20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tottenham-Newcastle 19.04.09  (Lest 28212 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 19.04.09
« Svar #135 på: 19. April 2009, 23:14 »
Jeg synes ikke det var 3-5-2 i seg selv som var problemet. Problemet var kvaliteten på spillerne i de ulike posisjonene. Ryan Taylor er ingen back, ei heller noen midtbanespiller. Han er ingen verdens ting. Damien Duff er altfor svak defensivt til å ha en rolle som den han hadde i dag. Duff er ingen toveis-spiller, noe kantrollen i 3-5-2 så definitivt krever. Når vi ikke har noen venstreback, så forstår jeg at Shearer gjør som han gjør.

Det fungerte dog ikke, men det var vel så mye spillernes feil, som taktikken.
3-5-2 er bare en tallkombinasjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 19. April 2009, 23:55 »
Shearer var omtrent like håpløs som spelarane i dag.

Hva gjorde Shearer som var håpløst i dag?

Det at han startet med 352 er en ting, det at han ikke går over fra den før vi ligger under er en annen... Forhåpentligvis er Enrique tilbake snart slik at vi kan gå over til 442 igjen.

Ja for det har gitt suksess... Er vel som Joakim seier, det er kvaliteten på spelarane i dei ulike posisjonane. Eg synst det er modig gjort av Shearer og Co og prøve noke "nytt" når vi ikkje har spelarane til å spela den og den formasjonen. Dessuten var vi like revva under CH med 442 som vi har vore no med 352 under Shearer.
Det krev eit mirakel til for at vi skal slå til med 3 heimeseirar på rad. Og det er ikkje sikkert at det er nok ein gong. Så eit mirakel nummer 2 med poeng mot Liverpool og/eller Villa er vel litt mykje å håpa på!
Men sjølv om realiteten tilseie nedrykk, så har eg fortsatt håpet. Naivt, men eg har det likavel. Kvar jevla kamp eg har sett denna sesongen har vore ei sjølpining. Kunne likso godt ha vorte torturert i 90 min istaden for å kasta vekk tida med å sjå kamp. Men slik er det når vi er trufaste supporterar. Ein ting som er sikkert, er at eg skal bort å sjå kamp neste sesong samma fan ke divisjon vi spelar i!

to the bitter end...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 20. April 2009, 01:59 »
Problemet er ikke i størst grad formasjon - det er at spillerne rett og slett ikke våkner før langt uti 2. omgang. Det har skjedd to kamper på rad nå. Vi er ikke på stasjon, vi slurver og er ikke konsentrert nok. Det er det som er jævligst med det hele.
Duff funka forøvrig ganske greit som venstreback i dag. For meg en av våre mest positive spillere nok en gang. At han ikke er en god nok ving lengre må vi dessverre bare innse.
Og at vi også ikke har gode nok sentrale midtbanespillere offensivt bortsett fra Barton må vi også bare innse. Guthrie bør forøvrig starte neste, og jeg ser gjerne Smith inn. Siden han har kommet tilbake fra skade har han slettes ikke vært dårlig (har vel aldri vært så dårlig som noen skal ha det til) - og bidro til langt høyere pasningskvalitet enn det Nolan og Butt viste i hele dag. Butt var rett og slett helt for jævlig dårlig i dag i pasningsspillet, og Nolan var pokker ikke stort bedre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #138 på: 20. April 2009, 07:48 »
Vi har ingen kreativitet i laget, og enkelte spillere spiller ballen tilbake til Harps hver jævla gang de har ballen.
Mange av angrepsforsøkene våre er noe av det minst offensive jeg har sett. Spillerne kappes om å sentre tilbake på banen. Observerte jeg ikke et Newcastle-hjørnespark som - kun berørt av Newcastle-spillere - endte opp med tilbakespark til Harper?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 20. April 2009, 09:43 »
352 er ikke bare en tallkombinasjon når vi gang på gang kommer i undertall mot Tottenham. Jeg vet ikke om dere så på Canal + eller Sky Sports, men Sky folka var forbløffet over at Shearer ikke foretok endringer tidligere da det var tydelig at Newcastle ikke hadde nubbesjans bakover. Kun ekstremt god spill av Beye var grunnen til at vi kun slapp inn ett mål da både Bassong og S. Taylor rotet det til en del bakover.

