20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: SHEARER ANSATT UT SESONGEN!  (Lest 89249 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: SHEARER ANSATT UT SESONGEN!
« Svar #465 på: 09. Juni 2009, 23:15 »
For all del, jeg tror også Strachan ville vært en bra mann. Men det er ikke dermed sagt at på grunn av hans fantastiske CV, så er han bedre rustet til å klare jobben enn det Shearer er. En god CV er ikke alt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #466 på: 09. Juni 2009, 23:20 »
Det har vel både Dalglish og Big Sam "bevist"....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #467 på: 09. Juni 2009, 23:22 »
Spesielt Kenny Dalglish.
Som jeg alt har skrevet mye om.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #468 på: 09. Juni 2009, 23:34 »
Hva så med Shearer? Han beviste ikke noe særlig i de 8 kampene han ledet oss. 3 av dem burde vært vunnet, da tenker jeg på Boro, Pompey og PL`s dårligste bortelag de siste 5 årene Fulham.
Han brukte 4-5 forskjellige formasjoner og like mange taktikker på de 8 kampene istedenfor å "safe" med en enklere gjennomførbar spillemåte.
For all del, 8 kamper er altfor liten tid til å bedømme Shearer som manager på, men har vi mulighet på å hente en så god manager som Strachan så bør den benyttes til fulle. CVen hans er fenomenal med gode plasseringer i PL med Southampton og FA cupfinale med samme klubb. I Celtic var han også dyktig med flere gode oppgjør internasjonalt (CL).
Kan man få det beste så tar man selvsagt det!
Jepp. Jeg tar med hele dritten. Nesten ihvertfall. For å få frem et poeng.
I første avsnitt bruker du tydelig de åtte kampene til Shearer for å illustrere et poeng om at han etter all sannsynlighet ikke har det som skal til. Du fremstiller Shearer som vinglete, utydelig og du anklager han for å ikke greie å slå Fulham når vi burde slått Hull langt tidligere i sesongen. Shearer debuterte med å spille uavgjort mot Stoke. En kamp vi absolutt burde være i stand til å vinne. En fullt ut overkommelig motstander.

Deretter sier du at Strachans CV er så forbanna god at han vil være en åpenbaring i forhold til Shearer. Et mye sikrere valg. "Kan man få det beste så tar man selvsagt det". Det gjorde vi i 1997 da vi ansatte Kenny Dalglish. Og hvordan gikk så det? Ja, nettopp. En sterk CV er ingen garanti.
Av og til er det en fordel å ta en sjanse, og følge magefølelsen. Magefølelsen min sier at Alan Sharer kommer til å lykkes, og at han har en stor fremtid som manager på høyeste nivå. Den magefølelsen bør flere ha. Det er ingen grunn til bekymring.

Shearer debuterte med å tape for Chelsea hjemme, absolutt ingen skam det, måtte bare fortelle deg at du tok feil nok engang.

Dalglish er et eget kapittel, han kom inn da Kevin Keegan hadde svidd av alle pengene på spillere som begynte å dra på årene, og klubben hadde ikke særlig mye å handle for, defor kom også slike billige løsninger som Rush, Barnes, osv. At Shearer i tillegg var ute med skade i nesten hele Dalglish periode som NUFC manager bidro ikke til å gjøre det enklere for han.
Allikevel førte Dalglish NUFC til en respektabel 2. plass i PL, til finalen i FA cupen (der ble det 2-0 tap for Arsenal) og var den første NUFC manageren som førte klubben til CL. Har du glemt dette? Er dette tidenes dårligste NUFC manager som du messet om lenger oppe her?

Over til Strachan. Han har reddet Coventry fra nedrykk flere ganger. Han førte Southampton til FA cupfinale og en meget respektabel 8. plass i PL. I Strachan første år som Celtic manager ledet han klubben til cupgull og satt rekord da han hadde sikret Celtic SPL gull selv med 6 kamper igjen å spille av serien.

Kan godt hende du nekter å tro at eks på tilgjenglige gode managere jeg og Lars Thomas Nistad kommer med ikke vil ta over klubben. Men du var jo så forbanna skråsikker på at NUFC måtte ha over 40 poeng for å berge plassen i PL også, det viste seg jo ikke å stemme helt med realiteten. Det er farlig å være for sikker.
« Siste redigering: 10. Juni 2009, 00:05 av Frode »

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #469 på: 10. Juni 2009, 00:00 »
Overrasker meg at det finnes Newcastle supportere som ikke ønsker å gi Shearer muligheten. Det er heldigvis SVÆRT få, men, noen er det.
Jeg har klokketro på Shearer. Han er en smart mann, en leder, et forbilde og en mann alle respekterer. Han har et stort potensiale, og med rette folkene rundt seg vil det gå så det suser. Det føler jeg meg sikker på. Det er veldig mange tidligere klassespillere som aldri slo gjennom som manager, men det er et eller annet ved Shearer som gjør at jeg har stor tro på han. Noen år framover i tid så har jeg på følelsen at Shearer blir adlet. Sir Alan Shearer :) Jeg ser det for meg.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #470 på: 10. Juni 2009, 00:04 »
Hehe, tja. Jeg syns det er viktig at en ser lenger enn supporterøyet kan. Det er viktig og helt riktig å diskutere om Shearer er det rette valget eller ei. Men jeg mener selv etter at dette er diskutert at Shearer vil være rette valget slik situasjonen er nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #471 på: 10. Juni 2009, 00:31 »
Spesielt Kenny Dalglish.
Som jeg alt har skrevet mye om.

Hvor mange NUFC managere har ført klubben til CL?
Hvor mange NUFC managere har ført klubben til medalje eller så høyt som 2. plass i PL?
Hvor mange NUFC managere har ført klubben til FA cupfinale i nyere tid, eller i det hele tatt?

Dalglish opnådde alt dette på ca 1,5 år som NUFC manager, det selv med Shearer ute nesten hele tiden med en brukket ankel, og uten å buke et eneste pund omtrent "netto" (som dere sier) på spillerkjøp, Keegan hadde jo brukt opp alt før han.
Dette er etter din mening tidenes dårligste NUFC manager?

Kunne faktisk blitt spennende å se hva Dalglish hadde fått til med et halvår eller 1 år til. Da hadde jo Shearer kommet tilbake fra skade og Dalglish ville aldri plassert han på benken som det hans etterfølger Ruud Gullit gjorde.
At Dalglish kjøpte gode spillere som senere ble brukt av Sir Bobby Robson er vel heller ikke til å komme fra. Tenker spesielt på Given, Speed, Dabizas og Solano som alle var fast på laget da SBR førte klubben til CL. Også kjøp som Hamann, Ketsbaia og Pistone, samt de nordiske floppene Jon Dahl Tomasson og Andreas Andersson sto Dalglish for. De 2 sistnevnte ungguttene som de var den gang klarte jo aldri og erstatte Shearer i målprotokollen mens han var ute. Men at Dalglish etterhvert kunne fått et slagkraftig lag med Shearer tilbake er det nok liten tvil om. Hadde han bare fått samme backing som hans etterfølgere og forgjengere i managerstolen kunne historien vært en annen.

PS! Dette hadde jo ikke noe med den egentlige diskusjonen, men synes bare det blir feil å sette dette som tidenes dårligste NUFC manager, og attpåtil bruke det som argumentasjon mot å ansette en manager med god og stabil CV. Det er grenser for hva gode managere kan få til på ca 1,5 år. Men dette summerer vel opp en utålomodig klubb med flere managerbytter enn noen annen i PL.
« Siste redigering: 10. Juni 2009, 00:41 av Frode »

