettertrykkelig at han hadde slått etter at Ramovic hadde slått, og at han hadde spurt Ramovic om de skulle gå utenfor og gjøre opp der. Det var selvfølgelig idiotisk å la seg provosere av mentalpasienten Ramovic, men du ser jo at dette er en umiddelbar reaksjon, mens Dokken tok rennafart... Han hadde iallefall noen sekunder å roe seg ned på først.

Ingen her har forsvart slagene, ingen har forsvart filmingen.

Nettopp, de har ikke benektet noe som helst. My point excactly.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 30. Sep. 2009, 18:14 »
At Dokken tok rennafart har lite med saken å gjøre. Hva Ramovic og Thioune sa etter kampen har også ganske lite å si. Hovedsaken er at de har utdelt slag. Ikke så veldig harde slag, men slag er slag. Det er så langt unna fair play som det er mulig å komme, og de SKAL straffes deretter.

Regelbrudd er regelbrudd. Enten man deler ut små knuffeslag eller man tar rennafart og sparker en motspiller i låret, så har man begått så grove brudd at man skal ha lange straffer.

Jeg mener ingen tjener på å dysse ned hendelsen i kampen mellom Tromsø og Molde. Og vi kan ikke unnskylde slåsskjempene med at det Dokken gjorde var mye verre. Joda, det var verre. Men det er ingen unnskyldning.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 30. Sep. 2009, 22:24 »
Det er ingen som dysser ned hendelsen i TIL, men den har fått fortjent spalteplass kontra Dokken-episoden. Dokken-episoden var mye styggere - så enkelt er det.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #134 på: 30. Sep. 2009, 22:30 »
Joakim:
hvorfor skriver du at Thione og Ramovic har sagt noe de ALDRI har sagt?