20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem er din favorittspiller i Newcastle??  (Lest 11817 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem er din favorittspiller i Newcastle??
« Svar #45 på: 08. Mai 2009, 22:03 »
Martins har enda langt til å bli en absolutt toppspiss spør du meg, og hadde han vært det tror jeg han for lengst hadde blitt plukka opp av større klubber. Selvfølgelig er det også plusser med at han er en uortodoks spiller som gjør ting på sin måte, men syns han i for stor grad er individualist, han sliter med å gjøre smarte valg, og er rett og slett tidvis dum spør du meg...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #46 på: 08. Mai 2009, 22:19 »
Enig, Kristoffer. Martins har langt å gå til å bli en toppspiss. Han viste jo selv det i Inter, han stakk fordi det ble for hard konkuranse. En toppspiss blir der fordet. Når det er flere gode spisser blir man jo bare enda mere motivert for å bli god.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 08. Mai 2009, 23:15 »
Martins har enda langt til å bli en absolutt toppspiss spør du meg, og hadde han vært det tror jeg han for lengst hadde blitt plukka opp av større klubber. Selvfølgelig er det også plusser med at han er en uortodoks spiller som gjør ting på sin måte, men syns han i for stor grad er individualist, han sliter med å gjøre smarte valg, og er rett og slett tidvis dum spør du meg...

Hva slags valg på banen er det han tar som er så dumme?
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 08. Mai 2009, 23:21 »
Owen er vår beste, foran Bassong, enn so lenge. Martins kjempar om 3.plass saman med Beye og Barton etter mi meining.

Snakker vi personlig favoritt eller isolert Newcastles beste spiller?

Beste spelar

Peter

• Gjest
« Svar #49 på: 08. Mai 2009, 23:26 »
 Martins er IKKE vår beste spiller.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #50 på: 08. Mai 2009, 23:27 »
Owen er vår største spiller, men ikke vår beste.

Peter

• Gjest
« Svar #51 på: 08. Mai 2009, 23:30 »
Ikke  for øyeblikket, men på sitt beste vår desidert beste spiller.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #52 på: 08. Mai 2009, 23:43 »
Kommer han til og nå sitt beste da? Er jo noen år siden han var på sitt beste. Han har jo pga skader blitt gradvis dårligere og dårligere siden han signerte for Newcastle. At han er en god spiller er det ingen som helst tvil om, men spillere som Beye, Bassong, Martins osv, ser jeg på som langt viktigere enn Owen. Ser heller Owen ut dørene på St.James enn de jeg nevnte over.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 09. Mai 2009, 08:38 »

Slik jeg ser det mangler Martins fotballforståelse. Han sliter med å klare å løfte blikket og finne bedre plasserte medspillere. Han sliter også etter mitt syn på det å kunne plassere seg smart i forhold til sine lagkammerater, slik at de lettere kan "se og spille" på han.
Dette er jo egentlig heller ingen overraskelse. Veldig mange og spesielt offensive spillere fra land i Afrika er individualister så til de grader, så også Martins.

Martins er nok en spiller som er vanskelig å få benyttet i en kollektiv enhet på fotballbanen. Han er vansklig å spille sammen med på topp på grunn av mange merklig valg (noe vi har sett både Duff, Owen og Viduka vise i frustrasjon), og han kan heller ikke spille alene da han altfor lett blir "gjemt" av bedre forsvarspillere hos motstanderen.

Men dette betyr jo ikke at Martins er en dårlig fotballspiller. Han er en konstant trussel for motstanderne og det er ikke lett å lese og foreberede seg på å møte en slik spiller. Motstanderne kan jo aldri være trygge på å vite hva Martins har tenkt til å gjøre, men akkurat det vet han nok ikke selv heller mange av gangene.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #54 på: 09. Mai 2009, 09:37 »

Veldig mange og spesielt offensive spillere fra land i Afrika er individualister så til de grader, så også Martins.
Motstanderne kan jo aldri være trygge på å vite hva Martins har tenkt til å gjøre, men akkurat det vet han nok ikke selv heller mange av gangene.

veldig sant

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #55 på: 09. Mai 2009, 12:25 »

Slik jeg ser det mangler Martins fotballforståelse. Han sliter med å klare å løfte blikket og finne bedre plasserte medspillere. Han sliter også etter mitt syn på det å kunne plassere seg smart i forhold til sine lagkammerater, slik at de lettere kan "se og spille" på han.
Dette er jo egentlig heller ingen overraskelse. Veldig mange og spesielt offensive spillere fra land i Afrika er individualister så til de grader, så også Martins.

Martins er nok en spiller som er vanskelig å få benyttet i en kollektiv enhet på fotballbanen. Han er vansklig å spille sammen med på topp på grunn av mange merklig valg (noe vi har sett både Duff, Owen og Viduka vise i frustrasjon), og han kan heller ikke spille alene da han altfor lett blir "gjemt" av bedre forsvarspillere hos motstanderen.

Men dette betyr jo ikke at Martins er en dårlig fotballspiller. Han er en konstant trussel for motstanderne og det er ikke lett å lese og foreberede seg på å møte en slik spiller. Motstanderne kan jo aldri være trygge på å vite hva Martins har tenkt til å gjøre, men akkurat det vet han nok ikke selv heller mange av gangene.

Martins er en uforutsigbar individualist ja, og man veit aldri hva han kan finne på. Men jeg er ellers uenig her. Martins har flere ganger vist at han har fotballforståelse, ved å slå smarte stikkere gjennom til medspillere o.l. Men Martins må gjøre det han er best til, og det er og gjøre ting på egenhånd, bruke hurtigheten sin, drible motspillere osv. Hvertfall forsøke, spesielt i dagens situasjon. Orker ikke argumentere hvorvidt Martins er dum eller smart, for en blir aldri enig uansett. Men jeg mener Martins er vår beste spiller. Vi vinner jo nesten ikke fotballkamper uten Martins på banen, og det burde jo si litt.
Vi tok poeng borte mot Man Utd takket være Martins, vi slo Aston Villa 2-0 takket være Martins. Er vel ikke mange kampene i år vi har vunnet uten han?
Er vel kun Tottenham og West Brom? Ikke at vi generelt sett vinner så mange kamper, men. Pr dags dato er han ikke god, men det tror jeg er fordi han spiller med smerter. Når Martins er i toppform synes jeg han er overlegent best på laget vårt. Men det er bare min mening.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 09. Mai 2009, 12:52 »
Hmm, trodde jeg svarte på dette i natt, men innlegget kom altså aldri! Uansett har altså Frode sagt det jeg skulle si :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #57 på: 09. Mai 2009, 13:07 »
Enig Frode.

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #58 på: 09. Mai 2009, 14:34 »
Vår mest lojale spiller er min favoritt i klubben, Harper!  Owen og Martins når ikke han til knærene engang, og om jeg ser Owen storspille i Newcastledrakt blir jeg faktisk imponert. Finnes det en kamp der Harper ikke har levert varene sine?

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 09. Mai 2009, 14:42 »
Harper har vore grei sida Given drog, men ikkje like god som forige sesong. Bra refleksar og god på strek, men synes han altfor ofte er for passiv i feltarbeidet. Men absolutt ein av dei eg har mest respekt for.