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #472 på: 10. Juni 2009, 00:33 »
alle som har hatt noe med klubben aa gjoere i form av spillere og ledere, sier dei ikkje ser noe annet alternativ enn shearer, og han har alle forutsetningene enn klassemanager innhar! skjoenner INGEN som sier at han ikkje er den beste kanditaten. om vi ikkje ryker direkte opp(noe eg ikkje ser for meg om singapore-gruppen kjoeper oss) med alan ved roret - ja - so what! me treng kontinuitet meir enn eit opprykk, alan maa faa bygget sitt eget lag, VEIT me faar suksess under shearer, slik moyes har gjort det bra i everton f.eks, alt dette pga kontinuitet! KUN alan shearer er skikket for newcastle-manager-jobben! BASTA!
Venter i spenning...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #473 på: 10. Juni 2009, 00:42 »
Overrasker meg at det finnes Newcastle supportere som ikke ønsker å gi Shearer muligheten. Det er heldigvis SVÆRT få, men, noen er det.
Jeg har klokketro på Shearer. Han er en smart mann, en leder, et forbilde og en mann alle respekterer. Han har et stort potensiale, og med rette folkene rundt seg vil det gå så det suser. Det føler jeg meg sikker på. Det er veldig mange tidligere klassespillere som aldri slo gjennom som manager, men det er et eller annet ved Shearer som gjør at jeg har stor tro på han. Noen år framover i tid så har jeg på følelsen at Shearer blir adlet. Sir Alan Shearer :) Jeg ser det for meg.

Det er vel ingen her som har sagt at de er i mot at Shearer blir manager. Men det er vel flere som er skeptiske til om han er den riktige mannen, og om det er andre der ute som er bedre. Man finner jo aldri ut om Shearer er mannen eller ikke uten å ansette ham. Og ansetter man Shearer så får man jo heller ikke vite hvordan det hadde gått med en annen manager... Jeg aner ikke hvilke andre managere som kunne ha vært aktuelle, men det hadde i allefall ikke skadet å sjekket litt i rundt.

Jeg personlig har problemer med å forstå hvordan så mange kan ha så klokketro på Shearer som manager når fyren aldri har vært manager før. Jeg er enig i at han har forutsetningene til å kunne bli det, men det er slett ikke sikkert at han blir det av den grunn. Det kunne kanskje ha vært en ide å la ham prøve seg i en mindre klubb før...

Jeg har også et inntrykk av at Shearer innerst inne er litt redd for å misslykkes selv. Han har vært linket til jobben tidligere, men da har han takket nei. Når han kom inn som manager nå så var det på et tidspunkt hvor han hadde alt å vinne på  å gjøre det. Klarte han å redde klubben så hadde han fått æren for det og økte heltestatus. Når han ikke klarte det så prøvde han i allefall, og fikk ikke noe pepper for at laget rykket ned... Hadde Shearer tatt over på et tidligere tidspunkt hadde han hatt mer å tape på å ta over klubben da, og jeg er litt undrende til at han valgte å gjøre det akkurat nå....

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #474 på: 10. Juni 2009, 00:50 »
alle som har hatt noe med klubben aa gjoere i form av spillere og ledere, sier dei ikkje ser noe annet alternativ enn shearer, og han har alle forutsetningene enn klassemanager innhar! skjoenner INGEN som sier at han ikkje er den beste kanditaten. om vi ikkje ryker direkte opp(noe eg ikkje ser for meg om singapore-gruppen kjoeper oss) med alan ved roret - ja - so what! me treng kontinuitet meir enn eit opprykk, alan maa faa bygget sitt eget lag, VEIT me faar suksess under shearer, slik moyes har gjort det bra i everton f.eks, alt dette pga kontinuitet! KUN alan shearer er skikket for newcastle-manager-jobben! BASTA!

