20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: NM Cupen 2009  (Lest 29236 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: NM Cupen 2009
« Svar #45 på: 10. Aug. 2009, 01:10 »
Var ikke så kjekt å være på kamp i dag gitt, selv om jeg ikke mener Molde var 5-0 bedre i dag. Uansett så vant de kampen fortjent.

Vil legge til at Kjernen garantert må være Norges største samling av hjernedøde, tilbakestående og mindre pene mennesker.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 10. Aug. 2009, 01:15 »
Vil legge til at Kjernen garantert må være Norges største samling av hjernedøde, tilbakestående og mindre pene mennesker.
Jeg kan garantere deg at Plankehaugen ville gitt de kamp om førsteplassen helt til mållinja! :)

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #47 på: 10. Aug. 2009, 01:59 »
Må nok en gang få si navnet - Maktar Thioune! TLs beste spiller. Styrer alle kamper fra sin midtbaneposisjon. Jeg skulle gjerne likt å sett han i Newcastle!

Det kan du banne på :) tenk deg han i Nufc, hadde vært vår egen midtbane elegant men tviler på at han kunne tenke seg å spille i CCC.
Ba Ba Ba!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 10. Aug. 2009, 02:06 »
Hehe. Nei, når Bjørn Helge Riise er god nok for PL bør Thioune også være det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #49 på: 10. Aug. 2009, 10:47 »
Var ikke så kjekt å være på kamp i dag gitt, selv om jeg ikke mener Molde var 5-0 bedre i dag. Uansett så vant de kampen fortjent.

Er det opptøyene i forkant av kampen du sikter til da?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 10. Aug. 2009, 10:57 »
Blant annet. Ikke bare på grunnlag av opplevelser fra i går, men totalt vurdering etter alle Rosenborgkampene jeg har vært på og sett på tv.

Var på puben der Rosenborgfansen var før kampen i går, fikk med meg alt av opptøyene som skjedde før kampen og sto sammen med Kjernen under kampen. Mye av det som skjedde var direkte flaut...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #51 på: 10. Aug. 2009, 14:04 »
Tror det er flere som har grunn til å være flaue, sjekk VGNett:
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=566247

Greit at man blir provosert, men man springer ikke rett inn i trøndersodden med en fireåring på armen. Men enig med Andre: Kjernen er hjernedøde.

Krattet var minst like idiotiske før de fikk Mauseth som leder. Hun har rensket opp, og krattet er nå også en plass for familier, ikke bare åndsamøber. Kjekt å heie på Molde om dagen, også pga krattet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 10. Aug. 2009, 14:59 »
Jeg er Molde-fan, så jeg er høyt oppe akkurat nå, men jeg har gangsyn til å se at denne kampen fort kunne fått et helt annet utfall hvis Ivers hardde scoret på straffen sin. Likevel; Mota ble snytt for scoring (failaktig annulert for offside).
Jeg tror RBK tar serien, så tar vi cupen, da jeg ikke tror Molde tar 7 poeng mer enn RB resten av sesongen.

Uansett: Dette var nesten like deilig som NUFC - SCUMS 5-0

Hehe, moldesupporter jeg også. Var på kampen. Utrolig til liv. Må si at jeg er skuffet over rbk-supporterne. De har 3 sanger: "Rbk-sangen,  RBKÅÅÅÅ og "vi hater molde." Tragisk at de ikke er i stand til noe annet enn drittslenging.

Molde var heldige at de ikke lå etter 20 min. Men derfra og ut - bortsett fra straffa- var det enveiskjøring. Årsaken til presset var at sten og forren i begynnelsen ikke var i stand til å vinne duellene mot prica og ivers. Men etter de fikk justert seg forsvant rbkpresset. Spillet deres består jo kun av lang cross til ivers/prica som tar ned ballen og flikker videre til strand/ciljan, evnt stuss fra spissene i bakrom. Litt kjedelig i lengen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 10. Aug. 2009, 15:06 »
Tornekrattet? Finnes de egentlig?
Og hvis Tornekrattet har blitt en familiebarnehage, så er det ikke rart at Molde er så dårlige. Jeg synes ikke en supporterklubb/-klakk skal være en plass for familier. Jeg synes det er forferdelig å se voksne menn som kauker det ene ukvemsordet etter det andre, mens sønnen sitter på skuldrene, eller rett ved siden av. Enda verre er det når foreldrene har lært opp sine håpefulle til å rope de samme ukvemsordene.

Når jeg er på kamp er jeg ikke tilregnelig. Derfor er det greit å se at det er sjelden Kjernens mest hardbarkede supportere ikke har med seg sine håpefulle på kamp. For jeg er ganske sikker på at de mest hardbarkede er enda mindre tilregnelig enn det jeg er på kamp.

