20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: NM Cupen 2009  (Lest 29383 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: NM Cupen 2009
« Svar #60 på: 10. Aug. 2009, 21:56 »
Du bare øser ut visdomsord ser jeg. Hvordan du kan si at 1-0 målet knapt kan kalles en målsjangse? Eller kontringen rett før der Pape Diouf dreit seg ut med å la være å sentre til Mota som var på blank gåll? Sorry pal, men du må ta av deg skylappene.

Og når det kommer til krattet vs dorullkjernen, så er det rapportert om kasting av knallskudd og flasker andre vegen også, så vi kan vel enes om at det finnes bruskhoder i begge leirene? Jeg synes uansett det er LANGT over streken å gå med det banneret gjennom byen. Det er ikke engang morsomt, bare stakkarslig. Kjernen hadde stått seg på å kreve IQ nok til å stave navnet sitt for å bli medlem.
« Siste redigering: 10. Aug. 2009, 21:59 av bjørni »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 10. Aug. 2009, 22:10 »
Det er ikke engang morsomt, bare stakkarslig. Kjernen hadde stått seg på å kreve IQ nok til å stave navnet sitt for å bli medlem.

Mindreverdighetskomplekser er da ganske morsomt, spesielt når trønderne i lang tid har vært storebror i midt-Norge rent sportslig. Synes uansett ofte det er utrolig hvor provosert det er mulig å bli over verbale meldinger rundt fotballkamper. Å svare fysisk på noe sånt er ganske tapersk uansett hvem som gjør det, uten at jeg selvfølgelig har full oversikt over hva som skjedde.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 10. Aug. 2009, 22:15 »
Jeg fikk med meg hele opptrinnet, og det var brødhoder på begge sider. Det var likevel Rosenborgfansen som var mest aggresive og mest idiotiske. Bråket foregikk også i flere etapper som var uavhengig av hverandre. Rosenborgfansen kom i to store puljer fra puben de var samlet på og begge gangene ble det trøbbel.

Nå sto jeg ikke sammen med Tornekrattet under kampen, men jeg ser ikke bort i fra at det var en stor andel med tilbakestående folk der også...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 10. Aug. 2009, 22:31 »
Vel, det var nok helt sikkert brødhoder på begge sider. Men mannen til Tornekrattets leder tar likevel kaka da han løper med parets fire år gamle sønn på arma inn mot RBK-supporterne og begynner å slå. Fordi han er redd. Er man redd, så løper man fra det man er redd for. Ikke mot det. Og man oppsøker ikke faresituasjoner med en fire år gammel guttunge på arma.

Dessuten ble hele opptrinnet forårsaket ved at politiet ikke gjorde jobben sin, og geleidet Kjernen unna Tornekrattets samlingssted.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 10. Aug. 2009, 22:33 »
Og hva er egentlig så forbanna provoserende med et banner hvor det står "Vi hater Molde"? Det er Rosenborg-supportere, for svarte. Skal de ikke få lov å fortelle verden at de hater Molde? I Molde? Hva er så provoserende med et sånt banner?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #65 på: 10. Aug. 2009, 22:44 »
Og hva er egentlig så forbanna provoserende med et banner hvor det står "Vi hater Molde"? Det er Rosenborg-supportere, for svarte. Skal de ikke få lov å fortelle verden at de hater Molde? I Molde? Hva er så provoserende med et sånt banner?

Ikke lat som om du er tjukk i hue, for det tror jeg faktisk ikke at du er. Hva tror du er så forbanna provoserende med et banner hvor det står "vi hater Molde" på? ::)

Selv pleier jeg ikke la meg provosere så lett, men hvis du har den minste anelsen om den hårsårheten blant supportere verden over så har du kanskje også svaret på spørsmålet ditt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 10. Aug. 2009, 22:48 »
Jeg hadde ikke blitt fornærmet om en flokk Molde-supportere hadde gått rundt i Trondheim med et stort banner med påskriften "Vi hater Rosenborg".
Det får være deres sak om de gjør det. Jeg elsker Rosenborg og hater av den grunn Molde. Skjønner ikke hva som er provoserende med at jeg sier det høyt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 10. Aug. 2009, 22:50 »
Så at jeg hadde gått rundt i Vatikanstaten med "I fucked Virgin Mary" på en plakat, så hadde det vært okei?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 10. Aug. 2009, 23:21 »
Jeg mener det er noe helt annet. I Vatikanstaten blir man jo personlig fornærmet av slike ting. Og det kan jeg jo forsåvidt forstå.