Forventer du at noen av spillerne skal gå ut i media å si at de mener at Shearer er feil mann for jobben da? Selvfølgelig hører du bare de spillerne som mener Shearer er riktig mann. Og Joey Barton sa jo at Shearer var en drittmanager, så der kan du trekke fra en :P

Det er jo ikke direkte dumt å tenke seg litt om og stille seg spørsmålet om man er 100% sikker at på Alan Shearer er den beste kandidaten til å lede laget og ikke bare stirre seg blind på drømmen om at Shearer skal føre oss til topps. Det kan være fornuftig å stille seg spørsmålet om Shearer virkelig har de trenerkvalitetene som skal til for å føre laget til topps. Det tror jeg dessverre verken vi eller Mike Ashley er i stand til å avgjøre...

Av og til kan det jo være fornuftig å ta inn managere utenfra uten noen som helst tilknytning til byen eller laget i det hele tatt...
Et eksempel man kan ta er Rosenborg. De siste årene ansatte de tidligere spillere, hjelpetrenere og assistentrenere over en lav sko. Hvordan gikk det? Det endte ikke med nedrykk, men ikke spesielt bra i henhold til Rosenborgstandard... Hva gjorde Rosenborg så? De hentet inn Erik Hamren. En mann få i Norge hadde hørt særlig om, en mann uten tilknytning til Rosenborg eller Norge i det hele tatt. En mann som selv måtte gjøre seg opp meninger om spillerne og støtteapparatet i klubben og starte fra bunn av. Det ser ut til å gå mye bedre enn det gjorde under de siste managerne som har vært før ham...
« Siste redigering: 10. Juni 2009, 00:52 av André S »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #475 på: 10. Juni 2009, 01:24 »
Det er viktig å huske på noen ting - vi vil ikke kunne tiltrekke oss de beste navnene. Det er ikke så jævla mange aktuelle kandidater.
Og vi har da faktisk hatt folk utenfra på rekke og rad nå. Calderwood, Hughton, Kinnear, Big Sam. Situasjonen er i så måte ikke sammenlignbar med RBK. Vi har heller ikke låst oss fast i et fast spillesystem eller noe som helst. Vi har ikke hatt noen form for det faktisk. Vi har ikke hatt stabilitet i klubben på flerfoldige år.

Jeg er ikke overbevist om at Shearer blir suksess, men jeg mener fortsatt han er det rette valget nå selv om vi gambler.
Men jeg føler at det er akkurat NÅ vi trenger noen som forstår denne klubben. Kanskje det største problemet vårt er at fansen vår har blitt distansert fra klubben - skjøvet vekk fra den. Udugeligheter som Kinnear har kommet inn og igrunn bare driti klubben ut. Big Sam isolert sett den dyktigste manageren vi har hatt på mange år, men det gikk ikke. Her bør selvfølgelig Ashley ta stor del av skylden for sin håpløse håndtering, men det var fortsatt mange tegn på at Toon Army ikke var fornøyd med lagets innsats under Big Sam.
Med Shearer får vi inn noen som vil samle hele byen. Det er forbanna viktig, akkurat det. Det har vist seg både under Sir Bobby og under King Kev tidligere. Som jeg har nevnt tidligere - som Owen har sagt - Newcastle er et magisk sted å spille på når stemningen er slik den var under King Kev. Selv om de ikke vant på 8 kamper eller no der i gården hadde alle fortsatt trua på det Keegan gjorde i byen, og det smitta over på spillerne. Jeg syns ikke det skal undervurderes.
Selvsagt vil ikke spillerne heller si: nei, vi vil ikke ha Shearer. Men de ville heller neppe gått så hardt ut for å få ham til å bli som det de har gjort, om de ikke mente det.
Shearers ferdigheter som manager kan selvfølgelig også vurderes opp og ned i mente, men han har helt klart et glimrende utgangspunkt, og jeg velger å ta Sir Bobby på ordet i hans vurdering av Shearer :)

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #476 på: 10. Juni 2009, 08:39 »
Joda. Det har vært forsøkt uten hell tidligere det også, men av de fire du nevner er det vel kun Big Sam som har vært en seriøs manager for oss. Jeg er langt i fra sikker på at en manager utenifra vil være et bedre valg, men det kan være et fullgodt alternativ. Det jeg syens er rart er at folk her inne er fremmed til at en manager med suksess i en annen liga eller i England kan gjøre en bedre jobb enn Shearer... Jeg fatter ikke hvordan det er mer sikkert å ansette Shearer enn en manager med suksess fra tidligere.

Jeg er ikke så sikker på hvor viktig det er å få samlet hele byen heller. Hvis alt går bra så er jo det kjekt. Men det er jo tross alt bedre at fansen er litt fraværende for en periode for så å komme tilbake når vi leder CCC til jul, enn at fansen er helt fantastiske, "Englands beste fans" og stiller opp i hopetall og vi ligger som nr 12 på tabellen...

Sir Bobby er en meget fornuftig herremann, og det at han skryter av Shearer er selvsagt et godt tegn :)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #477 på: 10. Juni 2009, 11:34 »
Vi har no hatt plenty med managerar utanfrå, utan noko suksess...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #478 på: 10. Juni 2009, 11:43 »
Det betyr jo ikke at det beste valget vil være en lokal?

Det beste valget for Newcastle er å velge den beste manageren vi kan få. Det er ingen garanti for at verken Shearer eller Strachan feks vil gi suksess, men de har helt forskjellige egenskaper, så vi må vurdere hvem vi verdsetter mest. Jeg personlig tror rutine og kløkt blir livsviktig dersom det skulle butte litt i mot neste sesong. Jeg er usikker på hva Shearer har å stille opp med der..

Det Shearer har som fordel er at alle supporterne vil stille seg bak han, men kun for en viss periode, hvis noen tror at ALLE vil støtte Shearer i tykt og tynt tar de feil. Det er tross alt de samme supporterne som buet  på Sir Bobby etter at vi "kun" klarte en 5 plass i serien.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #479 på: 10. Juni 2009, 13:17 »
Det betyr jo ikke at det beste valget vil være en lokal?

Det beste valget for Newcastle er å velge den beste manageren vi kan få. Det er ingen garanti for at verken Shearer eller Strachan feks vil gi suksess, men de har helt forskjellige egenskaper, så vi må vurdere hvem vi verdsetter mest. Jeg personlig tror rutine og kløkt blir livsviktig dersom det skulle butte litt i mot neste sesong. Jeg er usikker på hva Shearer har å stille opp med der..

Det Shearer har som fordel er at alle supporterne vil stille seg bak han, men kun for en viss periode, hvis noen tror at ALLE vil støtte Shearer i tykt og tynt tar de feil. Det er tross alt de samme supporterne som buet  på Sir Bobby etter at vi "kun" klarte en 5 plass i serien.

Det er det vel heller ingen som sier, men at Shearer har den støtten han har lokalt er i mine øyne MEGET viktig. Fansen er antakeligvis mer distansert enn noen gang fra denne klubben, og da trenger vi noen som kan dra de med. Og som nevnt mange ganger før - vi har ikke all verdens med alternativer. Vi trenger dessuten helst noen som kan trå til NÅ, og det er åpenbart også Shearer villig til.
Shearer kan også kompensere mye av det han mangler i kløkt ved å ansette dyktige medarbeidere, akkurat som King Kev gjorde med Arthur Cox. Iain Dowie har faktisk vært med på å rykke opp med et lag fra 1. divisjon tidligere, eksempelvis.
At fansen vendte seg mot Sir Bobby er vrøvl. Noen vil selvfølgelig bue over den 5. plassen - det fins idioter i enhver supporterskare. Men det var vel ikke spesielt stor glede da Sir Bobby ble sparket.

Tilslutt vil jeg si at jeg blir glad dersom Strachan hadde blitt ansatt, meget glad. Men jeg blir minst like glad dersom Shearer blir ansatt, og føler han er den rette slik situasjonen er i dag.