Men Molde har jo aldri vært som alle andre.

Hva angår gårdagens kamp rister jeg bare oppgitt på hodet og lurer på hvordan i all verden det er mulig at et lag har så til de grader flaks og lykkes med ABSOLUTT ALT, mens det andre laget ikke får til noen verdens ting. Til tross for godt spill og mange sjanser.

Når det er sagt. Fra og med det øyeblikket Steffen Iversen brant straffesparket så ga Rosenborg opp. Og det gjorde sitt til at stillingen ble 5-0 og ikke 2-0.

Magne Hosets skudd er et vådeskudd. Et skudd han ville blåst himmelhøyt over i 99 av 100 tilfeller. Men som sagt, Molde hadde en vanvittig flaks. Graeme Souness velkjente Lady Luck, som jeg egentlig ikke trodde fantes, var så definitivt ikledd Molde-drakt på Aker Stadion i går kveld.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 10. Aug. 2009, 15:12 »
Haha, kan bare være RBK-supportere som klager over uflaks når de taper en kamp 5-0. Spesielt når det burde vært 6 om offside-reglene hadde vært fulgt. :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 10. Aug. 2009, 15:16 »
Ta det nå med ro. Selv om Molde hadde en vanvittig flaks. Så var Rosenborg katastrofalt dårlige i begge ender av banen. Og til syvende og sist tapte man fortjent. RBK kan selv råd for at resultatet ble så stygt som det til slutt ble. Det kan man ikke legge skjul på, og det har jeg heller aldri prøvd å legge skjul på.

Men at Molde hadde flaks, er ikke til å komme utenom. RBK burde ledet 3-0 etter en halvtime, og bommet i tillegg på straffe på et tidspunkt hvor kampen sto og vippet. Men etter straffebommen vippet kampen i Moldes favør, RBK ga opp, og resultatet ble skammelig stygt. Man taper ikke 5-0 bare på uflaks.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 10. Aug. 2009, 15:18 »
Jeg tar det både med stor ro og glede jeg. Men mens jeg husker det, jeg lurer litt på hva Skjelbred liksom skal være god på? Hva er det han egentlig kan?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #57 på: 10. Aug. 2009, 15:22 »
Godt gjort å si at RBK burde ledet 3-0 etter en halvtime,når man vet at MB Diouf scoret allerede etter 10 minutter...Enda bedre blir det når du ser den situasjonen der PP Diouf ble for Ego til å sentre til Mota på kontring rett før målet...

Og Jokke; Krattet slenger ikke så mye dritt lengre, sånn at det er ikke noe problem å ta med seg poden på kamp. Jeg var selv meget skjemt av tornekrattet i tidligere sesonger, nå synes jeg de har forbedret seg kraftig, og er kommet lysår lengre i evolusjonen enn kjernen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 10. Aug. 2009, 15:45 »
Haha Joachim. RBK-supporter klager over andre lag som har vanvittig flaks?? Enig at molde hadde marginer i begynnelsen. Men sjansestatistikken etter 1.omgang var likevel jevn. I tillegg kommer målet til mota som feilaktig var annulert for offside. Uavgjort til pause hadde vært speilende resultat av omgangen.

Jeg har sett samtlige mfk-kamper denne sesongen og de har omtrent overkjørt hver eneste lag. Det er bare å sjekke antall mål de har scora. De hadde vanvittig mye marginer mot seg i begynnelsen av sesongen. Bugge Pettersen holdt på egenhånd sandefjord inne i begge kampene mot mfk. Viking scora på den ene sjansen de hadde i kampen, og Enga hadde 3 skudd= 3 mål mot mfk. Skal innrømme at de ikke fortjente seieren borte mot stabæk.

RBK har hatt mye mer flaks enn molde. 30% av måla i vårsesongen kom fra det 75min og utover. Det er greit at dette kjennetegner gode lag, men det er også marginer. Noen av kampene var RBK heldige som fikk med seg alle 3 eller 1 poeng. På stillingen 2-1 til MFK hadde f.eks MFK 2 110% sjanser til å score 3-1. RBK scora derimot i stedet 1 min på overtid. Det var et ok resultat fordelt på muligheter. Men her var det igjen snakk om marginer som RBK hadde på sin side. Samme kan sies i kampen mot odd.

