20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Portsmouth - 20.55 mandag 27 april - C+1  (Lest 40483 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Newcastle - Portsmouth - 20.55 mandag 27 april - C+1
« Svar #60 på: 26. April 2009, 10:05 »
Hvem av lagene som vi spiller borte mot skal vi klare å vinne mot for å nå 12 poeng på de siste kampene captain scott??

Villa? Liverpool??

Jeg tror faktisk ikke vi  klarer mer enn max 8 poeng, kanskje bare 7 på de gjenstående kampene. Tror på seier mot P'mouth og Boro. Uavgjort mot Fulham og KANSKJE uavgjort mot Villa.

Det som kan være litt avgjørende foran kampen mot Villa er om de er garantert Europacup, evt at de ikke har noen mulighet til å få Europacup uansett resultat. Dersom de sloss om en av plassene i Europa er jeg redd det blir JÆVLIG tøft å få poeng mot de.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #61 på: 26. April 2009, 10:52 »
redd det blir JÆVLIG tøft å få poeng mot de.
Poeng mot DEM... Grammatikk!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 26. April 2009, 11:08 »
Hvem av lagene som vi spiller borte mot skal vi klare å vinne mot for å nå 12 poeng på de siste kampene captain scott??

Villa? Liverpool??

Aston Villa har med sine 5 hjemmeseire av 17 mulige ikke den mest imponerende hjemmestatistikken.
Sammenligner vi den med NUFC sin så har de tatt 6 poeng mer på hjemmebane enn det NUFC har. Så Villa sin hjemmeform denne sesongen er faktisk på linje med lagene som kjemper for å unngå nedrykk. De har derimot en meget god bortestatistikk, bare 2 eller 3 lag som er bedre enn dem der.

Så er den mulig å vinne? Så absolutt! Når vi i tillegg har en brukbar statistikk mot dem på Villa Park siden vi rykket opp til PL med 6 seire, 5 uavgorte og 5 tap, så er dette en kamp vi kan ta alle 3 poengene i.
Om Villa ikke har noe å spille for i tillegg, så er vel det bare bra!

Liverpool derimot blir en meget vansklig kamp! De er fortsatt ubeseiret hjemme denne sesongen, selv om de har spilt uavgjort i nesten halvparten av kampene der, 10 seire, 7 uavgjorte og 0 tap.
At vi i PL sammenheng ikke har vunnet på Anfield siden 1993/94 sesongen, og kun har maktet å få 2 uavgjorte etter det viser vel egentlig at dette er en arena NUFC ikke trives spesielt bra på. NUFC har også gått målløse av Anfield matta de siste 3 seongene.

Det er jo fremdeles lov å håpe at NUFC kan bli det første laget til å vinne borte mot LFC denne sesongen, men det er vel strengt tatt ikke veldig realistisk. Skulle vi være heldige å få noe ut av denne kampen så vil jeg kalle det bonuspoeng.  ;)

Det er verdt å merke seg at NUFC ikke er det eneste laget som skal møte tøff motstand neste runde! Portsmouth møter Arsenal hjemme, Sunderland møter Everton hjemme, Blackburn har borte mot ManCity (er jo lov å håpe at Wigan slår Blackburn senere idag), Hull har Aston Villa borte, og Middlesbrough har hjemme mot ManU.
Så vinner vi imorgen mot Portsmouth vil vi legge skikkelig press på disse lagene foran oss på tabellen. Da har vi hentet inn poeng på alle lagene som kjemper for sin PL status.
« Siste redigering: 26. April 2009, 11:12 av Frode »

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #63 på: 26. April 2009, 13:25 »

Villa? Liverpool??

Aston Villa har med sine 5 hjemmeseire av 17 mulige ikke den mest imponerende hjemmestatistikken.
Sammenligner vi den med NUFC sin så har de tatt 6 poeng mer på hjemmebane enn det NUFC har. Så Villa sin hjemmeform denne sesongen er faktisk på linje med lagene som kjemper for å unngå nedrykk. De har derimot en meget god bortestatistikk, bare 2 eller 3 lag som er bedre enn dem der.

Så er den mulig å vinne? Så absolutt! Når vi i tillegg har en brukbar statistikk mot dem på Villa Park siden vi rykket opp til PL med 6 seire, 5 uavgorte og 5 tap, så er dette en kamp vi kan ta alle 3 poengene i.
Om Villa ikke har noe å spille for i tillegg, så er vel det bare bra!

Liverpool derimot blir en meget vansklig kamp! De er fortsatt ubeseiret hjemme denne sesongen, selv om de har spilt uavgjort i nesten halvparten av kampene der, 10 seire, 7 uavgjorte og 0 tap.
At vi i PL sammenheng ikke har vunnet på Anfield siden 1993/94 sesongen, og kun har maktet å få 2 uavgjorte etter det viser vel egentlig at dette er en arena NUFC ikke trives spesielt bra på. NUFC har også gått målløse av Anfield matta de siste 3 seongene.

Det er jo fremdeles lov å håpe at NUFC kan bli det første laget til å vinne borte mot LFC denne sesongen, men det er vel strengt tatt ikke veldig realistisk. Skulle vi være heldige å få noe ut av denne kampen så vil jeg kalle det bonuspoeng.  ;)

Det er verdt å merke seg at NUFC ikke er det eneste laget som skal møte tøff motstand neste runde! Portsmouth møter Arsenal hjemme, Sunderland møter Everton hjemme, Blackburn har borte mot ManCity (er jo lov å håpe at Wigan slår Blackburn senere idag), Hull har Aston Villa borte, og Middlesbrough har hjemme mot ManU.
Så vinner vi imorgen mot Portsmouth vil vi legge skikkelig press på disse lagene foran oss på tabellen. Da har vi hentet inn poeng på alle lagene som kjemper for sin PL status.

Er klar over Villa's statistikk hjemme, men er også klar over vår statistikk borte. Tatt dette i betraktning tror jeg 1 poeng i den kampen er maksimalt det vi kan forvente.

Sorry frøken.
« Siste redigering: 26. April 2009, 13:30 av Ulf »

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #64 på: 26. April 2009, 15:04 »

Steike, det var en grov gramatikk feil, kast han på hode ut av forumet, slikt kan ikke gå ustraffet forbi ::)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 26. April 2009, 15:24 »
jeg vet ikke jeg men villa kan vel ikke ha altfor mye å spille for i den siste kampen regner jeg med, det blir jo ikke noe CL på de.

det kan jo være til vår fordel
lt;3 Newcastle <3

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #66 på: 26. April 2009, 17:44 »

Steike, det var en grov gramatikk feil, kast han på hode ut av forumet, slikt kan ikke gå ustraffet forbi ::)
Setter pris på støtten!  ;)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #67 på: 26. April 2009, 21:51 »
Taper vi denne kan det være game over. Så viktig er denne kampen.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #68 på: 26. April 2009, 22:10 »
Er vel nesten game over allerede. Det står mellom Hull, Boro og Newcastle. Hull trenger kun to seiere for å klare seg, og det tror jeg faktisk de klarer selvom de har tøff motstand. Jeg klarer bare ikke å se for meg Newcastle vinne 3 av 5 kamper.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 26. April 2009, 22:21 »
Hull har nesten ikke tatt poeng etter deres fantastiske start. Det er veldig lenge siden de vant sist. Jeg ser ikke hvordan de kan vinne to kamper nå når de også har et svært tøft program. Den siste plassen står mellom oss og Boro, og kanskje også Sunderland hvis de fortsetter med slike resultater som de hadde i går. Vi har Boro hjemme og har dermed en fordel.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #70 på: 26. April 2009, 22:24 »
Deilig om Sunderland hadde rykka ned ass. Lurer på om vi hadde sett så mye mer til Having A Laugh hvis det hadde skjedd :)

Tjodalf

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #71 på: 26. April 2009, 22:56 »
Det er vel en mager trøst, men likevel...WBA rykker, som meget garantert lag nr 20 på tabellen, rett ned.
Som lag nr. 19 rykker også Hull / 'boro / nufc direkte ned.
Lag nr 18 derimot, skal vel ut i kvallik??
En kvallik mot et 1. Div-lag.
Om NUFC er det 3. Laget under streken trenger ikke det nødvendigvis å bety nedrykk...

Men dette er en meget mager trøst som jeg håper vi aldri trenger å trøste oss med.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 26. April 2009, 23:07 »
Det er ikke kvalik i Premier League.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #73 på: 26. April 2009, 23:08 »
Det er vel en mager trøst, men likevel...WBA rykker, som meget garantert lag nr 20 på tabellen, rett ned.
Som lag nr. 19 rykker også Hull / 'boro / nufc direkte ned.
Lag nr 18 derimot, skal vel ut i kvallik??
En kvallik mot et 1. Div-lag.
Om NUFC er det 3. Laget under streken trenger ikke det nødvendigvis å bety nedrykk...

Men dette er en meget mager trøst som jeg håper vi aldri trenger å trøste oss med.

Tull, de 3 nederste lagene rykker ned. Vi må satse på å komme over WBA, Boro og Hull. Da må vi vinne i morgen.
an sparker ikke Bobby Robson??

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #74 på: 26. April 2009, 23:39 »
Men vi vinner jo ikke. Jeg er glad for at Kranjcar og Diop er ute, men det treet Crouch skal vi få slite med på dødballer.