Enrique er skadet, men hva med å starte med Edgar på venstreback? Edgar som var en av de bedre forrige kamp, samt har spilt VB flere ganger tidligere å klart seg meget godt! 3-5-2 er ikke noe "nytt" for Newcastle, vi har prøvd den taktikken flere ganger tidligere, uten varierende hell, vi har vært like elendige hver gang vi har prøvd oss på den...

Selvom 442 ikke har vært en suksess under CH, så er det den taktikken som har alltid har fungert for oss. Jeg er bombesikker på at vi hadde hengt bedre med i går dersom vi hadde startet med 442 kontra 352, det var unødvendig sjansespill som ikke fungerte.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 20. April 2009, 11:28 »
352 er ikke bare en tallkombinasjon når vi gang på gang kommer i undertall mot Tottenham. Jeg vet ikke om dere så på Canal + eller Sky Sports, men Sky folka var forbløffet over at Shearer ikke foretok endringer tidligere da det var tydelig at Newcastle ikke hadde nubbesjans bakover. Kun ekstremt god spill av Beye var grunnen til at vi kun slapp inn ett mål da både Bassong og S. Taylor rotet det til en del bakover.

Enrique er skadet, men hva med å starte med Edgar på venstreback? Edgar som var en av de bedre forrige kamp, samt har spilt VB flere ganger tidligere å klart seg meget godt! 3-5-2 er ikke noe "nytt" for Newcastle, vi har prøvd den taktikken flere ganger tidligere, uten varierende hell, vi har vært like elendige hver gang vi har prøvd oss på den...

Selvom 442 ikke har vært en suksess under CH, så er det den taktikken som har alltid har fungert for oss. Jeg er bombesikker på at vi hadde hengt bedre med i går dersom vi hadde startet med 442 kontra 352, det var unødvendig sjansespill som ikke fungerte.

Når vi la om til 4-4-2 fikk vi hvertfall ikke mer tak på ballen, problemet med 3-5-2 var at det ble fem bak, og Tottenham vridde ballen frem og tilbake og lot midtbanetreern løpe, noe de ikke orket.ble to mot en på kant gang på gang
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 20. April 2009, 11:47 »
Uansett hva årsaken til at 352 ikke virket er egentlig likgyldig. Vi har ikke lag til å spille med den formasjonen, og det har vi heller aldri hatt.. Jeg kan ikke huske en eneste kamp hvor den formasjonen har vært vellykket.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 20. April 2009, 15:55 »
Jeg synes vi var like forferdelig elendige i 3-5-2, som i 4-4-2 i går. Vi hadde en periode etter at Oba og Viduka kom inn hvor vi hang sånn halvveis med. Men defensivt var vi like forferdelig elendige hele forbanna kampen. Og jeg nekter å tro at David Edgar hadde utgjort noen stor forskjell i så måte. Ryan Taylor spilte dårligere enn jeg noen gang har sett en Newcastle-spiller spille i en så viktig kamp for Newcastle. Han var en katastrofe, og selv ikke i andreomgang hadde han det nevneverdig travelt med å få ballen fremover, når han fullstendig upresset sender en lang ball hjem til Harper, i stedet for å prøve å få ballen fremover. Tottenham lekte seg med oss hele forbanna tiden, og det skyldtes ikke at vi spilte med tre bak (noe som var mer fem, da ingen av vingene hadde evne til å komme seg fremover på banen. De rygget og rygget hele tida). Jonas var ment å skulle fungere som en OM. Han ble stadig mer en ren ving. Jeg kan ikke huske å ha sett Jonas i nærheten av midten på banen noen gang. Han var gang på gang og gjorde kantjobben for Duff og Ryan.

Jeg nekter å tro at fireren Beye-Taylor-Bassong-Edgar hadde gitt oss en bedre førsteomgang enn 3-5-2 gjorde. Problemet er at spillerne sitter igjen i garderoben, i stedet for å være tilstede ute på banen, og blø for drakta. Hvis klubbemblemet ikke betyr noen verdens ting for spillerne, og hvis den sorte og hvite drakta for dem representerer det samme som en fangedrakt, så har de ingenting på fotballbanen å gjøre. Det er DER hovedproblemet ligger. Ikke hvordan Shearer og Dowie velger å sette opp laget.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 20. April 2009, 16:22 »
Jeg kan fortsatt ikke se en eneste god grunn til å starte med 352 kontra 442 med tanke på at Edgar hadde greit seg bra som VB.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #144 på: 20. April 2009, 16:57 »
Spillerne er for dårlige og det er mye av grunnen til at vi ligger der vi ligger. Det må vi bare innse.
Vi kunne ha starta 4-4-2, 4-3-3 eller samme faen, denne kampen hadde vi tapt uansett formasjon så lenge ikke spillerne evner og, som Joakim helt korrekt sier, så lenge de sitter igjen i garderoben når kampen starter. Hva som er grunnen til at de ikke er tilstede før de siste 45 minuttene i to kamper på rad er vanskelig å si, men mye av årsaken er nok at for mange spillere er livredde og ike takler presset. Og dårlige spillere takler ikke press.

Newcastle anno 2008/2009 er ikke gode nok. Vi burde strengt tatt ha klart å karre oss til minimum 17 plass når du ser på hva slags lag som er i premier league i år, men vi klarer det ikke. Og hva kan vi egentlig forvente når vi har bygd ned laget framfor å bygge det opp de seneste årene?
Ryan Taylor og forsåvidt også Kevin Nolan, var to spillere som vi forsterka med i Januar vinduet. De to har heller svekket oss spørr du meg. De har ikke bidratt med noe som helst, så de bør snart stå fram hvis de skal kunne kalles forsterkninger.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #145 på: 20. April 2009, 17:17 »
Enig med Lars Thomas her. 442 er formasjonen vi skal spille med. Både Edgar, R & S Taylor, Bassong og Duff kan spille vb i slike nødstillfeller. I går spilte vi vel totalt med 3 eller 4 forskjellige formasjoner og det var ikke vanskelig å se at det endte med bare rot
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 20. April 2009, 17:27 »
Jeg tror ikke nødvendigvis vi hadde vunnet med 442 heller, men jeg tror vi hadde hatt større sjanse for poeng dersom vi hadde startet med den formasjonen fra begynnelsen av. Dette er ikke tiden til å ta sjanser, vi har ikke råd til å prøve ut "nye" ting når det kun er 5 kamper igjen å spille.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 20. April 2009, 17:51 »
Jeg husker jeg ble forbanna ved eksemplet til Joakim, når Ryan Taylor helt upressa på backen ikke tør å sende ballen fremover, men snur seg til Harper. Ble kroneksemplet på hvor lav selvtillit det er i laget.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

nerli

• Gjest
« Svar #148 på: 20. April 2009, 17:52 »
Jeg tror ikke nødvendigvis vi hadde vunnet med 442 heller, men jeg tror vi hadde hatt større sjanse for poeng dersom vi hadde startet med den formasjonen fra begynnelsen av. Dette er ikke tiden til å ta sjanser, vi har ikke råd til å prøve ut "nye" ting når det kun er 5 kamper igjen å spille.

Godt sagt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 20. April 2009, 17:58 »
Det mest irriterende med denne kampen er at Tottenham scorer mål på "vår" corner! Det skal ikke være mulig!
En annen meget irriterende "ting" er at spillerne spiller støttepasning på støttepasning, av og til helt tilbake til Harper etter at vi har hatt corner eller er  i angrep. Hva er vitsen med det? Da får jo Tottenham organisert seg, mens vi trekker folk tilbake i forsvarsposisjoner! Spillerne skal jo bare fortsette å "peise" ballen inn i feltet så lenge det er spillere som Carroll, Taylor, Nolan der.

At Shearer bommet på formasjonen i denne kampen er det vel liten tvil om. Å spille uten backer mot Tottenham som har noe så inni helsikke raske og gode vinger var nesten dømt til å mislykkes, ihvertfall når vår sentrale midtbanen er noe inni så h........ treig.
Det er selvfølgelig mulig å spille 3-5-2 formasjon med suksess, men det krever helt andre spillertyper enn de vi besitter idag, og jeg vil tro at det kreves mer trening og taktisk klokskap for å gjennomføre dette. Forøvrig er det vel bare Coloccini som har godt med erfaring fra denne formasjonen tidligere, da han ihvertfall har spilt for Argentina i et slikt system.