Det sentrale er at RBK har fått med seg poengene til tross for dårlig spill. MFK har derimot vært kanongode hele sesongen. De har skapt mange sjanser og dominert nesten hver kamp. RBK sitt spill minner fortreffelig mye om chelsea sitt. Mye poling på sterke spisser. Backer og indreløpere som tar seg av nedplukket med dertil innlegg hvor de store kraftige spissene kommer. Kampen i går viser hvor få strenger rbk spiller på. Etter noen dårlige minutter i begynnelsen klarte stopperne til molde å ta ut ivers/prica.
Akkurat som Chelsea er RBK kjedelige å se på. Lite kreativitet, men stor løpskapasitet er kjennetegner begge. Bakromspasninger kommer aldri fordi de ikke har spisser i stand til å ta disse løpene, og fordi ingen av spillerene på midten har en god nok fot til å slå slike pasninger. Sapara er god ja, men hans kompetanse er først og fremst innlegg og dødballer.

Molde har derimot flere alternativer. Hoseth kan slå glimrende crossere. Mhaktar slår utsøkte gjennombrudspasninger. De har en typisk boksspiss i Mota og i tillegg to kantspisser som tar de sugende bakromsløpene. Ergo får de et mye mer uforutsigbart spill, mye vanskeligere å demme opp for.

Hvis du spør resten av nasjonen tror jeg alle vil svare unisont at molde er det laget i tippeligaen som spiller best fotball og som burde ha ledet ligaen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 10. Aug. 2009, 21:26 »
Skal dere begynne med dette "moralsk serieleder"-tullet igjen nå?
Jaja. Personlig mener jeg det er like latterlig som å si at Newcastle har vært moralsk PL-vinner i alle de årene vi har kjempet i toppen. Men det er jo det du sier, når du sier at Molde burde ledet serien bare fordi de er morsommere å se på enn RBK.

Rosenborg er ikke ubeseiret bare på grunn av flaks eller partiske dommere. Snarere tvert imot, mener jeg. Rosenborg har i de aller, aller fleste tilfellene vunnet sjansestatistikken med god margin, men fått begrenset uttelling i forhold til sjanser. Vi har likevel vunnet kampene fordi vi er bedre trent, har et fast system, har et etablert angrepsspill, og har gode spillere. Rosenborg har stort sett denne sesongen spilt med liten risiko, hatt et solid forsvar, en god keeper og en målscorer på topp, i form av Rade Prica.

Juli måned har derimot vært en kollektiv formsvikt. Det virker også som vi sliter med å tilvenne oss at Alex Tettey er borte, og det er ikke optimalt for RBKs angrepsspill at Per Ciljan Skjelbred har overtatt Tetteys rolle. Skjelbred er en treqartista. Godt overblikk, meget god nærteknikk, et godt øye for fantastiske gjennombruddsballer. Men bare når han spiller i den offensive midtbaneposisjonen som stort sett tilhører spissen Steffen Iversen eller crossball og dødball-eksperten Marek Sapara. Alle de kampene Skjelbred har spilt OM denne sesongen har han vært en av banens aller beste spillere. Også i treningskampene før sesongen. Og Ciljan var banens desidert beste spiller i samtlige kamper han spilte i samme posisjon i 2005, det året han slo gjennom.

Hadde Qarabagh-kampene kommet i juni, hadde Rosenborg vunnet med god margin sammenlagt. Men av en eller annen grunn har det ikke fungert for Rosenborg i juli.

I samme måned har Molde gått inn i en ekstrem medgangsbølge. Men den bølgen er midlertidig. Den vil ta slutt en gang. Og sannsynligvis i god tid før oktober måned, når det hele skal avgjøres. Og forhåpentligvis i god tid før Rosenborg kommer på besøk til Molde igjen om noen få uker.

Men først skal Rosenborg rette opp den vonde trenden fra juli måned, ved å knuse Bodø/Glimt med effektivt godt etablert angrepsspill.

Molde er fantastiske å se på når de får rom, og når motstanderen lar dere kontre. Men møter dere en mur som står stille på 20 meter, så er det straks verre. Derfor tapte Molde mot Vålerenga.

Rosenborg har selvfølgelig hatt marginer på sin side tidligere i sesongen. Og helt i starten av sesongen var RBK fryktelig effektive. Seieren i Tromsø var flaks. Det var en kamp som ikke liknet så rent lite på det vi så i går.

Når jeg sier at RBK burde ledet 3-0 etter en halvtime skyldes det at Molde scoret på noe som knapt nok kan kalles en målsjanse, og som kun skjedde fordi Rosenborg ikke greide å avslutte sine angrep på en tilfredsstillende måte. Jeg er ikke så sikker på om den kontringen og scoringen hadde kommet, om Rosenborg hadde tatt vare på sjansene sine før den tid. Rosenborg hadde nok av sjanser til å lede med både ett og to mål før Diouf scoret. Det må selv en Molde-supporter være i stand til å se.

Krattet slenger kanskje ikke dritt, men ølglass og bluss, det slenger de.
Faktisk også bare på grunn av at Kjernen ropte "Hate Molde by". Da er man jammen meg hårsåre. Men så er det jo Molde vi snakker om.