20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV2 fikk fotballrettighetene  (Lest 7535 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
TV2 fikk fotballrettighetene
« på: 17. Juni 2005, 15:30 »
TV2 har fått rettighetene til å sende norsk fotball. Men vi må selvsagt fortsatt betale i dyre dommer for å se våre favorittlag spille bortekamper, og landslaget spille landskamper. TV2 skal nemlig opprette en egen betal-tv-kanal for å få sendt sporten sin på TV.

Landets dårligste sportskanal har dermed fått fotballrettighetene, og vi må slite oss gjennom andreomganger på etterskudd, tre reklamepauser i pausen og idiotiske kommentatorer som ikke har det minste peiling på fotball.

Selv om jeg ikke er for begeistra for canal+, så synes jeg det er synd at ikke de har fått beholde rettighetene til å sende tippeligakamper. Det er samtidig veldig synd at NRK og MTG-gruppens (som eier Viasat-kanalene) bud vant frem. Jeg savner Arne Scheie!
Leve Arne Scheie!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #1 på: 17. Juni 2005, 15:39 »
Jeg synes det er bra slik det er nå. FotballXtra med Davy, Eriksen og Hoff er konge. Verre når Lersven sitter der, men allikevel. Synes det er greit at NRK og Tv2 veksler på å sende kveldskamper på søndagen, mens C+ har to hovedkamper, selv om jeg ikke har C+ selv.

Er veldig spent på hvordan denne betalingskanalen til Tv2 kommer til å bli. Noen som har hørt noe om pris, dato, tilgang etc.?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 17. Juni 2005, 18:27 »
Sitat
Før serien starter i 2006 skal TV 2 ha en egen sportskanal på lufta som det vil koste penger å abonnere på. Det kan også bli lansert egne visningskanaler for de forskjellige kampene på plattformen til Canal Digital.

- Vi har tenkt å tjene tonnevis med penger på dette, sier Kåre Valebrokk.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 17. Juni 2005, 19:11 »
Det blir med andre ord DYRT DYRT DYRT å se norsk fotball :( ikke bra i det hele tatt!! :(

Hm, 1mrd kroner for norsk fotball...trodde det fremdeles lå noen år frem i tif før man kom opp på slike summer...jaja

Bjørn - ballen er rund
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 17. Juni 2005, 20:49 »
Det kan godt hende du har rett i det. Når det blir dyrere å se norsk fotball, så kan det fort hende at man søker seg over til mer utenlandsk fotball. Canal+ tilbyr vel gjerne PL mye billigere enn det ligger an til at TV2 skal tilby Tippeligaen på en nyetablert sportskanal.

Samtidig kan det fort hende at dette øker antallet publikummere på stadion, og det vil isåfall være en veldig heldig bieffekt av dette. Vi kan jo håpe på det. Hvis det blir flere som ser kampene live, fremfor å betale i dyre dommer for å se det på tv, så vil det være veldig bra.

Men det faktum at det er norges dårligste sportskanal som skal sende ALT av Tippeligafotball og annen norsk fotball irriterer meg grenseløst.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 17. Juni 2005, 21:34 »
Genialt! Mye bedre enn det NRK kom opp med. Da hadde jeg ikke fått sett en dritt av Tippeligaen, mens jeg nå kan se en kamp per uke og i tillegg meget gode fotballekstra. Videre får vi se landslaget. Glimrende!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #6 på: 18. Juni 2005, 01:51 »
Synes det er flott at Canal+ mistet rettighetene til tippeligaen. Da blir det kanskje billigere å se Premier League.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #7 på: 18. Juni 2005, 09:07 »
Blir ikke så verst med tippeliga på tv2. Hadde jo vært hyggelig om Arne Scheie hadde sittet i kommentatorstolen, men nå må vi jo huske på linsenspengene som alle betaler. Hadde de brukt 1 milliard på å sende tippeligaen, da måtte man ha betalt masse linsenspenger.

Liker egentlig ikke Hoff. Den jævelen vil jeg ikke ha noe av.

Noreng

• Gjest
« Svar #8 på: 18. Juni 2005, 09:08 »
Nei, Hoff er så dum...
Håper han får sparken og blir tånegeler pusser til Davy..

Hehe, Neida...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 18. Juni 2005, 13:46 »
Davy Wathne, Mini, Bengt Eriksen og Matta er de av TV2s "faste" menn som har peiling på det de driver med. Problemet er at kanalen ikke har kommentatorer, og de har også Ivar Hoff. Og så lenge kanalen nekter å kvitte seg med Hoff, så kommer de heller ikke til å knytte til seg særlig bedre kommentatorer. Men Harald Bredeli er så elendig som fotballkommentator at jeg nesten har begynt å savne Ernst A. Lersveen.

Men det er ikke TV2 jeg er sint på. Det er NFF jeg er forbanna på. Ja, jeg er kanskje naiv, men jeg er en prinsippfast motstander av betal-tv og en enda mer prinsippfast motstander av å betale for å se favorittlaget mitt på TV. Derfor har jeg heller ikke investert i Canal + bare for å få se Newcastle. Da går jeg heller på pub og ser kampen sammen likesinnede, og om mulig, mer enn gjerne med engelske kommentarer.
Jeg liker ikke at NFF priser fotballen så jævlig høyt at de fjerner den fra folket. Fotball er ikke lenger en folkesport, det er en rikmannssport.

Jeg vil også trekke frem et viktig poeng som Adresseavisens kommentator Kjetil Kroksæter minte meg på i dagens utgave. Denne enorme summen som TV2 betalte for rettighetene til all norsk fotball gir raske penger inn i tynnskrapte klubbkasser rundt om i landet. Og ettersom ingen norske fotballedere (utenom de høye herrer på Lerkendal) vet hva de skal gjøre med disse pengene, så blir det en kjøpefest uten like utav det. Dette vil føre til enda flere utlendinger i norsk fotball, og det vil på sikt stenge veien for norske talenter, og kun de aller, aller, aller beste slipper gjennom nåløyet. Dette vil på enda lenger sikt skape problemer for det norske landslaget, som helt klart vil svekkes enormt av dette.

Når man får så mye penger mellom henda som man nå gjør, så er det lurt å ta vare på de pengene, slik at man har dem når man virkelig har bruk for dem. Rosenborg kunne sikkert brukt alle CL-pengene sine på å kjøpe opp den ene spilleren etter den andre, for den ene svimlende summen etter den andre, og vært i nøyaktig samme posisjon som andre norske klubber. I stedet har man valgt å bruke pengene forsiktig. Noe av det første man gjorde var å investere i en oppussing av stadion, med bygging av en ny sittetribune. Så ble det brukt ørlitegrann på spillerkjøp. Man fikk råd til å kjøpe hjem tildigere spillere som ønsket seg hjem igjen etter å ha dratt til utlandet. Man har pusset opp tyskerbrakka som er klubbens hjem og investert i ting som skaper et større inntektsgrunnlag for klubben.
Man har brukt begrenset med penger på spillerkjøp, og kjøper ikke lenger spillere for godt over 20 millioner kroner.

Kanskje er dette noe andre norske klubber burde lære av,  i stedet for at Start, som sier de sårt trenger nye spillere, skal kjøpe enda flere Alex Nyarkoer og Bala Garbaer, som igjen stenger veien for talenter som ikke er like gode som den godeste Hæstad. Kanskje vil også Brann kunne være så smarte at de på sikt gjør seg uavhengige av Idar Vollviks kapital.

Men det er jo å tro på julenissen at så skal skje. Gjør klart for tidenes norske kjøpefest.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 18. Juni 2005, 17:53 »
Jeg håper bare ikke det er siste gang man hører Arne Scheie som komentator jeg, makan til god komentator skal man lete lenge etter!

Arne Scheie for president, med Drillo som visepresident!

Det er et tap for fotballen dersom ikke Scheie blir å høre på TV i årene fremover! Ingen i TV2 kan måle seg med ham uansett!!

:D

Bjørn - Forelska i Scheie
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 19. Juni 2005, 01:27 »
Heh, rart at så mange liker Bengt Eriksen. I mine øyne er han ikke mer vettug enn Kirsti Sparboe hva fotball angår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 19. Juni 2005, 01:41 »
Hoffern er den eneste som tør å si direkte hva han mener om forskjellige saker. Han argumenterer godt og har rett i 98% av det han sier. Må rett og slett bare le av folk som synes Ivar er dårlig fordi han kritiserer deres egen klubb.

Tv2 er langt bedre enn NRK, og fotballxtra er langt bedre enn 4-4-2. Det skal sies at 442 har forbedret seg dette året. I fjor så det jo ut som de satt i en bunkers. Kan ikke fatte at folk klager på TV2s eksperter. Bredeli, Lersveen og Matta er crap, men Davy, Mini, Eriksen, Olsen, Hoff og Langli er meget bra spør du meg.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #13 på: 19. Juni 2005, 02:28 »
Jeg forstår ikke åssen du kan si at Ivar Hoff er veldig bra, Nordin. Jeg lurer på hvor mange ganger jeg har ledd av den tragiske figuren. Jeg forstår at han ofte setter ting litt på spissen for å virke interessant, men han er jo bare dum.

Og Drillo har ingenting i politikken å gjøre. Vi har nok av kommunister på Stortinget.
Toon, Toon,
Black and white army

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 19. Juni 2005, 02:31 »
Sitat fra: "Mack"
Jeg forstår ikke åssen du kan si at Ivar Hoff er veldig bra, Nordin. Jeg lurer på hvor mange ganger jeg har ledd av den tragiske figuren. Jeg forstår at han ofte setter ting litt på spissen for å virke interessant, men han er jo bare dum..

Hva baserer du uttalelsen din om at han "er bare dum" på?