20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)  (Lest 52545 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Stormoen

• Supersub
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #60 på: 11. April 2009, 10:44 »
tror denne startoppstillingen kunne funket hvis beye og S.Taylor ikke er KLAR !

harper
r.taylor-colo-edgar
jonas-guthrie-barton/nolan-duff
owen-martins-carrol

se for dere en ung carrol som vil vise seg frem .. me sin fart og teknikk kan han fort true på venstresiden .. og evt få inn innlegg til martins osv .. kunne funket .. men fyy .. vi sliter forsvarsmessig til denne kampen hvis vi mangler disse 3 ( s.taylor,jose og beye ..) colo holder ikke mål .. men tror ikke cacapa er så mye bedre valg heller .. skulle hatt bedre dekning i forsvar .. et par skader til og vi må hente spillere fra akademiet eller reservelaget ..

tror d blir en vanskelig kamp .. men hvis vi går ut offensivt .. ikke lar stoke styre kampen .. og ikke legger oss bakpå me tanke på forsvaret vi muligens bare har i morgen .. blir spennende .. trenger mange offensive spillere iallfall .. håper jonas kan briljere .. 3 spisser kan gjøre susen hvis duff og jonas får innleggfoten til å funke .. kan fort dukke opp en høy carrol og heade ballen i mål .. eller en rask og spenstig martins me akrobatikk o.l ..  så jeg håper rett og slett på en 3-4-3 formasjon .. evt 4-3-3 hvis forsvarspillerene kommer tilbake fra skaden ..

Enig i at det kunne vært spennende å prøve 3 fremme igjen. Men blir vel litt dumt å ha Carroll på kanten? Ser ikke for meg han true venstrekanten særlig mye. Han er vel spesielt kjapp? Hadde vel vært bedre å ha han i midten? Han er stor og kan heade innlegge i mål eller ned til Owen eller no?
Men tror til og med Carroll vil måtte slite ekstremt hardt i lufta mot stopperne til Stoke.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 11. April 2009, 10:46 »
FYYY!! Nå er eg nervøs... Håper vi får se et offensivt castlelag i dag

HOWAY THE LADS!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #62 på: 11. April 2009, 11:06 »
Eneste vi kan gjøre er å "spille vårt spill". Skal vi begynne å slå langt, dumpe ballen opp mot Martins og Owen, så levner jeg ikke mye sjanse mot Stoke. De er bedre krigere, bedre i luftrommet og har jernvilje. Det er noe vi selvfølgelig også må ha, men hvis vu klarer å spille rundt de istenfor gjennom de har vi gode muligheter. De har ikke kjappe spillere noe som vi har plenty av (Martins, Owen, Duff, Jonas, Nolan, Butt (hehehehe)). Jeg håper på det beste, men forventer det værste. Håper Shearer har fått litt skikk på det offensive som ikke var bra mot Chelsea, og I don't blame hom for that.

HOWAY THE LADS

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 11. April 2009, 11:18 »
Har aldri i mitt liv tidligere grudd meg mer til en kamp. Har gruet meg og er mer nervøs enn før en eksamen. Har knapt nok sovet i natt... Er ganske sikker på at vi går ned i dag med tap.

En positiv ting i dag er at Sunderland kommer til å tape :)

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 11. April 2009, 11:24 »
kan vi gå forbi sunderland i dag eller har dei bedre målforskjell enn oss?
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #65 på: 11. April 2009, 11:57 »
Må si jeg har store problemer med å skjønne meg på enkelte her inne. Vi skal ut i sesongens desidert viktigste kamp borte mot Stoke som er en lag som vektlegger det fysiske over alt, likevel ønsker store deler av forumet å benke Butt. Han er den desidert beste krigeren vi har, og utrolig viktig i slike kamper. Så dere ikke forrige match mot Chelsea, da var jo Butt vår klart beste spiller.

Harper
Beye-Edgar-Bassong-Duff
Jonas-Nolan-Butt-Guthrie
Owen-Martins

Ikke en ideel lagoppstilling, men jeg tror duellstyrken blir veldig viktig i denne kampen og derfor tror jeg det er viktig at Edgar starter i stedet for Coloccini. Nolan har ikke imponert i det siste, men tror han kan bli avgjørende med sin duellstyrke, særlig defensivt. Guthrie i en litt fri rolle ute til venstre tror jeg kan være gunstig, da vil han kunne trekke innover og åpne rom for Duff.
an sparker ikke Bobby Robson??

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #66 på: 11. April 2009, 12:08 »
Enig med Abel her, jeg har egentlig ikke veldig stor sans for Butt, men dette er en kamp han virkelig burde spille!
Det hadde også vært spennende å sett hvordan ting hadde funka i 4-3-3, men litt risikabelt å bare skifta formasjon og satse på det i en så viktig kamp.
3-4-3 er ikke noe jeg håper på i og med at forsvaret lekker som ei sil med 4 bak...

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #67 på: 11. April 2009, 12:56 »
Må si jeg har store problemer med å skjønne meg på enkelte her inne. Vi skal ut i sesongens desidert viktigste kamp borte mot Stoke som er en lag som vektlegger det fysiske over alt, likevel ønsker store deler av forumet å benke Butt. Han er den desidert beste krigeren vi har, og utrolig viktig i slike kamper. Så dere ikke forrige match mot Chelsea, da var jo Butt vår klart beste spiller.

