20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Portsmouth - 20.55 mandag 27 april - C+1  (Lest 40740 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Portsmouth - 20.55 mandag 27 april - C+1
« Svar #240 på: 28. April 2009, 00:21 »
Ja, på en god dag. Men jeg har troa på at Owen våkner nårtid som helst, jeg. Tok mange steg i riktig retning i dag selv om han ikke er helt der enda. Oba er jo så vannvittig elsket her inne, at man får smekk på pung bare man våger kritisere han. Det er jeg jævla lei av, for han er langt fra så god som folk skal ha det til. Og av og til irriterer det meg hvor vannvittig dum han fremstår i spillet. Rett og slett. Løvenkrands har ikke bare vært bedre enn Owen siden han kom hit, han har vært bedre enn Oba også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 28. April 2009, 00:25 »
Det er jeg enig i. Men selv om du er overbegeistret for Owen betyr ikke det at han har gjort seg fortjent til å ha klippekort når han har tilgode å prestere i 2009. Vi har ikke tid til å vente på at det skal løsne for Owen, vi trenger spillere som kan prestere nå.. Og da mener jeg at Oba, Løven og Viduka er sikrere kort per i dag.

Men, det skulle ikke forundre meg om Owen starter mot Boro å putter et mål eller to.. Jeg har bare mistet trua.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 28. April 2009, 00:27 »
Owen med dårligst rating både av skysports og av folket. Nuff said. Bortkasta og ha Owen på bana når laget skaper så lite framover. Er enig med Mark Lawrenson i at Shearer bør vrake Owen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 28. April 2009, 00:29 »
Det er jeg enig i. Men selv om du er overbegeistret for Owen betyr ikke det at han har gjort seg fortjent til å ha klippekort når han har tilgode å prestere i 2009. Vi har ikke tid til å vente på at det skal løsne for Owen, vi trenger spillere som kan prestere nå.. Og da mener jeg at Oba, Løven og Viduka er sikrere kort per i dag.

Men, det skulle ikke forundre meg om Owen starter mot Boro å putter et mål eller to.. Jeg har bare mistet trua.

Vil ikke kalle meg overbegeistret, jeg åpnet til og med for å vrake Owen til denne kampen nettopp til fordel for Oba og Viduka.
Men beklager, jeg blir bare jævla lei dette skjeve synet på egne spillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Wilhelm Larsen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #244 på: 28. April 2009, 00:34 »
Vrak Owen og Martins. Inn med Krands som danner spisspar med Viduka. Viduka er vår beste målscorer per dags dato, han er alltid livsfarlig.

Kaptein eller ikke, en mann som Shearer kan lett benke Owen. Det kommer ikke til å skje, men det hadde vært digg. La heller Martins og Owen komme innpå et stykke uti kampen. Mot slitne spillere, og sultne på revansje for å ha blitt vraket. Spesielt Owen har godt av èn omgang på benken.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 28. April 2009, 00:37 »
Jeg vil veldig gjerne se at vi fortsetter i samme formasjon jeg, for det er der jeg ser vårt eneste håp. Vi var, tross alt, MYE bedre denne kampen enn vi har vært på lenge, og jeg setter mitt siste håp i at dagens angrepstrio (som har mast om å få spille sammen hele denne sesongen) kanskje kan redde oss.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 28. April 2009, 00:54 »
Per dags dato mener jeg at verken Owen eller Oba er gode nok til å starte. Jeg mener Løvenkrands er et bedre alternativ enn dem begge. Løvenkrands er hurtig, og han har en ganske god fotballhjerne. Owen og Oba misbruker begge en stor sjanse hver i dag, men jeg heller fortsatt mot at Owen setter flere sjanser enn det Oba gjør. Oba er i stand til å skape ting på egenhånd, men det er det ikke ofte vi ser noe til. Han er også kapabel til å rote bort ting på egenhånd, i større grad enn noen av de andre på banen.

