20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: SHEARER ANSATT UT SESONGEN!  (Lest 89329 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: SHEARER ANSATT UT SESONGEN!
« Svar #480 på: 10. Juni 2009, 13:51 »
Noen?

Tusenvis buet den kampen. Jeg vet du har et idolisert forhold til Newcastle supportere, men det var STORE deler av St. James Park som uttrykte sin misnøye etter den kampen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #481 på: 10. Juni 2009, 13:55 »
Det var da pokker ikke hele stadion! Jeg har da heller ikke noe idolisert forhold til Newcastle-supportere, de har mange svakheter. Men jeg syns de har fått mye usaklig drit mot seg etter denne sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #482 på: 10. Juni 2009, 14:04 »
Frode.

Først vil jeg anbefale deg å lese ALT jeg skriver. Inkludert det jeg tidligere har skrevet. Jeg har alltid vært den som har forsvart Kenny Dalglish mot massene. Jeg har alltid sagt at han var rett mann på rett plass til feil tid. Jeg har dessuten utallige ganger sagt at Shepherd var AAAAAALTFOR rask på avtrekkeren da han kastet Dalglish på dør etter en glimrende transfersommer, der vi fikk inn flere meget gode spillere, inkludert Nobby Solano. Jeg vet utmerket godt at Dalglish ikke hadde noen penger å handle for da han overtok etter Keegan.

Likevel: Den andreplassen i PL du snakker om var selvfølgelig vel og bra, men er det så utenkelig at den hadde vært et faktum også med Kevin Keegan in charge? Hvor stor del av æren for den skal egentlig Dalglish ha?
Og når vi først er inne på det med FA cup-finale, skal vi begynne å synge Ære Være Ruud Gullit også nå da, fordi han fikk oss til en finale i FA-cupen i den sesongen han var in charge? Faktisk spilte vi jo bedre mot ManU enn mot Arsenal, synes jeg huske. Faktum er at vi tapte begge finalene, både i 98 og 99, og tapte cupfinaler er ingenting å skryte av. Selv om vi tapte mot ManU og Arsenal. To lag som begge vant det de kunne vinne de aktuelle sesongene. Vi møtte Arsenal da de vant The Double og var i storform. Vi møtte ManU da de vant the treble og var i kanonform.
Likefullt vi presterte overall langt ifra godt nok i sesongene under ledelse av Dalglish og Gullit. Og jeg ser ingen grunn til å begynne å hylle dem som champions bare fordi vi spilte oss til finale i FA-cupen.

Jeg sa også i et tidligere innlegg i denne tråden at mange hevder at Dalglish er vår verste manager noensinne. Jeg skrev ikke at "jeg mener ...". Hadde du kjent meg litt bedre hadde du visst utmerket godt at jeg alltid har vært en varm tilhenger av Dalglish, og ikke bærer det minste nag mot ham. Men han lyktes ikke spesielt godt som Newcastle-manager. Det er et faktum. Det kan ikke bestrides. Og han er, uansett hva man måtte mene om omstendighetene den gangen, et glimrende eksempel på at en god CV ikke er alt.

Jeg understreket også i går at jeg er en tilhenger av Gordon Strachan, og ville jublet om han ble ansatt. Likevel mener jeg sjansen er vel så stor for at Shearer lykkes, som at Strachan gjør det. Og en god CV er ikke alt. Det er Strachan selv et godt eksempel på.

Konklusjon: Gordon Strachan er for meg et glimrende eksempel på fordelene med å ansette Alan Shearer som manager. Kenny Dalglish er et soleklart eksempel på ulempene ved å ansette en rutinert herremann med en fantastisk CV på samvittigheten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #483 på: 10. Juni 2009, 14:16 »
Det var da pokker ikke hele stadion! Jeg har da heller ikke noe idolisert forhold til Newcastle-supportere, de har mange svakheter. Men jeg syns de har fått mye usaklig drit mot seg etter denne sesongen.

Store deler og hele stadion er ikke det samme. Det var hvertfall tusenere av supportere, heldigvis utgjør ikke en mange prosentene. Men det virker som om noen tror at Shearer vil få all verdens arbeidsro, samme hvordan det går. En sesong uten opprykk så vil også han kjenne presset som en hvilken som helst annen manager...

Personlig skulle jeg likt å ha Big Sam som manager nå, en som kan bygge lag for en billig penge. Vi hadde trengt en som han nå...
« Siste redigering: 10. Juni 2009, 14:19 av Lars Thomas Nistad »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #484 på: 10. Juni 2009, 14:18 »

Store deler og hele stadion er ikke det samme. Det var hvertfall tusenere av supportere, heldigvis utgjør ikke en mange prosentene. Men det virker som om noen tror at Shearer vil få all verdens arbeidsro, samme hvordan det går. En sesong uten opprykk så vil også han kjenne presset som en hvilken som helst annen manager...

La meg få poengtere at jeg ikke er en av de :P
Newcastle-supporterne er veldig svart-hvite, det fins sjelden en mellomting. Dersom laget til Shearer ikke presterer, og vil slite, da vil helt klart ikke Shearer engang være fredet...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #485 på: 10. Juni 2009, 14:21 »
Da er vi enige ;)

Jeg er veldig positiv til Shearer som manager, men jeg er ikke positiv til en prosess hvor han er det soleklare valget. Vi må vurdere de positive og negative sidene til alle de managerene vi har sjans til å få å ta en beslutning på bakgrunn av de inntykkene man sitter igjen med.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #486 på: 10. Juni 2009, 15:00 »
Jeg er ikke uenig der heller! Men vi har begrenset med tid, og det er vanskelig å se at det skal være så mange soleklare valg. Helst skulle vi hatt en manager allerede i flere uker. Vi henger LANGT etter.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #487 på: 10. Juni 2009, 17:58 »
Vi har no hatt plenty med managerar utanfrå, utan noko suksess...