Men her snakker vi om fotball og følelser. Og jeg ser bare ikke problemet.

Begge lags supportere lader opp til en skikkelig storkamp. En kamp med enorm prestisje for begge lag. Spesielt supporterne. Kjernen går rundt med et banner som forteller at de hater Molde. Ok. Hva så? Hvorfor skulle de ikke få lov til det?

Om politiet hadde holdt dem unna Molde-fansens samlingssted, slik planen var at de skulle, så hadde det aldri oppstått noe bråk, og da er det ikke en eneste sjel som hadde blitt nevneverdig fornærmet av det banneret. Så jeg ser bare ikke problemet. Et lags supportere må da kunne tåle at motstanderens supportere ikke er spesielt glade i dem og laget dems.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 11. Aug. 2009, 00:05 »
For en gangs skyld helt enig med Joakim. Et "hater Bergen by"-banner på Brann Stadion er forsåvidt bare til å trekke på smilebåndet av, mens når Rekdal kaller Bakke en alkis skjønner jeg han får lyst til å kline til fyren. Det er noe helt annet når det er personlig.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 11. Aug. 2009, 08:16 »
Et slikt banner skal ikke være noen grunn til å starte et masseslagsmål nei. Litt tull må jo folk tåle.

Men så er vel folk ganske naive hvis de tror det var kun banneret med "Hater Molde by" som førte til at det ble massebråk også :) Hadde en enslig person gått gjennom Molde by eller en hvilken som helst annen by i Norge med et slikt banner uten å åpne kjeften kan jeg nesten garantere at han ikke hadde havnet i slosskamp.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #71 på: 11. Aug. 2009, 08:20 »
Ser heller ikke problemet, synes banneren var harmløs.
Den er selvfølgelig ment for å provosere, og kan virke provoserende, men er nu en veldig harmløs måte å provosere på.      Tåler man ikke dette av rivaliserende supportere så burde man holde seg borte fra byer/stadioner på kampdager.
sunt pueri pueri puerilia tractant

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #72 på: 11. Aug. 2009, 08:48 »
Dette er jo vel og bra hvis man ikke går forbi en pub der motstanderen sitter og drikker seg frempå. Naivt å tro at man ikke får reaksjoner da. Hadde man ikke passert MFK-pubben, så hadde det ikke blitt bråk av dette. Jeg sier ikke at det er greit å kaste ting etter folk som bærer ett sånt banner, bare at det er forutsigbart at det måtte bli bråk av det.

Når det kommer til han med fireåringen på armen, så er det bare en ting å si: Bunnløs idioti.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 11. Aug. 2009, 11:33 »
Jeg ser ikke det store problemet med rivalisering. Hvordan vil dere at forholdet mellom klubber og supportergrupper skal være? Skal alle være venner og på samme lag som i kirka? Dette er kanskje formålet til Aalesunds og Fredrikstads tantesupportere. Selv synes jeg temperatur mellom klubber kan være sunt for interessen og lidenskapen for eget lag. Folk som synes episoder mellom rivaliserende klubber er ille i Norge burde kanskje tatt turen til f.eks. Argentina, Tyrkia eller Hellas. Litt må folk tåle. Så lenge det ikke ender med at folk får alvorlige skader eller dør av det ser jeg faktisk ikke problemet. Derimot er det idiotisk å ta med seg barn(!) ved slike konfrontasjoner. Det er det jeg reagerer på i denne episoden.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #74 på: 11. Aug. 2009, 11:53 »
Helt enig med Lerbakk her.    Rivalisering iform av bannere, sanger, drittslenging(ikke rasistisk eller direkte mot enkeltpersoner) hører med til totalopplevelsen av å være fotballsupporter.      At dette noen ganger fører til voldsepisoder er ikke akseptabelt, men er nok heller ikke til å unngå desverre.    Og som nevnt, så er dette ett veldig lite problem i Norge sammenlignet med de aller fleste andre land.   Trenger ikke gå lenger enn til våre naboland for å finne adskillig værre forhold.
sunt pueri pueri puerilia tractant