20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Søndag 3/5: Liverpool - Newcastle 14.30 (C+ Sport 1)  (Lest 37592 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Søndag 3/5: Liverpool - Newcastle 14.30 (C+ Sport 1)
« Svar #210 på: 04. Mai 2009, 19:51 »
Hvis Tjærnås mente vi tapte fordi vi ikke løp nok, så tar han grundig feil!! Vi taper kampen fordi vi gjør utigivelige feil defensivt. Ved den første scoringen så header Viduka en håpløs ball bakover, som blir like dårlig headet unna av Bassong før ballen går ut på kant, innlegget kommer inn og Smith bestemmer seg for å dempe ballen til Kuyt istedenfor å dunke den unna. På 2-0 kjører Beye, Bassong og Viduka mannsmarkering på Kuyt, Agger og en til som skal storme inn i fetet. At ikke vi klarer å hindre de er bare håpløst, det skal være enkelt! Dessuten er det elendig keeperspill av Harper som selvsagt skal ut å plukke den corneren som er så nære streken. På 3-0 så bommer vi med linja og Lucas får en enkel jobb når frisparket slås inn. Nå tok jeg bare feilene på deres mål, men vi gjorde flere sånne feil de kunne utnyttet mye bedre og scoret. Pga at vi gjør så jævla mye tull og slurv er hele grunnen til at vi slipper inn så mye mål. Synes egentlig mange av spillerene løp veldig bra faktisk! Til og med Viduka tok i ett tak.  Upåklagelig innsats av spillere som Butt, Smith, Barton, Duff og mange flere. Liverpool er ett mye bedre lag, sånn er det bare.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 04. Mai 2009, 20:55 »
Det Tjærnås sa var at vi har en av de mest statiske midtbanene i PL, og at det kun var Jonas som har et snev av mobilitet i seg. Han sa at Butt knapt går ut av midtsirkelen og det er ødeleggende for hvordan resten av laget opererer.. Han har sørgelig rett etter min mening!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 04. Mai 2009, 21:00 »
Ja selvfølgelig, når vi selger alt av mobile midtbanespillere så blir det jo slik.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #213 på: 04. Mai 2009, 21:39 »
Midtbanen er vårt største problem pr idag. Ikke hjelper de forsvaret godt nok og ikke bidrar de fremover. Da sier det seg selv at det blir svært vanskelig..

Carew har akkurat gitt Villa ledelsen mot Hull ser jeg, så det er fortsatt håp hvis vi kan klare å gjøre jobben i hjemmekampene våre selv!

Espen84

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #214 på: 04. Mai 2009, 22:23 »
Go Villa=) Savner en skadefri Emre!!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #215 på: 04. Mai 2009, 22:24 »
Det er ikke bare midtbanen som er problemet. Vi har forsvarsspillere som dundrer ballen utover sidelinjen upresset, vi har backer som ikke starter i forkant, vi har ingen spisser som går i bakrom. Jeg har sagt det før og sier det igjen, det største problemet for en spiller som Butt er at han i hver forbanna kamp blir tvunget til å prøve på en vanskelig crosser fordi vi ikke har noen bevegelse i laget. Vi har en spiller i stallen som er flink nok til å bevege seg, Jonas og når han starter på benken skjønner jeg lite. Dagens lag skriker etter en Bellamy som får strekt motstanderens forsvar.
an sparker ikke Bobby Robson??

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #216 på: 04. Mai 2009, 23:13 »
Og med Villas nå bekreftede seier over Hull gjorde ikke denne runden noen reell forskjell.

Tre runder igjen, tre muligheter til å ta poeng på!

Espen84

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #217 på: 05. Mai 2009, 11:51 »
Vi trenger 9 poeng!!

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #218 på: 05. Mai 2009, 18:39 »
ehm jaha? ;P

Tviler på at Hull tar så mye som et poeng, og da er de heldige, seier mot m'boro og u mot fulham og vi er berget

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 05. Mai 2009, 18:51 »
Jeg vil ikke være like bastant i mine uttalelser, Eirik.
Espen kan fort få rett i at vi trenger 9 poeng.

Hull møter Stoke hjemme og Bolton borte. Jeg har faktisk større tro på at Hull klarer å mobilisere og samle alle krefter til et siste krafttak, enn jeg har på at Newcastle greier det samme. Jeg tviler faktisk på at Hull tar mindre enn to poeng. Personlig tror jeg de tar tre eller fire. Og da må vi ha 6 eller 7.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #220 på: 05. Mai 2009, 19:35 »
Slik jeg ser det har vi problemer i både back-rekka, midtbaneleddet og i angrep.

Forsvaret:
- Dundrer ballen framover eller ut til innkast hver gang de får ballen. Kanskje med unntak Bassong.
- Ingen går i press på ballfører som kommer imot, men rygger langt ned på egen 16 meter.
- Følger ikke mann på dødballer
- Spiller seg inn i vanskeligheter med ubrukelige støttepassninger.
- Støttepassningene kommer pga. elendig bevegelse rundt ballfører.

Midtbanen:
- Taper for mange dueller
- Kommer ikke etter for å hjelpe spissene våre.
- Også i dette leddet spiller vi oss inn i vanskeligheter gang på gang. Istedet for å prøve å snu spillet, så skal ballen helst inn i samme rommet som den kom fra.
- Punktet ovenfor gjør også det vanskelig for backene å komme på løp, ettersom de ikke har noe rom å gå i.
- Mangler en playmaker som kan slå gode passninger. Jeg synes alt for mye av spillet skal gå gjennom Butt.
- Vi mangler vinger som kan slå gode innlegg.
- Alt for trege spillere!

Angrep:
- Ingen jakter bakrom
- Det skjer for lite bevegelse også i dette leddet.
- Ingen, bortsett fra Martins, er istand til å skape noe på egenhånd.
- Vi scorer for lite mål.

Kan også legge til at vi:

- Har hatt 4 manager denne sesongen. Dette skaper bråk innad i klubben.
- Vi sitter med en evneveik ledelse, som selfølgelig har spilt inn på spillernes prestasjonsnivå.

Når det er så mye feil i et fotballag, blir det svært vanskelig å vinne kamper.

Iallefall noen punkter som jeg mener, er avgjørende for at vi ligger der vi ligger.

Edit: la til trege spillere på midtbanen.

« Siste redigering: 07. Mai 2009, 15:23 av Vegard9 »

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 06. Mai 2009, 17:11 »
Vi har også et problem i at vi har alt for treige spelarar, spesielt på midtbana.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 07. Mai 2009, 01:27 »
Vi har også et problem i at vi har alt for treige spelarar, spesielt på midtbana.

Trege spillere ja, og lite bevegelige spillere. Med midtbanespillere som Zog og Milner sammens på banen var vanligvis bevegelse også uten ball.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida