20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Søndag 3/5: Liverpool - Newcastle 14.30 (C+ Sport 1)  (Lest 37624 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Søndag 3/5: Liverpool - Newcastle 14.30 (C+ Sport 1)
« Svar #195 på: 03. Mai 2009, 20:22 »
Viduka var ikke rævva idag.. Han VANT nesten hver duell med Agger og Carragher, men var latterlig alene... Hadde vi kommet rundt ham med Martins, Smith og en sentral kunnel vi skapt mye... Martins derimot, superrask og herlg teknikk, men dritdårlig om dagen.. Viduka er selvskreven neste match!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 03. Mai 2009, 20:27 »
Viduka var vår klart beste spiss i dag også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 03. Mai 2009, 21:45 »
Godt var det i hvertfall at Sunderland tapte idag også, nå MÅ vi vinne neste kamp mot boro!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 03. Mai 2009, 21:55 »
Vinner Hull i morgen, så tror jeg det er gjort. Ikke faen om vi vinner mot Fulham og Villa.
Jeg tror faktisk at spillerne driter seg ut neste kamp også.

Jeg lever fortsatt i håpet. Uansett hvor lite det er.

Er jo egentlig ingen vits å grave seg ned riktig enda ihvertfall! Hadde noen ærlig talt trua på at vi skulle "banke" Liverpool, PL`s eneste ubeseirede hjemmelag, på bortebane.
Vi har Boro hjemme før Fulham og Villa kampene.
Nå tapte også Sunderland hjemme for Everton etter vår kamp idag, så avstanden opp til dem er ikke blitt noe mer. Sunderland har igjen 1 hjemmekamp, det er mot Chelsea, som for øvrig er PL`s beste bortelag. Sunderland har heller ikke en altfor god bortestatistikk og kan nok slite litt mot Bolton og Portsmouth borte.

Hull har heller ikke et veldig enkelt kamp-program igjen. De har også en bortekamp mot Bolton, samt Villa imorgen, og får besøk av Stoke og ManU hjemme.

Jeg mener NUFC har det enkleste kamp-programmet igjen av disse lagene med hjemmekamper mot Boro og Fulham, samt Villa borte. Men det hjelper ikke om vi ikke vinner kamper, vi trenger en 3 poenger nå.

Hvor mange poeng vi trenger for å holde oss er vansklig å si. Kan hende det holder med 1 seier til, kansje vi trenger 2 seire, eller kansje noe midt i mellom der, eller mer for den saks skyld. Akkuratt det styrer ikke vi, må nesten bare se hvordan det går med de lagene som ligger nærmest oss på tabellen. Så får vi heller gjøre det beste ut av det når vi nå skal møte PL`s to minst scorede bortelag på rappen.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #200 på: 03. Mai 2009, 22:12 »
3-0 tap på Anfield var vel omtrent akkurat som forventet. Og vi var vel akkurat så dårlige og sjanseløse som vi kunne forvente på forhånd desverre. Og jeg må innrømme at jeg sliter med å se hvordan vi skal kunne klare å karre oss til sikker plass. Vi er rett slett ikke gode nok og vi fortjener å rykke ned. Men håpet er der alikevel og vi kan ikke gi opp før det er over for godt. Men skal vi ha sjans er vi helt avhengige av at Hull taper, og da helst at de taper resten av kampene. Små sjanser for at det skjer, men det KAN skje. Men uansett så er vi jo helt nødt til å ta poeng selv også da, og det ser ikke lyst ut sånn som selvtillitten og kvalitetene er i laget vårt om dagen. Vi bør slå Boro, men vi må ha fler poeng enn de 3 poengene som er å hente i den kampen. Og Fulham og Villa er ikke kamper jeg ser for meg flust av poeng til Newcastle i pr dags dato. Men det er håp, og det håpet lever jeg på så lenge jeg kan..

Barton er det ikke så mye å si om. Idiotisk og helt unødvendig takling. Fortjent rødt kort, selv om jeg er i tvil om feks Gerrard hadde fått marsjordre for samme handling. Men Barton er Barton og han har sin fortid, og den gjør nok at terskelen er lavere for han enn de fleste andre. Men det er ikke noe poeng å forsvare den mannen for det han gjoirde idag.

Det første målet var soleklar offside, og slev om det ikke hadde noe å si for kamputfallet tilslutt så er det irriterende. Gang på gang får de store lagene dømmingen med seg, og det er irriterende å se hvor mange fordeler de store klubbene får. Men som sagt, det er ikke noe poeng å skylde på dommeren idag, selv om det er forbanna irriterende å se at dømmingen går i favør Man U, Liverpool og Chelski gang på gang i kamp etter kamp.
Men nok om det, vi har nok andre problemer å bekymre oss over og bør konsentrere oss om de før vi tar andre for tida. Og jeg liker å se Shearer sine uttalelser etter kampen, han skylder ikke på andre enn oss selv. Bra Shearer!

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #201 på: 03. Mai 2009, 22:18 »
Godt var det i hvertfall at Sunderland tapte idag også, nå MÅ vi vinne neste kamp mot boro!

Ikke å overdrive. Vi har hatt såkalte vinn eller forsvinn-kamper siden vår forrige seier mot WBA. Sjeldent kan man med riktighet kalle dette en Vinn-eller-forsvinn-match! Det blir en kamp jeg ikke vet om jeg orker å se. Satt ikke et minutt av forrige kamp mot Pompey og sov dårlig på grunn av høy puls/mye adrenalin i blodet. Kommer til å bli røft, ikke tøft.

Espen84

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #202 på: 04. Mai 2009, 12:46 »
Kort oppsumert: Jeg syns Duff gjorde en god deffensiv innsats.. Martins helt feilplassert i hele første omgang, og veldig ute av form!! Barton har spilt sin siste kamp. Butt ok. Colo er og blir lettlurt og treig. Dagens mann: Viduka!!! Vinner det meste. Litt dårlig til å gi fra seg ballen tidlig, men han har vel kanskje ikke så mye valg!! L.pool 100 ganger bedre. De kunne spilt med bind foran øynene og allikevel vunnet. Vi er så godt som blinde når det gjelder å finne medspiller. INGENTING er avgjort. Seier mot Boro hadde satt gnister i laget og fansen..

VegardAa

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #203 på: 04. Mai 2009, 13:09 »
Jaja karer! Da er det bare å sette seg ned klokken 9 å heile på carew og co! Vi satser vel på en 5 - 0 seier til villa? Kanskje 10 - 0? Hadde vært kjekt å se at Hull også virkelig sliter!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 04. Mai 2009, 13:12 »
Synes Lars Tjærnås oppsummerte Newcastle ganske greit jeg. Spillere som ikke løper taper fotballkamper.. Faen for et lag, møkkaspillere alle mann! Selg røkkelet å kjøp inn 16 åringer som vil noe i stedet...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 04. Mai 2009, 16:53 »
Synes Lars Tjærnås oppsummerte Newcastle ganske greit jeg. Spillere som ikke løper taper fotballkamper.. Faen for et lag, møkkaspillere alle mann! Selg røkkelet å kjøp inn 16 åringer som vil noe i stedet...

Driter i hva Tjærnås sier jeg. Trenger ingen såkalt ekspert for å se at Liverpool er et mye bedre lag enn hva NUFC er. Det er jo heller ingen bombe at vi tapte denne kampen, det er vel ingen som regnet med noe annet. Liverpool er fremdeles ubeseiret hjemme, og det ville jo vært en stor overraskelse om NUFC skulle tatt poeng fra Liverpool i denne.

Ståa er vel akkurat den samme nå som den var før denne serierunden, vi er nødt til å sanke bra med poeng på de siste 3 kampene, hvor mye er umulig å si. Uansett så har vi 3 kamper igjen der vi har gode muligheter på 3 poeng i alle. Får vi først 1 seier tror jeg fort det kan komme noen til.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 04. Mai 2009, 17:01 »
Men Tjernås sin annalyse av Newcastle var ikke dårlig. Newcastle er ekstremt stillestående offansivt i midtbaneleddet. og det er her Newcastle sliter. Når Newcastle klarer å komme over midtbanen på kontring så har vi 2 stk spisser som må skape alt... de blir desverre helt alene på topp og midtbanen kommer akkurat tidsnok til å etablere press på motstandern som enkelt har vunnet ballen.

Til og med når vi hadde 5 mann på midtbanen så klarte vi ikke å komme etter. jeg synes i utgangspunktet at formasjonen vi kjørte imot Liverpool var veldig gjennomtenkt... problemet var bare at laget jobbet ikke. Løven og Martins på hver ving med Duff og beye på hver back skulle man tro ville klare å etablere et vist trykk... og Barton lå jo sentralt i en offansiv midtbane roll med smith og butt rett bak... Vi burde ha klart å spille oss ut med det laget, ikke minst kontre.. men vi står og sover igjennm hele kampen..

men som sagt... vi spillte mot Liverpool... men et lag i vår posisjon har tidligere klart å vinne poeng mot de store i samme situasjon... West Ham og Tevez mot ManU f.eks... Men som sagt... Liverpool framstår som uslåelig...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 04. Mai 2009, 17:30 »
Først av alt må jeg kommentere Barton.
Det er en hodeløs takling. Bokstavelig talt.
Barton tenker ikke overhodet. Han preges av et vanvittig register av følelser. Sinne, aggresjon, skuffelse, frustrasjon. ALT skal ut. Og dessverre gir det seg utslag i en idiotisk takling. Jeg nekter å tro at Barton gikk bevisst inn for å skade Alonso. Jeg er ganske så sikker på at han var bevisstløs i gjerningsøyeblikket, og tenkte rett etterpå "faen, for en idiot jeg er".
Barton var nok ganske bestemt på å vise seg frem i dag. Men når vi aldri greier å holde på ballen i mer enn ett eller to trekk (kan ikke huske at vi hadde mer enn to vellykkede pasninger offensivt), dommeren ignorerer oss fullstendig og tillater Liverpool absolutt alt, så blir det hele bare til frustrasjon. Barton hadde nok veldig lyst til å ta ballen, stikke avgårde med den og score et mål. Men han er så full av følelser i det han går inn for å takle, at det blir ren slakt ut av det.

Så over til selve kampen. Offensivt ble det veldig stillestående til tider. Men de få gangene vi faktisk løper er vi jo også i nærheten av å skape noe. Men hele kampen for vår del kan vel egentlig oppsummeres i tre situasjoner. 1. Forsvarsspillet som fører til 1-0. 2. Innlegget fra Duff hvor Løven, Martins og Barton står igjen på 30 meter. 3. Offsideavblåsninger på Viduka og Owen.

Vi startet kampen ganske bra, men etter 1-0 ga vi opp. Det var det mest irriterende av alt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 04. Mai 2009, 17:32 »
Midtbana er etter mi meining vårt klart svakaste ledd. Butt er katastrofal som så ofte før, men det seier litt når han likevel er vår beste midtbanespelar i kampen. Ingen av dei var i stand til å produsere noko som helst offensivt, men nesten verre var det defensive arbeidet.

Vi vinner ikkje kampar med Butt og Smith saman sentralt, vi har ikkje gjort det i år, og eg tvilar på om vi nokon gang har gjort det. Eg forstår meg ikkje på dei som meinar Smith var en av våre minst dårlige, for det første dreit han seg totalt ut på 1-0-målet, og ellers var det stort sett jogging etter ballen saman med sin midtbanemakker, og selfølgelig nokre hodelause sklitaklingar.

Det var skremmande å sjå kor mykje rom vi gav fra oss sentralt, Gerrard og Alonso kan springe helt fram til forsvaret vårt uten å bli pressa, og gjerne få en 4-5 sekund til å stille inn sikte.

Eg hadde selfølgelig ikkje venta noko anna enn stortap i denne, men eg blir irritert når ein ikkje en gang kan jobbe med den lønna, og den tabellposisjonen vi har blir eg irritert. Såg Rbk-Ffk seinare på kvelden, og eg garanterar at midtbana til Rosenborg hadde fullstendig rundspilt vår. Innsats og aggresivitet vi ikkje er i nærheten av.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 04. Mai 2009, 17:43 »
Jeg synes egentlig ikke det var så dumt å bruke Butt og Smith sammen som defensive midtbanespillere. Smith løper mer enn Butt og er bittelitt bedre med ball. Det er ikke helt som Annan-Tettey, men ikke så fryktelig langt ifra. To defensive og tre offensive midtbanespillere er egentlig en god formasjon. Både offensivt og defensivt. Men når INGEN løper. Når INGEN slår to vellykkede pasninger på rad, og arbeidsinnsatsen er særdeles dårlig, så hjelper det ikke.

I utgangspunktet er ikke Smith-Butt en så forferdelig duo, hvis vi bare har gode nok offensive spillere foran dem.
Og det hadde vi også i utgangspunktet. Men ingen av dem løper, og ingen av dem jobber bra nok.
Det er derfor vi tapte. Ikke fordi Butt og Smith spilte sammen på midten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon