20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)  (Lest 52215 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #285 på: 12. April 2009, 11:44 »
Dette står i artikkelen om Martins:

"But out of every negative you take a positive. Both Andy and Shola [Ameobi] have given everything and proved a point today."

Skremmande. Faen så dårlig raylor er. Fyren tar jo elendige dødballer og det var liksom det han skulle vere god til? Likte ikkje laguttaket, håper for all del at Carroll og Jonas starter i neste kamp. Og korleis ulike medier klarer å kåre Duff til MoM skjønner eg ikkje i det heile tatt. Er jo ikkje noe framdrift med fyren.

NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #286 på: 12. April 2009, 11:46 »
denne kampen minner veldi om vendepunktet i forige sesong, mot birmingham! elendig første omgang og liger fortjent under 1-0 til pause! så snur alt i andre omgang og kampen ender 1-1! får håpe newcastle spiller like bra resten av sesongen som de gjorde da.... selvfølgeli så hadde det vært greit om noe sånt hadde skjedd et par måneder tidligere da!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #287 på: 12. April 2009, 11:50 »
Ganske enkelt og greit så har ikke Newcastle mange spillere som kan utgjøre en trussel på egenhånd. De fleste må bli spilt fri i gode posisjoner, Owen inkludert. Jonas kom inn og snudde kampen, fikk flyttet laget 30 meter høyere på banen da han kom inn. Carroll bør starte fremfor Ameobi, ikke rom for diskusjon en gang. Edgar klarer seg greit, men blir litt for veik i duellene, vil også ha Bassong inn som stopper igjen til neste kamp (selv om han kanskje er den beste v.backen).

Men hvorfor Guthrie gikk ut da Jonas kom inn er for meg en gåte?? Guthrie tør og holde på ballen og klarer faktisk å vende 180 grader med ballen. Butt er en vandrende katastrofe. Roter bort ballen og kan bare å lempe den fremover uten mål og mening. Med Butt, Guthrie og Nolan på banen blir det lite kreativt.

Interessant også at Shearer ser ut til å være assistent der på benken. Dowie som styrer det meste fra benken, men Shearer trenger nok litt tid på seg, for håper så litt tafatt ut i Stoke-kampen (MEN, er godt mulig det ikke er slik, vanskelig å se om det er slik. Kameraene sveiper jo bare innom av og til).
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #288 på: 12. April 2009, 11:53 »
Jeg skjønner ikke denne slaktinga av R Taylor her inne! I går jobbet han ekstremt godt både defensivt og offensivt og reddet en ball på streken som fort kunne ha blitt mål. I 1. omgang og 10 minutter av andre var det igjen laget Newcastle som sviktet og i mindre grad enkeltspillere (bortsett fra da selvfølgelig "dere vet hvem!" som ikke klarte å følge mannen sin på corneren). Heldigvis kom Jonas og Carroll inn og forandret kampen
« Siste redigering: 12. April 2009, 12:07 av VepsoO »
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #289 på: 12. April 2009, 13:18 »
Problemet er at alle løper alene og ikke i forhold til hverandre. Pluss at vi har en ræv som ikke klarer og sentre og et fyrtårn som en sjelden gang i blant vinner hodedueller.

Er Jonas småskadet, siden han ikke har startet de siste gangene?

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #290 på: 12. April 2009, 13:49 »
Carrol bør og MÅ få spille istendenfor Ameobi! Tror han var oppe og fikk klarert hver eneste corner etter at han kom inn! Han er svært viktig både defensivt og offensivt! Ihvertfall vår klart beste hodespiller!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 12. April 2009, 13:51 »
butt og nolan utgjør vel ikke den mest spennende midtbanen i PL nei :)

at ameobi fortsatt starter en kamp er jo vilt.
lt;3 Newcastle <3

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #292 på: 12. April 2009, 13:54 »
Problemet er at alle løper alene og ikke i forhold til hverandre. Pluss at vi har en ræv som ikke klarer og sentre og et fyrtårn som en sjelden gang i blant vinner hodedueller.

Er Jonas småskadet, siden han ikke har startet de siste gangene?

Jonas har heller ikke vært veldig imponerende de siste kampene, så det er også grunnlag for å sette han på benken. Han passet sikkert ikke inn i Shearers 3-5-2...
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #293 på: 12. April 2009, 14:08 »
Nei, offensivt har han ikke vært imponerende. Men du må jo ta med at han må gjøre alt alene på en fantastisk pentspillerne og løpsvillig Newcastle-lag...

Defensivt har han vært VELDIG bra.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #294 på: 12. April 2009, 14:18 »
Carrol bør og MÅ få spille istendenfor Ameobi! Tror han var oppe og fikk klarert hver eneste corner etter at han kom inn! Han er svært viktig både defensivt og offensivt! Ihvertfall vår klart beste hodespiller!

Har lyst på Carroll og Martins på topp jeg.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #295 på: 12. April 2009, 17:54 »
At det ble poengdeling er vel relativt greit, men Stoke er et lag som burde slåes.
Ameobi starter og Carroll på benken likte jeg ikke.
Men godt det ikke ble tap, knappa jo inn et poeng på mackems hvertfall :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 12. April 2009, 18:25 »
Stoke har kun tapt 3 kamper hjemme i år, så uavgjort er ikke å kimse av, spesielt med den elendige 1. omgangen. Uforståelig for meg at Shola starta og Jonas var vraket. Håper inderlig Carroll starter neste kamp, den scoringa var det klasse over. Utrolig heading fra trengt posisjon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #297 på: 12. April 2009, 18:52 »
Nå har jeg fordøyd kampen litt, og fått det på avstand -så nå klarer jeg kanskje å være litt mer analytisk enn i går.(Ikke det at det skal så mye til...)
Observasjon1: Shola Ameobi er talentløs, og har bestandig slitt med dårlig selvtillitt, og er et vandrende frispark, med offside som spesialitet. Hvordan kan vi i det hele tatt sette en så tafatt spiller inn i et lag som trenger duellvinnere og folk som står frem fra mengden (Ref Carroll)
Observasjon2: Hvordan mener Big Al og ID at vi skal score mål når de setter tre saltstøtter på midtbanen, sammen med Duff som i det siste ikke har utfordret 1mot1 en eneste gang? Ingen av disse spillerne kan skjære gjennom det andre lagets midtbaneledd eller forsvar, de skyter jo søren meg ikke heller. Den eneste som kan defineres som en box to box player av disse er Guthrie, og det er han vi bytter mot Jonas. Får tro det er pga at Guthrie matches forsiktig.
Observasjon 3: Det er riktig som Frode sier, at Raylor ikke stinket i går. Han hadde generelt brukbare dødballer, ikke som sist da 14 av 15 gikk i nærmeste mann. Han er likevel ikke god nok for fast plass på dette laget hvis alle er skadefrie. Grei potet likevel.
Observasjon 4: Harps blir aldri en fullgod Given-erstatter. Han må erstattes i sommer hvis vi greier å holde oss.
Observasjon 5 : Oba virker som en drittsekk rett og slett. Hvis det stemmer at han for andre gang lyger på seg skade, er det bare en ting å si: GET RID. Ikke fordi han ikke er god nok, men fordi det siste vi trenger er spillere som ikke yter sin skjerv i vanskelige tider. Det smitter.
Observasjon 6: Owen er ute av form. Jeg kan likevel ikke se at vi kan erstatte BÅDE ham og Martins neste kamp, med mindre vi spiller 4-3-3, med Carroll som midtspiss og Jonas+ Duff på kant.

Det positive er at vi viser at vi faktisk KAN spille fotball etter at Carroll scoret, og jeg håper spillerne våre husker dette til neste kamp. Jeg tror at Big Al egentlig er kjempemisfornøyd med kampen, men tør ikke si det i frykt for å bryte ned mer enn han greier å bygge opp..

Dette var uten sammenligning det flaueste jeg har opplevd som NUFC supporter. Vi har hatt værre resultater, men spillet var PINLIG i førsteomgangen. La oss aldri se det igjen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 12. April 2009, 19:13 »
Langtfra det pinligste jeg har sett for å si det sånn. Mange kamper vi har vært mye verre, som f.eks da vi taper 1-5 hjemme for CCC laget Birmingham, eller da vi ligger under med 0-3 hjemme mot pompey etter 15minutter. Altså jeg bare nevner det for å statuere at dette langt ifra er noe av det flaueste vi har gjort, prøve å være litt spent fast til virkeligheten her!

Jeg velger isteden å fokusere på det som var positivt først. Det er at Duff og Jonas viser seg gode i 2.omg og skal spille på hver sin kant ut sesongen. Carroll har en enorm spisskompetanse i lufta som vi også skal benytte oss av i de resterende kampene. Dessuten var det godt å se at Edgar spilte en solid kamp. Jeg ser også mye vilje hos spillerene, og med så lav selvtillitt som de sikkert har om dagen er det ikke lett å gå ut borte mot hardtkjempende Stoke og spille gladfotball og trille rundt med dem. Det nytter ikke. Synd at det tok 60minutter før vi begynte å vinne dueller, men når vi først begynte å gjøre det og kom oss lengre opp i banen så var vi brukbare. Det som er glimrende med Carroll er at halvgode innlegg blir farlige, mens med Owen og Martins som er 20cm lavere må ha prikket innleggene på seg. Med en sånn spiller som Carroll inne der vil det bli masse sjanser og det vil samtidig frigjøre rom for Owen som er livsfarlig bare han får en centimeter.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #299 på: 12. April 2009, 20:05 »

Det positive er at vi viser at vi faktisk KAN spille fotball etter at Carroll scoret, og jeg håper spillerne våre husker dette til neste kamp. Jeg tror at Big Al egentlig er kjempemisfornøyd med kampen, men tør ikke si det i frykt for å bryte ned mer enn han greier å bygge opp..

Dette var uten sammenligning det flaueste jeg har opplevd som NUFC supporter. Vi har hatt værre resultater, men spillet var PINLIG i førsteomgangen. La oss aldri se det igjen.

nig med i dette!