Så enig så enig. Butt MÅ spille i dag. 

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 11. April 2009, 13:25 »
Selvfølgelig. Den siste tiden har han vel vist at han fortsatt er viktig for dette laget, enten vi liker det eller ei.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

nerli

• Gjest
« Svar #69 på: 11. April 2009, 14:04 »

Enig i at det kunne vært spennende å prøve 3 fremme igjen. Men blir vel litt dumt å ha Carroll på kanten? Ser ikke for meg han true venstrekanten særlig mye. Han er vel spesielt kjapp? Hadde vel vært bedre å ha han i midten? Han er stor og kan heade innlegge i mål eller ned til Owen eller no?
Men tror til og med Carroll vil måtte slite ekstremt hardt i lufta mot stopperne til Stoke.
[/quote]

grunnen til at jeg vil se carrol på venstre er at martins passer bedre sentralt og er mer målfarlig .. og vil mest mulig få mest sjanser ..
men kunne jo også funket me martins på venstre og carrol sentralt .. men vil iallfall ikke se owen sentralt ..
tror iallfall de 3 kunne passet som spisser sammen .. hodefarlig,rask og veldi mulig en målfarlig spiss trio ..
tror carrol kan gjøre d mye bedre enn ameobi,viduka og smith .. carrol er sulten på å vise seg frem .. og d jeg har sett av han i år har imponert meg .. han virke mer villig til å blø for drakta enn d owen gjør .. carrol trenger en kamp fra start syntes jeg .. så får vi se han i 90 min .. og så heller bedømme han om han heller burde være sen sub i senere kamper .. jeg har iallfall trua på gutten ..

nerli

• Gjest
« Svar #70 på: 11. April 2009, 14:09 »
men er enig med andre her om at 3-4-3 er en stor sjanse .. men jeg kunne kun tenkt meg den formasjonen hvis vi mangler disse ( beye,jose og bassong) uten alle dem 3 blir d vanskelig å sette opp et forsvar med 4 .. og vi burde iallfall ikke spille defansivt i en kamp som denne .. da blir vi gruset mildt sagt .. uansett om d er 3 eller 4 i forsvar .. denne kampen må vi krige å spille offensivt .. derfor tanken 3-4-3 evt 4-3-3 hvis spillerene blir klare ..

men hva skjer me dere som vil se butt? han holder jo ikke mål .. greit nok han holder en omgang .. men etter d kommer alle slurve passningene .. dårlige avgjørelser og taklinger .. d kan koste oss DYRT! da vil jeg heller se andre midtbanespillere .. men dere skal få mene der vil .. jeg vil iallfall ikke se butt spille en hel kamp .. da taper vi ..

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #71 på: 11. April 2009, 14:27 »
Passningene til Butt er til å grine av ja. Det slurvet hans kan koste oss dyrt, men har han dagen så er han god.
Men jeg ville gått for Nolan og Guthrie..
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #72 på: 11. April 2009, 14:41 »
kan vi gå forbi sunderland i dag eller har dei bedre målforskjell enn oss?

Newcastles målforskjell er 36-51, mens Sunderlands er 29-41. Det gir -15 på oss, og -12 på dem. Gitt at vi begge ender med 32 poeng etter dagens oppgjør, altså seier til oss og tap til dem, er det slett ikke umulig at vi går forbi. Det spørs på sluttresultatene.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 11. April 2009, 14:46 »
Jeg synes tanken om å ha Duff på venstrebacken er kjempe bra! han er like sterk defansiv som offansiv, ihvertfall innsatsmessig:). Jobber hardt og vil gi oss det lille ekstra på kanten nå som Enrique er ute:)

Jeg tror fortsatt at Colo Bassong er vårt sterkeste kort, jeg tror ikke å sette en Edgar inn i midtforsvaret er det beste, jeg tror ikke Edgar har den helt enorme fysikken å stille med når du sammenligner med Colo... Og hvis dette blir den kampen vi vil at den skal bli, så blir trykket frammover, og da kan Colo sinn passningsfot og sjeldne offansive driv komme godt med:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #74 på: 11. April 2009, 14:53 »

Må du ikke ta helt av her. Butt var nå hvertfall ikke vår beste spiller mot Chelsea! Nevner bare Beye, som var bedre;D

Greit at Butt er god til å krige, men som Mats skriver, er passningene hans (ofte) helt på tryne. Guthrie bør starte idag, sammen med enten Butt eller Nolan. Spiller den ene ræva, så er det jo bare til å bytte.
Ellers hadde det vært spennende med 4-3-3 eller 4-3-1-2, med Smith som offensivmidtbane\spiss. Så kan heller Andy komme inn mot slutten. Owen kan jo også spille bak spissene i en 4-3-1-2 formasjon;D
Denne kampen MÅ hvertfall vinnes, ellers ser det svært stykt ut!

LYKKE TIL!!
« Siste redigering: 11. April 2009, 14:58 av Jonas99 »