20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: NM Cupen 2009  (Lest 29294 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: NM Cupen 2009
« Svar #105 på: 26. Sep. 2009, 01:47 »
Hvis jeg hadde slått deg i hodet med balltre slik at du lå nede i 10 min, men du kom unna det med ett skrubbsår, er det da ikke alvorlig fordi det kun er et skrubbsår?

Du sko vert dyktig med kølla då ialfall. Aldri hørt om nokon som har fått skrubbsår etter eit slag mot hodet.

Wow, tidenes comment.
tror du skjønner hva han mente, benson.

jeg synes det er helt riktig. Dette gjenspeiler egentlig Odd Grenlands spiller- og trenerstall.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 26. Sep. 2009, 02:19 »
Hvis jeg hadde slått deg i hodet med balltre slik at du lå nede i 10 min, men du kom unna det med ett skrubbsår, er det da ikke alvorlig fordi det kun er et skrubbsår?

Du sko vert dyktig med kølla då ialfall. Aldri hørt om nokon som har fått skrubbsår etter eit slag mot hodet.

Wow, tidenes comment.

Faktisk ikkje. Care to explain ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 26. Sep. 2009, 03:37 »
Herregud, klarer ikke folk å skille mellom vold og vanlige idrettsskader her? Om Dokken hadde brukket benet til Arneng med en uheldig takling hadde ikke handlingen vært like ille. Han angriper fyren uten at det har noe med spillet å gjøre, da er det vel samme faen om det skjer på en fotballbane eller en pub.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 26. Sep. 2009, 09:24 »

Wow, tidenes comment.

jeg synes det er helt riktig. Dette gjenspeiler egentlig Odd Grenlands spiller- og trenerstall.

Poenget var at du Benson latterliggjorde alvorlighetsgraden fordi det "bare var ei lårhøne". Dette er vold og samma faen hvor skada spilleren blir så skal voldsmannen ha straff.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 26. Sep. 2009, 14:34 »

Wow, tidenes comment.

Poenget var at du Benson latterliggjorde alvorlighetsgraden fordi det "bare var ei lårhøne". Dette er vold og samma faen hvor skada spilleren blir så skal voldsmannen ha straff.

Mja men koffer skal ei lårhøna straffas hardare ein ein albue, slag, spark eller 2fots takling i knehøyde ? Kor ofta ser ein ikkje ein spiller ta hevn etter ein situasjon med ein vill 2fots takling som lett kan knekke beina til den uheldige.Sstraffa der det blir aldri meir enn 2-3 kamper. Men ei lårhøne som ein tross alt bare blir litt stiv i låret av gir 6 veker straff.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 26. Sep. 2009, 14:55 »
Det er jo rett og slett en helt annen diskusjon!

Ja jeg er enig i at 2 fots takling i knehøyde burde straffes hardere, om du på noen måte har trodd at jeg har ment det motsatte...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #111 på: 26. Sep. 2009, 15:49 »
Men ei takling kommer når ballen er i nærheten. Her var jo ballen langt unna, så det er en ren hevnaksjon. Latterlig av Dokken, og jeg mener at 6 uker blir litt lite. Kan forsvares med at det ikke er lenge før sesongen er slutt.
Som tomejohansen sa, Bjerke på Raufoss fikk 8mnd for å skalle ned en spiller i treningskamp i vinter. Ser ikke at dette kvalifiserer til såå mye mindre straff.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 26. Sep. 2009, 15:52 »
Du ser ikkje forskjell på ein nedskalling og ei lårhøne ?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 26. Sep. 2009, 15:56 »
Det at han kun får ei lårhøne er fullstendig urelevant. Dette er uprovosert vold og skal straffes hardt.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #114 på: 26. Sep. 2009, 16:11 »
Du kan ikke sammenligne nedskalling og lårhøne. En nedskalling er en type angrep, og lårhøne er en type skade.
Om spørsmålet ditt skulle være om jeg ser forskjell på nedskalling og nedsparking, så må jeg si at jeg ser jo det.
Men det å sparke ned noen på en fotballbane er helt uakseptabelt, uansett om det ender med brukket ben, eller lårhøne.
Hvor lenge mener du han skulle vært utestengt da? 1-2 kamper?  ::)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 26. Sep. 2009, 16:11 »
jaja uenige der. Og er heller ikkje uprovosert vold når han får ein albue i ribbeina i sekunder før.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 26. Sep. 2009, 16:17 »
Herregud, ja hvis man får en albue i en duell så er jo alt lov. Ingen kan klandre Keane for taklingen på Haaland heller da.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 26. Sep. 2009, 16:20 »
Herregud, ja hvis man får en albue i en duell så er jo alt lov. Ingen kan klandre Keane for taklingen på Haaland heller da.

Men du kan ikkje kalle det urpovosert vold når han tar igjen ?
Eg synes ialfall i følge min logikk at når folk tar igjen med slag, spark eller 2 fots taklinger burde vert straffa hardere enn ei lårhøne. Det blir feil og gi Dokken 6 veker når andre værre forseelser blir straffa med halvparten.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 26. Sep. 2009, 16:27 »
Det er jo nøyaktig et spark han gir fyren. Hvis man kan unnskylde slike ting fordi det har vært tøffe dueller på banen tidligere så skjønner jeg ingenting. 6 uker er helt ok.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 26. Sep. 2009, 17:02 »
Kenneth Dokkens ballespark på Arneng var stygt og fortjener streng straff, selv om seks uker kanskje er litt mye for ei lårhøne. Men sparket i seg selv var såpass alvorlig at det kanskje er greit.

Når det er sagt, så mener jeg det blir feil å si at Kenneth Dokken er en stygg spiller. Det skal også sies til spillerens forsvar at han var veldig raskt ute med å legge seg flat, be om unnskyldning, og skvære opp med Arneng.

Dokken har ikke for vane å havne i fokus for det ene eller andre.
Må også si meg helt enig med Kjetil Rekdal i at NFF ikke gjør en god nok jobb når de straffer Dokken allerede dagen etter kampen, mens slagene mellom Thioune og Ramovic ikke fikk det minste konsekvenser.
Den saken har tydeligvis ikke vært oppe til diskusjon i NFFs doms-og seksjonsutvalg. Slag er altså tillatt, men det å sparke på en spiller en lårhøne er det verste du kan gjøre.

Med andre ord kan Ramovic fortsette å slå ned motspillere. NFF gidder ikke reagere. Det er tydeligvis tillatt.
Men Kenneth Dokken derimot, får svært streng straff umiddelbart etter at hendelsen fant sted.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon