20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Portsmouth - 20.55 mandag 27 april - C+1  (Lest 40506 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Portsmouth - 20.55 mandag 27 april - C+1
« Svar #255 på: 28. April 2009, 11:50 »
Det jeg frykter mest av alt er at vi rykker ned og Ashley velger å satse på Joe Kinnear. Da er vi på slitern.
an sparker ikke Bobby Robson??

VegardAa

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #256 på: 28. April 2009, 12:23 »
Har ikke postet noe her på leeenge! På tide å bli aktiv forumbruker.

Satt å leste igjenom denne posten igår, etter at jeg gikk / jogg / bannet meg hjem fra Scotsman i Bergen! Men jeg tenkte jeg skulle vente litt med å skrive noe.

Først og fremst, ja jeg er veeeldig skuffet over at vi ikke klarte 3 poeng.
Men for å være litt realistisk, pompey er jo mye bedre enn oss, bare se på tabellen!
Dette var den gøyeste Newcastle kampen jeg har sett på leeenge! Vi sto på fra fløyta blei blåst, vi begynte til og med FØR fløyte blei blåst! hehe..

Vi produserte sjanser! Vi sto høyt på banen og presset mest!! Dette var skikkelig DEILG å se på! Og da er det jo utrolig skuffende at våre 3 godtbetalte spisser ikke klarer å putte!
 Men til demme forsvar, Owen trenger tydeligvis 100 kamper for å komme i skikkelig form, noe som er alt for mye! Så han må rett og slett begynne å prestere!
Viduka har akkurat kommet tilbake fra skade, og er ikke akkurat i god form, ettersom han har lagt litt for mye på sofaen og spist god mat. Men han gjorde det bra fordiom! Med litt mer trening / kamper så putter han alle de sjangsene!
Martins spiller jo som kjent med skade, og det var jo lett å se når han ikke klare å "rykke" fra forsvart. Gang på gang var det bare en spiller han måtte runde for å få lagt inn, eller for å komt seg fri til å skyte. Men dette hadde han tydeligvis ikke i seg.

Dette er FAKTA! Vi er et skadeskutt lag! Greit vi kan skylde på dårlig spillere, men det er jo ikke så jævelig lett å trylle seg i god form!!!
Og at Enrique blir skadet, fy faen så jæævelig typisk! Begynner nesten å grine av heile greia!!... Han spillte jo veldig bra, både han og beye var mye fremover og la inn/ vant tilbake ballen osv.

Klart jeg er skuffet over at vi ikke tok 3 poeng. Men alt i alt mener jeg at dette var den beste kampen jeg har sett Newcastle spilt på lenge! Når de som nettopp har kommet tilbake fra skade får trent litt mer, og de som er skadet kommer tilbake, så tenker jeg dette kommer seg. Men så var det tiden da.... 4 kamper igjen...

Dette blir SPENNENDE! Og til alle dere som sitter og klager over hvor drit dårlige vi her: Dere får bytte lag da, begynn å hei på noen som vinner hver jævla kamp. Eller vil dere kanskje ikke det? Jeg kommer uansett aldri til å bytte lag, selvom vi havne i 3. nivå... Det er som tatovert inn i hjertet!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 28. April 2009, 13:18 »
Først nå klarer jeg å skrive litt etter at vi bare klarte 0-0, forferdelig tungt å se at vi ikke klarte å vinne. Defensivt har vi stort sett full kontroll. Nå skal jeg prøve å ikke hoverere her men, hva skjedde når Butt gikk ut? Laget raknet fullstendig, vi kom såvidt over midtbanen. Likevel slår han noen feilpasninger i neste kamp så er han verdens dårligste fotballspiller og hovedårsaken til at vi ligger der vi ligger ifølge halve forumet. Fakta er at hadde flere vist samme guts og klokskap som Butt så har vi ikke ligget der vi ligger. Så til dere mener Guthrie er så mye bedre, han var brukbar de minuttene han spilte i første omgang. MEN i andre omgangen var han skrekkelig, traff knapt nok en eneste pasningen og bidro ikke defensivt. Barton må starte neste kamp. Smith imponerer meg, god i duellspillet og særlig i første omgang var han flink til å true motstanderens mål.
Nei vi kan ikke gi opp før det faktsisk er over.

Einig i at å byta ut Butt var feil, men mest sannsynleg måtte han ut pågrunn av skaden ha pådrog seg i første. Han var fantastisk god til tider. Synst Smith og Guthrie var veldig gode i 1 omg. Men dei kobla ut samtidig i 2 omg, begge to forsvant jo heilt ut av kampen. Det gjorde igrunn heile laget. Så å kun ta Guthrie verte feil. Det verka som laget datt samen når Butt og Viduka gjekk ut. Rett og slett.
Nei, eg ventar med å fella tårene til det er avgjort.

Syns Smith gjorde en godkjent 2. omgang også, mens Guthrie var direkte svak i andreomgang. Lite involvert, og det han gjorde var relativt dårlig kvalitet over. Smith bidro til å stoppe mange overganger, og var trygg i pasningsspillet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Espen84

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #258 på: 28. April 2009, 14:42 »
Har ikke postet noe her på leeenge! På tide å bli aktiv forumbruker.

Satt å leste igjenom denne posten igår, etter at jeg gikk / jogg / bannet meg hjem fra Scotsman i Bergen! Men jeg tenkte jeg skulle vente litt med å skrive noe.

Først og fremst, ja jeg er veeeldig skuffet over at vi ikke klarte 3 poeng.
Men for å være litt realistisk, pompey er jo mye bedre enn oss, bare se på tabellen!
Dette var den gøyeste Newcastle kampen jeg har sett på leeenge! Vi sto på fra fløyta blei blåst, vi begynte til og med FØR fløyte blei blåst! hehe..

Vi produserte sjanser! Vi sto høyt på banen og presset mest!! Dette var skikkelig DEILG å se på! Og da er det jo utrolig skuffende at våre 3 godtbetalte spisser ikke klarer å putte!
 Men til demme forsvar, Owen trenger tydeligvis 100 kamper for å komme i skikkelig form, noe som er alt for mye! Så han må rett og slett begynne å prestere!
Viduka har akkurat kommet tilbake fra skade, og er ikke akkurat i god form, ettersom han har lagt litt for mye på sofaen og spist god mat. Men han gjorde det bra fordiom! Med litt mer trening / kamper så putter han alle de sjangsene!
Martins spiller jo som kjent med skade, og det var jo lett å se når han ikke klare å "rykke" fra forsvart. Gang på gang var det bare en spiller han måtte runde for å få lagt inn, eller for å komt seg fri til å skyte. Men dette hadde han tydeligvis ikke i seg.

Dette er FAKTA! Vi er et skadeskutt lag! Greit vi kan skylde på dårlig spillere, men det er jo ikke så jævelig lett å trylle seg i god form!!!
Og at Enrique blir skadet, fy faen så jæævelig typisk! Begynner nesten å grine av heile greia!!... Han spillte jo veldig bra, både han og beye var mye fremover og la inn/ vant tilbake ballen osv.

Klart jeg er skuffet over at vi ikke tok 3 poeng. Men alt i alt mener jeg at dette var den beste kampen jeg har sett Newcastle spilt på lenge! Når de som nettopp har kommet tilbake fra skade får trent litt mer, og de som er skadet kommer tilbake, så tenker jeg dette kommer seg. Men så var det tiden da.... 4 kamper igjen...

Dette blir SPENNENDE! Og til alle dere som sitter og klager over hvor drit dårlige vi her: Dere får bytte lag da, begynn å hei på noen som vinner hver jævla kamp. Eller vil dere kanskje ikke det? Jeg kommer uansett aldri til å bytte lag, selvom vi havne i 3. nivå... Det er som tatovert inn i hjertet!!

Alle er like glade i laget samme hvor det ligger på tabellen da vel. Det er jo ikke bare å bytte lag må du da skjønne!!! Bra at du er strålende fornøyd med hvordan de spilte. Jeg driter i hvordan de spilte... DET ER POENGENE SOM TELLER NÅ!!!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 28. April 2009, 15:10 »
Synes enten at vi bør gå ultra offensivt ut eller putte alle mann inn i eget mål mot Liverpool. Blir det en mellomting som det ofte er, så kommer vi til å tape. Håper vi går for 0-0. Tror det er der sjansen vår til poeng ligger.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 28. April 2009, 15:16 »
Jeg er redd du har rett der, Seb. Noe ala Chelski-kampen på Stamford må gjentas.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #261 på: 28. April 2009, 15:21 »
Synes enten at vi bør gå ultra offensivt ut eller putte alle mann inn i eget mål mot Liverpool. Blir det en mellomting som det ofte er, så kommer vi til å tape. Håper vi går for 0-0. Tror det er der sjansen vår til poeng ligger.

Med S.Taylor, Bassong, Coloccini, Beye og Jose Enrique på banen, så hadde jeg hatt troa på uavgjort. Men tviler på at Shearer ber laget gå for 0-0. Tror de går for seier, selvom sjansen er liten. Men man veit jo aldri, Middlesbrough vant jo nylig mot Liverpool.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 28. April 2009, 15:41 »
Enrique er vell ikkje klar til kampen mot pool?
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #263 på: 28. April 2009, 16:21 »
Tviler på det..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 28. April 2009, 17:20 »

Med S.Taylor, Bassong, Coloccini, Beye og Jose Enrique på banen, så hadde jeg hatt troa på uavgjort. Men tviler på at Shearer ber laget gå for 0-0. Tror de går for seier, selvom sjansen er liten. Men man veit jo aldri, Middlesbrough vant jo nylig mot Liverpool.
Treneren sier aldri "her satser vi på 0-0". Bortsett fra Graeme Souness da. Han sier sånt.
Alan Shearer sier minimal risiko. Uansett hva vi foretar oss, minimal risiko. Det verste vi gjør er å bli tatt med buksa nede, mens vi prøver å leke Chelsea. Vi har ikke råd til å slippe inn mål mot Liverpool. Til forskjell fra Chelsea og ManUtd, som har mer enn nok selvtillit offensivt, til å gjøre noe med det. Vi er avhengig av å spille uten risiko. Helt risikofritt er det aldri. Det er en viss risiko i å plassere 10 mann inne i eget mål også. Faktisk større risiko det, enn å spille aggressivt og gjerrig, samtidig som vi tar de mulighetene som byr seg. Vi trenger Løven i denne kampen. Han holdt på å gjøre det for oss mot ManU. Han har vært vår klart beste offensive spiller i 2009. Han har også fart, klokskap og avslutningsferdighetene som skal til. Kjør 4-5-1, med Carroll på topp (spar Viduka til Boro-kampen), Løven og Duff på hver sin kant. Jonas tar plassen Duff hadde i forrige kamp, og resten av treeren er den samme. Edgar inn på venstrebacken, dersom Enrique er ute.

Det vil innebære en god del endringer, men jeg mener vi har godt av å hvile noen spillere og benke noen spillere, og jeg mener at 4-5-1 med skikkelige vinger er det beste mot Liverpool på bortebane. Laget vil da altså se slik ut:
Harper
Beye - Colo - Bassong - Edgar (Enrique)
Løven - Jonas - Butt - Smith - Duff
Carroll

En løpssterk sentralmidtbane, som jobber veldig godt begge veier. Vi har to toveis-vinger, og en knalltøff spiss på topp.
Vårt eneste problem er at vi ikke har noen til å ta dødballene Jonas sørger for at vi får.
Det får Løven, Butt og Duff dele på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #265 på: 28. April 2009, 22:43 »
 Da har skuffelsen kommet litt på avstand, og jeg har følgende på hjertet:
1: jeg tror vi rykker ned, men ikke like sikker som før kampen i går faktisk
2: Idiotisk at vi konkurerer om hvem som er DÅRLIGST av våre angripere!!!
3: Owen og Dukes har en god forståelse for hverandre, og jeg tipper en av dem scorer mot Pool, etter samspill mellom de to. Ikke det at vi tar poeng, men likevel.
4: Vi kan ikke spille 433 mot Pool, da blir vi myrda!
5: Løven må med på bekostning av Oba, som kan hviles til Boro.
6: Alle spilte akseptabelt, og ytte god insats, men det er ikke lett å spille med buksa full av nærver, og kreativiteten på benken eller skada. At noen her kan slakte Owen for å bomme på 1!!!! sjangse, det får stå for deres regning... Jeg tipper vi snakker ketsjup-effekt hvis en eller annen hadde scoret, men siden det dro ut i langdrag, spilte nervene oss et puss.
7: Av en eller annen merkelig grunn er jeg enig i Jokkes forslag til startoppstilling, selv om jeg tror Owen og Dukes starter
« Siste redigering: 28. April 2009, 22:45 av bjørni »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 28. April 2009, 23:03 »
Trur desverre Carroll verte LETT mat for Agger og Garragher.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #267 på: 28. April 2009, 23:06 »
Vi har en spiss som kan skape problemer for Carragher & co bak i Liverpool forsvaret, og det er Martins.
De kommer til og ha full kontroll på Owen og Viduka, Carroll derimot kan skape problemer for Liverpool i lufta.
Jeg ønsker Carroll og Martins på topp, men det skjer ikke.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 28. April 2009, 23:24 »
Viduka har for meg bevist at han enda er endel klasser bedre enn Carroll. Vi ble merkbart dårligere straks Dukes gikk av. Uansett hvor mye en måtte mislike Dukes, mannen har en brilliant teknikk ingen andre spisser i stallen matcher, han er langt smartere i sine valg, og ingen andre er så gode til å holde på ballen.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #269 på: 29. April 2009, 08:20 »
Det er jeg enig i Kristoffer. Han er vår klart beste spiss, men jeg er redd at en ny start for ham nå - kan medføre ny skade. Han må ikke brukes opp før Boro og Fulham kampene...