Når det gjelder problemene i laget mener jeg at det i hovedsak skyldes to ting, kreativitet og fart. Av de seks som startet offensivt i dag er det kun Damien Duff som har noe særlig kreativitet i seg. Viduka er også flink til å skape noe hvis vi får spilt ballen i beina hans. Sånn som vi spiller nå blir alt for tilfeldig. Vi slår enten baller i bakrom i håp om at noen av spissene skal komme igjennom. Da er Owen og Viduka for treig, og Oba har ikke hjernen til å lukte de. Eller så slår vi lange baller mot spissene. Owen og Oba taper som regel de duellene. (Heller ingen av de tre på midtbanen er gode nok hodespillere til å spille for mye på dueller) Vinner Viduka en duell er det fortsatt mye som må gjøres før det blir noe farlig ut av det. Enten kan han prøve å stusse, men da har vi nok en gang problemet med at Owen og Oba sjelden er i stand til å komme alene med keeper. I dag skapte vi en stor sjanse på at Viduka fikk kriget ballen gjennom. Som nevnt så sliter vi også med farten. Av de seks offensive i dag er det ingen som er raske. (Ja, jeg vet at Oba er rask når han skadefri.)

Når det gjelder sjansene for å holde seg har jeg fortsatt ikke gitt opp. Jeg tviler sterkt på at Hull tar mer enn max 3 poeng på de siste kampene. Jeg har liten tro på at vi skal klare så mye mer, men det er ikke umulig at vi klarer 6 poeng på de siste tre kampene.

Det som skremmer meg med nedrykk er at vi kommer til å miste de aller fleste spillerne våre, samtidig som vi ikke kommer til å få en dritt for dem. Jeg kan ikke se for meg at vi har nubbsjangs til å få noe mer enn 5 mill pund for noen andre enn Bassong og muligens Enrique. De spillerne vi ikke selger er knapt nok gode nok for å spille i the Wankership. Det eneste positive er at vi blir kvitt noen dårlige spillere med høy lønn.

Dagens børs:

Harper 6. Grei kontroll på det lille som kommer.

Beye 6. Kamp på det jevne av Beye.
Colo 5. Litt rusten, men gjør i allefall ingen feil i dag. Slapp på headinga som går i stanga.
Bassong 7. God kamp av Bassong. God kontroll i forsvar, og er konstruktiv framover.
Enrique 6. Full kontroll i forsvar. Villig med framover, men slurver som vanlig med framspillene sine.

Butt 7. Vinner mange dueller og stabiliserer laget godt. Vi blir markant dårligere når han må ut. Litt for mange pasningsfeil av ham også.
Smith 7. Imponerer meg i dag. Vinner mange dueller, og skaper også en del framover. Går litt for hodeløst inn i duellene ved noen anledninger.
Duff 7. God kamp av Duff også. Klarer seg også overraskende greit på backen.

Viduka 5. Vinner litt lite hodedueller, men tar fint ned ballen ved enkelte anledniger og spiller den videre. Litt rusten også han.
Owen 4. Totalt ute av form. Jobber godt bakover i dag, men bidrar ikke allverdens framover. Burde ha scort.
Martins 3. Tydelig at skaden plager ham. Bidrar ikke med noe som helst. Burde også ha scort.

Guthrie 6. Kommer inn og gjør en god jobb.
Jonas 5. Bidrar ikke all verdens etter at han kommer inn.
Carroll 5. Kommer til en avslutning, men sliter med å vinne dueller mot fyrtårnene til Pompey. Gjør en god innsats på defensive dødballer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 28. April 2009, 01:06 »
Greit at Martins sikkert ikke spilte så fantastisk i dag, men det er like latterlig dere som hevder at Owen bidrar så jævli mye med alle de støttepasningene sine. Owen har ikke spisskompetanse lenger, og det ser man tydelig. Det er ingenting i spillet hans, bortsett fra innenfor 16 meteren som er noe kvalitet over. Martins vil for alltid være en uortodoks spillertype, og kan gjøre fantastiske ting samtidig som han vil gjøre en del rare ting. Martins skapte da noen muligheter i dag, og den flikken fra Owen du snakker om kunne blitt assist kristoffer...hvorfor glemme helt at Martins driblet to mann fra kanten og innover i banen før han spilte Owen??
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 28. April 2009, 08:07 »
Andre: Jeg synes du er altfor hard mot Colo, han var jo knallgod i går! Han hadde en dårlig innvolvering, og det var på den headingen som gikk i stanga, selvom det ville vært Harper som måtte tatt skylden siden det så ut som han prøvde å skjerme den i mål. I går synes jeg Colo var veldig god, og fortjener minst en sterk 6.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 28. April 2009, 08:57 »
Spissene var under pari i går, men vi fikk 3 gigantsjanser likevel, en til hver av dem.  Dette er en kjepphest fra min side: men en av årsakene til at spissene gjør det dårlig er også at vi har en midtbane som overhodet ikke fungerer. De på topp får bare møkkaballer å jobbe med. Er ikke rart Owen når han har spilt helt på topp trekker seg ned i banen: han vil være involvert i spillet og prøve å bygge det opp. Men dette er ikke en unnskyldning for hans svake prestasjoner i det siste.

Hele denne sesongen har vi spilt med treige slitere sentralt på midten og se hvor det har ført oss. Vi trenger desperat en med driv sentralt.  At krants ikke har spilt mer synes jeg er smått utrolig, han har vært en castles beste hver gang han har vært på banen med enorm fart og arbeidsvilje. Patetisk at Owen som tjener 100 000 i uka klarer å slenge avgårde den elendige avslutningen alene med keeper. Shearer ville ha scoret med bind foran øynene.

Med dette spillet kommer vi dessverre til å tape alle de resterende kampene bortsett fra mot boro.
« Siste redigering: 28. April 2009, 10:18 av InspectorC »

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #250 på: 28. April 2009, 09:19 »
Til dere som er veldig negativ til Owen no, det ligger vel litt i korta at han kjem til å score mot Liverpool synes eg. Han har blitt meir involvert dei siste kampane og det er bare et spørsmål om tid før han putta igjen. Vi har få poeng under Shearer, men skulle satsa ei årslønn på at vi ikkje ville hatt dei to poenga engang viss han ikkje hadde komt inn og tatt over. Om vi tilslutt får nok poeng til å halde oss ser vi ved sesongslutt og ikkje no når det er 4 kamper igjen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 28. April 2009, 09:27 »
Mot Lpool bør vi starte med same forsvar som vi starta med i går. Og ellers må Barton, Butt og Viduka starta.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #252 på: 28. April 2009, 09:32 »
Først nå klarer jeg å skrive litt etter at vi bare klarte 0-0, forferdelig tungt å se at vi ikke klarte å vinne. Defensivt har vi stort sett full kontroll. Nå skal jeg prøve å ikke hoverere her men, hva skjedde når Butt gikk ut? Laget raknet fullstendig, vi kom såvidt over midtbanen. Likevel slår han noen feilpasninger i neste kamp så er han verdens dårligste fotballspiller og hovedårsaken til at vi ligger der vi ligger ifølge halve forumet. Fakta er at hadde flere vist samme guts og klokskap som Butt så har vi ikke ligget der vi ligger. Så til dere mener Guthrie er så mye bedre, han var brukbar de minuttene han spilte i første omgang. MEN i andre omgangen var han skrekkelig, traff knapt nok en eneste pasningen og bidro ikke defensivt. Barton må starte neste kamp. Smith imponerer meg, god i duellspillet og særlig i første omgang var han flink til å true motstanderens mål.

Nei vi kan ikke gi opp før det faktsisk er over.
an sparker ikke Bobby Robson??

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 28. April 2009, 10:47 »
Først nå klarer jeg å skrive litt etter at vi bare klarte 0-0, forferdelig tungt å se at vi ikke klarte å vinne. Defensivt har vi stort sett full kontroll. Nå skal jeg prøve å ikke hoverere her men, hva skjedde når Butt gikk ut? Laget raknet fullstendig, vi kom såvidt over midtbanen. Likevel slår han noen feilpasninger i neste kamp så er han verdens dårligste fotballspiller og hovedårsaken til at vi ligger der vi ligger ifølge halve forumet. Fakta er at hadde flere vist samme guts og klokskap som Butt så har vi ikke ligget der vi ligger. Så til dere mener Guthrie er så mye bedre, han var brukbar de minuttene han spilte i første omgang. MEN i andre omgangen var han skrekkelig, traff knapt nok en eneste pasningen og bidro ikke defensivt. Barton må starte neste kamp. Smith imponerer meg, god i duellspillet og særlig i første omgang var han flink til å true motstanderens mål.
Nei vi kan ikke gi opp før det faktsisk er over.

Einig i at å byta ut Butt var feil, men mest sannsynleg måtte han ut pågrunn av skaden ha pådrog seg i første. Han var fantastisk god til tider. Synst Smith og Guthrie var veldig gode i 1 omg. Men dei kobla ut samtidig i 2 omg, begge to forsvant jo heilt ut av kampen. Det gjorde igrunn heile laget. Så å kun ta Guthrie verte feil. Det verka som laget datt samen når Butt og Viduka gjekk ut. Rett og slett.
Nei, eg ventar med å fella tårene til det er avgjort.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #254 på: 28. April 2009, 10:56 »
Fy fader så frustrerende det er å se Newcastle om dagen. Det er tydelig å se at laget er blottet for selvtilitt, noe som både fører til at det går i stampe når vi nærmer oss motstander målet og at vi brenner når vi først skaper noe. I tillegg går det som vanlig for treigt, noe som gjør det enkelt å demme opp for spillet vårt. Vi hadde mye ballen til tider igår, spesielt i første omgang, uten at vi klarte å skape allverden. Og laget vio startet med igår er et lag som burde være kapable til å overleve i premier league, men selvtilitt er stikkordet. Vi har vært så dårlige lenge nå at gutta rett og slett er blotta for det. Og da blir det 0-0 og bare ett poeng.

Og når det gjelder Owen og Oba og bommene så var de vel akkurat like dårlige. Begge er ute av form og mangler selvtilitt, og da blir det stang ut. Owen jobba bra igår og var således bedre enn i de siste kampene, men bommen hans var enorm og der skal en mann med 1mill i ukeslønn score! Oba syns jeg var skuffende igår. Helt tydelig at han ikker er 100% fit og at han spiller fordi det er så viktig som det er om dagen. Spørs om ikke han bør starte på benken i neste, og heller komme inn utover i kampen. Da kan han kanskje bli frisk nok til at han kan være skarp og klar til boro komapen igjen. Mot Liverpool taper vi uansett er jeg redd, så vi må sette vår lit til at Hull taper resten og at vi kan klare å vinne hjemme mot Boro og Fulham og kanskje ta et poeng på Villa Park. Det er det som er håpet jeg klamrer meg til nå, men realistisk sett så ser det helsvart ut nå. Vi har vært så dårlige over lang tid, og det er desverre ikke bare å snu over natta for Shearer og co nå på slutten.

Hele situasjonen er bare trist. Der stakk i hjertet mitt på slutten igår når jeg innså at dette ikke gikk vegen og at det mest sannsynlig ender med nedrykk til cocca cola championship... Vi som supportere og klubb fortjener det ikke, men desverre har vi blitt styrt på en sånn måte over tid, som har ført til at klubben har havna i denne sumpa. Det er synd og skam, men jeg har et håp om at et eventuelt nedrykk vil føre til at Fat Ashley får solgt og at vi får inn nye eiere som satser og som vet hva de driver med, at Shearer blir med videre og at vi får rensket opp i klubben og kommer opp igjen til prem league styrket! Det er kanskje mer enn drøm i disse tragiske tider, men velger å tro at det faktisk kan skje også. Vi må få ryddet opp, og med de rette eierne og rette folka i ledelsen så kan et nedrykk bli til noe positivt!