20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke følger får et nedrykk??  (Lest 7235 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kjartan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Hvilke følger får et nedrykk??
« på: 04. Mai 2009, 16:24 »
Nå har vi ikke rykket ned enda, men det ser unektelig veldig stygt ut. Hva tror dere følgene av et nedrykk vil være, både positivt og negativt?

Her er litt av det jeg tror....

Positivt:
- Det positive kan være at laget kan starte på nytt, bli kvitt maange som er "over the top" og heller satse på Krul, S.Taylor, Bassong, Martins (forsvinner nok), Edgar(?), Guthrie, og Carroll...Og bli kvitt Butt, Smith, Viduka, Owen, Geremi, Colocini osv osv. I Championship får en bygge et lag med sultne spillere...
- Blir kvitt MA
- Skaper et mer sulten lag, samt billigere i drift!

Negativt:
- Vi har fremdeles 40000 i ryggen men TV inntekter og lignende vil bli mindre.
- Vises lite Newcastle-kamper på TV:)
- Mister kanskje de få som er verdt å ha som Martins og Bassong.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Hvilke følger får et nedrykk??
« Svar #1 på: 04. Mai 2009, 16:36 »
Rykker vi ned så tror jeg ryktene om at Ashley ville selge klubben billig stemmer. Men samtidig tror jeg han vil prøve og ta med seg så mye penger som overhodet mulig. Frykter da at han vil selge de han kan få pund for, og at klubben rykker ned ytterligere en divisjon.
Blir det nedrykk så er jeg livredd for at ødeleggelsen blir total. Flere lag som har opplevd det samme, og aldri kommet seg opp igjen.
Blir vel ikke så alvorlig som at vi rykker ned enda en divisjon, men jeg tror et nedrykk får alvorlige følger for Newcastle United.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04. Mai 2009, 21:08 »
Ein ting som er sikkert. Eit nedrykk medfører laaaaaaaaaangt fleire negative ting enn positive. Men ein stor positiv ting er at vi verte kvitt eit heilt lag med uduglegheitar som ikkje er verdt prisen, det dei tjenar eller å få spela i svart og kvitt .

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05. Mai 2009, 13:42 »
Blir me kvitt MA. Så vil det vera utrolig viktig og positivt i det lange løp (om ein tenker litt lengre fram i tid enn bare neste match).
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05. Mai 2009, 13:56 »
Blir me kvitt MA. Så vil det vera utrolig viktig og positivt i det lange løp (om ein tenker litt lengre fram i tid enn bare neste match).

Det er jo ikkje sjølvsagt. Vi kan få inn ein som er like udugleg eller verre. Dessuten viss Shearer no skal fortsetja etter denne sesongen so tvilar eg på at Ashley har teinkt selgja. Uansett han kan ikkje sitja på gjerdet no framøve. Viss vi skal teinkja litt lenger enn til berre neste match, so må Shearer få minst 5 år og då ha ein eigar som står 110% bak han. Då kan vi ikkje ha Ashley som sit på gjerdet og ser an korleis ting går. Det beste hadde jo vore fått inn ein som hadde kompetanse og masse peng. Men det må skje før Shearer forhåpentlegvis  startar på nytt i sommar, og skal starta på ein sakte og sikker oppbygging av klubben. Dette må skje, uansett kva divisjon vi er i.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05. Mai 2009, 15:07 »
- Skaper et mer sulten lag, samt billigere i drift!

Tja.. Det hadde vært godt gjort isåfall, å skape et helt nytt, mye billigere lag som rykker opp på første forsøk. Og det må selvfølgelig være det soleklare målet. Uansett fører et nedrykk til en enorm belastning økonomisk for en klubb som oss. Det er langt mer å tape på å rykke ned enn det er å vinne på å bygge et billigere lag, om vi snakker kun penger. Lurer fælt på hva som vil skje når det nå sannsynligvis blir Championship på Newcastle. Noe annet enn direkte opprykk ville være enda en katastrofe.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05. Mai 2009, 18:29 »
La meg si det enkelt.
Uten Alan Shearer kommer vi garantert til å lide en skjebne mye verre enn Leeds og Southampton. Til sammen.
Med Alan Shearer? Only God knows!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 11. Mai 2009, 11:27 »
Det får selvsagt enorme konsekvenser. Først og fremst vil inntektene skrumpe inn, for det andre vil en god del spillere mest sannsynligvis ikke ha noe ønske om å bli med ned. Alle lag som rykker ned fra PL får en kompensasjon som følge av tapte tv-inntekter, men dette er bare en brøkdel av det man ellers ville ha fått.
Carr har altfor få landskamper for England!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 11. Mai 2009, 11:37 »
[url] http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=572681/url]

Vel, rent økonomisk?
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 12. Mai 2009, 00:45 »
[url] http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=572681/url]

Vel, rent økonomisk?

Nettopp. Å si at det kan være en fordel med nedrykk mtp å bygge et nytt lag er bare tull. Det ville vært katastrofalt.

Klaus

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: 14. Mai 2009, 23:04 »
Enig! Et nedrykk er katastrofalt ihvertfall sett med en norsk supporters øyne. Ihvertfall hvis du ikke rykker rett opp igjen, noe som faktisk er vanskligere enn det høres ut. Bor du i Newcastle kan du jo fortsatt gå på kamp. Det vil være rimelig god pressedekning osv. Men her i Norge vil Newcastle forsvinne totalt fra fotballkartet. Test deg selv. Hva vet du i dag om hvilke spillere lag som Leeds, Southhampton, Charlton har ??? Pressedekningen i Norge vil være lik null. For den oppvoksende slekt vil det ikke være noe Newcastle i siste utgave av fotballkort. Ingen Newcastle i Pro-evolution Soccer 2010. Kanskje i Fifa 2010? Men hvem gidder å spille Championship kamper??  Ingen Newcastle kamper på Canal+ eller fotball puber. Resultatet vil være null nyrekruttering av Newcastle supportere i Norge. Høres trist ut? Det kan du banne på at det blir. Så her er det bare til å håpe og tro at de klarer å oppvise samme vinnerinstinkt mot Fulham som de gjorde mot Boro. Det blir nok en intenst nervepirrende ettermiddag på lørdag.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 16. Mai 2009, 01:44 »
Nja. Nå er det jo faktisk noen få supportere av Championship-lag i Trondheim, som av og til er å ser sitt lag på Three Lions.
Det er ikke ofte, men det er da litt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #12 på: 16. Mai 2009, 18:57 »
NUFC kommer ikke til å bli vist mye på TV.

Jeg lurer på hvor mange tilskuere det kommer, hvis vi rykker ned. 52 000 i PL ,i Championsship......?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 16. Mai 2009, 19:06 »
Viss Ashley ryker, og Shearer forsetter under eit nytt regime med potensiale, så trur eg det vil komma ein del.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 16. Mai 2009, 19:13 »
Det verste som kan skje hvis vi rykker ned, er at det blir veldig vanskelig og komme opp igjen. Spørsmålet er om vi gjør det i det hele tatt. Det jeg håper på, er at en styrtrik jævel ser mulighetene, en stor stadion, et fantastisk treningsanlegg osv, og kjøper Newcastle billig, samt får oss opp igjen med en gang.
Det er mitt eneste håp. Jeg klarer ikke flere sesonger i Championsship. Det blir hardt nok med bare 1 år, et jævelig deprimerende år.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.