20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Havfiske  (Lest 2898 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Havfiske
« på: 21. April 2009, 15:13 »
Tenke om det var noen her inne som dreiv med fiske, og spesielt fike i havet fra båt. Eg er bitt av fiskebasillen for lenge siden, og årets sesong er endelig igang. Nettopp bestil Beastmaster 20-30 stang og en Shimano tld 20 snelle for 2499 kr. Ville kostet 4200 kr så eg er godt fornøyd med kjøpet :)

Men er det noen her som driver med fiske og hvor fisker dere da eventuelt ? Spennende å høre hvor mange nufc fans som fisker  :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Havfiske
« Svar #1 på: 21. April 2009, 17:12 »
Jeg skjønner meg ikke på denne store interessen for fisking jeg. Jeg har null interesse for det. Men så er jeg heller ikke særlig glad i å spise fisk da. Kan kanskje ha en sammenheng. Jeg er ikke den som kan stå/sitte i timesvis og vente på å få napp. Det klarer jeg bare ikke.
Velger å overlate fiskingen til dem som gidder det, så ligger jeg heller bakerst i båten og slikker sol. Det er den eneste typen fisketur jeg kan like. Men da må det som sagt være godt vær.

Men folk er forskjellige. Men fortell meg gjerne hva som er så utrolig spennende med å fiske.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 21. April 2009, 17:34 »
Satan Joakim, du klarer virkelig ikke å holde deg unna du! :P Tviler faktisk på at det er så jævla mange som er interessert i å høre på hvorfor du ikke liker fisking!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 21. April 2009, 17:35 »
Fisker selv mye, men det er i ferskvann. Fisker mye etter gjedde. Og selvfølgelig er jeg en del i saltvann for å fiske sjøørret osv.

Skal forresten på fisketur til Lofoten i sommer, noe jeg ser for meg at kommer til å bli en stor opplevelse!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #4 på: 21. April 2009, 19:09 »
Jeg fisker veldig mye på sommeren i ferskvann. Er så heldig å ha Senja som mitt favoritt feriested på sommeren. Da er Lysvatn-vassdraget VELDIG mye besøkt. Må ha minimum 2 uker på sommeren på hytta til fattern hvor vi besøker en del av de mange gode vannene som ligger i områdene rundt. Alt fra å kjøre helt til vannkanten til 3-4 timers turer kan man velge, og i alle tilfeller komme til gode vann.

Ørret, sjøørret, sjørøye og røye er favorittene. Heldigvis har jeg klart og gitt jente-ungen samme interessen.

Når jeg skal koble HELT ut fra verden er det INGENTING som kan måle seg med å sitte i båten eller på land med kaffekjelen på bålet og nyte synet av et blikkstille vann hvor midnattsola skinner på himmelen og speiler seg i vannet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 21. April 2009, 19:10 »
Oppvokst på ei øy så så har blitt mykje fisking oppover, elsker det. Blir lite fisking utenom sommeren. Slappa av i båten ein fin sommerdag med radio i ei rolig vik på jakt etter torsk er rett å slett herlig. Har eit mål om å få ein specimen denne sommeren tviler på eg klarer noken av krava men gjør det litt meir spennende http://www.storfisker.no/
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 21. April 2009, 19:24 »
Jeg håper jeg ikke blir skutt ned sånn som med Joakim :P men jeg er nok mer stille vann i naturen mann.

Jeg trives best når jeg sitter trygt på land på en stille stille plass med et bål i nærheten for å hive fangsten på:) omså bare på hytta vår som ligger ensomt til atme et stille vattn. Øretten biter på og livet er en lek:) Det er noe helt eget med å kunne sitte i en stille natur og bare samle tankene:)

Gjerne med noen gode kompiser, hundene og/eller fruen:) havet blir liksom litt mer mas og kaldt synes jeg:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 21. April 2009, 21:04 »
Satan Joakim, du klarer virkelig ikke å holde deg unna du! :P Tviler faktisk på at det er så jævla mange som er interessert i å høre på hvorfor du ikke liker fisking!
Du klarer ikke holde deg unna du heller ser jeg. Jeg skriver aldri for andres leselyst.
Ei heller her på forumet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #8 på: 22. April 2009, 00:11 »

Haha ;D

Selv hater jeg fisking. Mest fordi jeg ikke liker å ta liv. Spesielt ikke for moro skyld. Skjønner ikke at noen kan hale opp en fisk i båten, avlive den ved å slå den i hodet, og hvis den er stor nok, la seg smilende avbilde med offeret i hånda.

Men med tanke på at jeg ikke er noen vegetarianer, så er det vel litt hyklersk av meg å klage.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 22. April 2009, 01:04 »
Jeg elsker fisking. Det er noe av det aller kjekkeste jeg vet, både fra båt og fra land. Både alene og sammen med andre. Er ikke så farlig om jeg får napp eller ikke, noe av det kjekkeste jeg kan gjøre uansett...

Faen så jeg lengter etter sommer når jeg så denne tråden.

Fisk er forresten ganske godt å spise også, spesielt laks.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 22. April 2009, 01:29 »
Ta liv? Det er en del av å overleve spør du meg!
Syns det er flaut at jeg ikke fisker/har fisket mer, jeg...
Men følelsen av å dra opp en svær jævel er faktisk ubeskrivelig deilig, det veit jeg :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 22. April 2009, 15:22 »
Får vel snart sette mitt fra baardsen, med Shimano tld 20 og en Shimano Beastmaster 20-30 lbs. Da SKAL eg ut på øya å fiske etter stor brosme og lange, og kanskje ny pers på kveite om eg er heldig. Fisket med takkel og naturlig agn skal det satses på i sommer ;D

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #12 på: 22. April 2009, 15:27 »
Favoritten er fiske etter sjøørret:)    Men er jo vanvittig koselig med fiske i ferskvann på en fin sommerkveld med trasking i fjellet, bål, telt, gode venner og ei flaske med noe godt brunt i ;D
Om det er fiske for maten sin skyld, så er man jo så heldig her i Bodø å ha Saltstrumen i nærheten, hvor man bare kaster ut og drar opp det man måtte ønske.  
sunt pueri pueri puerilia tractant

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 23. Feb. 2010, 16:01 »
Nokken som har opplevd nokke det siste året som vil passe i denne tråden eller ?  :) Gleder meg som en unge til å få båten på sjøen no  ;D