20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Portsmouth - 20.55 mandag 27 april - C+1  (Lest 40853 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Portsmouth - 20.55 mandag 27 april - C+1
« Svar #225 på: 27. April 2009, 23:48 »
I dag gidder jeg faktisk ikke kritisere Owen, for han fortjener ikke noe mer kritikk enn sine spisspartnere for dagens innsats. Jeg kritiserer han for en ting, og det er bommen hans, men han er da ikke alene om å bomme. Ellers la han ned en enorm innsats, og var både høyt og lavt på banen.

Enig! Owen la ned mye arbeid idag, og var faktisk en av de som jobbet mest. Eneste som du sier, er at han burde ha scoret aleine med James, og kanskje bevegd seg litt mer (noe som gjelder alle framme idag).
Når du ser på de gjenstående kampene til Hull og Boro, så er det vanskelige kamper. Boro har United i neste, så har de oss, West-Ham og Villa. Mens Hull har Villa, Stoke, Bolton og United.
Vinner vi mot Boro, og Fulham, samt kanskje tar 1poeng fra Villa, så kan det blir PLspill også neste sesong. Hull kan klare å vinne mot Stoke og Bolton, men tror ikke de klarer mer enn 4poeng på de fire siste kampene. Har heller ikke troen på at Boro skal klare mer enn 4poeng.

Har fortsatt håp!
« Siste redigering: 27. April 2009, 23:50 av Jonas99 »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 27. April 2009, 23:52 »
Påstår du faktisk at Owen IKKE jobbet rævva av seg i dag? Han jobbet langt mer enn både Oba og Viduka i dag.

Jobber gjør han,men mannen er jo totalt ute av form. Han bidrar ikke med en dritt fremover, og lite på midtbanen. Han er ikke rask, han har en middels pasningsfot. Det er bedre å få inn en spiller som faktisk kan utgjøre en trussel fremover på egenhånd.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 27. April 2009, 23:54 »
Jeg syns faktisk Owen var bedre enn Oba fremover i dag, så får dere bare skyte meg alle sammen her inne da som forventa.
For Oba sløste vekk flere overgangsmuligheter fordi han faen ikke løfter blikket, men går med ballen til det hele ebber ut i ingenting. Eller han forsøker seg på håpløst skuddforsøk når det faktisk var to gode pasningsalternativer.
Owen var ikke spesielt god fremover i dag, men for meg var han hakket bedre enn Oba, og hakket dårligere enn Viduka - offensivt. Rent innsatsmessig var han i dag særdeles god.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 27. April 2009, 23:55 »
Skuffende med uavgjort idag, men vi er fremdeles med i kampen om å overleve i PL! Vi er 3 poeng bak Hull og har bedre målforskjell, så det er ingen grunn til å gi opp enda!

Men skal vi overleve MÅ spillere som Owen, Martins, Viduka, putte på sjansene sine. Synes vi spilte veldig bra idag med innsats og stort press, selv om spillerne ble litt slitne på slutten.
Jeg synes vi skapte såpass mange sjanser at vi burde vunnet denne. Spesielt Owen, Martins og Viduka hadde hver sin gigantisk sjanse, i tillegg hadde vi noen skuddforsøk med Duff, Guthrie og Smith som var nære. På tide at de såkalte klassespillerne hever seg nå, tenker spesielt på Owen, Martins og Viduka. Håper Barton har det lille ekstra som skal til for å kunne heve laget og gå først frem i krigen nå som han er tilbake. HGan vil bli meget viktig i de siste kampene!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 27. April 2009, 23:58 »
Jeg synes både Oba og Owen var elendige. Men med Oba så har vi hvertfall en spiller som kan gjøre noe på egenhånd, Owen er totalt ute av stand til å få til noe på egenhånd.. Og slik vi spiller i dag har vi ikke spillere til å hjelpe han heller. Slik jeg ser det har vi ingenting å tape på å kjøre inn Løven, for Owen bidrar ikke med noe mer enn han vil etter min mening.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #230 på: 27. April 2009, 23:58 »
Skjønner ikke hvorfor alle er så jævla fornøyde nå plutselig med at vi jobber så veldig bra. Vi har jobbet  bra i andre kamper også, f eks mot Everton og fått 0-0, og da var det ikke bra nok. Nå mot Pompey så er det greit å spille U mot en nedrykkskandidat.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 28. April 2009, 00:00 »
Owen kunne lett fått en assist i dag, så han bidro jo i så måte med minst like mye som Oba, i tillegg til at de begge brente sjanser. Owen var for meg hakket bedre enn Oba i dag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 28. April 2009, 00:04 »
Innsatsen var upåklagelig, ferdighetene sto ikkje i stil, som det har vore i det siste. Bassong, Colo, Viduka og Butt er våre beste i dag. Butt fekk vist kor viktig han er, då han gjekk ut vart midtbana totalt overkjørt. Vi får berre håpe på en 3-4 poeng til og at Hull driter seg ut.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 28. April 2009, 00:04 »
Spørsmålet er jo, hvem kan skape noe i et lag som ikke klarer å skape noe kollektivt? Owen eller Oba ? Svaret er ganske åpenbart. Owen har vært en skuffelse de siste 8-10 kampene han har spilt, og jeg ser ingen god grunn til at han absolutt ikke kan benkes.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 28. April 2009, 00:04 »
Nå synes jeg huske at Owen var delaktig i det lille vi skapte. Han hadde en nydelig flikk til Martins tidlig i andreomgang, som det dessverre ikke ble noe av. Han var mye mer delaktig offensivt i dag, enn i de siste matchene. Jeg ser ingen grunn til å slakte Owen etter dagens kamp. Ei heller noen grunn til å benke ham. Han bommer alene med keeper, men jeg er ikke for sikker på at Martins eller Viduka hadde satt den heller. For all del, han skal score, men det er ingen grunn til å halshugge han for at han ikke gjorde det. Jeg synes Owen var MYE bedre i dag, enn han har vært på veldig lenge.

Vi skaper vel sånn omtrent TRE store sjanser. Det holder ikke, skal du vinne en kamp på hjemmebane. Det var en del halvsjanser og veldig mye nesten. Men det er ikke godt nok. Og det er hele lagets feil. Ikke bare Owen eller de tre på topp.

Det er ingen enkeltspilleres feil at vi ikke vinner i dag. Det er rett og slett laget som helhet som mangler selvtillitt. Og det preger oss altfor mye. Dessuten møter vi i andreomgang et Pompey-lag som står høyt, presser oss veldig godt, og er på oss med en gang. Da blir vi fort opprådde, går tom for ideer, og mister ballen, og deretter initiativet. Spillerne tenker som så at "fanken, det går ikke nå heller. Hva faen skal vi gjøre?".
Hadde vi scoret mål hadde det gitt oss en enorm boost av selvtillitt. Men ingen av våre spillere har selvtilliten som skal til foran mål. Og dermed ebber det hele ut i 0-0.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 28. April 2009, 00:06 »
Basert på dagens kamp bør ikke Owen benkes til fordel for Oba. Trenger litt fotballhjerner utpå der. Selv håper jeg at vi starter med samme angrestrio neste kamp.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 28. April 2009, 00:06 »
Spørsmålet er jo, hvem kan skape noe i et lag som ikke klarer å skape noe kollektivt? Owen eller Oba ? Svaret er ganske åpenbart. Owen har vært en skuffelse de siste 8-10 kampene han har spilt, og jeg ser ingen god grunn til at han absolutt ikke kan benkes.

Enig, Løvenkrands har vore god stort sett, han fortjenar ein sjanse. Likevel er det nok usannsynlig at Owen blir benka då han er kaptein og alle trenarars kjæledegge. Martins kan også benkast då han ikkje er 100%.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 28. April 2009, 00:11 »
Det er jeg klar over. Owen kommer garantert til å starte, men jeg synes ikke det er fortjent.. Og jeg mener ikke kun at vi skal benke Owen fordi han har vært dårlig, men fordi jeg ikke tror han kan bidra med like mye som andre spillere de kommende kampene.

For at Owen skal være god må han spilles god, men det klarer ikke Newcastle i øyeblikket. Så da jeg ser ikke ingen grunn til at vi på død og liv skal holde han i laget når det andre spillere som jeg sikker på kan gjøre en like god eller bedre jobb.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 28. April 2009, 00:14 »
Jeg heller da mer over på å benke Martins til fordel for Løvenkrands, jeg. Martins pleier være bedre når han kommer inn mot mørne forsvarssbein, og jeg begynner strengt tatt bli lei denne opphausinga av en spiller jeg ofte ser på som en individualist som ofte hindrer godt lagspill.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 28. April 2009, 00:16 »
http://www.skysports.com/football/user_ratings/0,19768,11065_3112346,00.html

Bassong kåret til Newcastles beste i følge Sky, greit nok synes jeg siden Butt også får en god karakter.

Hvem er det som hauser opp Oba?? Du og ser vel at det er større sannsynlighet for at Oba skal utrette noe på egenhånd kontra Owen?