20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Søndag 3/5: Liverpool - Newcastle 14.30 (C+ Sport 1)  (Lest 37319 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Søndag 3/5: Liverpool - Newcastle 14.30 (C+ Sport 1)
« Svar #15 på: 29. April 2009, 15:27 »
Owen gjentar egentlig bare det manageren har sagt - at hovedfokuset ligger i å vinne hjemmekampene våre. Ellers får vi ta eventuelle bortepoeng som en bonus. Han har jo ikke gitt opp, han tør vel bare kalle en spade for en spade - istedet for all den tåkepraten vi har hørt gjennom hele jævla sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #16 på: 29. April 2009, 16:28 »
Joda, men det blir uansett helt feil for meg å ha et så defansiv holdning til kampen. Du kan ikke gå inn i en kap og tro at du taper, da taper man garantert. Gutta kan ikke gå til Liverpool kampen og ha et hovedfokus på å vinne hjemmekapen uka etter, det blir bare helt feil. Da oppnår man bare at man garantert taper på Anfield samtiig som man legger ekstra press på å vinne mot Boro ved at man hyper opp den kampen enda mer ved å fokusere på den allerede nå. Vi må ta en kamp av gangen og kjempe for livet for hvert jævla poeng!

Tror du feks at Bjørndalen og Northug går inn i et renn med et slikt fokus? Nei, de er offansive hele vegen og fokuserer på arbeidsoppgavene sine der og da. De ser mulighteter hele vegen fremfor på problemer og negative ting. Derfor er de så gode også, mens de som ikke er så gode nok tenker mer negativt ved at de ikke har sjans uansett, og da vinner de selvsagt heller ikke.

Så vi må glemme Boro og Fulham inntil videre og ha fokus på det som skjer først. Og det er å ta poeng mot Liverpool på Anfield. Vi må rett og slett ta en kamp av gangen og fokusere maks på å ta poeng og gjøre det vi selv kan. Det er vårt eneset håp for å lykkes. Ved å gi opp på forhånd og ha innstillingen om at det er neste kamp vi må vinne, så bærer det garantert rett ned i championship.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 29. April 2009, 17:30 »
Petter Northug stiller ikke til start på en 50 km klassisk intervallstart og forventer å vinne, Øystein. Ole Einar Bjørndalen det samme.
Det er snakk om å ha realistiske forventninger. Vi kan ikke stille til kampstart på Anfield og forvente å vinne.

Jeg har ikke lest den omtalte artikkelen. Men på tittelen så det ut som at Owen sa det samme som sin manager. Vi har én oppgave: Det er å vinne de to hjemmekampene vi har igjen. Deretter får vi ta hvert bortepoeng som en bonus. Og spesielt når vi møter Liverpool som jager ligatittelen på Anfield. Alt kan skje, sier Shearer, og vi skal være forberedt på alt. Vi skal stille til start og ta det som det kommer.
Når Middlesbrough gjester St. James' Park derimot, har vi én oppgave: Å vinne kampen!
Det er også Liverpools hovedoppgave på søndag. Men faen ikke vår.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #18 på: 29. April 2009, 21:26 »
Han forventer ikke å vinne, men han har likevel håpet og troen på at han lykkes! De er alltid offansive og går alltid for seier - uansett.
Poenget mitt var at det blir for defansivt når vår kaptein går ut og avskriver oss før kampen, og viser med tydelighet at er har vi gitt opp på forhån og at vi allerede har fokus på neste kamp. Jeg setter det på spissen, og sannsynlig har ikke Owen sagt det så klart som det kan virke som i interjuvet, men jeg syns alikevel det blir for defansivt og feil fokus. Vi MÅ ha troen uansett, det er det som er poenget.

Og jeg tror heller ikke at det kommer noe godt ut av å allerede nå begynne å fokusere på de to hjemmekampene. En kamp av gangen er tingen her for å ikke legge unødvendig press på oss selv ved å gjøre de to hjemmekampene enda viktigere enn de allerede er. Vi må vinne dem, det vet alle, men vi er ikke tjent med å overfokusere på viktigheten i flere uker på forhånd. Det som hjelper er knallhard jobbing hver eneste dag, ta en kamp av gangen og jobbe livet av oss for hvert poeng i hver eneste kamp som gjennstår.

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #19 på: 30. April 2009, 09:59 »
Såvidt jeg forstår har vi 6 mål til gode på Hull.. Viktig å unngå at alle de ryker i denne matchen.
Vi vet alle uten betenkeligheter at vi er istand til det.

Uansett ikke noe jeg ser frem til, regner med minst 3-4 i sekken og total ydmykelse. Vi får se

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 30. April 2009, 11:15 »
Alle har avskrevet oss mot Liverpool. Jeg tror også spillerne er sikre på at de ryker på Anfield, selv om jeg mener det blir feil å tenke slik.
Det blir feil å fokusere på de kampene som kommer! Fokuset blir da tatt bort fra det de skal gjøre i Liverpool-kampen, noe som igjen fører til dårlig prestasjonsevne. Dersom spillerne klarer å fokusere 100% på oppgavene de skal gjøre på Anfield, så har vi muligheten til å ta poeng. Vi er nødt til å kjempe fra første stund, og ikke la Liverpool begynne å spille sitt spill. Da er vi kjørt!

Forresten kjipt at Steven Gerrard rekker kampen. Dette gjør det vanskeligere for oss. Den mannen er overalt, og styrer alt av spillet til Pool.

Håper på dette laget:

------- Martins - Viduka -------

Løven - Barton - Smith - Jonas

Duff - Bassong - Coloccini - Beye

---------- Harper -----------

Har lyst å ha Butt på benken fra start, dersom vi starter i 442. Til tross for at han spilte bra sist kamp. Han blir rett og slett for treg mot en god Pool-midtbane, og kommer til å få et helvete der ute.

eller evt.

------------ Martins ---------

Løven - Smith - Barton - Jonas

------------ -Butt----------------

Duff - Bassong - Coloccini - Beye

----------- Harper --------------

Dersom vi spiller 451, vil jeg se Butt som defensivt anker. Da har vi en løpssterk midtbane, som kan demme opp for spillet til Liverpool.
Bakover må vi ha kontroll på Torres. Det eneste aberet med denne formasjonen er at Martins alt for ofte blir alene på topp. Dermed blir han enkel å stoppe for forsvaret.

Som flere nevner, er det viktig at ikke målforskjellen vår ryker her. Jeg er stygt redd for at det skjer, men vi skal faen med kjempe hele kampen for at det ikke skal skje!

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 30. April 2009, 20:15 »
Hater å si det. Men her må vi spille som Chelski mot Barca. Superdef. (yuk) og håpe på kontringer. Akkurat motsatt av det som jeg begynte å like Newc. for. Men her gjelder det livet :-\
Who else...... Alan Shearer

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #22 på: 30. April 2009, 22:41 »
hvis manu vinner på lørdag så tror jeg vi har en sjangs! for da er liverpool litt mer demotivert i forhold til serie gull, men d trenger ikke å bety noen ting heller da....
mest sannsymlig positivt resultat er 1-1, men d er jo lov og håpe på bedre!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #23 på: 30. April 2009, 22:47 »
Hull har Villa borte i neste kamp, og selv om Villa har vært i veldig dårlig form så tror jeg de tar knekken på Hull uansett. De har Stoke og United hjemme og Bolton borte. Tror Hull maks klarer å få 3 poeng i løpet av denne sesongavslutningen!
Howay the Lads!

BallaJazz

• Gjest
« Svar #24 på: 01. Mai 2009, 07:30 »
Jeg lurer på hvor mye vi taper her.ganske sikker på vi blir knust og det kan man si er veldig forventa også!.Greier vi å bare tape med 1 eller 2 mål skal vi være veldig heldige..

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 01. Mai 2009, 10:03 »
håper på et verdig resultat
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #26 på: 01. Mai 2009, 12:31 »
Enten blir det 0-0 eller 1-1. Har troen.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 01. Mai 2009, 13:34 »
Jeg tipper 5-0 jeg :( Blir uansett et stygt resultat, det veit jeg bare.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #28 på: 01. Mai 2009, 18:59 »
Siden alle tror på tap her, så må eg bare tro på seier som vanlig, 3-2 til Newcastle
Newcastlesupporter siden 1992

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #29 på: 01. Mai 2009, 22:27 »
Ja det er nå det snur seg... Vi vinner!!!!!