Som Keegan tidligere i sesongen?  :P

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #488 på: 10. Juni 2009, 18:23 »
Rundt juletider vil vel fansen være mer støttende til en manager de hadde skeptisk til i starten som leder serien enn til Shearer om han hadde ligget på en 12.plass. Jeg mener at det med fansens støtte i starten ikke har så sykt mye å si, at det bør være det viktigste ansettelseskriteriet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #489 på: 10. Juni 2009, 18:41 »
Nuvel, jeg vet nå ikke helt det.
Big Sam fikk gjennomgå noe enormt. Spesielt mot Portsmouth. Med en gang vi begynte å tape noen kamper, så var fansen på ham med en eneste gang. Han fikk aldri arbeidsro.

Graeme Souness kan kanskje være et eksempel på det du sier, men jeg er ikke så sikker på det heller. Mitt inntrykk var at fansen var delt i to i sitt syn på Souness helt fra starten av, og det endret seg aldri før det var åpenbart for alle andre enn Freddie Shepherd at han hadde fullstendig mista plottet. Og det skjedde såvidt jeg husker ganske lenge før han fikk fyken.

Joe Kinnear var aldri populær, og rundt juletider var ikke situasjonen så veldig lys. Vi lå vel såvidt jeg kan huske over streken, men hadde likevel begge beina godt planta i bunnstriden, og jeg var lenge før jul alvorlig redd for nedrykk, og ble stort sett bare møtt med hånlatter.

Fansen var vel nokså bekymret når sesongen 97/98 startet, etter at vi hadde solgt unna den ene stjernespilleren etter den andre og fått inn Barnes, Rush og Pearce, så jeg vet ikke hvor positive folk flest var til han rundt juletider 1997.
Man var nok heller ikke overbegeistret for Gullit ved juletider 1998, da vi ikke akkurat hadde vind i seilene, og det var åpenbart at den sexy fotballen han lovet oss var ikke-eksisterende. Og jeg synes huske Gullit var ganske populær da han ble ansatt.

Så hva er det du begrunner påstanden din med?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #490 på: 10. Juni 2009, 18:48 »

Tok eg ikkje...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #491 på: 10. Juni 2009, 18:55 »

Tok eg ikkje...

Tok heller ikke jeg? Sjelden vi har hatt sånn positivisme rundt klubben på endel år som når Keegan var her.
Det var vel ASHLEY som var grunnen til at det gikk skeis. Sportslig sett fungerte jo ting rimelig bra.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #492 på: 10. Juni 2009, 22:06 »

Tok eg ikkje...

Tok heller ikke jeg? Sjelden vi har hatt sånn positivisme rundt klubben på endel år som når Keegan var her.
Det var vel ASHLEY som var grunnen til at det gikk skeis. Sportslig sett fungerte jo ting rimelig bra.

Var det ikke dere 2 som skrev lenger oppe her at vi hadde hatt så mange managere utenfra på rad nå at det var på tide å prøve en som kjente klubben igjen.
Synes bare at det ikke var så lenge siden KK ledet laget, og han kjenner jo klubben relativt godt mener jeg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #493 på: 10. Juni 2009, 23:34 »
Poengterte bare at vi faktisk har hatt flere personer utenfra som ikke har lyktes helt!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #494 på: 11. Juni 2009, 00:09 »
Nuvel, jeg vet nå ikke helt det.
Big Sam fikk gjennomgå noe enormt. Spesielt mot Portsmouth. Med en gang vi begynte å tape noen kamper, så var fansen på ham med en eneste gang. Han fikk aldri arbeidsro.

Graeme Souness kan kanskje være et eksempel på det du sier, men jeg er ikke så sikker på det heller. Mitt inntrykk var at fansen var delt i to i sitt syn på Souness helt fra starten av, og det endret seg aldri før det var åpenbart for alle andre enn Freddie Shepherd at han hadde fullstendig mista plottet. Og det skjedde såvidt jeg husker ganske lenge før han fikk fyken.

Joe Kinnear var aldri populær, og rundt juletider var ikke situasjonen så veldig lys. Vi lå vel såvidt jeg kan huske over streken, men hadde likevel begge beina godt planta i bunnstriden, og jeg var lenge før jul alvorlig redd for nedrykk, og ble stort sett bare møtt med hånlatter.

Fansen var vel nokså bekymret når sesongen 97/98 startet, etter at vi hadde solgt unna den ene stjernespilleren etter den andre og fått inn Barnes, Rush og Pearce, så jeg vet ikke hvor positive folk flest var til han rundt juletider 1997.
Man var nok heller ikke overbegeistret for Gullit ved juletider 1998, da vi ikke akkurat hadde vind i seilene, og det var åpenbart at den sexy fotballen han lovet oss var ikke-eksisterende. Og jeg synes huske Gullit var ganske populær da han ble ansatt.

Så hva er det du begrunner påstanden din med?

Ingen av de du nevner over der ledet serien med Newcastle rundt juletider så vidt jeg kan huske. Poenget mitt er at om den nye manageren gjør det BRA, det vil si at laget ligger på opprykksplass, så vil fansen være fornøyd med det.

Jeg mener det er viktigere at vi ligger på førsteplass ved juletider og at fansen er skeptisk i august, enn at fansen er i ekstase i august og at vi ligger på 12. plass rundt jul. Men folk har vel kanskje forskjellige mål for laget :)